- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 mars, 2008 at 11:19 #774103Anonym anvandareMember
Körde ytterligare rehab igår. Och det gick att ta i lite till utan att det gjorde ont. Fast det gäller att ta det lugnt med handledarna och känna sig fram för att kolla hur jag kan göra. Triceps gick nästan att köra fullt skaft på, men bröst och biceps var lite lurigare. Magen gick köra fullt på.
Och i morse vaknade jag och var piggare än när jag gick och la mig. Första gången sedan olyckan. Så det känns som om det är på rätt väg! :emo-thumb
Kör hårt i vårsolen!
8 mars, 2008 at 11:32 #774104Anonym anvandareMemberTaisho wrote:Körde ytterligare rehab igår. Och det gick att ta i lite till utan att det gjorde ont. Fast det gäller att ta det lugnt med handledarna och känna sig fram för att kolla hur jag kan göra. Triceps gick nästan att köra fullt skaft på, men bröst och biceps var lite lurigare. Magen gick köra fullt på.Och i morse vaknade jag och var piggare än när jag gick och la mig. Första gången sedan olyckan. Så det känns som om det är på rätt väg! :emo-thumb
Kör hårt i vårsolen!
Skönt att du är på G…
Snart dax att ta med Frugan till oss här i Majorna:emo-thumbTake care / Palle
10 mars, 2008 at 20:53 #774105Anonym anvandareMemberHade hoppats på att kunna gå för fullt fr o m idag, men jag får lugna mig ett tag till. Fast det går att köra på mer och mer utan att det gör allt för ont. Idag var det bara höger handled som sa ifrån ordentligt vid ett tillfälle.
Ska man träna rygg så är att Majorna som gäller. Det är särskilt en friviktsmaskin som är helt suverän. Prova själv om du har chansen!
Ska försöka få till ett bröstpass i morgon och hoppas att det känns fortsatt bra. Bilbältet drog ju till hyfsat om man säger så, men klämskadorna börjar ge med sig allt mer.
11 mars, 2008 at 13:55 #774106Anonym anvandareMemberI morse gick det att ta i ordentligt! För j*vla skönt!
Bröst gick bättre än någonsin faktiskt. Fick ordentligt tryck och känner av det fortfarande. :emo-thumb Friviktsmaskinerna i Majorna är fantastiskt bra.
Så det ser ut att gå att köra fullt från och med måndag.
12 mars, 2008 at 10:45 #774107Anonym anvandareMemberDom senaste två passen (igår och förrgår) har gått bättre än bra. Hela överkroppen är lite skönt småöm fortfarande. :up:emo-thumb Dom enda effekterna av bilolyckan jag känner av nu är handlederna som kan göra rejält ont vid vridningar (öppna burkar och liknande). Men träningsmässigt verkar det inte finnas några direkta begränsningar längre. Fast jag har inte vågat köra T-bar med bröststöd än. Bröstkorgen får slippa den belastningen ett tag till.
Nu är det vila idag, så får det bli ett benpass i morgon eller på fredag.
Kör hårt i ”vårsolen”!
14 mars, 2008 at 20:03 #774108Anonym anvandareMemberVar lite osäker på hur pass hårt det skulle gå att köra idag, men det gick riktigt, riktigt bra. Började med baksidan för omväxlings skull och körde lite liggande curl i både maskinen med magasin och den med frivikt. Avslutade med raka mark. Suveränt!
Värmade upp framsidan med ett par set bensträck. Sedan blev det benpress. Kunde inte hålla mig utan lassade på rätt hyfsat med vikt på slutet. Men ville inte maxa. Avslutade med ett par set bensträck. Körde en variant med fem reps med fötterna rakt fram, fem reps utåtriktade och fem reps inåtriktade. Kanonavslutning för benen!! Sedan blev det lite chrunches i friviktmaskinen.
Nu blir det vila i helgen och så drar jag igång fullt igen på måndag. Då blir det ”vanlig” dagbok igen, men ”nollad” dagräknare.
18 mars, 2008 at 00:03 #774109Anonym anvandareMemberDå var det dags för omstart!
Huvudmålet med träningen är alltså att komma i sådan form att jag kan med att skicka in bilder till Bodys fototävling när jag fyller 50, dvs 2009. Ingen lätt uppgift, men jag får aldrig veta om jag klarar det om jag inte försöker. Det blir inte så mycket försök med löpning under överskådlig tid, mina knän protesterade tidigare och dom är inte direkt mer intresserade efter bilolyckan.
