- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 april, 2007 at 14:36 #835459Anonym anvandareMember
Sikket muskelknippe!! Grymma armar o resten var definitivt inte pjåkigt heller. :bb2: :emo-thumb
11 april, 2007 at 15:22 #835460Anonym anvandareMemberJohannaH wrote:Hej e lite nyfiken på vad du tar i marklyft, bänkpress och knäböj?
Lycka till med tävlingssatsningen.
Mvh JohannaHej Johanna!
Min personliga rekord på tävling i styrkelyft är följande i junior klass 67.5kg:
Knäböj: 140kg
Bänkpress: 82,5kg
Marklyft: 160kgTack!
Bästa hälsningar/ J.11 april, 2007 at 15:23 #835461Anonym anvandareMemberEmelie wrote:Sikket muskelknippe!! Grymma armar o resten var definitivt inte pjåkigt heller. :bb2: :emo-thumbGer mig aldrig, envisast vinner!
Tack/ J.ses väl framöver, ser framemot det!
12 april, 2007 at 06:22 #835462Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:Ger mig aldrig, envisast vinner!
Tack/ J.ses väl framöver, ser framemot det!
Men vi kom ju överrens om att jag var envisast?
SO I WIN! *Hihihihi*12 april, 2007 at 10:03 #835463Anonym anvandareMemberKände mig något hängig igår då jag skulle bege mig till gymet, morgonkardioopasset med stavarna tog nog ur en del tryck ur kroppen men det vara bara att slita sig i väg till gymet. Väl där nere släppte det tillslut och passet blev kalas bra, fick till bra tryck i kroppen och var nöjd när jag gick därifrån.
Gårdagens pass innhöll följande:
– Marklyft 12*4
– Chins (medhjälp, då jag INTE vågar belasta 100% pga. axeln: 6+6+6)
– Breda/sneda latsdrag 12*4
– Sittande rodd, brett grepp 12*4
– Axel/Hantelpress 12*3 + 11*1
– Hantellyft framåt 12*4
– Upright rows 12*4
– Liggande hantellyft åt sidan+ 2st rehab övningar för axeln
Ca: 80 minuterHelnöjd och bara att pumpa vidare, det ger resultat till slut och envisast vinner, tro det eller ej. Axel mår bra, foten likaså och jag känner mig till freds med dagsläget.
Dieten flyter på bra och humöret, ja det går upp och ned.Rock ON!
Bästa hälsningar /J.12 april, 2007 at 10:07 #835464Anonym anvandareMemberImorse ringde klockan vid 05.00. Var hyfsat pigg i och med att jag somna tidigt varje kväll så får jag mina 8h sömn som jag verkligen behöver just NU.
Bara att sätta på kaffebryggaren, hoppa i träningskläderna, dricka en kopp kaffe, ta en omega3 tablett och ett glas vatten, på med pulsklockan och gå ut för att möta upp en av mina coacher: Fredrik redo för ett grymt hårt intervallpass + styrka direkt efteråt:
15 minuters uppvärmning + 3km tempohöjning i spåret + intervallträning i slalombacke + 15 minuters nedvarning +:
Styrka 30 minuter:– Breda knäböj 12*4
– Utfall m kick i smithmaskin 12*1 + 10*2 + 15 utfall på step up bräda
– Bencurl (enkel+dubbel) 12*3 + 10*1+ stretching after words
Slitit och riktigt tungt men GRYMT KUL, svetten rann, tårarna höll på att komma och musklerna brände. Det är precis så det skall vara: 110% och massa motivation!
Och: imorn är det dags för vägning och mätning efter morgonpromenad med coachen! Ser framemot det, efter ca:2 veckor på diet och tuff träning.
Bästa hälsningar/ J.
ps.TACK alla underbara som finns och stöttar!.ds
13 april, 2007 at 11:54 #835465Anonym anvandareMemberImorse ringde kl 05.00 och det var bara att stiga upp, dricka en kopp kaffe och ett glas vatten samt ta en omega3 tablett innan coachen kom förbi och det var dags för 1h morgonrunda.
