Johannas resa

Home Forums Dagböcker Johannas resa

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 1,200 total)
  • Author
    mia_81 wrote:
    bra armar :emo-thumb

Tack så mycket! Men ger mig aldrig. Bättre ska dom allt bli :p
    /J. ;)

Combatgirl wrote:
    Nice!!! Dig skulle inte jag vilja möta i mörkret… Men jag har ju Devil…

vad rolig du var nu då! :|
    är lite avis på din lilla jycke, vill också ha :( !
    Ha en fin dag i vår solen nu!
    Kämpa på, för det ska jag göra! /J. :D

Tack, kassapersonalen vid vårt gym/badhus idag: du fixade så jag fick till ett grymt BRA pass idag! :)

Idag var det rygg + biceps på schemat, vart på dåligt humör hela dagen och jag vet exakt vad det beror på! Jobbar hela tiden på att försöka att INTE: lägga min energi på sånt som irriterar mig men ibland rinner bägaren över som idag tex.
    En olycka kommer sällan ensam, varför?

Blev som sagt ett riktigt bra pass trots allt, även om jag innan passet bara ville lägga mig ner och tycka synd om mig själv …
    Kom till gymet, i receptionen stod en av våra eminenta kassörskor och slänger kommentaren:
    Vad sliten du ser ut idag, Johanna!

What the F_CK tänkte jag för mig själv och:

Till svar fick hon:
    Jasså, nej jag är allt på G! :|

Lurade både mig själv och henne på samma gång :up: och gick ned i gymet och repade av värsta passet, ever!

Rygg + biceps:
    – Kronlyft: 10*4
    – Latsdrag, brett grepp: 10*4
    – Sittande rodd, smalt grepp: 10*4
    – Hantelrodd: 10*3

– Stående bicepscurl m skivstång: 10*4
    – Sittande bicepscurl över bräda m. EZstång – konc : 10*4
    – Stående bicepscurl m rakt handtag i Cabelcross: 10*2

Ca: 45 minuter
    + Poséträning ca: 15 minuter: GOOD DAME, svetten lacka värre än någonsin. SOO HOT men jag ÄLSKAR det! ÄLSKAR scenen, speglar och kamera, så här kommer jag!

KUL och mycket givande pass too day :D ! Poséträningen är fortfarande svår och det blir inte lättare av att man ser ut som en liten knubbsäl!
    Men.. som sagt: envisast vinner och jag ger mig ALDRIG!
    Trevlig kväll, nu ska jag rusa iväg på träff m fotbollsföräldrar ang. ett projekt! KUL!
    /J.

ps.längtar efter tvn och sängen, imorn nya tag, ny dag och två träningspass. tummen upp!.ds

Härligt att du lyckades omvandla den dåliga energin till bra energi och få till ett såndant bra pass :up:

En fråga: varför skriver du inte vikterna på övningarna du gör? En viktkåt galning som jag blir ju toknyfiken :D

Kör hårt!!!

superberggren wrote:
    Tack, kassapersonalen vid vårt gym/badhus idag: du fixade så jag fick till ett grymt BRA pass idag!

Idag var det rygg + biceps på schemat, vart på dåligt humör hela dagen och jag vet exakt vad det beror på! Jobbar hela tiden på att försöka att INTE: lägga min energi på sånt som irriterar mig men ibland rinner bägaren över som idag tex.
    En olycka kommer sällan ensam, varför?

Härligt att du drog iväg ett kanonpass trots att ditt humör ej var på topp. Vad är det förresten som du varit irriterad över? (hoppas det inte var för att jag var dålig på att svara på sms..!)[/b];) Hoppas det inte är ngt allvarligt/ngt tråkigt som hänt! Skicka gärna pm om du inte vill ta det här!!

Du är envis som en ånsa!! Kommer du att gå lååångt på!! :up:

Får härlig motivation från att varit inne hos dig o kikat nu inför mitt gympass. :P

Kram kram

Yes, ännu en gång ringde klockan too way too eraly! usch och fy men men. Ingen idé att ligga kvar då klockan ringer utan bara upp och hoppa direkt!
    Bara att dricka en kopp kaffe, ett glas vatten och ta en omega3 tablett innan det var dags att dra ut på morgonrunda m coachen:
    Ca; 40 minuter promenad i rask takt.

Helt okej, världens träningsvärk i vader och baksidalår och i och för sig HELA kroppen!:(
    Yes, baby så tufft och så ont har jag INTE haft sedan jag för första gången klev in på ett gym för ca: 3.5 år sedan!:|
    Det har verkligen Jan-Peter lyckats bra med, träningsvärken är GRYM och musklerna frodas.:up:
    Det gillar VI!
    Ni väntar ett chins/dips + posépass på BTB Gym om ca 2 h!Längtar!