Däremot blir det hyfsat med besök i gymmet och morgonpromenader 5-6 gånger i veckan. Till att börja med ser gymschemat ut så här:
Mån: Armar, mage
Tis: Ben
Ons: Vila
Tors: Bröst, mage
Fre: Rygg
Lör: Vila
Sön: AxlarI morse visade vågen 109,0 kg. 😮
20 mars, 2008 at 12:54 #774110Anonym anvandareMemberSå där ja, då är träningen igång igen och jag har ett par pass att redovisa. Från och med nu redovisar jag arbetsset, men inte uppvärmning före pass och enskilda övningar. Men självklart behöver den gamla kroppen värmas upp för att må bra och kunna ta i maximalt.
I måndags var det alltså armar och mage på programmet och jag var nyfiken på hur det skulle gå. Svaret blev…. sådär. Fick ingen vidare kontakt med armarna. Ska lätta lite på lasten och köra fler reps nästa gång, det brukar kännas betydligt mer. Så småningom blir antalet set högre också. Hursomhelst, så här gick det:
Bicepscurl i CC, EZ-stång:
12@32kg, 21@36kg, 12@41kg
Snabbt upp och lååångsamt ner. Halvtaskig kontakt.Stående hantelcurl:
8@11kg, 6@13kg, 6@13kg
Nja, det här var bara jobbigt i största allmänhet. Nästa gång är målet att biceps ska kännas mer.Scottcurl, maskin:
12@25kg, 10@25kg
Bra maskin, men återigen halvrisig kontakt.Dipsmaskin, armar in:
8@40kg, 8@40kg, 8@40kg
Nu var det hyfsad kontakt i alla fall.French press, maskin:
12@15kg, 12@15kg
Jag är ju inget kraft paket direkt. Men kontakten var hygglig åtminstone och det är en kabelmaskin så rörelsen känns riktigt bra.Pushdown med rep, maskin:
12@30kg, 12@30kg, 12@30kg
Såg en video med Jimmy W (tror jag det var) där han körde med rep. Han tryckte ut händerna i botten så länge han orkade och sedan drog han rakt ner ytterligare några reps. Hade bestämt mig för att testa den. Funkade kanon! Dagens bästa armövning.Crunches, frivikt:
20@20kg, 15@20kg, 15@20kg
Den här övningen kan man lita på! Korta pauser mellan seten som vanligt. Perfekt!Passet tog 40 min.
20 mars, 2008 at 13:23 #774111Anonym anvandareMemberMycket att stå i idag så det blev ett relativt sent pass, kom inte igång förrän strax före 21. Men vilket pass det blev! Hade tänkt att ta det lite lugnt för att komma in i det igen, men det kändes så bra att jag körde på lite extra i stället. Vilket innebar att när jag stod hemma i köket och skulle blanda drinken 10 minuter efter passet så fick jag sätta mig ner för att låren skakade.
Har startat med baksidan ett par pass nu och det fungerar bättre tycker jag. Och så länge det känns på det viset så blir det den ordningen.
Så här blev det:
Sittande lårcurl, maskin:
12@50kg, 10@60kg, 10@60kg
Riktigt bra maskin som tar mitt i.Rak mark:
15@50kg, 15@50kg, 15@50kg
Tog det lite vackert. Dels för att jag fortfarande är osäker på hur mycket handlederna tål i grepplast och dels för att låta ryggen smyga in i övningen igen. Men bra kontakt!Power squat, Panatta-maskin:
15@tom, 15@tom
Maskin är alltså lite åt hacklift hållet. Fantastiskt skön rörelse. Här går det snart att börja lasta på hoppas jag.Benpress, nästan liggande:
30@100kg, 20@130kg, 15@160kg
Här fattade jag ingenting. 100kg brukar vara en lagom start. Kändes som papper därav reps-antalet. Höjde lasten 30%, kändes fortfarande väl lätt. Fullt mag, nu var det lagom. Det var ett tag sedan jag körde ben i den här maskinen och då var jag inte närheten av dom här resultaten. Fan vad roligt att känna att stockarna trots allt blivit starkare! :emo-thumbBensträck, maskin:
15@30kg, 15@30kg
supersettades med
Utfall (på plats):
5@kv, 5@kv
Vilken j*vla avslutning! Grymt bra! Körde bensträcken med fem reps var med fötterna i tre olika vinklingar. Suveränt! Tog det lite vackert med utfallen för att inte få alltför mycket träningsverk dagen efter. Men det räckte så bra så. :emo-thumbPasset tog 40 min.
