Johannas resa

Home Forums Dagböcker Johannas resa

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 1,200 total)
  • Author

Imorse ringde klockan och jag visste exakt vad min uppgift var denna morgon var: ett grymt tufft hinderbanepass.
    Bara att hoppa ur sängen i kläderna, gör de vardagliga morgonrutinerna och sedan dra ut för att möta upp coachen. Allting är super KUL och även man INTE riktigt känner för allt jämt måste man blicka framåt och besegra djävulen :nod på min väntra axel!

Dagens pass hade jag fasat en aning för, i och med att jag visste från början att det skulle bli tufft :| :
    Kl 05.15 var vi på plats ute vid hinderbanan och började uppvärmningen: Passet blev följande:
    60sek – 30 sek vila * 20

Shit, att jag INTE höll på att ge upp 100 gånger på vägen :frust: men envisast vinner och jag gav mig INTE!
    Allt var bara skit jobbigt, kände blodsmaken och spyn höll verkligen på att komma men när det var gjort var jag grymt nöjd!

Sedan drog vi hemåt och mätt och vägde mig: Inne på 5:e dietveckan nu:
    Morgonvikt: 66.2kg :P
    Måtten minskar bra där vi vill att de ska minska: dvs: bröst, midja, stuss, lår!
    Yes, box!
    Allting flyter på lysande! Och jag är tillfreds med mig själv fast aldrig 100% nöjd!
    Dieten är omlagd och allt funkar!

Nu ska vi skynda långsamt, år 2008 kommer deffenitivt bli mitt år!
    Keep up the good work!

Ha en fin helg. Vid lunch tid väntar ett grymt benpass + mage: Baksida lår!

Bästa hälsningar/J.

Pinglan wrote:
    Det var ett bra svar Johanna och jag har såklart all respekt för att du väljer att göra så. Jag känner igen mig en hel del i det du skriver om hetsen man kan känna som styrkelyftare om att öka vikter och resultat….helst som man ställer (för?) höga krav på sig själv och sin prestation…jag har ju själv lyckats bra med att dra på mig skador just pga att jag inte haft förmåga att ta det så lugnt som jag borde….jag har nog mycket att lära av dig och din (nya?) inställning till träning!

Kör hårt tjejen! Kommer att följa dig här i journalen :up:

För den respekt du visar mig!
    De brukar säga att man får den respekt man förtjänar :| !
    Och, givetvis har jag säkert mycket att lära dig men jag vet att du har lika mycket att lära mig. Så vi får hjälpa varann!
    Ha en riktigt fin helg!
    /J.:|

Steppen1983 wrote:
    Bra skrivet Johanna, jag stöttar dig fullt, kör på som du gör, du gör det så GRYMT BRA, keep up the good work.

KRAM//cesse

Ger mig aldrig, mer envis än en ÅSNA om du frågar mina coacher :p !
    De är väl jag det!
    Nej, nu ska jag dra ut i fina vår vädret! Det gillar jag!
    Ha en fin helg.
    Träna på hårt och smart!/J. :|

Full attack, envisast vinner! :p

Äntligen avklarat idag också! :D

Underbart läge vid Vänern – Duse Udde :up:

Ser riktigt fint ut, nice nice. jag har precis kommit hem från en skön promenad på 45 min. ha en kalas dag.

MVH cesse

Steppen1983 wrote:
    Ser riktigt fint ut, nice nice. jag har precis kommit hem från en skön promenad på 45 min. ha en kalas dag.

MVH cesse

du är då! /J.

Hinderbanan imorse satte allt sina spår i mina ben och mage :( det vill jag lova. Shit, dagens baksidalår + magpass blev en riktig rysare :D : Älskar i och för sig känslan av att ha ont i musklerna, upprivna muskelfibrer som växer sig allt starkare och större men ibland under jag allt vad jag håller på med?:|
    Dagens pass i sin helhet:
    – Utfall m kick i smithmaskin: 10*4
    – Raka marklyft på stepupbräda: 10*4
    – Liggande bencurl: 10*4

– Magmaskin: 10*5
    – Sit up´s m vikt: 10*5
    Ca; 40 minuter.
    Var HELT själv idag på gymmet, vred upp musiken och bara öste på :P !
    Testa en HELT ny grej idag också då jag körde mage:___________

Ha en fin dag idag, det ska jag ha!
    Trevlig helg.
    Längtar tills imorn, morgon: Då blir det ett riktigt slitpass på gymet m coachen! YES!
    /J.

