- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 juni, 2007 at 16:54 #773878Anonym anvandareMember
Det var en j*vla seg historia det här. Fick alltså feber. Har dessutom dragits med yrsel och näsblod.
Trodde först att det var överträning som gjorde att kroppen reagerade, för jag har ju kör på rätt ordentligt en period. Men tack och lov är det i vart fall inte enbart det, för en av grannarna berättade igår att han legat hemma med samma skit en vecka och han tränar aldrig.
Men nu känns det åtminstone som om det är på väg åt rätt håll. Tänkte pröva vingarna på fredag med en morgonpromenad så får vi se hur det känns.
13 juni, 2007 at 18:03 #773879Anonym anvandareMemberOj det låter verkligen inte roligt det där Se till att vara försiktig när du drar igång igen!
15 juni, 2007 at 10:36 #773880Anonym anvandareMemberJa du Pinglan, nog blev det en lugn start alltid. Gick och la mig i god tid igår för att sova ordenligt innan promenaden. Hade svårt att somna och det kändes att något inte var som det skulle. Efter en halvtimme börja jag skaka av frossa och så höll det på ett par timmar. Sedan övergick det i feber. Antagligen någon slags matförgiftning, men jag kan inte komma på att jag ätit något skumt igår.
Ja ja, det är bara att ta det lugnt och ha tålamod. Fast det känns som att jag snart börjar klättra väggarna.
15 juni, 2007 at 12:43 #773881Anonym anvandareMemberAhhhhh, snacka om att du har otur mannen Kanske är bäst att jag slutar önska dig krya på dig…det verkar inte bli så bra :emo-thumb
15 juni, 2007 at 14:27 #773882Anonym anvandareMemberPinglan wrote:Ahhhhh, snacka om att du har otur mannen Kanske är bäst att jag slutar önska dig krya på dig…det verkar inte bli så bra :emo-thumbNär man har sånt motflyt som jag har just nu är det guld värt att få kommentarer i journalen och att läsa andras journaler! Fast det är möjligt att jag spenderar för mycket tid på Body. Drömde om Zone o Palle i natt.
15 juni, 2007 at 15:09 #773883Anonym anvandareMemberTaisho wrote:När man har sånt motflyt som jag har just nu är det guld värt att få kommentarer i journalen och att läsa andras journaler! Fast det är möjligt att jag spenderar för mycket tid på Body. Drömde om Zone o Palle i natt.
Äää dä ä bara å bita ihop.
Som den gamle paris-dakar mc åkaren P.G Lundmark sa på en föreläsning för nåt år sedan. Jag citerar: ” Det är när det är som mörkast som gryningen är som närmast”
Rätt skönt sagt speciellt när han precis berättat om all misär han vart med om under åren.
Det är bara att vila lite och sen köra på igen. Det är det enda man kan göra. Inte ge upp!
Kämpa på nu!
/ Cave17 juni, 2007 at 14:18 #773884Anonym anvandareMembermr-cave wrote:Äää dä ä bara å bita ihop.
Som den gamle paris-dakar mc åkaren P.G Lundmark sa på en föreläsning för nåt år sedan. Jag citerar: ” Det är när det är som mörkast som gryningen är som närmast”
Rätt skönt sagt speciellt när han precis berättat om all misär han vart med om under åren.
Det är bara att vila lite och sen köra på igen. Det är det enda man kan göra. Inte ge upp!
Kämpa på nu!
/ CaveSe där ja, är du också PG-fan! Jag är fullständigt ointresserad av motorsport, men han är undantaget som bekräftar regeln. Hängde till med på i Farmer Lips.
Här ges inte upp! Jag har ett favoritcitat från en okänd ”Jag backar inte, jag tar ny sats!”
17 juni, 2007 at 14:39 #773885Anonym anvandareMemberFick alltså frossa och hög feber i torsdags. Trodde först det var matförgiftning, men på fredagen började det ”spränga” i vänster smalben. Igår gjorde det riktigt j*vla ont så fort benet inte var i horisontalläge. Det visade sig att jag åkt på rosfeber, vilket är en bakterieinfektion som kan övergå i blodförgiftning om man inte får behandling i hygglig tid.
Så just nu sitter jag och skriver på sjukhuset.
Det är helt sanslöst vilken känslig ”maskin” kroppen egentligen är. Så vitt läkarna kan bedöma kommer infektionen av att jag kliat hål på ett litet, litet fjuttskrapsår på smalbenet och då haft bakterier på fingrarna som körde igång det hela. Och detta lilla har lyckats golva en 104 kgs klump. Samtidigt har tre pytteflaskor antibiotika lyckats bromsa och förhoppnings börjat vända hela processen. Grymt fascinerande!
