- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 maj, 2007 at 14:33 #773803Anonym anvandareMember
Detta var en av de mer hektiska helgerna jag haft i livet. Och ibland har jag väl undrat lite grann vad varför vi egentligen gör det. Men att få betyget ”detta var den mest välarrangerade tävling jag varit på” från en av de mer erfarna lagledarna som var på plats var värt varenda minut av arbete!
Att våra tjejer dominerade fullständigt i spelet om silvermedaljerna gjorde inte saken sämre! :emo-thumb
1 maj, 2007 at 14:40 #773804Anonym anvandareMemberIdag skulle livet äntligen återgå till det normala och eftersom det dessutom var klämdag var det ju inga som helst problem att komma iväg till gymmet. Trodde jag, ja!
DHL skulle komma på morgonen och hämta diverse tävlingsutrustning. De kom runt 13-tiden. Och hämtade hälften!!!
Sen blev det inte mer och när de äntligen kunde haspla ur sig vad som egentligen gällde (de kommer och hämtar resten på onsdag) då skulle gymmet stänga om en halvtimme. :frust:
Då är det bra att man har en journal och kan konstatera att det faktiskt inte mer än ett par dagar sedan senaste gymbesöket, fast det känns som en månad.
1 maj, 2007 at 16:45 #773805Anonym anvandareMemberTaisho wrote:Idag skulle livet äntligen återgå till det normala och eftersom det dessutom var klämdag var det ju inga som helst problem att komma iväg till gymmet. Trodde jag, ja!DHL skulle komma på morgonen och hämta diverse tävlingsutrustning. De kom runt 13-tiden. Och hämtade hälften!!!
Sen blev det inte mer och när de äntligen kunde haspla ur sig vad som egentligen gällde (de kommer och hämtar resten på onsdag) då skulle gymmet stänga om en halvtimme. :frust:
Då är det bra att man har en journal och kan konstatera att det faktiskt inte mer än ett par dagar sedan senaste gymbesöket, fast det känns som en månad.
Ingen fara alls juh! Sådant måste man räkna med emellanåt. Det gäller som sagt att skynda långsamt och inte få panik om man någon gång skulle få göra ett ofrivilligt brejk. Det viktigaste för din del just nu är ändå att få in rutinen med maten. Träningen går alltid att öka, men tappar du stinget på maten är det mer svårupphämtat så att säga…
1 maj, 2007 at 19:41 #773806Anonym anvandareMemberIntervaller på löpband:
Lutning 10 grader
7 minuter uppvärmning
12 * 30/30, 9,5 – 9,7 – 9,9 – 10,1 – 10,3 – 10,5 – 10,7 – 10,7 – 10,7 –
10,7 – 10,9 – 10,9 km/h PB!:emo-thumb
7 minuter nervarvning
Äntligen! Otroligt skönt att få träna igen. Och det gick ruskigt bra
dessutom. När jag sprungit första intervallen insåg jag att jag glömt
att kika på coachens program, mindes bara att jag skulle öka antalet
intervaller den här veckan. Bestämde mig för att köra 12 stycken.
Bestämde mig också för att endast öka antalet intervaller jämfört med
tidigare och inte gå över tidigare maxfart. Men det kändes så lätt idag
att det fick bli en fartökning också!Oops! Ser nu att coachen ville att jag skulle öka till 10 intervaller.
2 maj, 2007 at 11:03 #773807Anonym anvandareMemberTaisho wrote:Intervaller på löpband:
Lutning 10 grader
7 minuter uppvärmning
12 * 30/30, 9,5 – 9,7 – 9,9 – 10,1 – 10,3 – 10,5 – 10,7 – 10,7 – 10,7 –
10,7 – 10,9 – 10,9 km/h PB!:emo-thumb
7 minuter nervarvning
Äntligen! Otroligt skönt att få träna igen. Och det gick ruskigt bra
dessutom. När jag sprungit första intervallen insåg jag att jag glömt
att kika på coachens program, mindes bara att jag skulle öka antalet
intervaller den här veckan. Bestämde mig för att köra 12 stycken.
