- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 maj, 2007 at 14:22 #773848Anonym anvandareMemberTaisho wrote:Tack så mycket! Vad glad jag blir av att få höra det från dig. Sedan jag läste om ladan och byggfläkten är du av mina idoler!
Inte dåligt att få vara någons idol! Det tackar jag för!! En egen träningslada är grymt bra att ha när man bor som jag gör (mitt ute i skogen med långt till närmsta ”vanliga” gym)
Taisho wrote:Jag läste Dan_the_Mans journal och den Ryska Björnen hade en attityd som jag gillade. Och eftersom vi bor så nära varandra så kontaktade jag honom. Vi träffades och vi funkade bra ihop, så det var bara att köra. Han är grymt bra!Låter ju jättebra! Jag har inte läst så många poster här på Body (ännu) så jag känner inte till varken Dan_the_Man eller Ryska Björnen…ska hålla ögonen öppna för att ”lära känna” dem lite bättre, alltid trevligt med bra folk!
Taisho wrote:Men han har verkligen hand om två ytterligheter på forumet. Om Danne är racerbilen i stallet, så är väl jag den där vagnen som dom kör fram reservdäcken på.Haha, vad skön du är :emo-thumb Humor och självironi är två viktiga egenskaper tycker jag! Du verkar ha båda delar :emo-thumb
30 maj, 2007 at 09:38 #773849Anonym anvandareMemberKvällen började med den första golfrundan någonsin med sonen på riktig bana (yngsta dottern var också med och skötte scorekortet:)). Vi knallade runt en 9-hålare i den fina, men blåsiga, kvällen. Härligt!
Ännu senare på kvällen blev det
Intervaller på löpband:
Lutning 10 %
5 minuter uppvärmning
15 * 30/30; 10.5 km/h på samtliga
5 minuter nervarvning
Klev av löpbandet 23:10. Hade kunnat kört på högre tempo, men eftersom det var så pass sent så ville jag inte ta i så att det skulle bli svårt att varva ner och kunna somna. Bra pass och det känns riktigt bra varje gång jag får ett kvitto på att konditionen går åt rätt håll.30 maj, 2007 at 09:57 #773850Anonym anvandareMemberBra jobbat! Intervaller är riktigt tuff träning det :up:
30 maj, 2007 at 13:37 #773851Anonym anvandareMemberSäger som Pinglan, Bra jobbat! Intervaller är riktig tuff träning (och enl. mitt tycke väldigt tråkigt..)
Ska bli kul att få höra hur minskningen av kolisar har påverkat dig? (minskad ork, koncentration? -eller kanske klarar du dig lika bra?)
Keep up the good work!
30 maj, 2007 at 18:04 #773852Anonym anvandareMemberPinglan o Arcanon: Tack! Inspirerande att få lite feedback i journalen.
Jag tycker också intervallträning är tufft även om tempot, som i mitt fall, är beskedligt. Höll på med långdistanslöpning på hobbynivå för 20-25 år sedan och gubben som springer nu håller lägre fart i intervallerna än den unge mannen gjorde på långdistanspassen. :p Men det blir bättre och bättre!
Vi får kanske se hur kroppen reagerar på minskade kolisar redan idag. Har just kommit hem från GP-golfen och ska bara tina upp mina halvt förfrusna fötter (skitväder i göteborgstrakten idag) och få i mig lite mat, sedan bär det av till gymmet för bröst/biceps.
Gasen i botten och flaggan i topp!
30 maj, 2007 at 23:28 #773853Anonym anvandareMemberUppvärmning: 6 min på crosstrainer
#Bröst#
Planbänk (Smith):
20x35kg, 5x60kg, 5x60kg, 5x60kg. Hade nog kunnat köra på 65 trots allt.Pec dec:
4x40kg, 3x40kg, 3x40kg Helt OK!Snebänk i maskin:
8x15kg, 3×17,5kg, 3x15kg Här tog det verkligen tvärstopp!#Biceps#
Omvänt latsdrag:
20x30kg, 5x60kg, 5x60kg, 5x60kg Tog lika bra som vanligt. Detta är en riktigt kanonövning!EZ-curl:
4x40kg, 3x40kg, 2x40kgSittande (lutande) hantelcurl (scottkmaskinen var upptagen, orkade inte vänta):
8×12,5kg, 4x15kg, 3x15kg Nu var biceps helt slut. Vilken pump!Nervarvning: Svepte en proteindrink.
