Johannas resa

Home Forums Dagböcker Johannas resa

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 1,200 total)
  • Author
    Anna B wrote:
    Hejsan Johanna. :)
    Kul att du har en journal här. Har jag missat. 😮
    Trevligt att träffas och hoppas träningen går bra nu fram tills vi ses igen. JP sa att du snart kommer tillbaka till oss på gymet.

Kör hårt nu !

Hälsningar Anna på BTB :bb:

Jo, då en träningsjournal får jag väl se till att ha!
    Var väldigt trevligt att ses sist gång, blev inspirerad och KUL att träffa andra inom samma sport och utbyta erfarenheter mm.Hoppas på ett bra samarbete!
    Funderar på att kika in hos er på tisdag före skolan och träna ett pass!
    Vi hörs närmre.
    Telenr/Mail?
    Bästa hälsningar/ J. ;)

Trevlig helg, hälsa!

Imorse var det dags igen: Poséträning!

Trevlig helg!
    Bästa hälsningar/ J. ;)

kört hårt och sluta säga envisats… mest envis.

sh0w wrote:
    Kan inte bli bättre lite rygg & triceps pass ihop :emo-thumb
    LÄNGTAR! (Emelie, ser du detta också?)

Rygg o triceps blir finemang på onsdag!! Då kör vi järnet. :P

Ser att du också poseringstränat idag Johanna, visst är det gryymt jobbigt. Men kul!! Tiden går så fort när man poseringstränar tycker jag. Bara en bild till, bara ändra lite här, och där, men varför blev det så? Testar en gång till..:D Känns det igen? ;)

Emelie wrote:
    Rygg o triceps blir finemang på onsdag!! Då kör vi järnet. :P

Ser att du också poseringstränat idag Johanna, visst är det gryymt jobbigt. Men kul!! Tiden går så fort när man poseringstränar tycker jag. Bara en bild till, bara ändra lite här, och där, men varför blev det så? Testar en gång till..:D Känns det igen? ;)

haha, ja du så kan det vara nen det är grymt KUL!
    Älskar det!
    Ska man hålla hela vägen upp till toppen får man slita!
    Bästa hälsningar den mest envisa/ J. ;)

xatzer wrote:
    kört hårt och sluta säga envisats… mest envis.

det blir jobbigare att skriva ju.
    Den mest envisa! /J. ;)

superberggren wrote:
    Jo, då en träningsjournal får jag väl se till att ha!
    Var väldigt trevligt att ses sist gång, blev inspirerad och KUL att träffa andra inom samma sport och utbyta erfarenheter mm.Hoppas på ett bra samarbete!
    Funderar på att kika in hos er på tisdag före skolan och träna ett pass!
    Vi hörs närmre.
    Telenr/Mail?
    Bästa hälsningar/ J. ;)

Trevlig helg, hälsa!

Ja, det är jättekul med flera satsande tjejer, speciellt en som har sådana bra förutsättnignar som du har ! :emo-thumb
    Ring gymet på 054-151415 om du undrar över något.

Höres !:)

Anna B wrote:
    Ja, det är jättekul med flera satsande tjejer, speciellt en som har sådana bra förutsättnignar som du har ! :emo-thumb
    Ring gymet på 054-151415 om du undrar över något.

Höres !:)

Blir nog att jag tar en repa hos er på BTB Gym ev. på tisdag runt 10.00 tiden :D , börjar skolan vid kl 12.00

Vi hörs! /J. ;)

Idag är det en HEL vilodag som gäller innan man skall börja köra igen.
    Längtar redan tills morgondagens 2 träningspass: intervallträning och styrka!

Idag har jag vart på gymet och målat och städat, blir så fin fint så! Kommer bli kalas bra när det blir färdigt.
    Hoppas att det kommer mycket folk och kikar på NORDISKA MÄSTERSKAPEN nästa helg: 21/4 på Säffle Atletklubb
    Bästa hälsningar /J. ;)

Jobbat hela helgen så igår kväll efter jobbet somnade jag skönt och var hyfsat pigg imorse då klockan ringde vid 05.00. Skulle ut på min allra största utmaning hittills i mitt nya träningsliv: intervallträning!
    Och inte vilket intervallpass som helst: utan 90sek intervall löpning + 30 sek aktiv vila/promenad * 15 , fast jag hade kikat lite fel i all hast och påstod för coachen på hemma plan att Jan-Peter sagt * 30. Fredrik, coachen på hemmaplan kikade lite förundrat på mig och sedan drog vi iväg till träningsspåret. Uj uj uj, tufft men grymt kul, och en puls på engomsnitt: 85% av max. Vi hann med ca 9km och jag vill lova att jag blev slut!
    Fredrik som har en rejäl löparkropp tog passet med en nypa salt och pushade mig istället precis som en coach ska göra! Underbart!
    Sedan drog jag hem för att trycka: Glutamin och sedan hoppa i badet för en hemma spa behandling m fotbad, hårinpackning, ansiktsmask mm innan coach nr 2: Linda kom förbi och fixade håret och naglarna på mig! Så idag har allt bara varit perfekt: Har fått stå i centrum rejält och det gillar jag!
    Min coacher är GULD värda och bara så NI vet så släpper jag aldrig taget om er!
    TACK att NI finns!

