”Jag vill ju bara se bra ut naken!”

Home Forums Dagböcker ”Jag vill ju bara se bra ut naken!”

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 403 total)
  • Author

Morgonpromenad: 60 min
    Småkallt, men nu var långbyxorna på.

På eftermiddagen bar det av till Gym&Cardio:

X-trainer: 7 min

Planbänk (frivikt):
    15@10kg, 15@10kg, 8@15kg, 8@15kg, 8@15kg, 8@15kg, 8@10kg
    Jodå, det kändes väl hyfsat i alla fall. Blev ett par halva reps i arbetsset 3 o 4.

Snebänk (frivikt):
    8@10kg, 8@10kg, 8@10kg, 8@10kg, 8@10kg
    Även här blev det ett par halva reps de två sista seten.

Flyes, planbänk:
    12@10kg, 12@10kg, 12@10kg, 12@10kg, 12@10kg
    [IDetta blev den bröstövning som kändes bäst idag.[/I]

Extensions (frivikt):
    12@5kg, 12@5kg, 12@5kg, 12@5kg, 12@5kg, 12@5kg
    Körde med låg vikt för att få lite känsla för rörelsen. Bra pump, men det får bli mer kraft näst gång.

Pushdown (armbågarna efter kroppen):
    12@32kg, 12@36kg, 12@36kg, 12@32kg, 12@32kg
    supersettades med
    Pushdown, ryggen mot maskinen:

12@32kg, 12@36kg, 12@36kg, 12@32kg, 12@32kg
    Körde i CCn och det var kanon.

Enhands-pushdown (CCn):
    20@14kg, 20@14kg, 20@14kg, 20@14kg
    Tryckte ut det sista. Riktigt bra!

Crunches (på golvet):
    5 ggr max
    Hade bråttom och hade inte tid att vänta på att friviktsmaskinen skulle bli ledig.

Passet tog knappa 60 min.

Idag var det lite av en mellandag på gymmet. Fick inte den riktiga gnistan tyckte jag. Höll högt tempo men det var något som fattades. Men det kommer fler träningsdagar. :)

Morgonpromenad/löpning: 30 min gång, 30 min löpning
    Kanonstart på dagen! Härlig luft ute under promenaden, men löpningen fick bli på löpbandet. Knäna kändes överhuvudtaget inte alls. Glukosamin är inte så dumt! :up:

Fantastiskt skön morgon.

På eftermiddagen bar det av till Life Gym & Cardio:

Cykel: 7 min

Benspark:
    30@20kg

Power Squat (frivikt):
    15@??kg, 15@??kg, 15@??kg, 15@??kg, 15@??kg
    Har fått lära mig att maskinen kallas Power Squat. Oavsett vad den heter så är den fantastiskt bra. Men det får väl bli lite hacklift också så småningom för rörelserna är inte riktigt likadana trots allt. Körde den utan extra vikter.

Benpress:
    8@120kg, 8@120kg, 8@120kg, 8@120kg, 8@120kg
    Sista fyra seten körde jag två lååångsamma och två snabba reps om vartannat. Gick förvånandsvärt bra idag. Får öka nästa gång.

Benspark:
    12@30kg, 12@30kg, 12@30kg, 12@30kg
    Usch! Nu började det bli väldigt stelbent mellan seten.

Sissy squats:
    5, 5, 5
    Snurrade till det så det blev lite väl lång paus efter bensparken, men benen var riktigt möra så det blev ändå inte fler än fem reps idag heller.

Liggande lårcurl:
    15@25kg, 8@40kg, 8@40kg, 8@40kg, 8@40kg, 8@40kg
    Gick suveränt! Skulle tro att ökningen kommer snart.

Sittande lårcurl:
    10@30kg, 10@30kg, 10@30kg, 10@30kg, 10@30kg
    Nu var jag trött så jag satt och fipplade ett tag innan jag kom ihåg att jag var tvungen att använda en spak och lyfta vikten lite för att få in benen i rätt läge. :p

Donkey raise-maskin (frivikt):
    15, 15, 15, 12, 12 utan extra vikter
    Tog helt OK idag också. Ställde mig i stående vadpressen efteråt och sträckte ut vaderna.

