”Jag vill ju bara se bra ut naken!”

Home Forums Dagböcker ”Jag vill ju bara se bra ut naken!”

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 403 total)
  • Author

Kommer ut ur badrummet efter duschen. Yngsta dottern utbrister ”Pappa, du har fått mycket mindre rumpa!”

Ibland älskar man sina barn extra mycket! :D

Mizz_Frida wrote:
    ska bli kul att följa dig.
    Du verkar satsa hårt ser jag.

Kul att göra familjen glad oxå!!

Jo, jag kör hårt (på min nivå). Eftersom utgångsläget är som det är så krävs det en rejäl ansträngning. Och att försöka ge ungarna en förställning om vad man kan åstadkomma om man tar i är en stor bit av motivationen.

Hoppas att din egen träning flyter på bra! :emo-thumb

Tänkte att det är dags att smyga in lite bilder då och då i den här journalen. Och efter en helgs idogt letande lyckades jag till slut hitta en muskel som kan anas under inpackningen, vänster vad. :D

Mizz_Frida wrote:
    Man ska alltid köra på sin egen nivå.
    Det är viktigt att anpassa sig efter sin egen kropp och inte någon annans.

Min träning går sådär nu. Har dragit på mig nån slags nackskada… men tränar försiktigt.

Kul med bilden. Bra att lägga ut vaden först eftersom det är vad de flesta andra inte vill visa. Kommer gå kanon det här!!

Ajdå, nacken är inget att leka med. Har en kompis som dras med en gammal whiplash-skada som inte vill ge med sig. Det enda som gör det bättre är försiktig styrketräning. Ett tag hade han det på recept!

Uppvärmning: Crosstrainer 5 min

#Rygg#

Marklyft:
    15x60kg, 15x60kg, 15x60kg Kändes riktigt bra! Men nu gäller det att inte öka utan att tänka. Mycket viktigare att förbättra tekniken.

Latsdrag, i friviktsmaskin:
    4x45kg, 4x45kg, 4x45kg Körde aningen för tungt på denna. Inte maximal kontakt. Kändes för mycket i biceps efteråt.

Sittande rodd:
    5x65kg, 5x65kg, 5x65kg Här gick det desto bättre!

#Triceps#

Dipsmaskin:
    25x40kg, 5x100kg, 5x110kg, 3x110kg Nu är det nära! :D

Smal bänkpress (Smith), armbågarna utåt:
    5x55kg, 5x55kg, 5x55kg Med facit i hand hade jag kunnat köra tyngre, men grym kontakt! En klar favoritövning.

Pushdowns:
    5x30kg, 4x30kg, 3x30kg Den j*vla hissen är något jobbig! Men det tar bra. :D

Nervarvning: Crosstrainer 8 min

Gick kanon idag! Får bara se upp så att inte ökningarna gör att tekniken blir för dålig. Latsdraget borde jag som sagt ha kört lättare. Det känns fortfarande att biceps jobbade idag…

Intervaller på löpband:
    Lutning 10 %
    7 minuter uppvärmning
    15 * 30/30; 10.5 km/h på samtliga
    5 minuter nervarvning

Drog ner på takten en aning den här gången och snacka om att konditionen redan har förbättrats. Gick hur bra som helst och det behövdes ingen extra återhämtning (utöver de 30 sekunderna) efter sista intervallen för att kunna börja nervarvningen. :emo-thumb

I morgon blir det hyfsat mycket aktivitet, först bröst/biceps på morgonen och på kvällen är det dags för säsongens första 18-hålsrunda.

Maten rullar på väldigt bra. Fast i morse blev det ett litet break eftersom yngsta dottern firades med glasstårta på 11-årsdagen. 😮

Blev lite omplanering idag. Flyttade bröst/biceps till i morgon, skulle kört det i morse egentligen, men det kom lite annat i vägen.

Årets första golfrunda blev däremot avklarad under eftermiddagen/kvällen. Tyvärr förlorade jag och kompisen, men det kändes åtminstone att gymträningen gett resultat. Mycket mer stabil och säker i svingen.

Uppvärmning: 5 min på crosstrainer

#Bröst#

Planbänk (Smith):
    20x35kg, 5x60kg, 4x65kg, 3x65kg Fastnade i ett försök till ett femte rep i andra set och fick åla ut under stången. :D

Snebänk i maskin:
    8x15kg, 4×17,5kg, 2x15kg Omvänd ordning mot normalt då pec decen var upptagen.

Pec dec:
    5x35kg, 3x40kg, 3x40kg

#Biceps#

Omvänt latsdrag:
    20x30kg, 5x60kg, 4x65kg, 4x65kg Riktigt bra kontakt idag!

EZ-curl:
    4x40kg, 3x40kg, 2x40kg

Scottcurl i maskin:
    5×27,5kg, 2×27,5kg, 1x25kg Nu var det bom stopp!

Nervarvning: Nix! Stretchade bicepsen och rusade iväg.

Senare på kvällen blev det en promenad på runt 35 minuter också.

