”Jag vill ju bara se bra ut naken!”

Home Forums Dagböcker ”Jag vill ju bara se bra ut naken!”

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 403 total)
  • Author

Nu gäller det att inte ta för hårt så att huvudvärken får lägga sig helt, men det får ju inte bli lallas runt för mycket heller. Idag blev det ett gammalt hederligt discopass. :D

X-trainer: 7 min

Drag till hakan, kabel:
    20@15kg, 20@15kg, 12@20kg, 12@20kg, 12@20kg, 12@20kg, 12@20kg
    Lite lagom start på det hela.

Stående ”hantelrodd”:
    12@10kg, 12@10kg, 12@10kg, 12@10kg, 12@10kg
    Kändes helt OK och med hyggligt tempo så var det rätt jobbigt.

Hantelcurl, lutande bänk:
    15@8kg, 12@8kg, 12@8kg
    supersettades med
    Hantelextension, sittande:

25@8kg, 15@12kg, 12@12kg
    Allt i ett svep och det var inte så tokigt.

Pushdown med rep (CC):
    20@15kg, 20@20kg, 20@20kg, 20@20kg
    supersettades med
    Curl i CCn (rak stång):

20@20, 20@20, 20@20, 20@20
    Glömde ändra lasten till andra PD-setet och det var lika bra det. Hade gått att köra tyngre med det här kändes bra och pumpen blev i alla fall hygglig.

Crunches på boll:
    3 ggr max
    Börjar få hyfsad koll på denna så det tar riktigt bra.

Reversed crunches på golvet:
    3 ggr max
    Fick till höftlyftet idag så den tog bättre än förut. Fortsätt så!

Passet tog 40 minuter.

Ett betydligt lugnare pass än normalt, men det kändes bra och huvudvärken var under kontroll.

Huvudvärken under kontroll tycker jag så det blev ett gymbesök idag också:

Latsdrag, parallellt grepp:
    20@25kg, 20@25kg, 8@45kg, 8@45kg, 8@45kg, 8@45kg, 8@45kg
    Tog av lite last och körde lååååångsamma reps. Tog rejält och bra med omväxling.

Stående rodd, kabel
    12@25kg, 12@25kg, 12@25kg, 12@25kg, 12@25kg
    Kör denna med underhandsgrepp och är noggrann med att dra ”lågt”. Körde rejält snabba reps med ordentliga stopp.

Pullover, kabel (V-grepp):
    12@15kg, 12@15kg, 12@15kg, 12@15kg
    Lugnt och fint. Noggrann med att dra med ryggen och inte armarna. Riktigt bra övning. Ta det lugnt med lasten!

Omvända latsdrag:
    8@35kg, 8@35kg, 8@35kg, 8@35kg
    Låååångsamt. Riktigt bra!

Curl i CCn (rak stång):
    20@20kg, 20@25kg, 20@25kg, 20@25kg
    Efter ett lättare första set körde jag ett snabbt, ett långsamt och ett vanligt. Kanon!

Crunches på boll:
    3 ggr max
    Kanon!

Reversed crunches på golvet:
    3 ggr max
    Jobbigt!

Passet tog 35 min.

Helt OK pass, fast visst skulle jag vilja köra tuffare. I morgon blir det morgonpromenad igen.

Tränade på Partille Wellness för första gången på länge och fick en rejäl överraskning eftersom all utrustning förutom hantlarna var utbytt. Nu var det StarTrac-maskiner och dom var riktigt bra.

X-trainer: 7 min

Sittande bröstpress (maskin):
    20@30kg, 20@30kg, 12@45kg, 12@45kg, 12@45kg, 12@45kg, 12@45kg
    Inte lika bra maskin som den på Life i Lerum, men helt OK. Och den tog bra!

Snebänk (maskin):
    20@20kg, 18@20kg, 20@16kg, 18@16kg
    Högreps och en grym kontakt. Rejäl pump!

Flyes (maskin):
    15@8kg, 15@8kg, 15@8kg
    En slags kabelmaskin så man hade en betydligt bättre rörelse än i en PecDec och eftersom man kunde korsa händerna blev det bättre än med hantlar också. Riktigt bra med andra ord!

CC:
    15@18kg, 15@18kg
    Räckte med två set för att köra ur det sista. Suveränt!

French press (maskin):
    15@15kg, 15@15kg/12.5kg (dr), 15@12.5 kg, 15@12.5 kg
    Frågan är om inte detta är den bästa maskin jag kört hittills, alla kategorier. :emo-thumb Tog enormt bra!

Pushdown, armbågarna in:
    8@45kg, 8@45kg, 8@45kg, 8@41kg
    supersettades med
    Pushdown, armbågarna ut:

8@45kg, 8@45kg, 8@45kg, 8@41kg
    Grymt jobbigt idag eftersom övningen innan tog så hejdlöst bra. Kanon!