Crunches (frivikt):
    15@10kg, 12@15kg, 12@15kg, 12@15kg, 12@15kg
    Körde igenom magen bra! Ökade lasten ett snäpp med fortsatt bra kontakt.

Passet tog 65 min.

Nu på kvällen är benen är minst lika trötta som förra veckan. Det är bara att hoppas att löpningen i morgon bitti går lika bra som då. Hursomhelst är nog bendagen höjdpunkten på träningsveckan.

Kul att träffa Samir som hastigast och att kunna hjälpa Mattias lite med tuggtobak.

I morgon eftermiddag/kväll bär det av till Fever för rygg/biceps. Det brukar vara riktigt bra hos honom och jobbigt som fan. :emo-thumb

Måste säga att jag fattar ingenting. Precis som förra fredagen var benen rejält stela efter gårdagens benpass, men löpningen gick otroligt bra. Det är bara att tacka och ta emot. :emo-thumb

På kvällen var jag så på besök hos Fever:

Rygg:
    Ett par vanliga och ett par mindre vanliga övningar i rejält tempo. Ingen repsräkning utan coachen satt med klockan i handen.

Biceps:
    Samma sak som för ryggen, rejäl intensitet och då blir man riktigt trött även med ganska låga laster.

Fick träna tillsammans med en annan av Fevers kunder. Hans armar finns på bild här på forumet och j*vlar vilken utveckling på så pass kort tid som han hållit på.

Som vanligt var besöket hos Georg och Åsa rena vitamininjektionen! :emo-thumb

Dimmigt och fuktigt, men ändå skön luft.

Kom inte ut förrän 8:30 idag så jag mötte en hel del folk som också var ute och gick. Men jag var den ende som inte hade en hund i släptåg. :D

Eftersom rygg/biceps kördes redan igår blir det ingen mer träning idag.

Taisho wrote:
    Dimmigt och fuktigt, men ändå skön luft.

Kom inte ut förrän 8:30 idag så jag mötte en hel del folk som också var ute och gick. Men jag var den ende som inte hade en hund i släptåg. :D

Eftersom rygg/biceps kördes redan igår blir det ingen mer träning idag.

Va,
    ingen hund????

krävs minst en för att dieten ska bli jobbig…

Skaffa en direkt:)

Höll koll på dig under benpasset…såg great ut:up:

Palle wrote:
    Va,
    ingen hund????

krävs minst en för att dieten ska bli jobbig…

Skaffa en direkt:)

Höll koll på dig under benpasset…såg great ut:up:

Har man taxben behöver man ingen hund. :D

Taisho wrote:
    Måste säga att jag fattar ingenting. Precis som förra fredagen var benen rejält stela efter gårdagens benpass, men löpningen gick otroligt bra. Det är bara att tacka och ta emot. :emo-thumb

På kvällen var jag så på besök hos Fever:

Rygg:
    Ett par vanliga och ett par mindre vanliga övningar i rejält tempo. Ingen repsräkning utan coachen satt med klockan i handen.

Biceps:
    Samma sak som för ryggen, rejäl intensitet och då blir man riktigt trött även med ganska låga laster.

Fick träna tillsammans med en annan av Fevers kunder. Hans armar finns på bild här på forumet och j*vlar vilken utveckling på så pass kort tid som han hållit på.

Som vanligt var besöket hos Georg och Åsa rena vitamininjektionen! :emo-thumb

Kul att inspirationen verkar vara på topp!! grym coach du hittat dig också, håller med dig när du säger att intensiteten i passen gör mycket!!

Tycker du har en härlig inställning o en grym journal, superkul läsning:up:

Fortsatt lycka till framåt!!!!!

Ni får ha en toppen kväll du & familjen!!

mvh:)

Johan Ederer wrote:
    Kul att inspirationen verkar vara på topp!! grym coach du hittat dig också, håller med dig när du säger att intensiteten i passen gör mycket!!