20 mars, 2008 at 13:26 #774112Anonym anvandareMemberIdag var det stela ben när jag klev ur sängen. Tog en promenad på ca 30 min på lunchen som var bra uppmjukning.
Men nu är det vila och äta som gäller fram till torsdagens bröst/mag-pass.
20 mars, 2008 at 19:47 #774113Anonym anvandareMemberNu sitter jag mätt och nöjd efter lite ris och en massa köttfärs. Fast för någon timme sen satt jag på gymmet och mådde dåligt. Men vilket grymt pass det var! Var rätt missnöjd efter armpasset i måndags och har bestämt mig för att verkligen satsa på kontakt under passen och idag gick det långt överförväntan. Har aldrig fått tag i bröstet på det sättet tidigare.
Skulle kört pec dec på slutet, men maskinen skulle servas och f*n vet om inte det blev ännu bättre i stället. Så här såg det ut:
Dipsmaskin, frivikt:
8@100kg, 8@100kg, 8@100kg, 20@60kg
Den här maskinen är riktigt, riktigt bra. Det är bara att se till att luta sig framåt ordentligt så tar det grymt på bröstet.Hantelpress, liten lutning:
15@13kg, 15@13kg
Tog det vackert med vikten och var noggrann med att inte gå ihop för mycket i toppläget utan behålla bröstet aktivt. Funkade kanon!Snebänk, maskin (smalt grepp):
10@10kg, 8@10kg, 8@10kg
Suverän maskin! Med det smala greppet (handflatorna pekar mot varandra) prickar man bröstet och bara bröstet, dessutom i en position där det inte behövs mycket vikt för att det ska ta emot ordentligt.Hantelpress, liten lutning:
20@13kg, 20@13kg
Tillbaka till hantelpressen eftersom pec decen skulle servas. Nu fanns det lite till att hämta. Fortfarande fokus på att köra med händerna ordentligt isär så att bröstet fck göra jobbet.Flyes:
10@10kg, 10@10kg
Saaaaakta ner och bra tryck uppåt. Tog riktigt bra. MEN, höger handled protesterade en del. Fungerar bättre i pec decen.Crunches, frivikt:
20@20kg, 15@20kg, 15@20kg
Som vanligt en bra avslutning.Passet tog 45 min.
20 mars, 2008 at 20:26 #774114Anonym anvandareMemberLåter som kolisarna börjar ge verkan:up:
Får dig att ta i, de lilla x-tra trycket gör att du känner mer o hittar rätt i övningarna.. Illamåendet talar om att vi ligger på en bra energinivå ha haDiet Är fun / Palle
20 mars, 2008 at 22:19 #774115Anonym anvandareMemberPalle wrote:Låter som kolisarna börjar ge verkan:up:
Får dig att ta i, de lilla x-tra trycket gör att du känner mer o hittar rätt i övningarna.. Illamåendet talar om att vi ligger på en bra energinivå ha haDiet Är fun / Palle
Haha! Kände mig som en Duracellkanin nu på kvällen efter att jag fått i mig lite käk. Åkte iväg till svågern och fyllde bilen med ved som är bra att ha om det blir kallt. Passade samtidigt på att bära upp en massa pelletssäckar till hans hus.
Nu blir det dusch och sedan kanske en liten whisky. Men bara liten!
21 mars, 2008 at 08:56 #774116Anonym anvandareMemberTaisho wrote:Haha! Kände mig som en Duracellkanin nu på kvällen efter att jag fått i mig lite käk. Åkte iväg till svågern och fyllde bilen med ved som är bra att ha om det blir kallt. Passade samtidigt på att bära upp en massa pelletssäckar till hans hus.Nu blir det dusch och sedan kanske en liten whisky. Men bara liten!
Mina minsta whisky glas rymmer 18cl. Brukar aldrig dricka mer än två/kväll under dieten… Faktiskt bra för mot allt:up:
Peace / Palle
21 mars, 2008 at 12:16 #774117Anonym anvandareMemberPalle wrote:Mina minsta whisky glas rymmer 18cl. Brukar aldrig dricka mer än två/kväll under dieten… Faktiskt bra för mot allt:up:Peace / Palle
Det blev ingen igår. Den gamle somnade i stället. Nytt försök ikväll efter dagens ryggpass.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.