”Jag vill ju bara se bra ut naken!”

Home Forums Dagböcker ”Jag vill ju bara se bra ut naken!”

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 391 through 403 (of 403 total)
  • Author

Solsken och varmt, ute i trädgården och grejat hela dagen. Latjat med traktens barn och hundar, fikat i solen och så avslutat ätardagen med en rejäl omgång ärtsoppa!

Det är bara att hoppas att det blir lika skönt i morgon. Fast då med ris och härlig kyckling.

Taisho wrote:
    Solsken och varmt, ute i trädgården och grejat hela dagen. Latjat med traktens barn och hundar, fikat i solen och så avslutat ätardagen med en rejäl omgång ärtsoppa!

Det är bara att hoppas att det blir lika skönt i morgon. Fast då med ris och härlig kyckling.

Ärtsoppa??? Hoppas du får välja själv nästa lördag:|

Ha en underbar söndag

Take care / Palle

Palle wrote:
    Ärtsoppa??? Hoppas du får välja själv nästa lördag:|

Ha en underbar söndag

Take care / Palle

Haha, dom andra käkade bl a ris och kyckling. :D

Ärtsoppa är svårslaget och Soldatens är banne mig nästan lika god som hemkokt. :emo-thumb

Taisho wrote:
    Haha, dom andra käkade bl a ris och kyckling. :D

Ärtsoppa är svårslaget och Soldatens är banne mig nästan lika god som hemkokt. :emo-thumb

Håller med, ärtsoppa är fan himelskt gött, dock föredrar jag hemkokt! :up:

Vilken dag! Rena sommarvädret. 8)

Varit ute i värmen i stort sett hela dagen så jag var lite halvmör när jag drog till gymmet. Men det blev ett suveränt pass. Hade bestämt för att prova ett par nya övningar och dom satt som en smäck!

Så här såg det ut:

Drag till hakan, med rep i hiss:
    12@25kg, 12@25kg, 12@25kg
    Tog riktigt, riktigt bra på baksidan! :emo-thumb

Framåtlutad hantellyft, sittande:
    12@8kg, 12@8kg, 12@8kg, 12@8kg
    Sänkte från förra gången och idag tog det mycket bättre.

Stående hantelrodd:
    12@17kg, 12@17kg, 12@17kg
    Kanonövning!!

Ahrens press:
    8@8kg, 8@8kg, 8@8kg
    Man sitter ner som i vanlig hantelpress men man pressar utåt så att armarna bildar ett ”V”. Tog det lugnt med vikten, men det räckte alldeles utmärkt. Suveränt!! :emo-thumb

Hantellyft åt sidan, stående lutande:
    10@6kg, 10@6kg
    Sjukt bra avslutning. Axlarna totalt slutkörda idag igen.

Passet tog knappt 30 min.

Dags för armar och 100-repparna igen. Körde i CCn med rep för triceps idag. Mycket bättre! :emo-thumb För övrigt var detta första armpasset där jag fått till det så bra att jag mådde dåligt efteråt.

Så här gick det:

Curl i CC:
    100@15(10)7,5kg
    Bättre pump idag än förra gången!

Stående hantelcurl:
    10@10kg, 10@10kg, 8@10kg
    Som vanligt bakåtlutad handled, funkar rätt bra.

Scottcurl, maskin:
    8@30kg, 8@30kg, 8@30kg
    Full skaft upp och långsamt ner. Riktigt bra idag!

Hammercurl, stående:
    12@10kg, 12@10kg
    Låååångsamt. Mycket bra avslutning.

Pushdowns m rep, CCn
    100@15(10)7,5kg
    Riktigt, riktigt bra!

Extensions, sittande/maskin:
    12@35kg, 12@35kg
    Fortsatte väldigt bra, armarna fick jobba ordenligt.

Pushdown, armbågarna ut:
    12@25kg, 8@30kg, 8@30kg
    Funkar bara hyfsat. Det får nog bli smalbänk eller hantel bakom huvudet i fortsättningen.

Extensions med rep, armbågarna utåt, CC (dropp):
    8(6)@32,5(27,5)kg, 8(6)@32,5(27,5)kg, 8(6)@32,5(27,5)kg
    Fick till detta riktigt bra idag och armarna var totalslut efteråt.

Passet tog 35 min.

Bendag igen! ;)

La om ordningen lite så att benpressen kom sist. Vill köra i benpressen med magasin, men fullt mag blir för lätt om jag kör för tidigt i passet. Därför blev det sist och extra långsamt i stället. Kanon!

Körde dessutom vader för ovanlighets skull. Snackade lite med Palle i början på veckan och efter den blick jag fick när jag sa att jag sällan eller aldrig kör vader så var det bara att sätta igång. 😮

Så här var det idag:

Rak mark:
    8@80kg, 8@80kg, 8@80kg, 8@80kg
    Lite mer last, lite långsammare och lite mer koncentration på utförandet. Och mycket bättre resultat!