Men nu blir det till att knapra penicillin i runt två veckor. Hur det ser ut med att börja träna igen vet jag inte. Har inte pratat med läkaren om det ännu.
Ja jäklar, just nu är det här snarare en sjukjournal än träningsdito.
17 juni, 2007 at 17:38 #773886Anonym anvandareMemberTaisho wrote:Fick alltså frossa och hög feber i torsdags. Trodde först det var matförgiftning, men på fredagen började det ”spränga” i vänster smalben. Igår gjorde det riktigt j*vla ont så fort benet inte var i horisontalläge. Det visade sig att jag åkt på rosfeber, vilket är en bakterieinfektion som kan övergå i blodförgiftning om man inte får behandling i hygglig tid.Så just nu sitter jag och skriver på sjukhuset.
Det är helt sanslöst vilken känslig ”maskin” kroppen egentligen är. Så vitt läkarna kan bedöma kommer infektionen av att jag kliat hål på ett litet, litet fjuttskrapsår på smalbenet och då haft bakterier på fingrarna som körde igång det hela. Och detta lilla har lyckats golva en 104 kgs klump. Samtidigt har tre pytteflaskor antibiotika lyckats bromsa och förhoppnings börjat vända hela processen. Grymt fascinerande!
Men nu blir det till att knapra penicillin i runt två veckor. Hur det ser ut med att börja träna igen vet jag inte. Har inte pratat med läkaren om det ännu.
Ajj då!
Det lät F-N inte nå bra hörru.
Krya på dej å hoppas du är tillbaks snabbt.
/ Cave17 juni, 2007 at 17:39 #773887Anonym anvandareMemberTaisho wrote:Fick alltså frossa och hög feber i torsdags. Trodde först det var matförgiftning, men på fredagen började det ”spränga” i vänster smalben. Igår gjorde det riktigt j*vla ont så fort benet inte var i horisontalläge. Det visade sig att jag åkt på rosfeber, vilket är en bakterieinfektion som kan övergå i blodförgiftning om man inte får behandling i hygglig tid.Så just nu sitter jag och skriver på sjukhuset.
Ajj då!
Det lät F-N inte nå bra hörru.
Krya på dej å hoppas du är tillbaks snabbt.
/ Cave17 juni, 2007 at 18:12 #773888Anonym anvandareMemberNejmen Stackare! Vilken himla osis! Var rädd om dig nu!
19 juni, 2007 at 19:55 #773889Anonym anvandareMemberTack Cave o Pinglan!
Kan säga att det är inga som helst problem att ta det lugnt. Orkar inte ett skit. Har fullt upp med att se till komma ihåg att ta medicinen i någorlunda rätt tid.
Men det känns trots allt att det är på väg åt rätt håll. Ett tag kunde jag överhuvudtaget inte gå på vänster ben, men nu är det i stort sett som vanligt igen.
Domen från läkaren var att jag ska undvika all belastning utöver att gå i minst 10 dagar till. Sedan får jag känna mig fram hur mycket jag orkar. Det var MYCKET starka förmaningar att jag skulle öka belastningen försiktigt och inte tro att jag bara kunde kliva på det tidigare programmet direkt.
22 juni, 2007 at 10:16 #773890Anonym anvandareMemberBlir piggare och piggare, men är inget energiknippe direkt. :p
Ha en glad midsommar allihop! Glöm inte att lägga sju hantlar under huvudkudden ikväll!
22 juni, 2007 at 10:31 #773891Anonym anvandareMemberTaisho wrote:Fick alltså frossa och hög feber i torsdags. Trodde först det var matförgiftning, men på fredagen började det ”spränga” i vänster smalben. Igår gjorde det riktigt j*vla ont så fort benet inte var i horisontalläge. Det visade sig att jag åkt på rosfeber, vilket är en bakterieinfektion som kan övergå i blodförgiftning om man inte får behandling i hygglig tid.Så just nu sitter jag och skriver på sjukhuset.
Shit! Livet är inte bara kul…men en liten bakterie golvar inte dig så länge:emo-thumb
Snart curlar du på gymmet igen… o allt är bara kul!
Take care / Palle29 juni, 2007 at 08:53 #773892Anonym anvandareMemberHur mår du vännen???? *orolig*
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.