Johannas resa

Home Forums Dagböcker Johannas resa

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 1,200 total)
  • Author
    Combatgirl wrote:
    Blåmärken? Det fick jag inte av vaxningen… Bara sår… :)

Eller syftade du på blåmärkena jag fick av Bootcampen i fredags? :|

Jag kämpar på… 😮

LYCKA TILL!

Combatgirl wrote:
    Är det ”den där Linda” som drar upp dig så tidigt på morgonen?

Linda är en liten latmask :p , haha och tar livet med en klackspark till skillnad från mig som är världens mest ödmjukaste egoist! Hihihi :D
    Det är coachen Fredrik som styr och ställer här hemma, det är jätte synd om mig minsann :( , haha !
    Tur jag har ALLA underbara människor i min omgivning!
    Ha de!

Yes, idag blev det kort och gott följande på ”the gym” Säffle Atletklubb :D :
    – Pushdowns: 10*3
    – Tricepskick: 10*3
    – Pushdowns m snöre: 10*2

– Axel/hantelpress: 10*3
    – Viktskivelyft framåt, uppåt: 10*3
    – Sidolyft i kabelmaskin: 10*2

Ett pass på cirkus 40 minuter.

+ Rehab, 2st övningar: 10rep*3set.
    Axeln hänger med,likaså foten.

Och yes, jag längtar och ser med spänning fram emot min ”njutardag” på lördag i GBG!

Trots att jag ALDRIG har något särskilt sug så känner jag ändå: att godis, mackor mm är det gottigaste som finns!

Bra pump, fin teknik och ALLT, precis ALLT flöt på!:P

Kändes grymt skönt med tanke på min lilla hängiga dag yesterday :( efter två tunga träningspass.
    Nu väntar ett rygg + bicepspass imorn eftermiddag men först sov morgon!:nod
    Längtar redan!

Rock ON! /J.

~Frida~ wrote:
    ..en känsla av att vi får se dej på byggarscenen inom kort, eller hur???
    Miss 38 inspirerar nog en hel del till det om jag inte är helt ute och cyklar & de fysiska förutsättningarna för att ta dej upp har du (även så de mentala verkar det som!!, dina armar kan inte ligga långt från Miss Berglis mått??

Mycket inspirerande journal tjejen! Jag följer dej -och nu ska jag börja lämna fler avtryck oxå!! Du rockar!!

TACK!
    ….som du säkert redan klurat ut är jag grön inom detta nya område då jag sysslat m styrkelyft i 3år men men…:o
    och att Miss bergli är en av mina stora förbilder :nod , ja det har du säkert redan också listat ut och att få möjlighet att träna ihop med en person man inspireras så mycket av ger en extra knuff i baken och ja: kanske byggning framöver, you never know!:P
    Nu blir det satsning inom: AF och det ska bli så KUL!

Bästa hälsningar /J.

ps.armarna är långt från miss berglis men men…. då har jag något att kämpa mot.ds

superberggren wrote:
    har köpt en bikini men bara en träningsbikini, minimal: haha köpte den på Stadium och gjorde ett riktigt kap nu när jag har krympt lite , hittade en på junior avdelning: stl: 158/164 som satt som klistrat !

Ps.kul m att sy upp en bikini, när ska du börja, lär ju förändras under dietems gång, någon strategi?.ds

KRAM/J.:|

Haha, vad perfa att kunna handla på junior avdelningen så prislappen blir lite lägre!

Tanken från början var att jag ska anlita sömmerska till mina dräkter. Har kollat på tyger på glitz it o ag:s textil och jag har till 99% bestämt mig för vad det blir för tyger, paljetter o stenar. Blir lite sugen på att sy dem själv, men valde träslöjd så fort man fick välja i skolan så jag känner mig inte så haj på att sy. ;) Får fundera ett tag till! Definitivt kmmer man ju att förändras en hel del under dietens gång så det blir nog till att sy upp den ganska sent, eller i alla fall någon månad innan så får man göra sista korrigeringar alldeles innan tävlingen.

Hur tänker du själv göra?

Kram!

Emelie wrote:
    Haha, vad perfa att kunna handla på junior avdelningen så prislappen blir lite lägre!