Efter morgonrundan var dte dags för vägning och mätning:
Morgonvikt: 68,6kg (ned 2hg)
Mått:
– Bröst 88,5cm
– Överarm h/v 33cm/32,8cm
– Midja 70,5cm
– Stuss 99,5cm
– Lår h/v 59cm
– Vader 37,2cm/38cmVikten och måtten går åt rätt håll, jag orkar hålla fouks upp på träningen och dieten går stårlande. Sakta men säkert ned mot minskad fett% och ökad hårdhet och muskelmassa precis som VI vill att det skall utkristalisera sig framöver.
Har nu gått ca 2veckor på dieten och vid dietstart vägde jag:
69,1kg
Två veckor innan det då jag körde en form av omvandlingskur dietmässigt sett vägde jag 71.2kg.
Nedräkningen har bara börjat och jag är grymt motiverad och målinriktad känner mig laddad till 100%.Snart är det dags för lunch:
– Råris
– Kyckling
– Sallad
– Hemmagjord yoghurtdressing m massa kryddor som höjjer fettförbränningen det lilla xtra!
– MivitotalI eftermiddag blir det ett triceps och magpass + kardioo. Längtar redan, dips here I come!
Bästa hälsningae/ J.
13 april, 2007 at 12:20 #835466Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:Imorse ringde kl 05.00 och det var bara att stiga upp, dricka en kopp kaffe och ett glas vatten samt ta en omega3 tablett innan coachen kom förbi och det var dags för 1h morgonrunda.
Efter morgonrundan var dte dags för vägning och mätning:
Morgonvikt: 68,6kg (ned 2hg)
Mått:
– Bröst 88,5cm
– Överarm h/v 33cm/32,8cm
– Midja 70,5cm
– Stuss 99,5cm
– Lår h/v 59cm
– Vader 37,2cm/38cmVikten och måtten går åt rätt håll, jag orkar hålla fouks upp på träningen och dieten går stårlande. Sakta men säkert ned mot minskad fett% och ökad hårdhet och muskelmassa precis som VI vill att det skall utkristalisera sig framöver.
Har nu gått ca 2veckor på dieten och vid dietstart vägde jag:
69,1kg
Två veckor innan det då jag körde en form av omvandlingskur dietmässigt sett vägde jag 71.2kg.
Nedräkningen har bara börjat och jag är grymt motiverad och målinriktad känner mig laddad till 100%.Snart är det dags för lunch:
– Råris
– Kyckling
– Sallad
– Hemmagjord yoghurtdressing m massa kryddor som höjjer fettförbränningen det lilla xtra!
– MivitotalI eftermiddag blir det ett triceps och magpass + kardioo. Längtar redan, dips here I come!
Bästa hälsningae/ J.
05:14 sms från johanna..
Människa..! Vad gör du uppe så tidigt för ???
sh0w ligger och nanar och så vibrerar hela sängbordet *hahaha*
Såg dina mått nu..
DU är inte liten du , kommer att känna mig som en liten pippifågel på onsdag…:o
Du har kämpat bra gums!
Kram till dig, vi hörs snart!13 april, 2007 at 14:39 #835467Anonym anvandareMemberhmhm.. träningen går framåt och jo, det är viss skillnad på oss storleks mässigt men vi ska ju bli BÄST så det är det enda som gäller!
Har fått nytt träningsprogram av min coach: Jan-Peter Sangborn, skall planera nästa veckas träningsupplägg m min coach Fredrik som hjälper mig hemma på gymet beträffande J-Ps upplägg, kan hända att jag gymmar mm innan jag åker ner till GBG så då blir det FIKA endast och en träff men det går väl lika bra de !!!
Vi hörs under helgen, nu ska jag iväg och TRÄNA!