Trevlig dag/ J. ;)

Bra att du vände på energin där och drog nytta av att du hade lite dåligt humör!! Du kämpar ju på som jag vet inte vad, riktigt roligt att läsa om din kämparglöd. Fortsätt så och lycka till

Yes, all right idag var det dags för chins + dips + poséträning i kstad på BTB Gym, alltid lika KUL och GIVANDE att får poséträna med de allra BÄSTA och med den allra BÄSTA coachen men så skall det ju vara om man vill bli allra bäst!:up:
    Passet i sin helhet:
    – Chins: 8-10 *5set
    – Dips: 15*5set

+ Poséträning: 2 ronder!

Det var grymt KUL och som sagt, stor trivs att stå i centrum och får kritik för att utvecklas:D . Kritik som jag ser som ett MÅSTE för att utvecklas. NU ska jag hem och träna!:| Mycket att hålla redo på!

Och: jag vette hudan hur jag skulle orka och klara mig så BRA utan min vänner på BTB Gym, TACK att ni finns! Guld värda, ger grym inspiation och motivation!
    See you next week!

Bästa hälsningar /J.:|

Pinglan wrote:
    Härligt att du lyckades omvandla den dåliga energin till bra energi och få till ett såndant bra pass

En fråga: varför skriver du inte vikterna på övningarna du gör? En viktkåt galning som jag blir ju toknyfiken

Kör hårt!!!

Vill börja m att TACKA!

och nu ska du få ett utlägg: :P

Under min tid som styrkelyftare var viktfokusering något tvingat, något som gjorde att jag till slut efter många framgångsrika tävlingar och en ökning i totalen sammanlagt ökade mer än 100kg på ett år gick jag till slut in i väggen :frust: . Anledningen till detta var att jag är envis som en åsna och pusade helt enkelt för mycket!
    En ökning varje pass blev ett MÅSTE som gjorde att jag tillslut varken ökade eller tyckte någonting var KUL och sen kom skadorna på rullande band.
    Numera har jag funnit en balans i tillvaron där vikter egentligen INTE betyder ett ”skit” för mig då jag foluserar på att finna en god balans, bra form och bli BRA i just det jag skall tävla i: AF!
    Jag som person ger 110% i allt jag tar för mig och att inte viktfokusera någonting gör att jag utvecklas till 100% ändå. Jag kör helt enkelt på känsla tills jag blir helt 100% trött.
    Detta är något alla borde efter sträva i mångt och mycket, något alla tyvärr inte kan uppnå då det krävs stor respekt jämtemot sin egenkropp och diciplin utöver det vanliga.
    Något jag fått träna oerhört hårt på, och jag har bara EN person att TACKA för insikten i detta ämne!
    Ingen nämnd ingen glömd och personen i fråga kan ta åt sig! Tack, glömmer dig aldrig!

Skäl nr 2 till att jag INTE väljer att skriva IN vikterna här på forumet är att det är mycket pajkastning osv. inom all form av sportutövning på elitnivå vilket jag ogillar och INTE vill vara en del i.
    Jag är en positiv person som utgår från individen och själv bemöter den på det sätt den är värd att bemötas på oavsett vikter.

Skäl nr 3 till att jag INTE väljer att skriva IN vikterna här på forumt är att jag helst vill hålla mig lite lay back och smyga, jag vet vad jag VILL och KAN. det är absolut det enda som betyder något för mig i min utveckling!

Min journal är till för att pusha mig själv och andra i liknande situationer, något jag hoppas kunna bidra med här inne, samtidigt som mina sponsorer, coacher mm kan ha full koll på träningsupplägg, kommentera inlägg mm på min privata blogg på:
    http//powerberggren.blogg.se/

That´s the rules. Hoppas du är nöjd med ditt svar :D

Keep the fire burning and never give up!
    Rock ON! /J. :|

Combatgirl wrote:
    Det var ju en komplimang! Jämfört med dig ser jag ganska klen ut… :
    Ja, jag får väl ta med honom till hinderbanan i Säffle någon dag så får du iaf träffa honom… ;)

Sol? Javisst ja, den sken ju idag. Synd att jag inte hade tid över att lapa sol idag… :(

SOLA idag när jag kommer hem, nyss rivit av ett grymt pass på BTB GYM idag med min coach och några athleter i vårt team!
    Grymt KUL!
    Älskar det, och det blir abra kuligare för var gång!

Tack för komlimangen!
    Ha en fin dag, trots att du har massa på G!
    Sköt om dig! /J.:|

Ps.träna på, rock ON!.ds

Charlotte_ wrote:
    Bra att du vände på energin där och drog nytta av att du hade lite dåligt humör!! Du kämpar ju på som jag vet inte vad, riktigt roligt att läsa om din kämparglöd. Fortsätt så och lycka till

Skynda långsamt!:|
    That´s the rules in this game!:)

Ha en fin dag! Tack! /J.:|

Combatgirl wrote:
    Önskar dig lycka till!

