Johannas resa

Home Forums Dagböcker Johannas resa

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 1,200 total)
  • Author
    Jennie_80 wrote:
    Härlig bild på hinderbanan..Såg sagolikt ut..

Jag har inga i min omgivning som delar mitt intresse men hoppas påstöttning ändå..Maken e väl lite skeptisk men jag ska allt visa honom..

Tummen upp

Bestämma sig, det är den enda hörnstenen till framgång sedan har vi olika förutsättningar för om vi verkligen kan bli BÄST men man vinner mycket genom: envishet, målmedvetenhet och en vilja av stål!:up:
    So keep up the good work in insparation!
    Vi får se till att pusha varandra här på forumet och det är just det, forumet är till för om jag förstått det hela rätt? :
    Och: Jag är helsäker på att du finner dig en gymvän bara du ger dig själv en ärlig chans, och maken: ja, vad är det jag brukar säga:
    De kommer från en annan planet men ändå älskar man dom! :|

Rock ON! /J. ;)

Tommy A wrote:
    Önskar dig lycka till ska bli intressant att följa din utveckling. Vi ses säkert på BTB vid nåt tillfälle. Tror nog jag får komma o köra i den där hinderbanan nån gång i sommar blir sugen.

att komma till Säffle och köra hinderbanan med mig och jag lovar dig: det lär INTE bli en enkel match ….! :D
    Även om jag inte är riktigt säker på vem du är….? :|
    Men du får väl hejja till på gymet någon gång, lär bli många resor dit framöver.
    Ska in och chins/dips + poséträna m Anna på torsdag eftermiddag :up:

Bästa hälsningar/J. ;)

Yes, djävulen var framme med sin starkaste attityd igår kväll, trots att jag var trött och sliten så ville jag bara inte sova för på något konstigt sätt visste jag att: snart får jag äta godis!

Är det någon som känner igen sig?

Men envisast vinner :up: och jag höll djävulen borta och lyckades somna tillslut efter att ha: Legat och intalat mig själv att jag INTE skulle äta något godis förän efter frukost imorse för att njuta av det jag tycker är riktigt gott, inte bara äta för sakens skull!
    Men som en tidsinställd bomb vaknade jag vid kl 00.05, helt otroligt!;)

Låg och intalade ming själv: Nej, Johanna du ska INTE äta något NU du MÅSTE vänta till imorgon efter frukost!
    Funka det?:(
    Nej, det blev bara värre så jag bytte strategi:
    – Okej, jag får äta men jag vill INTE!

På ett klick somna jag om :| , tänk vad man kan lura hjärnan ibland och tänk så himla envis och tänk hur vi människor fungerar. Slutar aldrig att förundras!
    Idag blir det mycket nöjje och VILA från all fysisk aktivitet!

Sponsorplanering i eftermiddag m coachen och sedan grillkväll och lite gott m båda coacherna Linda och Fredrik.
    Har faktiskt bakat en blåbär och hallonpaj till ikväll.

Trevlig fortsatt solig söndag på de allra flesta håll i Sverige!
    Bästa hälsningar/J.

Ja att de kommer från en annan planet är helt rätt. Han tycker inte att det är snyggt med tjejer med för mycket muskler.:evil: Men det är väl tur att jag bestämmer över min kropp:p
    Har verkligen bestämt mig att nån gång i framtiden ska jag stå på en scen.Men när det blir får tiden och träningen avgöra. Kanske man hinner få en snygg kropp till beachen8) Jätte bra att man får stöttning här inne. Gör stor skillnad när det finns hjälp och stöd bara en knapptryckning ifrån.
    Har börjat öka intaget av mat så det blir lite kött på kroppen…

Sen får vi se hur det ger resultat..

Ha en härlig dag och kämpa på..Har ju hört av nån Gunde att INGET ÄR OMÖJLIGT!!!!syftar på mig själv där[/b]
    kramiz[/b]

Jennie_80 wrote:
    Ja att de kommer från en annan planet är helt rätt. Han tycker inte att det är snyggt med tjejer med för mycket muskler. Men det är väl tur att jag bestämmer över min kropp
    Har verkligen bestämt mig att nån gång i framtiden ska jag stå på en scen.Men när det blir får tiden och träningen avgöra. Kanske man hinner få en snygg kropp till beachen Jätte bra att man får stöttning här inne. Gör stor skillnad när det finns hjälp och stöd bara en knapptryckning ifrån.
    Har börjat öka intaget av mat så det blir lite kött på kroppen…

Sen får vi se hur det ger resultat..

Ha en härlig dag och kämpa på..Har ju hört av nån Gunde att INGET ÄR OMÖJLIGT!!!!syftar på mig själv där[/b]
    kramiz[/b]

I Vått och torrt :| , nästan iaf. Ska göra mitt BÄSTA genom att stötta dig. Släng bara in en tråd så skall jag försöka svara. Inte särskilt good på att posta kommentarer men skall försöka :|

Ha en fin dag!
    Kötta på, ett och två! /J.