Sittande lårcurl, magasin:
    10@65kg, 10@65kg, 10@65kg
    Perfekt avslutning för baksidan.

Power squat, Panatta-maskin:
    15@tom, 15@20kg, 15@20kg
    Kändes riktigt bra idag!

Bensträck, maskin:
    12@25kg, 12@25kg
    supersettades med
    Utfall:
    10@kv, 10@kv
    Körde ”1,5-reps” på bensträcken, dvs först full rörelse och sedan övre halvan. Det tillsammans är en rep. Detta var en riktigt bra kombination. Benen var rejält möra efter detta. Nästa benhöjning blir fler set av detta.

Benpress, magasin:
    12@160kg, 12@160kg, 12@160kg
    Körde alltså ordentligt långsamt och koncentrerat. Grymt bra! Här blir ökningen att köra 1,5-reps så småningom.

Stående vadpress:
    2 ggr max, har inte koll på lasten
    Man måste ju börja på något sätt, det blir mer vartefter.

Passet tog 50 min.

Skulle iväg och köra bröst, men magen brakade ihop så det blev toilet seat squat i stället. Hoppas på bättring och i så fall blir det ett kombo-pass bröst/rygg på fredag.

Taisho wrote:
    Skulle iväg och köra bröst, men magen brakade ihop så det blev toilet seat squat i stället. Hoppas på bättring och i så fall blir det ett kombo-pass bröst/rygg på fredag.

Det föds en ny övning varje dag.
    Önskar dig en grym helg herrn! :)

lovelysmile wrote:
    Det föds en ny övning varje dag.
    Önskar dig en grym helg herrn! :)

Tack detsamma!

Blir det surkål för din del? Själv arrangerar jag lite fest för runt 90 pers. Blir kanonroligt hoppas jag.

Missade ju bröstpasset igår (torsdag) eftersom magan ballade ur, så jag körde ett kombopass bröst/rygg idag (fredag) i stället. Energinivåerna var väl inte riktigt återställda, så det blev lite jobbigare än jag trott. Men det var ett bra pass. :emo-thumb

Provade en lite ovanlig grej för bröst genom att köra superset (eller heter det tri-set?) genom att köra hantelpress och flyes i tre olika lutningar i en följd utan vila. Jobbigt som f*n, men det tog bra.

Körde även T-bar för första gången på länge och det var ett kärt återseende.

Så här såg det ut:

Hantelpress, hög/låg/ingen lutning, utan paus:
    3 set med maxreps på samtliga lutningar
    Puh! Det här var jobbbigt. Kändes även att främre axeln får jobba rätt ordentligt i hög lutning.

Flyes, hög/låg/ingen lutning, utan paus:
    2 set med maxreps på samtliga lutningar
    Hade tänkt köra tre set med denna också, men jag mådde tillräckligt dåligt efter två. :p

Latsdrag:
    8@60kg, 8@60kg, 8@60kg
    Riktigt långsamt upp.

T-bar:
    8@35kg, 8@45kg, 8@45kg
    Dagens bästa övning. Ska köra den betydligt oftare.

Stående drag till magen (underhandsgrepp), kabel:
    15@35kg, 15@35kg, 15@35kg
    Körde något lättare än vanligt, försökte dra så snabbt som möjligt och släppa tillbaka långsamt. Körde ut det sista riktigt bra! :emo-thumb

Passet tog 40 min.

Taisho wrote:
    Tack detsamma!

Blir det surkål för din del? Själv arrangerar jag lite fest för runt 90 pers. Blir kanonroligt hoppas jag.

As a matter of fact blev det surkål för min del som en komponent i nattamaten som jag käkade en tidig morgon. Tyskland har jag bestämt ska vara det enda stället på planeten där jag äter korv. :)

”Lite fest?” Jag som tyckte det var JOBB att fixa en sista minuten fest för 30-40 pers med sina +1’s. Blev din lyckad? Är du en professionell festfixare?

lovelysmile wrote:
    As a matter of fact blev det surkål för min del som en komponent i nattamaten som jag käkade en tidig morgon. Tyskland har jag bestämt ska vara det enda stället på planeten där jag äter korv. :)

”Lite fest?” Jag som tyckte det var JOBB att fixa en sista minuten fest för 30-40 pers med sina +1’s. Blev din lyckad? Är du en professionell festfixare?

Den blev riktigt lyckad! Men jag är inte professionell fixare. Jag bor i ett villaområde med tillräckligt många människor i yngre medelåldern och uppåt som tycker att man har inte roligare än man gör sig. Därför ordnar vi 3-4 större grejor per år med lite olika teman. Och den här gången var jag åter med i gruppen som arrangerade. Fantastiskt roligt och utan tvekan en av orsakerna till att vi trivs så bra där vi bor.

Viewing 13 posts - 391 through 403 (of 403 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.