Tycker du har en härlig inställning o en grym journal, superkul läsning:up:

Fortsatt lycka till framåt!!!!!

Ni får ha en toppen kväll du & familjen!!

mvh:)

Tack Johan! Vad glad jag blir. Har precis läst dina mycket tänkvärda ord om din lille vän i rullstol och om begränsningar. Hoppas verkligen att vi ses på FF.

/Christer

Gick lite halvsegt den första kvarten av löpningen, men sedan malde jag på rätt bra. Så det känns verkligen som att det är på väg åt rätt håll.

Sent på eftermiddagen blev det så dags för:

Axelpress, maskin
    20@20kg, 20@20kg, 8@35kg, 8@35kg, 8@35kg, 7@35kg , 6@35kg
    Något högre tempo än vanligt, men lyckades ändå öka!

Drag till hakan, axelbrett grepp:
    8@25-30kg, 8@25-30kg, 8@25-30kg, 8@25-30kg, 8@25-30kg
    Tom Smith, tog riktigt, riktigt bra!

Stående ”hantelrodd”:
    12@10kg, 10@10kg, 8@10kg, 6@10kg
    supersettades med
    ”Hantellyft” åt sidan:

12@4kg, 10@4kg, 8@4kg, 6@4kg
    Lika bra som vanligt! Dags att försöka öka antalet reps i sista set nästa gång.

Lyft åt sidan/framåt/ner:
    8@5kg, 8@4kg, 8@4kg, 8@4kg
    supsersettades med
    Sittande Arnoldpress:

8@5kg, 8@4kg, 8@4kg, 8@4kg
    La på ett extra set idag. Och det är som jag sagt tidigare inih*e jobbigt trots den låga belastningen.

Sittande framåtlutad hantellyft åt sidan:
    10@4kg, 10@4kg, 10@4kg, 10@4kg, 10@4kg
    Bara matade på!

Lyft bakåt med hantel:
    10@10kg, 10@10kg, 10@10kg, 10@10kg, 10@10kg
    Fungerade helt OK, fast det är ännu bättre med viktskivor. Får jobba lite med tekniken.

Passet tog 35 min.

Blev lite bråttom till gymmet efter ett missförstånd. Hade 35 minuter på mig till stängning och det var ju vad förra passet tog. Eftersom jag bestämt mig för att öka antalet set i ett par övningar så var det gasen i botten.

Var lite osäker på om det mycket höga tempot hade gått ut över effekten så att säga. Men när jag kom hem så small en glödlampa i hallen. Jag klev upp på en stol och skulle byta den, men jag fixade banne mig inte att arbeta med armarna uppsträckta ovanför huvudet så blev till att kalla på frugan. :D

Kanonskön promenad ute och sedan in på löpbandet. Malde på rätt bra idag också och allt kändes bra. :emo-thumb

Man tänker bra när man är ute och går. Idag blev det lite funderingar på hur jag ska få till träningen under FF-helgen. Och det ska nog gå bra, även om det blir tight.

Härlig promenad igen! Har ju haft en fullständigt osannolik tur med vädret de senaste veckorna. I och för sig var det lite kallt idag så det får nog bli en tunn extra tröja i fortsättningen.

Promenadfundering: Varför svarar ALLA yngre när man hälsar på dom och så få äldre män?

På kvällen blev det:

Sittande bröstpress (maskin):
    20@25kg, 20@25kg, 6@40kg, 8@35kg, 8@35kg, 8@35kg, 8@35kg
    Halvmysko maskin. Trög så ini h*e, men skön rörelsebana.

Sittande snebänk (maskin):
    8@30kg, 8@25kg, 8@25kg, 8@25kg, 8@25kg
    Denna var också trög. Körde de fyra sista seten, två långsamma reps, två snabba, osv. Kanon!

Flyes, planbänk:
    12@10kg, 12@10kg, 12@10kg, 12@10kg, 12@10kg
    Dags att höja lasten. Detta är en härlig övning!