Det här var det klart svåraste passet att tända till för sedan jag började skriva i den här journalen. Spelade alltså golf på eftermiddagen i skitvädret och var trött och frusen. Satte på full värme i bilen på väg till gymmet. Hjälpte väl så där. Är rätt nöjd trots allt med att jag lyckades hålla uppe belastningen rätt bra jämfört med tidigare.
31 maj, 2007 at 23:10 #773854Anonym anvandareMemberIdag stod det egentligen konditionsträning i form av intervallträning på schemat, men det blev inget av med det. Jag ställde upp på golfklubben och hjälpte till när de ungdomar som inte får gå ut på banan själva skulle få komma ut och spela 9 hål. Och eftersom min egen son var en av dem blev det ju lite till efter träningen.
Med tanke på hur det kändes igår är det tveksamt om jag kört intervall idag även om jag inte varit på golfbanan i tre och en halv timme. Det kändes redan i morse som att det var läge med en paus så att det går att köra max i gymmet i morgon (ben, axlar o mage). Har faktiskt kört tio dagar i rad om jag räknar rätt. Gubben behöver vila. Men i morgon, då j*vlar!
1 juni, 2007 at 00:25 #773855Anonym anvandareMemberTaisho wrote:Uppvärmning: 6 min på crosstrainer#Bröst#
Planbänk (Smith):
20x35kg, 5x60kg, 5x60kg, 5x60kg. Hade nog kunnat köra på 65 trots allt.Pec dec:
4x40kg, 3x40kg, 3x40kg Helt OK!Snebänk i maskin:
8x15kg, 3×17,5kg, 3x15kg Här tog det verkligen tvärstopp!#Biceps#
Omvänt latsdrag:
20x30kg, 5x60kg, 5x60kg, 5x60kg Tog lika bra som vanligt. Detta är en riktigt kanonövning!EZ-curl:
4x40kg, 3x40kg, 2x40kgSittande (lutande) hantelcurl (scottkmaskinen var upptagen, orkade inte vänta):
8×12,5kg, 4x15kg, 3x15kg Nu var biceps helt slut. Vilken pump!Nervarvning: Svepte en proteindrink.
Det här var det klart svåraste passet att tända till för sedan jag började skriva i den här journalen. Spelade alltså golf på eftermiddagen i skitvädret och var trött och frusen. Satte på full värme i bilen på väg till gymmet. Hjälpte väl så där. Är rätt nöjd trots allt med att jag lyckades hålla uppe belastningen rätt bra jämfört med tidigare.
Även om det kändes tufft att tända till idag så ser ju dessa siffrorna jävla bra ut! Betänk nu att kolhydraterna och energin är lägre nu än tidigare.
Ta två riktiga vilodagar i helgen som kommer nu och fokusera på måndagen.Tänkte vi försöker pricka en dag nästa vecka då jag hänger med ner och kollar tekniken i övningarna och gör små korrigeringar? Vad tror du om det?
1 juni, 2007 at 00:27 #773856Anonym anvandareMemberPinglan wrote:Inte dåligt att få vara någons idol! Det tackar jag för!! En egen träningslada är grymt bra att ha när man bor som jag gör (mitt ute i skogen med långt till närmsta ”vanliga” gym)Låter ju jättebra! Jag har inte läst så många poster här på Body (ännu) så jag känner inte till varken Dan_the_Man eller Ryska Björnen…ska hålla ögonen öppna för att ”lära känna” dem lite bättre, alltid trevligt med bra folk!
Vi är inte farliga, någon utav oss
1 juni, 2007 at 07:40 #773857Anonym anvandareMemberRyska Björnen wrote:Tänkte vi försöker pricka en dag nästa vecka då jag hänger med ner och kollar tekniken i övningarna och gör små korrigeringar? Vad tror du om det?En utmärkt idé! Förslagsvis måndag eller fredag då jag kör marklyft respektive knäböj. :emo-thumb
1 juni, 2007 at 15:29 #773858Anonym anvandareMemberMizz_Frida wrote:Ser jätte bra ut tycker jag.
Härligt att se nån som verkligen kämpar!!!Du får berätta hur det känns med mindre kolisar sen.
Segt….Keep up the good work!
Tack så mycket!
Jag vet inte om redan kan bero på kolisarna, men jag tycker att det känns lite segare så här i slutet på veckan jämfört med tidigare. Å andra sidan känner jag mig ”lättare” också, även om inte vågen ändrat sig så mycket.