I eftermiddag blir det ett ”ben” hårt benpass på gymet:
    – Lår framsida
    – Lår baksida

Längtar redan!

Inne på 3:e diet veckan nu, 2 veckor har gått sedan starten på nya träningen och dieten. Känner mig pigg och till freds med tillvaron och rutinerna böjar flyta på!Känns toppen helt enkelt, nu får vi bara hoppas att foten och axeln orkar ända fram!

Bästa hälsningar, trevlig vecka/ J. ;)

Yes, då var första benpasset på NYA träningsprogrammet som min PT/coach Jan-Peter Sangborn lagt upp, avklarat! Pust!
    Helt sjukt tufft men grymt kul, ÄLSKAR DET!
    Benpasset innehöll följande:
    – Frontböj: 12*4
    – Hacklift: 12*4
    – Benspark: 12*2

– Utfall m stång: 12*4
    – Bencurl: 12*4
    Ca: 45 minuter, 1 minuts vila mellan seten.+ Stretch
    + Rehab
    Ca 15 minuter
    Kändes helt OK och jag är minst sagt slut. Imorn blir det en vända m stavarna i spåret och sedan en repa på NYA gymet: BTB Gym i Kstad: triceps+biceps, blir skoj. KUL m omväxling! ME LIKE!

Trevlig kväll. Bästa hälsningar/ J. ;)

Combatgirl wrote:
    Är det SL eller AF du ska tävla i???

Bra jobbat iaf!

Sadlat om, tänte testa AF nu! /J. ;)

Tack!

Imorse ringde klockan 05.00 fast innan det hade jag redan vaknat. gick och la mig tidigt igår *ler*, typ redan kl 20.00 så jag vakna vid 04.50 imorse redo för att kradioopass m coachen!
    Drack en kopp kaffe och ett glas vatten + 1 moega3 tablett sedan var det dags för stavgång:
    10 minuter uppvärmiong till spåret + 5km stavgång, ca 45 minuter + 10 minuter nedvarvning hemåt för frukost mm.
    Passet gick bra fast jag var något stel i höfterna från löp/intervallpasset + benpasset igår på gymet. Men efter ca 2km kom jag igång, pulsen steg och jag fick bra tryck i vader och triceps.

Rock ON!

Bästa hälsningar/ J. ;)

yes, efter frukost och lite annat trams och flams drog jag iväg till Kstad för att träna på BTB Gym. Väl där körde jag triceps + biceps:
    – Pushdowns: 12*4
    – Enarms hantelexstension bakom huvud: 12*4
    – Tricepskick m hantel: 12*4

– Sittande bicepscurl: 12*4
    – Stående bicepscurl m EZstång: 12*4
    – Liggande hantelcurl: 12*2
    – Bamsecurl i CC: 12*2

Ca 50 minuter,ca 1 minuts vila mellan varje set.Passet i sin helhet kändes helt okej och jag hade bra tryck i armarna efteråt.
    Axeln fungerar och foten likså och jag är GLAD!

KUL att träna på något annat gym ibland, lära känna lite nya människor och byta erfarenheter, man blir inte särskilt bortskämd i Säffle utan får slita lite för det mesta och det gillar jag! På ett större gym hämtar jag inspitation inemllanåt och det gillar jag!
    Allt ska inte vara lätt, men att byta miljö gör allt lite lite roligare. Hur nu träningen kan bli roligare för det är ju det jag ÄLSKAR!

Ha en fin dag, bästa hälsningar/ J. ;)

ps.längtar till imorn då jag skall köra intervallträning i hinderbana + poséträna och sedan fara till Göteborg för att träna med Chille och Emsan : Chins/Dips för att sedan gå på arbetsintervju, som idrottslärare :D , det blir en HEL dag!.ds

Rock ON!

Combatgirl wrote:
    Sadlat om? Här snackar vi hästar fortfarande… :) Okej… Vad kul!

Själv vet jag vad jag vill, men vet inte om jag fixar det, det har kommit lite saker emellan… :(

Ge aldrig upp, envisast VINNER! /J. ;)

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 1,200 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.