Flyes, snebänk:
    8@7kg, 8@7kg, 8@7kg, 8@7kg
    supersettades med
    Hantelpress, snebänk

8@7kg, 8@7kg, 8@7kg, 8@7kg
    Flugvikt, men riktigt, riktigt jobbigt och härlig pump!

Dipsmaskin, armbågarna in:
    12@50kg, 12@50kg, 12@50kg, 12@50kg, 12@50kg
    Trög maskin detta också. Men riktigt bra sittställning så det gick väldigt bra att träffa triceps och väldigt lite på pecsen. I dom sista två seten blev dom 3-4 fyra sista repsen halva.

Pushdown, armbågarna in:
    12@25kg, 12@25kg, 12@25kg, 12@25kg
    supersettades med
    Pushdown, armbågarna ut:

12@25kg, 12@25kg, 12@25kg, 12@25kg
    Trög hiss igen, men denna rörelsekombinationen var riktigt bra!

Pushdown med rep:
    20@15kg, 20@15kg, 20@15kg
    Så snabba reps som möjligt. Triceps helt slut efter detta. Grym pump!

Crunches:
    3 ggr max

Passet tog 50 min.

Blev lite kort om tid på grund av ett missförstånd så passet gick kanske väl fort. Men särskilt triceps fick sig rejäl omgång. Skulle dock vilja få till det lite bättre på pecsen. Det är den muskelgrupp jag har svårast att få till det med. Lite för lite träningsverk i dom dagen efter.

Löpning gick kanon! Nu är det bara två löppass kvar på 30 min, sedan ökas löpningen till 35 min och promenaden kortas lika mycket.

Idag åkte det på en tunn fleece-tröja trots att det var plusgrader. Förut gick jag i kortbyxor i dom temperaturerna och tyckte att det var rätt skönt, nu är det gott med en extra tröja. Enda förklaringen jag kan komma på är att underhudsfettet måste ha minskat nåt otroligt. :p

Idag var det seeeegt! Sov fyra timmar i natt. Är för gammal för sånt.

På eftermiddagen bar det av till Life Gym & Cardio:

Benspark (frivikt):
    15@20kg, 15@20kg
    Körde frivikt eftersom den vanliga maskinen var upptagen. Mycket tyngre så det blev rejäl cheating för att få till uppvärmningen.

Power Squat (frivikt):
    15@??kg, 15@??kg, 15@??kg, 15@??kg, 15@??kg
    Inte riktigt samma ös som jag brukar få till. Men hyfsat i alla fall.

Benpress:
    8@120kg, 8@120kg, 8@120kg, 8@120kg, 8@120kg
    Som vanligt kördes de sista fyra seten med två lååångsamma och två snabba reps om vartannat. Gick lika bra som förra gången. Tog det lite lugnt eftersom jag var så pass seg, men det hade gått bra att höja.

Benspark:
    12@30kg, 12@30kg, 12@30kg, 12@30kg
    Denna tog riktigt bra idag. Stapplade runt lite mellan seten. :D

Sissy squats:
    5, 5, 5
    För trött för att ens fundera på att försöka öka.

Liggande lårcurl:
    15@25kg, 8@40kg, 8@40kg, 8@40kg, 8@40kg, 8@40kg
    Halvbra! Tungt idag.

Sittande lårcurl:
    10@30kg, 10@30kg, 10@30kg, 10@30kg, 10@30kg
    Denna gick faktiskt riktigt bra. Två sista seten körde jag så snabba rep jag bara orkade. Riktigt bra!

Crunches (frivikt):
    15@15kg, 15@15kg, 15@15kg, 15@15kg, 15@15kg
    Kanon!

Passet tog 70 min.

Sov alldeles för lite natten till idag. Inte bra! Blev inte den vanliga intensiteten.

Usch idag var det seeegt. Benen gick det i och för sig bra med, men huvudet var borta. Med andra ord, i helgen är det en sak som gäller. SOV!

Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 403 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.