1 juni, 2007 at 22:36 #773859Anonym anvandareMemberUppvärmning: 3+3 min på cykel + stepmaskin
#Ben#
Knäböj:
15x55kg, 15x55kg, 15x55kg Lugnt och fint med bra koncentration på utförandet.Benspark:
6x75kg, 5x80kg, 4x85kg Ökning igen!Sittande lårcurl:
7x50kg, 5x55kg, 5x55kg Grym kontakt idag!Hoppade över vaderna idag för att spara lite tid.
#Axlar#
Axelpress i maskin:
6x15kg, 5x15kg, 5x15kg Ökning! Dags att höja lasten på gymmets värsta maskin!!Drag till hakan, skivstång:
5x40kg, 5x40kg, 5x40kg Såg ut som lite halv-cheat i spegeln, men otrolig kontakt.Hantellyft åt sidan:
5x10kg, 5x10kg, 5x10kg God natt för axlarna!#Mage#
Situps i friviktsmaskinen:
10x20kg, 8x30kg, 8x30kg Nordic-maskinen var paj, men friviktsmaskinen var ju minst lika bra. Men det är klart, i Nordicen börjar man rörelsen mer utsträckt.Hängande benlyft:
5, 5, 5 Färre reps än förra gången, men betydligt bättre kontroll på nervägen.Nervarvning: Halvsprang till bilen.
Har som sagt känt mig lite seg så här i slutet av veckan. Men jag får ta tillbaka det för det var tydligen helt rätt att skippa åtminstone intervallträningen igår, för idag var det full sula på gymmet! Särskilt axlarna gick ruskigt bra! Men nu är det vila i två dagar som gäller.Tack alla ni som läser/skriver i journalen. Det är grymt inspirerande!
1 juni, 2007 at 23:49 #773860Anonym anvandareMemberUnderbart när träningen känns sådär toppenbra! Härligt!!! Väl kämpat :emo-thumb
2 juni, 2007 at 00:28 #773861Anonym anvandareMemberTaisho wrote:Uppvärmning: 3+3 min på cykel + stepmaskin#Ben#
Knäböj:
15x55kg, 15x55kg, 15x55kg Lugnt och fint med bra koncentration på utförandet.Benspark:
6x75kg, 5x80kg, 4x85kg Ökning igen!Sittande lårcurl:
7x50kg, 5x55kg, 5x55kg Grym kontakt idag!Hoppade över vaderna idag för att spara lite tid.
#Axlar#
Axelpress i maskin:
6x15kg, 5x15kg, 5x15kg Ökning! Dags att höja lasten på gymmets värsta maskin!!Drag till hakan, skivstång:
5x40kg, 5x40kg, 5x40kg Såg ut som lite halv-cheat i spegeln, men otrolig kontakt.Hantellyft åt sidan:
5x10kg, 5x10kg, 5x10kg God natt för axlarna!#Mage#
Situps i friviktsmaskinen:
10x20kg, 8x30kg, 8x30kg Nordic-maskinen var paj, men friviktsmaskinen var ju minst lika bra. Men det är klart, i Nordicen börjar man rörelsen mer utsträckt.Hängande benlyft:
5, 5, 5 Färre reps än förra gången, men betydligt bättre kontroll på nervägen.Nervarvning: Halvsprang till bilen.
Har som sagt känt mig lite seg så här i slutet av veckan. Men jag får ta tillbaka det för det var tydligen helt rätt att skippa åtminstone intervallträningen igår, för idag var det full sula på gymmet! Särskilt axlarna gick ruskigt bra! Men nu är det vila i två dagar som gäller.Tack alla ni som läser/skriver i journalen. Det är grymt inspirerande!
Ah det är bara att lyfta på hatten…
MKt starkt jobbat! Och detta med mindre kolhydrater. Lite tändvätska där kanske?
3 juni, 2007 at 17:29 #773862Anonym anvandareMemberPinglan, Björnen o Frida: Jo, det gick riktigt bra och jag är rätt stolt över mig själv just nu. Det känns som att jag hittat en nivå där jag ger järnet när jag tränar, men samtidigt inser att det ska tränas dagen efter också. För det är ju lååååååångt kvar.
Igår var det ätardag och det blev ostkaka, glass, hamburgare på Max mm. Av någon anledning fick jag för mig att köpa smågodis. Inte för att suget fanns där, utan mest för att det var OK pga ätardagen. Men det gör jag inte om. Fy f*n, jag mådde riktigt kass ett tag. Tack och lov att det blev uppstyrt idag igen med kyckling , grönsaker o pasta på lunchen. Ikväll blir det valda delar av tacobuffé.
Nu kör vi på ordentligt nästa vecka! :emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.