Bestämde mig också för att endast öka antalet intervaller jämfört med
tidigare och inte gå över tidigare maxfart. Men det kändes så lätt idag
att det fick bli en fartökning också!Oops! Ser nu att coachen ville att jag skulle öka till 10 intervaller.
Skitbra!! Nästa intervallpass ökar du flera. Gå upp till 14 och luta bandet något. Det går för bra
Kör hårt!:devil:2 maj, 2007 at 12:17 #773808Anonym anvandareMemberRyska Björnen wrote:Skitbra!! Nästa intervallpass ökar du flera. Gå upp till 14 och luta bandet något. Det går för bra
Kör hårt!:devil:10 grader är max lutning, men det går ju att köra bandet fortare.
På torsdag är det 30/10 på crosstrainer som gäller. 12 intervaller då också kommer att kännas! :p
2 maj, 2007 at 19:33 #773809Anonym anvandareMemberUppvärmning: 7 min på crosstrainer
Bröst:
Planbänk (Smith):
20x35kg, 5x55kg, 5x55kg, 5x55kgPec dec:
5x30kg, 5x30kg, 4x30kgSnebänk i maskin:
5×12,5kg, 3×12,5kg, 5x10kg Vikterna är ju löjligt låga, men jag får fan inte upp dom fler gånger.Biceps:
Omvänt latsdrag:
20x30kg, 6x50kg, 5x60kg, 3x60kgEZ-curl:
5x35kg, 4x35g, 3x35kg Ehrm, räknade fel på vikten förra gången, var 35kg då med. 😮Scottcurl i maskin:
6x25kg, 3×27,5kg, 3x25kgNervarvning: 6 min på crosstrainer
Ökade på allt utom snebänken. När jag väl kom till den så var det tvärnit, precis som förra gången. Men i vart fall var det ett riktigt kanonpass, med en grym tändning. Det var en madame som undrade varför jag såg så arg ut.3 maj, 2007 at 21:14 #773810Anonym anvandareMemberIntervaller på crosstrainer:
7 minuter uppvärmning
12 * 30/10, belastning 10/12 på samtliga intervaller
7 minuter nervarvning
Now you are talking! Satan vad jobbigt.Jag hittade inget enkelt sätt att jämföra intervallerna med varandra. Visst, man ser vilket ”varvtal” man kör på, men det minns man ju inte efteråt. Så det blev bara till att gå på max under varje intervall. Det blir alltså lite svårt att jämföra ett pass med ett annat förutom att se vilken belastning jag använt. Kanske blir bättre om jag kan hitta den borttappade pulsklockan?
Körde för övrigt nu på kvällen och morgondagens ben/axel-pass blir på morgonen. Får väl se hur mycket som finns kvar att ta ut i kroppen då. :emo-thumb
4 maj, 2007 at 15:32 #773811Anonym anvandareMemberUppvärmning: 3+3 min på cykel + stepmaskin
Ben:
Knäböj:
15x20kg, 15x40kg, 15x40kg Har en j-vla respekt för den här övningen, dels på grund av den tidigare knäskadan, dels för att jag är oerfaren.Benspark:
10x40kg, 10x50kg, 6x65kgSittande lårcurl:
10x40kg, 10x50kg, 3x65kg Kom inte alls överens med maskinen. Knäkudden var mest i vägen och hindrade benet från att böja sig ordentligt.Stående vadpress (Smith):
5x65kg, 5x65kg, 5x65kg Fungerade inte alls. Stången grymt obekäm att ha på axlarna. Vaderna blev knappt uppvärmda på den vikten.Axlar:
Axelpress i maskin:
8x10kg, 2x15kg, 2x15kg Vet inte varför jag är så klen i den här övningen. Men den tar bra på axlarna.Drag till hakan, skivstång:
10x20kg, 3x30kg, 3x40kgHantellyft åt sidan:
5x10kg, 3x10kg, 3x10kg Nu var axlarna rätt möra trots allt.Vader:
Vadpress i benpressen:
20x85kg, 17x125kg, 13x165kg Sen tackade vänster vad för kaffet och gick hem.Mage:
Situps i Nordicmaskinen:
6x20kg, 5x25kg, 3x25kgHängande benlyft:
5, 5, 5Nervarvning: Skakade en proteindrink.
