”Jag vill ju bara se bra ut naken!”

Home Forums Dagböcker ”Jag vill ju bara se bra ut naken!”

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 403 total)
  • Author

Uppvärmning: Crosstrainer 6 min

#Rygg#

Marklyft:
    15x60kg, 15x60kg, 13x60kg Ruskigt bra idag. Fick så bra kontakt att jag inte orkade lika många som förra gången!

Latsdrag, i friviktsmaskin:
    5x45kg, 5x45kg, 4x45kg Kanon! Vet inte om jag kör för tungt, för det blir inte full kontraktion tror jag, men ryggen får då f*n jobba!

Sittande rodd:
    6x70kg, 3x75kg, 3x75kg Jajamen! Ryggen rätt mör nu. :D

#Triceps#

Dipsmaskin:
    25x40kg, 5x110kg, 3x110kg, 3x110kg Trodde det skulle bli fullt mag idag, men icke.

Smal bänkpress (Smith), armbågarna utåt:
    4x60kg, 3x60kg, 2x60kg Vilken kontakt!

Pushdowns:
    7x25kg, 5×27.5kg, 5×27.5kg Nu var armarna mer slut än något tidigare pass!

Nervarvning: Crosstrainer 5 min

Vilket pass!! Tog nåt så hejdlöst, allra mest på armarna. De är fortfarande ganska spaka trots att det gått några ett par timmar. :D Trots att jag fick gå ner en aning i belastning så fick ryggen och armarna jobba mer än någonsin. Så idag fick jag banne mig leva upp till att heta ”Taisho”, som är japanska och (bl a) betyder ”den lille krigaren”.

Blev lite strul med lunchen idag. Var på ett möte som skulle ta 15-20 minuter, men tog 110… Så jag var rejält hungrig, nästan lite yr, när jag äntligen fick äta. Men jag tror att jag ”åt i kapp” för när det var dags att träna kändes det helt OK igen. Fast jag hade inte riktigt samma ork som vanligt, men det är ju som förväntat.

Taisho wrote:
    Uppvärmning: Crosstrainer 6 min

#Rygg#

Marklyft:
    15x60kg, 15x60kg, 13x60kg Ruskigt bra idag. Fick så bra kontakt att jag inte orkade lika många som förra gången!

Latsdrag, i friviktsmaskin:
    5x45kg, 5x45kg, 4x45kg Kanon! Vet inte om jag kör för tungt, för det blir inte full kontraktion tror jag, men ryggen får då f*n jobba!

Sittande rodd:
    6x70kg, 3x75kg, 3x75kg Jajamen! Ryggen rätt mör nu. :D

#Triceps#

Dipsmaskin:
    25x40kg, 5x110kg, 3x110kg, 3x110kg Trodde det skulle bli fullt mag idag, men icke.

Smal bänkpress (Smith), armbågarna utåt:
    4x60kg, 3x60kg, 2x60kg Vilken kontakt!

Pushdowns:
    7x25kg, 5×27.5kg, 5×27.5kg Nu var armarna mer slut än något tidigare pass!

Nervarvning: Crosstrainer 5 min

Vilket pass!! Tog nåt så hejdlöst, allra mest på armarna. De är fortfarande ganska spaka trots att det gått några ett par timmar. :D Trots att jag fick gå ner en aning i belastning så fick ryggen och armarna jobba mer än någonsin. Så idag fick jag banne mig leva upp till att heta ”Taisho”, som är japanska och (bl a) betyder ”den lille krigaren”.

Blev lite strul med lunchen idag. Var på ett möte som skulle ta 15-20 minuter, men tog 110… Så jag var rejält hungrig, nästan lite yr, när jag äntligen fick äta. Men jag tror att jag ”åt i kapp” för när det var dags att träna kändes det helt OK igen. Fast jag hade inte riktigt samma ork som vanligt, men det är ju som förväntat.

Gott stabilt! Visst är det skönt när pass efter pass biter värre och värre?

Fasen vad motiverande att läsa om träning som ”biter” så bra :up: Hoppas jag får samma kontakt ikväll när jag ska köra triceps/bröst!

Huuuu vad hemskt med lunchen…jag hade nog dött :frust: ;)

Det visade sig att det inte bara var neddragning av kolisar som sänkte orken i gymmet. Vaknade idag med den förkylning som ett par andra i familjen haft. :( Men tack och lov ingen feber.

Så idag blir det ingen förbränningsträning. I morgon var ”SUPERONSDAG” planerad. Det skulle bli golftävling på morgonen och bröst/biceps på eftermiddagen. Golfen är ett ”måste” eftersom jag är anmäld i lagtävling med kompisen, men något gymbesök blir det nog inte.