Tack så mycket för stödet och den blivande stöttningen.Hoppas bara jag kan leva upp till mina egna förväntningar och önskningar.Annars får jag väl sänka dom:D

Funderar på en sak. Om jag ökar intaget av mat så lär jag öka i vikt. Tar musklerna det då eller läggs de som nån depå??Som sen förvandlas till fett om det ej används? Kanske otydlig men svårt att formulera det i text..Vill bli större men inte fetare. Kollade själv på mina bilder o det saknas volym så det skriker om det:yikes:

//Jennie

Jennie_80 wrote:
    Tack så mycket för stödet och den blivande stöttningen.Hoppas bara jag kan leva upp till mina egna förväntningar och önskningar.Annars får jag väl sänka dom:D

Funderar på en sak. Om jag ökar intaget av mat så lär jag öka i vikt. Tar musklerna det då eller läggs de som nån depå??Som sen förvandlas till fett om det ej används? Kanske otydlig men svårt att formulera det i text..Vill bli större men inte fetare. Kollade själv på mina bilder o det saknas volym så det skriker om det:yikes:

//Jennie

Allting sitter ihop och för att kunna bygga mer massa = muskler måste man till viss del lägga på sig lite fett, nödvändigtvis inte mycket men en beskärd del av det hela sammantaget!
    Om man genrellt ska kika på vad man behöver ha i sig är det viktigt att man prioriterar och ger kroppen största möjliga chans till utveckling genom korrekt kost: dvs. rätt protein, kolhydrater och fett och att ta avstånd från sådant som bryter ned kroppen så så som: alkohol, cigaretter, snus mm.
    Det gäller att ha en sund och seriös inställning till allt samt sätta upp: korta och långa mål! :up:

Så för att öka i muskelmassa och vikt: över huvudtaget gäller det att inte snåla m maten utan äta rejält m allt: och tillåta sig att gå upp för att sedan under en kortare perriod dra ner och minska i fett!

Lycka till!
    Bästa hälsningar/J. :|

Tack..Det klarna mer & mer..
    Då blir det en massa mat hädan efter :)
    Vi grillar mycket under sommaren så det blir mycket proteiner och till det brukar jag ha antingen lite potatissallad eller mycket kokt potatis. Och givetvis en mängd vanlig sallad..Men ska ta en andra omgång då när jag äter :)Så då borde det funka..

Tack så mycket

superberggren wrote:
    TACK för vänligheten, betyder mycket!

envisthet kan räcka långt. Jag försöker hålla modet uppe:up: och känner mig i en stabil fas just NU!
    Kan bara hoppas den håller i sig men som sagt: motgång:frust: föder framgång as always!

Rock ON! /J. ;)

Sant sant tjejen. Nu ska jag snart i väg o dunka ben o axlar. ha det underbart.

MVH cesse:p

Steppen1983 wrote:
    Sant sant tjejen. Nu ska jag snart i väg o dunka ben o axlar. ha det underbart.

MVH cesse:p

Yes, never give up:D ! Det är det som skiljer vinnarna:yahoo: från förlorarna! /J. ;)

Jennie_80 wrote:
    Tack..Det klarna mer & mer..
    Då blir det en massa mat hädan efter
    Vi grillar mycket under sommaren så det blir mycket proteiner och till det brukar jag ha antingen lite potatissallad eller mycket kokt potatis. Och givetvis en mängd vanlig sallad..Men ska ta en andra omgång då när jag äter Så då borde det funka..

Tack så mycket

Allsidigt! Så länge du skall bygga massa anser jag att det enda du behöver tänka på är: :
    – Rätt mängd träning = Mycket VILA mellan passen!:nod
    – Mycket mat: gärna kolhydrater och var INTE rädd för fett!:pop:
    – Var rädd om dig och lyssna på kroppen!:|

Lycka till!
    /J.

Här ska det byggas massa:emo-thumb
    Men först ska jag vika tvätt:p

kram

Då behöver jag inte ha dåligt samvete förchokladkakan i går då.*hihi*

Igår hade jag en riktig ”njutardag” och det kändes både gott och behövligt.
    Passade även på att göra ett litet vikt-test på samma gång då jag vägde mig enligt följande:
    – Morgonvikt, igår morse
    – Kvällsvikt, igår kväll efter MAXintag av kalorier
    – Morgonvikt, imorse efter en natts sömn + 1.5h tung träning
    Yea, och resultatet, ja det smyger jag med för mig själv :| men jag ska erkänna att jag inte blev särskilt förvånad!

Dagens morgonpass gick av bara farten. Klockan ringde vid 04.45 imorse. Bara att kliva upp ur sängen och i träningskläderna, mäta vilopulsen (70), dricka en kopp kaffe, ett glas vatten och en omega3 tablett innan det var dags för dagens första träningspass:
    Intervallträning på slätt underlag, högt tempo:
    3min – 2min * 8

+ Chins 10 set / Dips 10 set

Ca: 1.5 h

Ett grymt bra pass och ett av de tuffast hittills vilket glädjer mig. Fick upp flåset bra i förbränningsträningen och snittpulsen låg på ca: 170.
    Under Chins/Dips passet var det fokus på teknik/mängd och jag fick grymt BRA tryck i axelpartiet och v:a axeln pallade för trycket så även foten under löpningen. Peppar,peppar ta i trä!:up:

Nu ska här laddas inför ett benpass på gymet senare i eftermiddag! The BEST ever!
    Inne på dietvecka 5 nu, allt känns toppen. NU vrider vi upp tempot ytterligare ett snäpp. 2 veckor till nästa ”njutardag” som kommer avnjutas i GBG!

Trevlig måndag, ÄLSKAR måndagar för övrigt :p !
    Bästa hälsningar/J. ;)

Jennie_80 wrote:
    Då behöver jag inte ha dåligt samvete förchokladkakan i går då.*hihi*

ha dåligt samvete för en chockladkaka: det är gått och nyttigt i rätt mängd! Att UNNA sig något måste man får gör från och till.
    Tyvärr har jag den tendens att UNNAperrioderna blir lite längre än tänkt och att deff perrioderna minskar …. haha under varför ? :p
    Gott m GODIS! :D
    /J.

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 1,200 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.