Hade lite för mycket tankar snurrande i huvudet på väg till gymmet för att kunna rensa och hitta den där riktiga gnistan. Men det gick trots det riktigt bra!

Taisho wrote:
    Uppvärmning: 5 min på crosstrainer

#Bröst#

Planbänk (Smith):
    20x35kg, 5x60kg, 4x65kg, 3x65kg Fastnade i ett försök till ett femte rep i andra set och fick åla ut under stången. :D

Snebänk i maskin:
    8x15kg, 4×17,5kg, 2x15kg Omvänd ordning mot normalt då pec decen var upptagen.

Pec dec:
    5x35kg, 3x40kg, 3x40kg

#Biceps#

Omvänt latsdrag:
    20x30kg, 5x60kg, 4x65kg, 4x65kg Riktigt bra kontakt idag!

EZ-curl:
    4x40kg, 3x40kg, 2x40kg

Scottcurl i maskin:
    5×27,5kg, 2×27,5kg, 1x25kg Nu var det bom stopp!

Nervarvning: Nix! Stretchade bicepsen och rusade iväg.

Senare på kvällen blev det en promenad på runt 35 minuter också.

Hade lite för mycket tankar snurrande i huvudet på väg till gymmet för att kunna rensa och hitta den där riktiga gnistan. Men det gick trots det riktigt bra!

Mkt bra! Du har mail =)

Du ser ut att ha den rätta motivationen för dina mål. Önskar dig lycka till, och kommer följa din journal med nöje framöver. Ska bli kul att se hur resultatet blir.

Arcanon wrote:
    Du ser ut att ha den rätta motivationen för dina mål. Önskar dig lycka till, och kommer följa din journal med nöje framöver. Ska bli kul att se hur resultatet blir.

Tack så mycket! Kul att du hittat min journal!

Jo, motivationen är rätt rejäl och coachen är kanon! Nästa steg blir nu på måndag, då drar vi ner på kolhydraterna en aning. Ska bli spännande att se om styrka och uthållighet påverkas av det.

Kör hårt och välkommen tillbaka!

Så där ja, då var man hemma igen efter en golfhelg nere i Skåne. Grymt skönt avbrott i den hektiska vardagen. Och samtidigt en härligt aktiv helg med sammanlagt fyra rundor. Och på ätardagen, dvs lördag, blev det både god whisky och ett par cigarrer. :D

Men nu är det tillbaka i selen igen och i morgon skärps dieten en aning med neddragning av kolhydraterna.

Uppvärmning: Crosstrainer 6 min

#Rygg#

Marklyft:
    15x60kg, 15x60kg, 15x60kg Jobbigt idag! Sista set hade jag inget höjdargrepp de sista repsen med det gick ändå.

Latsdrag, i friviktsmaskin:
    4x45kg, 4x45kg, 4x45kg Betydligt bättre än förra veckan. Idag var det ryggen som jobbade ordentligt.

Sittande rodd:
    6x65kg, 4x60kg, 4x70kg Kanon!

#Triceps#

Smal bänkpress (Smith), armbågarna utåt:
    15x45kg, 4x65kg, 3x65kg, 3x65kg Annan ordning idag. Orkade inte vänta på dipsmaskinen. Denna gick kanon som vanligt.

Dipsmaskin:
    5x100kg, 3x110kg, 3x110kg Tog nästan bättre när jag kört smalbänk före.

Pushdowns:
    5x30kg, 5x30kg, 4x30kg Tog grymt bra idag!

Nervarvning: Crosstrainer 5 min

Idag var det verkligen måndag hela dagen, men efter ett par minuter på X-trainern så kom skallen igång och passet gick riktigt bra. Särskilt triceps gick grymt bra och det var inget kvar i armarna när passet var klart. Axlarna har känts en aning den senaste veckan, men de känns varken mer eller mindre efter dagens pass.

Vilken rolig journal! Grymt inspirerande att läsa! Vad starkt av dig att ta dig i kragen på detta vis! Ska följa din journal och följa din väg mot uppnådda mål! Kör hårt!

Hur hittade du förretsen din coach? Växer dom på träd eller är det någon du känner?[/b]

Pinglan wrote:
    Vilken rolig journal! Grymt inspirerande att läsa! Vad starkt av dig att ta dig i kragen på detta vis! Ska följa din journal och följa din väg mot uppnådda mål! Kör hårt!

Hur hittade du förretsen din coach? Växer dom på träd eller är det någon du känner?[/b]

Tack så mycket! Vad glad jag blir av att få höra det från dig. Sedan jag läste om ladan och byggfläkten är du av mina idoler! :emo-thumb

Jag läste Dan_the_Mans journal och den Ryska Björnen hade en attityd som jag gillade. Och eftersom vi bor så nära varandra så kontaktade jag honom. Vi träffades och vi funkade bra ihop, så det var bara att köra. Han är grymt bra!

Men han har verkligen hand om två ytterligheter på forumet. Om Danne är racerbilen i stallet, så är väl jag den där vagnen som dom kör fram reservdäcken på. :D

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 403 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.