En pass som verkligen gick upp och ner. Knäböjen gick väl hyfsat, bensparken riktigt bra, lårcurlen inget vidare pga av att jag inte riktigt trivdes med maskinen, vadpress i Smithen var meningslös, axelpress i maskin knepigt jobbig, drag till hakan gick kanon, hantellyft kanon. vadpressen i benpress dagens bästa övning, magen i maskinen gick rätt bra, benlyften hyfsat.Var grymt irriterad efter jag kört axlarna över att vadpressen i Smithen gick så kass, det var därför jag provade benpressen. Som var kanon!! :up: Vänster vad ville fortfarande inte riktigt vara med när jag skulle gå ner från omklädningsrummet, fick gå nästan baklänges och ställa ner bägge fötterna på alla trappstegen.
5 maj, 2007 at 11:40 #773812Anonym anvandareMemberTaisho wrote:Uppvärmning: 3+3 min på cykel + stepmaskinBen:
Knäböj:
15x20kg, 15x40kg, 15x40kg Har en j-vla respekt för den här övningen, dels på grund av den tidigare knäskadan, dels för att jag är oerfaren.Benspark:
10x40kg, 10x50kg, 6x65kgSittande lårcurl:
10x40kg, 10x50kg, 3x65kg Kom inte alls överens med maskinen. Knäkudden var mest i vägen och hindrade benet från att böja sig ordentligt.Stående vadpress (Smith):
5x65kg, 5x65kg, 5x65kg Fungerade inte alls. Stången grymt obekäm att ha på axlarna. Vaderna blev knappt uppvärmda på den vikten.Axlar:
Axelpress i maskin:
8x10kg, 2x15kg, 2x15kg Vet inte varför jag är så klen i den här övningen. Men den tar bra på axlarna.Drag till hakan, skivstång:
10x20kg, 3x30kg, 3x40kgHantellyft åt sidan:
5x10kg, 3x10kg, 3x10kg Nu var axlarna rätt möra trots allt.Vader:
Vadpress i benpressen:
20x85kg, 17x125kg, 13x165kg Sen tackade vänster vad för kaffet och gick hem.Mage:
Situps i Nordicmaskinen:
6x20kg, 5x25kg, 3x25kgHängande benlyft:
5, 5, 5Nervarvning: Skakade en proteindrink.
En pass som verkligen gick upp och ner. Knäböjen gick väl hyfsat, bensparken riktigt bra, lårcurlen inget vidare pga av att jag inte riktigt trivdes med maskinen, vadpress i Smithen var meningslös, axelpress i maskin knepigt jobbig, drag till hakan gick kanon, hantellyft kanon. vadpressen i benpress dagens bästa övning, magen i maskinen gick rätt bra, benlyften hyfsat.Var grymt irriterad efter jag kört axlarna över att vadpressen i Smithen gick så kass, det var därför jag provade benpressen. Som var kanon!! :up: Vänster vad ville fortfarande inte riktigt vara med när jag skulle gå ner från omklädningsrummet, fick gå nästan baklänges och ställa ner bägge fötterna på alla trappstegen.
Så här är det Gellerman! Man har sina dagar. Och ibland springer man på övningar som inte fungerar alls för en själv. Vi skall kolla om vi kan bena ut vad som kan vara fel.
Benböjen ÄR svår och den förtjänar respekt. Du skall bli bra på den men det kräver en långsam ökning. Dit kommer du att komma.
Den stående vadpressen i smith kan också vara lurig beroende litegrann på hur kroppen är placerad under stången så att säga. Har du en kraftig svank i ryggen blir den inte alls bra och inte heller om fötterna är för långt fram så att kroppen ser ut som lutande tornet i Pisa. Mitt absoluta förslag nu när du testade vadpressen i en press och fick sånt gott tryck: BYT. Skit i vadpress i smith. Den kanske inte passar dig just nu.
Axlarna tycker jag du skall vara jävligt nöjd med. En av anledningen till att jag la axelpressen i den maskinen är helt enkelt är den är en riktig bitch. Den är hemsk. Så 15 kg är HELT ok vikter.