Släng upp bilder så fort du är klar! :P

Det kommer på måndag! Då jag och mina två coacher har kört igenom: body check!
    Men posépasset gick som planerat! Envisast vinner! /J.

Emelie wrote:
    Härligt att du drog iväg ett kanonpass trots att ditt humör ej var på topp. Vad är det förresten som du varit irriterad över? (hoppas det inte var för att jag var dålig på att svara på sms..!)[/b] Hoppas det inte är ngt allvarligt/ngt tråkigt som hänt! Skicka gärna pm om du inte vill ta det här!!

Du är envis som en ånsa!! Kommer du att gå lååångt på!!

Får härlig motivation från att varit inne hos dig o kikat nu inför mitt gympass.

Kram kram

äh, det är ingenting att spilla någon energi på (bättre att lägga den på träningen) då jag VET att det är mitt eget fel att jag sätt mig i den här situationen! :|
    Hade med skolan och CSN att göra då jag fick 3st räkningar från dom igår på totalt ca: 10 000:- som jag ska betala inom 30dagar för att jag tjänat för mycket pengar under 2004 och 2005.
    Det sjukaste av allt: var följande:
    Att de skickat ut aviavgift + faktura avgift på 3st räkning; a: 100:- :(
    Helt sjukt, men men. Det straffar sig tydligen att jobba och slita och att sedan studieBIDRAGET INTE får behållas då man är duktig och jobbar, kämpar och sliter.
    Så jag åkte hem till mammsen och gick ut på nätet och betala tillbaka varenda öre direkt!
    Är så GLAD att jag INTE har några studielån på 5år så du vet INTE!

Haha, ja så var det för att göra en historia kort ;)

Sköt om dig, ses snart! Träna PÅ! /J.

Ps.kom ihåg envisast vinner!.ds

superberggren wrote:
    Vill börja m att TACKA!

och nu ska du få ett utlägg: :P

Under min tid som styrkelyftare var viktfokusering något tvingat, något som gjorde att jag till slut efter många framgångsrika tävlingar och en ökning i totalen sammanlagt ökade mer än 100kg på ett år gick jag till slut in i väggen :frust: . Anledningen till detta var att jag är envis som en åsna och pusade helt enkelt för mycket!
    En ökning varje pass blev ett MÅSTE som gjorde att jag tillslut varken ökade eller tyckte någonting var KUL och sen kom skadorna på rullande band.
    Numera har jag funnit en balans i tillvaron där vikter egentligen INTE betyder ett ”skit” för mig då jag foluserar på att finna en god balans, bra form och bli BRA i just det jag skall tävla i: AF!
    Jag som person ger 110% i allt jag tar för mig och att inte viktfokusera någonting gör att jag utvecklas till 100% ändå. Jag kör helt enkelt på känsla tills jag blir helt 100% trött.
    Detta är något alla borde efter sträva i mångt och mycket, något alla tyvärr inte kan uppnå då det krävs stor respekt jämtemot sin egenkropp och diciplin utöver det vanliga.
    Något jag fått träna oerhört hårt på, och jag har bara EN person att TACKA för insikten i detta ämne!
    Ingen nämnd ingen glömd och personen i fråga kan ta åt sig! Tack, glömmer dig aldrig!

Skäl nr 2 till att jag INTE väljer att skriva IN vikterna här på forumet är att det är mycket pajkastning osv. inom all form av sportutövning på elitnivå vilket jag ogillar och INTE vill vara en del i.
    Jag är en positiv person som utgår från individen och själv bemöter den på det sätt den är värd att bemötas på oavsett vikter.

Skäl nr 3 till att jag INTE väljer att skriva IN vikterna här på forumt är att jag helst vill hålla mig lite lay back och smyga, jag vet vad jag VILL och KAN. det är absolut det enda som betyder något för mig i min utveckling!

Min journal är till för att pusha mig själv och andra i liknande situationer, något jag hoppas kunna bidra med här inne, samtidigt som mina sponsorer, coacher mm kan ha full koll på träningsupplägg, kommentera inlägg mm på min privata blogg på:
    http//powerberggren.blogg.se/

That´s the rules. Hoppas du är nöjd med ditt svar :D

Keep the fire burning and never give up!
    Rock ON! /J. :|

Bra skrivet Johanna, jag stöttar dig fullt, kör på som du gör, du gör det så GRYMT BRA, keep up the good work.

KRAM//cesse

Det var ett bra svar Johanna och jag har såklart all respekt för att du väljer att göra så. Jag känner igen mig en hel del i det du skriver om hetsen man kan känna som styrkelyftare om att öka vikter och resultat….helst som man ställer (för?) höga krav på sig själv och sin prestation…jag har ju själv lyckats bra med att dra på mig skador just pga att jag inte haft förmåga att ta det så lugnt som jag borde….jag har nog mycket att lära av dig och din (nya?) inställning till träning!

Kör hårt tjejen! Kommer att följa dig här i journalen :up:

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 1,200 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.