Nu gäller det att äta ordentligt och sova. Tur man är bra på det! :D

Pinglan: Hade jag haft något vett i skallen hade jag gått och hämtat en frukt eller nåt, men jag var lite emotionellt engagerad under mötet. Eller vad man ska kalla det. :D

KUL att läsa om dig och din träning!
    Lycka till och kör hårt på golf tävlingen! Tummen upp! /J.

superberggren wrote:
    KUL att läsa om dig och din träning!
    Lycka till och kör hårt på golf tävlingen! Tummen upp! /J.

Tack detsamma får jag säga. Har läst i din journal då och då, men idag har jag läst hela. Man blir grymt peppad att träna! :emo-thumb

Lycka till med jobbet! Med din entusiasm kommer du att bli en fantastiskt bra idrottslärare. Och vilket föredöme, både för elever och arbetskamrater! :emo-thumb

Taisho wrote:
    Det visade sig att det inte bara var neddragning av kolisar som sänkte orken i gymmet. Vaknade idag med den förkylning som ett par andra i familjen haft. :( Men tack och lov ingen feber.

Så idag blir det ingen förbränningsträning. I morgon var ”SUPERONSDAG” planerad. Det skulle bli golftävling på morgonen och bröst/biceps på eftermiddagen. Golfen är ett ”måste” eftersom jag är anmäld i lagtävling med kompisen, men något gymbesök blir det nog inte.

Nu gäller det att äta ordentligt och sova. Tur man är bra på det! :D

Pinglan: Hade jag haft något vett i skallen hade jag gått och hämtat en frukt eller nåt, men jag var lite emotionellt engagerad under mötet. Eller vad man ska kalla det. :D

Bra resonerat! Ingen träning, massor av sömn och ordentligt med mat. Glöm inte att dricka mycket. Se nu också till att du är ordentligt frisk innan du går tillbaka annars kan du bli riktigt sjuk. Du tränar såpass hårt nu så det är väldigt viktigt att du tänker på det. Gärna 1-2 dagar ”helt” frisk innan du tränar igen.

Krya på sig!

Krya på dig!!!

Då var golfen avklarad, vi vann och är vidare till nästa omgång! :emo-thumb

Men det var möjligen lite ”begåvningsreserv” över mig som gick ut och spelade idag. Det är tokvarmt i Göteborg och kroppen fick jobba ganska ordentligt för att kyla ner sig. Drack ca 3 liter under rundan och jag fortsätter häva i mig vatten. Var helt slut efter rundan.

Nu blir det äta/dricka/sova tills jag blir frisk igen.

Ha en skön nationaldag allihop. Sommaren är här!

Vaknade med illröd hals och ett gomsegel som är så svullet så det knappt går att svälja. :(

Ja, ni vet hur det är

”Ni tjejer snackar om att föda barn, men ni skulle bara veta hur det är när en kille är riktigt förkyld.” :D

Idag blir det nypressad citronsaft med varmvatten och (lite) socker.

Taisho wrote:
    Vaknade med illröd hals och ett gomsegel som är så svullet så det knappt går att svälja.

Ja, ni vet hur det är

”Ni tjejer snackar om att föda barn, men ni skulle bara veta hur det är när en kille är riktigt förkyld.”

Idag blir det nypressad citronsaft med varmvatten och (lite) socker.

Usch och fy va trist det är att vara sjuk 👿 Jag lider med dig.

Din journal är rolig och inspirerande så skynda på å bli frisk :D

Krya på dig :emo-thumb Linda

Tack för krya på dig-hälsningarna. Och det verkar som de hjälper! Känner mig piggare och om nu bara hostan försvinner så är det gymdags igen. :emo-thumb

Gymträning och dörrvaktande går ju ofta hand i hand och i kväll gjorde jag min debut! Men det gäller ju att hitta en dörr som passar ens nivå så i mitt fall handlade det om mellanstadiediscot som äldsta dotterns klass ordnade. :D

Hoppas alla får en trevlig helg i sommarvärmen och kör hårt!

Taisho wrote:
    Gymträning och dörrvaktande går ju ofta hand i hand och i kväll gjorde jag min debut! Men det gäller ju att hitta en dörr som passar ens nivå så i mitt fall handlade det om mellanstadiediscot som äldsta dotterns klass ordnade. :D

:D :emo-thumb

Skönt att du är på bättringsvägen!!!!!

Pinglan wrote:
    Skönt att du är på bättringsvägen!!!!!

Tack! Fast det blev lite bakslag i natt, vaknade av världens allergiattack. Gräset öser tydligen på nu i värmen och det gillar inte jag. Var grymt allergisk i tonåren och av någon anledning har det kommit tillbaka nu 30 år senare. :( Men det går i alla fall att medicinera och jag ska inte gnälla allt för mycket. Sonen är betydligt värre drabbad.

Fast jag kanske kan skylla missen i Annas journal på allergin. :|

Feber… :frust:

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 403 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.