Pushdown med rep (CC):
    20@23kg, 20@23/18kg, 20@23/18kg
    Droppset dom två sista. Armarna var som spaghetti nu. :emo-thumb

Magmaskin:
    3 ggr max
    Pillade med lite olika belastningar.

Passet tog drygt 65 min.

Härligt pass! Dock var det sanslöst mycket folk på gymmet. Det var väl en kombination av nyårslöften och dom som lockats av den nya maskinparken.

Morgonpromenad i morgon bitti. Blev fel i noteringen från igår.

Morgonpromenad: 60 min
    Lite halvkass väder, blåsigt och regnigt. Men då vet man att man lever och det är extra skönt att ställa sig i duschen. :emo-thumb

Att french pressen igår var bra känns i armarna idag. :D

Hur mår herr Taisho då? Vad händer? Allt bra? :)

lovelysmile wrote:
    Hur mår herr Taisho då? Vad händer? Allt bra? :)

Nja, det har väl varit sådär ett tag. Drog på mig feber och en rejäl förkylning som satte sig i halsen så jag har inte tränat på en vecka. Men nu börjar det kännas som om det ska gå att anstränga sig igen.

Fast jag har ett par dagar som är oredovisade. Men jag tänkte försöka göra min journal lite tydligare och ska testa det med dom dagarna. Kommer upp senast i helgen. Vi har ju kommit fram till att om man lyfter flugvikter så får man ju åtminstone presentera det på ett bra sätt. :D

Hur går det själv?

En fantastisk sportlovsvecka i Norge avslutades med ambulanstransport av hela familjen efter en bilolycka i fredags. Vi hade dock en j*vla tur i oturen och klarade oss med ett bruten bröstben, en bruten handled, en ”hjärnskakning” av lungorna och en mängd klämskador, lite ojämnt fördelade i familjen.

Hade tänkt att äntligen uppdatera min dagbok med vad som hänt de senaste veckorna. Det får dock vänta ett tag till, även om det ingår i vad jag tänker göra för att få saker och ting att återgå till det normala.

Otrevligt sådant. Skönt att det gick ”bra” i alla fall.

Krya på er!

mvh
    Tobbe

Vandraren wrote:
    Otrevligt sådant. Skönt att det gick ”bra” i alla fall.

Krya på er!

mvh
    Tobbe

Tusen tack!

Jo, vi klarade oss nog så bra som man kan i en liknande situation. Det hade kunnat slutat mycket värre med tanke på omständigheterna.

Ta hand om familjen, det är det allra viktigaste i nuläget herrn.

Get well soon & heal quickly!

Äntligen!

I slutet av januari åkte jag på nån märklig historia med feber och förkylningar. Febern försvann efter ett tag med återkom vid minsta ansträngning, typ morgonpromenader. Lagom till sportlovet var jag dock återställd. Då bar det av till Norge där vi hade en fantastisk vecka. Hemresan var alltså inte lika fantastisk utan slutade på sjukhus för hela familjen. Sedan dess har jag tagit det j*vligt vackert.

Men idag var det dags för comeback på gymmet och ett lugnt överkroppspass för att känna hur kroppen egentligen mår. Och det gick rätt bra! Har fortfarande ont i båda handlederna, men det gick att trixa till det med övningarna. Bröstkorgen var helt OK, gick till och med att köra med lite tryck mot kudde i en friviktsmaskin för ryggen.

Nu planen att köra ”rehab”-träning i en dryg vecka och därefter en test med ett tuffare pass. Så får vi se hur det känns.

Så småningom kommer jag att börja på dag noll igen för detta känns verkligen som en nystart på något sätt.

Sist men kanske viktigast, tack Palle och Frida!

Tja Man

Bra att du är igång igen… Kul dag på gymmet :)
    Massor av folk, o de härliga vädret..Ger glada ansikten.
    Körde ett av mina bästa pass hitills..Tack Tobbe… Frida är ok efter lite trassel… Du är på g.. Vår strongman (Peter) körde böj på ca 350kg!!!

Lätt att vara glad..

Hälsa familjen

Take care / Palle

Rehaben fortsätter. Körde lite ben, rygg och axlar idag. Kändes rätt OK, men handlederna är inte 100 än så greppet är inte vad jag skulle önska. Knäna känns som om dom börjar bättra sig. Dom fick sig tydligen en törn vid krocken. Ja, det mesta fick väl sig en törn, men det är bara att köra på så blir det säkert bättre med tiden.

Ska försöka få till lite bröst, armar o mage på torsdag.

Ta det lugnt och välkommen tillbaka! :)

lovelysmile wrote:
    Ta det lugnt och välkommen tillbaka! :)

Tack så mycket!

Lugnt är ordet och det är inte så svårt att ta just det. Kroppen är rätt duktig på att tala om hur den mår. ;) Så det blir vila idag och förhoppningsvis gymbesök i morgon i stället.

Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 403 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.