Tanken från början var att jag ska anlita sömmerska till mina dräkter. Har kollat på tyger på glitz it o ag:s textil och jag har till 99% bestämt mig för vad det blir för tyger, paljetter o stenar. Blir lite sugen på att sy dem själv, men valde träslöjd så fort man fick välja i skolan så jag känner mig inte så haj på att sy. ;) Får fundera ett tag till! Definitivt kmmer man ju att förändras en hel del under dietens gång så det blir nog till att sy upp den ganska sent, eller i alla fall någon månad innan så får man göra sista korrigeringar alldeles innan tävlingen.

Hur tänker du själv göra?

Kram!

Hej Emsan.
    Ja, för min del är INTE biknin det största problemet just NU då jag INTE ska tävla förän om ca. 1.5år men jag har väl lite planer men de håller jag för mig själv. Eller rättare sagt: min coach Fredrik har endel planer! :P
    Yes, dieten går undan men en själv ser inte så mycket, det är mest andra som påpekar och kommenterar men som sagt: tur jag har mycket god hjälp av båda coacherna: fredrik och jan-peter som pushar och bromsar :|

Behöver allt ha några stötte stenar bakom sig, även om man själv är målmedveten och stark.

Sköt om dig och ladda på, ett och två!
    Kram /J.

Imorse hade jag SOV morgon, yes äntligen. Var ett par dagar sedan sist :p .
    Klart man älskar att gå upp tidigt och träna såklart men sov mornar uppskattas det också. Särskilt under diet och tuff träning!
    Men, som en tidsinställd bomb :P vakna jag naturligtvis kl 04.00 somna om, vakna igen ca kl 05.00, somna om och vakna igen kl 06.00, låg kvar och drog mig en halv timma innan det var dags att stiga upp, göra i ordning allt inför dagen och äta frukost framför LattjoLajban!
    Alltså, vila från kardiooträning imorse, LYXIGT värre!

I eftermiddags väntade sedan ett tuff biceps + ryggpass på ”the gym”:
    * Stående bicepscurl m skivstång: 10*3
    * Konc.bicepscurl m EZstång över bräda: 10*3
    * Bic.curl i Kabelmaskin: 10*2

* Kronlyft: 10*3
    * Bred Latsdrag: 10*3
    * Sittande rodd, smalt grepp: 10*2

Ett pass som gick undan, 8-10 reps, 1minuts vila mellan seten :nod .
    Ca: 35-40 minuter

Nu väntar siesta framför tvn och en dusch!

Imorn blir det kardiooträning på morgonen innan frukost: ca; 40 minuters promenad i högt tempo och: baksida lår + mage på eftermiddagen på ”the gym”.

Bästa hälsningar/J. :|

Yes, imorse sov jag ut :nod . Vakna vid 06.30 och steg upp ur sängen direkt och sedan drog jag ut på en morgonrunda med kompisen Sarah :up: !
    I eftermiddag väntar ett baksida lår + mag pass på gymet:
    Känns BRA och jag längtar redan. Snart väntar en HELhelg :P i GBG med VILA, ”Njutardag :p ”, trevlig sällskap, träning m coachen och mycket mycket mer!
    Längtar!

Bästa hälsningar/J.

Fick oxå sovmorgon idag men jag vaknade nyss:o Har några år att ta igen av sömn:D

Ville bara säga att jag tycker du e grymt duktig som kämpar så..Impad!!!!!

Skulle vilja ha din kämpar glöd. Nej nu måste jag slängas i duschen..Ha en bra dag

Kramizar

Du kämpar på bra tjejen!!! Härlig läsning!!!

Pinglan wrote:
    Du kämpar på bra tjejen!!! Härlig läsning!!!

Det samma till dig, ska dra in på din journal och kika till dig så du har skött din hem läxa m att lyssna på kroppens signaler som vi sa eller hur :P !
    Du vet jag håller koll på dig, du får INTE gå sönder!
    Kom ihåg det!
    Take care i solen idag!
    Här skiner solen för fullt!
    Kram /J.

Jennie_80 wrote:
    Fick oxå sovmorgon idag men jag vaknade nyss. Har några år att ta igen av sömn

Ville bara säga att jag tycker du e grymt duktig som kämpar så..Impad!!!!!