..är verkligen ingen höjdare!! Det vet jag som tagit fullt under snart fem år. ;) Men, jag skulle iofs inte klarat mig dessa år utan studielånet så jag är glad att man får ta studielån!! Förstår att det inte är roligt när man jobbat en massa att betala tillbaka värsta klumpsumman.

Du betar av grymma träningspass ett efter ett, bra jobbat!! 8)

Kram!

Imorse visste jag att jag skulle få lite mer sov morgon än vanligt då coachen inte skulle dyka upp förän vid 07.30, så vid 05.00 då jag vanligtvis vaknar och brukar gå upp vaknade jag även imorse! Men det var bara att bädda ner sig igen :D och sova en timme till, tills klockan ringde vid 06.00, bara att kliva upp och äta frukost.
    Bäst att ladda maximalt inför förmiddagens tuffa gympass!

Idag stod bröst och valfri muskelgrupp som bör kompletteras och förbättras i övrigt jämfört med mitt rullande träningsschema samt rehab och lite poséträning:
    – Lutande hantelpress: 10*4set
    – Liggande hantelpress: 10*4set
    – Bröst i CC: 10*4set

Valfritt kompletterande muskelgrupp blev idag: Baksida axlar:
    – Baksida axlar i CC: 10*4set
    – Ovänd pecdec: 10*4set
    + Rehab, tre övningar: 10*3set
    + Poséträning
    Ca;1h

Allting gick galant och passet i sin helhet flöt på även om jag var lite trött och sliten i HELA kroppen efter en TUNG veckas träning m: kondition/förbränning,styrketräning, poséträning och ett hårt chins/dips schema men som sagt: JAG ÄLSKAR DET!

Blir ingen ”njutardag” denna helgen :( , nu har jag och coacherna vridit upp tempot ytterligare så det är endast en vecka kvar till ”njutardag”!:up:

I eftermiddag händer inte många knoop, ska bara försöka vila kroppen, redo för nästa vecka som kommer att bli ännu tuffare!
    You name it!
    Rock ON! /J.

Emelie wrote:
    ..är verkligen ingen höjdare!! Det vet jag som tagit fullt under snart fem år. Men, jag skulle iofs inte klarat mig dessa år utan studielånet så jag är glad att man får ta studielån!! Förstår att det inte är roligt när man jobbat en massa att betala tillbaka värsta klumpsumman.

Du betar av grymma träningspass ett efter ett, bra jobbat!!

Kram!

Yes, betat av en grym träningsvecka NU:D ! och nu återstår en TILL innan vi ses:up: . ser framemot vår fika, det var ett tag sen nu och checka formen på dig:| !
    Hoppas du får en fin helg, det ska jag ha!:nod
    Take care! /J.

Combatgirl wrote:
    Klockan fem! Då hade jag kanske sovit 2 timmar eller nå´t…

Jag försov mig t.o.m. till ett träningspass imorse…

som INTE får hända!
    Haha, skämt och sido, försover man sig när man skall och träna må det väl vara hänt för då behöver kroppen åtminstone vila : och har sagt ifrån rejält!
    Har aldrig hänt mig, dock men någon gång ska vara den första :| ! Undra när? 😮
    Rock ON, kämpa på! /J.

Ville bara säga hej :)
    Verkar gå riktigt bra för dig..
    Kramiz

Från morgonens gympass:

Oj vad det ser bra ut!!! Kör så det ryker :emo-thumb

Jennie_80 wrote:
    Ville bara säga hej
    Verkar gå riktigt bra för dig..
    Kramiz

Kör på riktigt tungt just NU :D och har medgång, känns toppen BRA! Imorn är det vila som gäller, behövs just NU! Trött och sliten i HELA kroppen :| !
    Nyss vart på kalas m min tonfisk och ris samt protein drink men super duper moster fixade med radiokaka i förpackning som jag kan spara till min ”njutardag”, det är shysst moster det!:up:
    Det vet hur seriös jag är, och de accepterar det!

Vad är det nu igen man brukar säga:
    Man får den respekt man förtjänar! :nod

Ha en fin helg.

Kämpa på./J.
    Ps. hur går det för dig?.ds

Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 1,200 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.