Puss puss från mig!13 april, 2007 at 16:34 #835468Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:hmhm.. träningen går framåt och jo, det är viss skillnad på oss storleks mässigt men vi ska ju bli BÄST så det är det enda som gäller!
Har fått nytt träningsprogram av min coach: Jan-Peter Sangborn, skall planera nästa veckas träningsupplägg m min coach Fredrik som hjälper mig hemma på gymet beträffande J-Ps upplägg, kan hända att jag gymmar mm innan jag åker ner till GBG så då blir det FIKA endast och en träff men det går väl lika bra de !!!
Vi hörs under helgen, nu ska jag iväg och TRÄNA!
Puss puss från mig!13 april, 2007 at 17:47 #835469Anonym anvandareMembersh0w wrote:Nej, du FÅR INTE gymma innan!
Vi ska gymma ihop alla tre …
-Ööööö[www..] Gör inte oss besvikna nu !
Du kan offra EN dag
*hehe*
Puss nu ska jag springa ner till gymmet och fota lite…Nå ja, vi får se, kanske kan köra kradiooträning + posé på morgonen sedan köra chins och dips med er i GBG! Vore en variant men ska prata med coachen i helgen ang. nästa veckas upplägg!
Ha en kanon helg gumsan! Puss från mig/ J.13 april, 2007 at 17:48 #835470Anonym anvandareMemberIdag har jag kört triceps + mage + 30 minuters kardioo:
– Pushdowns 12*4
– Dips (med hjälp, rädd om axlarna nu i början)
– Enarms hantelexstension bakom huvudet 12*4
– Triceps kick 12*4– Sit up´s: max*4
– Sneda sit up´s: max*4
Ca: 50 minuter
+ 30 minuters kardiooEtt helt ok pass, fick tryck i axlar och triceps i dipsen, kändes helt OK fast ovant jämtemot den träning jag bedrev då jag utövade styrkelyft!
Trevlig helg!
Bästa hälsningar /J.Ps.längtar redan till morgondagens axel + vad + poséträningspass!Ds
13 april, 2007 at 20:24 #835471Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:Nå ja, vi får se, kanske kan köra kradiooträning + posé på morgonen sedan köra chins och dips med er i GBG! Vore en variant men ska prata med coachen i helgen ang. nästa veckas upplägg!
Ha en kanon helg gumsan! Puss från mig/ J.Kan inte bli bättre lite rygg & triceps pass ihop :emo-thumb
LÄNGTAR! (Emelie, ser du detta också?)
Imorgon blir det lite brännboll i slottskogen med 15+ andra
De ska ”öla” men inte jag, jag är duktig som inte ska dricka *hehe*
Få hålla koll på ungdomarna..!
Ha en fin helg du med gumman!
Vi ses snart!14 april, 2007 at 00:50 #835472Anonym anvandareMemberHejsan Johanna.
Kul att du har en journal här. Har jag missat. 😮
Trevligt att träffas och hoppas träningen går bra nu fram tills vi ses igen. JP sa att du snart kommer tillbaka till oss på gymet.Kör hårt nu !
Hälsningar Anna på BTB :bb:
14 april, 2007 at 08:15 #835473Anonym anvandareMemberImorse ringde klockan tidigt: 05.00
Bara att stiga upp och göra sig i ordning, gick segare än vanligt imorse. Var lite trött och seg. Kl 05.20 stod coachen redo för att dra till gymet:
Axlar+vader+rehab+poséträning ca 1h 30 minuter
12*4
– Framåtlutande flyes
– Sidolyft i Cabelcross
– Liggande flyes i Cabel cross
– Stående vadpress i hacklift
– Stående vadpress – egen vikt
– Sittande vadpressPasset gick BRA och jag hade bra tryck i kroppen. Poseringsträningen likaså, fotade lite och fick endel bra posér.
Hel nöjd.
Idag är det ÄTARDAG! Blir hemmagjord PIZZA idag och glass och lite godis efter jobbet!Imorn är det HEL VILODAG och fixardag
Bästa hälsningar /J.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.