Skulle vilja ha din kämpar glöd. Nej nu måste jag slängas i duschen..Ha en bra dag

Kramizar

Yes, det är skönt m sov morgon, men en sov morgon för mig är att inte kliva upp vid kl 05.00 utan ligga till efter kl 06.00.:P
    Ett sånt schema och tuff diet mm som jag går på NU så vänder man lite på dygnet då man vill ge kroppen BÄSTA :up: chans till återhämtning = många timmars sömn, lång tid mellan varje pass, om man kör 2pass /dag och sedan rätt rytm m maten.
    Alla bitar måste falla på plats :nod !

Och du din fuskis, gå upp strax efter kl 10.00 men dte är du väl värd då du är en mamma, minsann!
    Ha en fin dag i solen och VILA på idag och KÖR hårt imorn :D !
    Kram /J.

Härligt att sova tyckte jag. Maken stack nyss o jobbar extra i kväll. Så jag blev lämnad själv med 3 huliganer :)

Hade nog inte klarat av att gå upp kl 05 men å andra sidan får jag sällan sova en hel natt..

Ska försöka köra ordentligt i morgon. Fler folk på det gymet då som kan hjälpa om jag gör galet..Har grym träningsvärk i ryggen idag..

Ha en trevlig dag du oxå. Här spöregnar det..Men gräsmattan blir fin
    kramizar

Började gymmandet idag med baksida lår och avslutade med mage och poséträning:
    – Utfall i smithmaskin: 10*3set
    – Raka marklyft på SJpall: 10*3set
    – Bencurl: 10*3set

– Magmaskin: 10*3set
    – Sit up´s: 10*3set
    Ca: 30 minuter
    +
    Poséträning: 3 ronder till grym posémusik så klart :P !

Passet gick bra :nod , fick bra kontakt med baksida lår, något jag kämpar med a lot. Lär få betala priset under helgen då träningsvärken regerar all over my body :( !
    Dieten flyter på, och jag mår BRA :up: . Har haft lite dåligt matlust nu några dagar men äter självklart vad som serveras oavsett! Trist bara då matlusten INTE infinner sig, jag som är ett sånt matvrak annars!
    Längtar till lördag = ”njutardag” i GBG, då ska jag fira min lärarexamen med tjock släkten med smörgåstårta m räkor och lax och sedan mandeltårta till efterrätt!

Men först ett tufft kardioopass + chins/dips imorn morgon!
    Längtar redan till att få ta i!

Nu blir det att ladda med filmkväll m coachen Linda, vi ska se: The Holiday!

Nattis/J.

Imorse ringde klockan vid 04.30 :O bara att kliva upp, dricka en kopp kaffe, ett glas citron vatten och ta en omega3 tablett innan coachen stod redo för att dra ut till Duse Udde för hinderbaneträning :D :
    60 sek intervall – 30 sek vila * 20

+

Chins/Dips:
    – Chins a 5set * 8-10 reps
    – Dips a 5 set * 10-15 reps
    Ca: 20 minuter

Passet gick BRA idag :up: , jag gjorde mitt allra BÄSTA och det är det enda som räknas. Var dock lika tufft om INTE tuffare än vanligt men det är ett MÅSTE om man ska bli ALLRA bäst och stå högst upp på pallen!
    Att ha KUL är även dert en bidragande orsak till att man utvecklas och jag lovar: VI har KUL, jag och mitt TEAM :nod !

Sedan var det dags för mätning av följande:
    – Bröst
    – Överarm
    – Midja
    – Stuss
    – Lår
    – Vader

Måtten går åt rätt håll, lite svårt att se från vecka till veckan men jag och coachen har kommit överens om att mäta och väga varje vecka ändå för att få en bred överblick på när, var och så vidare måtten minskar och ökar i takt med träning och mat. Mer avslöjar jag inte.

Vikten
    går också den åt rätt håll.

NU gäller det att träna smart och VILA samt lägga RÄTT ENERGI på RÄTT pass!

NU blir det VILA resten av dagen och HELA dagen imorn.
    Imorn är det ”njutardag”, åker till GBG i helgen.
    Hälsa på hela tjocka släkten och fira examen samtidigt som coachen ska springa GBG varvet, 2.1mil!

Ha en trevlig helg allihopa, det ska jag ha!
    Bästa hälsningar och en stor kram/J.

Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 1,200 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.