Anledningen till att kudden är i vägen vid lårcurlen är att du sitter för långt fram på stolen. Flytta bak ryggstödet 1-2 steg så skall du se att nypet kommer!
Och du Christer….ANALYSERA —> KORRIGERA —> GÅ VIDARE !!:devil:
5 maj, 2007 at 22:45 #773813Anonym anvandareMemberDet är lugnt coach, jag lät nog mer frustrerad än jag borde. Tycker att det funkade rätt bra trots allt, men vissa övningar var som sagt knepigare än andra igår. Men det går säkert bättre nästa vecka!
Idag skulle det ju vara vila enligt programmet, men plikten kallade och jag har ägnat större delen av dagen åt att klyva vedklampar med hjälp av slägga och kil. Rejält kroppsarbete kort sagt och förbannat roligt. :emo-thumb Som det känns i kroppen nu ska vi nog inte räkna med några större ökningar på måndagens ryggövningar. :p
För övrigt kan jag meddela att den mytomspunne ryske björnen påverkat ungarnas vokabulär. När jag kom hem rejält trött och svettig och berättade hur pass mycket jag hunnit med idag konstaterade sonen ”Bra jobbat farsan, inte illa för en sittkissare!”
6 maj, 2007 at 21:16 #773814Anonym anvandareMemberSå var helgens arbete avklarat. Nu återstår bara att fixa kommande veckas mat, sen blir det bingen för min del. Det är inte klokt vad trött man blir av kroppsarbete och frisk luft. Det blir knappast några ökningar att tala om på passet i morgon. :p
7 maj, 2007 at 21:22 #773815Anonym anvandareMember#Rygg#
Marklyft:
15x40kg, 15x50kg, 15x50kg Kändes riktigt bra. Kör tyngre nästa gång!Latsdrag, i friviktsmaskin:
12x25kg, 6x35kg, 4x40kg Vikterna är per sida!Sittande rodd:
8x50kg, 4x60kg, 6x60kg Riktigt bra jämfört med förra gången!#Triceps#
Dipsmaskin:
8x80kg, 3x100kg, 2x100kgSmal bänkpress (Smith), armbågarna utåt:
6x45kg, 6x45kg, 6x50kg Fick bra kontakt! Men jag missdömde mig själv, hade kunnat köra tyngre!Pushdowns:
6×27,5kg, 3x30kg, 3x30kg Kördes i kabelmaskinen från helvetet (Dannes uttryck:D). Körde först på 30kg i CCn och gjorde 20 st. Det är skillnad på kabelmaskin och kabelmaskin!Ett pass som gick oväntat bra, men jag var laddad så inih-e när jag kom dit.
7 maj, 2007 at 22:13 #773816Anonym anvandareMemberTaisho wrote:#Rygg#Marklyft:
15x40kg, 15x50kg, 15x50kg Kändes riktigt bra. Kör tyngre nästa gång!Latsdrag, i friviktsmaskin:
12x25kg, 6x35kg, 4x40kg Vikterna är per sida!Sittande rodd:
8x50kg, 4x60kg, 6x60kg Riktigt bra jämfört med förra gången!#Triceps#
Dipsmaskin:
8x80kg, 3x100kg, 2x100kgSmal bänkpress (Smith), armbågarna utåt:
6x45kg, 6x45kg, 6x50kg Fick bra kontakt! Men jag missdömde mig själv, hade kunnat köra tyngre!Pushdowns:
6×27,5kg, 3x30kg, 3x30kg Kördes i kabelmaskinen från helvetet (Dannes uttryck:D). Körde först på 30kg i CCn och gjorde 20 st. Det är skillnad på kabelmaskin och kabelmaskin!Ett pass som gick oväntat bra, men jag var laddad så inih-e när jag kom dit.
Jävla stabilt! Gott att gå in och göra ett sånt pass efter en vedhuggarhelg?
7 maj, 2007 at 23:38 #773817Anonym anvandareMemberRyska Björnen wrote:Jävla stabilt! Gott att gå in och göra ett sånt pass efter en vedhuggarhelg?Jo, det var en riktigt höjdare. Friviktsmaskinen för ryggen var förresten kanon, tar betydligt bättre tycker jag jämfört med hissen.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.