- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 april, 2007 at 13:05 #835519Anonym anvandareMember
Hej!
Jag har en kompis som flyttat till Säffle! Har du några bra tips på träningsställe?
//Johanna (Emelies storasyster)
22 april, 2007 at 13:31 #835520Anonym anvandareMemberEmelie wrote:Frukostbuffé på hotell är ju bara för underbart!! :pVad blir det mer för gott på din ätardag? Som du tränat o dietat så är du värd att unna dig massa gott. Ska du köra på ätardag en gång i veckan eller hur ser upplägget ut?
Kul att vara med o arra NM förstår jag! Hur var banketten? Roligt?
Kram Ems
Som min coach Fredrik sa:
-Med ätardag, kan man se det som något negativt då man bara äter för ”ätingas” skull men se det istället som mågot njutbart. Ät det du vill och känner för, inga MÅSTEN se möjligheter!Fredrik är grym och coachar grymt bra, med oss i teamet kan inget gå snett att sedan ha Linda som styr make up, hår och kläder mm gör allt extra BRA och grädden på moset är naturligtvis Jan-Peter med alla värdefulla råd och tips samt upplägg!
Vet faktiskt INTE vad det bir för någon mat idag…. hmhm… nyss kört hem finskarna till flyget i kstad och sedan fikade chaffisarna, jag delade en chockladboll, en damsugare och en mjukglass m coachen som bjöd på kittet! ME LIKE!
Banketten gick grymt BRA, alla nöjda men det har vart många heldagar med 12 timmars jobbpass på gymet och tävlingsanläggningen men det var det värt!
Vi fick bra kredit och beröm!!!Men nu är jag grymt trött, ska vila hela kvällen. Blir nog någon god mat ikväll m coacherna.
Hemma hos mamma och myser NU, imorn börjar diet vecka 4!
Längtar redan: intervallträning + styrka på gymet!
ME LOVE!Hur har helgen sett ut?
Puss
22 april, 2007 at 13:35 #835521Anonym anvandareMemberJojux wrote:Hej!Jag har en kompis som flyttat till Säffle! Har du några bra tips på träningsställe?
//Johanna (Emelies storasyster)
Hej!
Har allt hört talas om dig! KUL att äntligen få kontakt!Jasså, har en kompis flyttat hit! Trevligt! Fråga lilla syster om mitt nr: så får hon gärna kontakta mig så skall jag visa henne vårt BREDA träningsutbud som staden erbjuder:
Vi har två stycken OK, anläggningar: dels vår atlet klubb som erbjuder ett komplett gym m tillgång till badhus mm för endast 900:- / år där det finns skapliga maskiner, gott om utrymme och fina öppe tider
sedan har vi ett mer exklusivt gym, som påminner något om sport life i GBG där det är betydligt dyrare att träna men som erbjuder en något mer exklusiv karaktär:
Panatta rehab centerBästa hälsningar/J.
22 april, 2007 at 13:46 #835522Anonym anvandareMemberHej hopp!
Ang. kostupplägget så riggar vi det 4veckor i taget. Allt går åt rätt håll, ökar styrke- och kondismässigt samtidigt som coachen tycker jag ser hårdare ut och måtten minskar på rätt stället.
Dieten känns okej, är aldrig särskilt hungrig, trött eller sliten utan tycker jag får i mig rätt energi mängd.
Ang ätardagarna så har jag en ätardag i veckan de fyra första veckorna, sedan en ätardag varannan vecka de kommande fyra veckorna och sedan får vi se hur allt utvecklas.
Har kört 3veckor NU och allt känns toppen. Magsäcken krymper också och sockersuget avtar mer och mer, likaså kolhydratsuget efetr bröd, pasta och potatis som jag älskar så mycket!
Vi hörs framöver/ PUSS/J.22 april, 2007 at 18:11 #835523Anonym anvandareMemberDet låter som att din coach Fredrik har en sund inställning och är en grym coach!! :emo-thumb
Vad jag uppfattat från många så kan ju det här med ätardagar precis som din Fredrik sagt, gå till överstyr. En massa ätandes bara för ätandets skull för att sedan bara må illa och undra varför man proppat i sig så mycket. Att se ätardagen som något njutbart tycker jag är helt rätt!! Sedan får det bli vad man känner för. Om man är speciellt tokig i ngt speciellt så kan jag tänka mig att det gärna prioriteras på sin ätardag. Det är kul att höra om andras kostupplägg under diet eftersom det närmar sig att min diet ska kickas igång.
Kul att det blev en lyckad bankett!! Härligt att det var väl värt mödan med att vara med o ordna med allt. Det är kul när man sliter ordentligt inför ngt, o man sedan känner att man fått ut så mkt av det att det är värt allt slit tusen ggr om!!
Min helg har varit helt ok. En hel del plugg, men även umgåtts med vänner, varit iväg o sprungit i gårdagens toppenväder o varit på inflyttningsfest. Nu ska jag skriva hemtenta!
Härligt att allt flyter på så bra med dieten o träningen!!
Hörs definitivt framöver!
Puss E23 april, 2007 at 07:53 #835524Anonym anvandareMember– Ett lyckat nordiskt mästerskap
– Aktiv VILA, 2 dagar
– 10h sömn på 2 dygn
– 2 lågkaloridagar (fredag+lördag)
– 1 HÖG kaloridag (söndag)
– Dubbel samarin igår kväll (för min mage som protesterade något)
– sockerCHOCK
– BINGLOTTO (utan vinst)OCH: de två bästa coacherna i HELA världen
= SUPER HELG!
Bästa hälsningar/ J.
23 april, 2007 at 07:55 #835525Anonym anvandareMemberImorse ringde klockan vid 05.00 och det var INTE ens en tanke på att logga kvar och sova lite längre. 15 minuter hade jag på mig innan coachen stod redo utanför dörren, redo för ett GRYMT tufft intervallpass:
Klockan 05.15 var det då dags, efter att ha mätt vilopuls, druckit en kopp kaffe, ett glas vatten och ätit en omega3 tablett begav vi(jag och Fredrik) oss på en uppvärmningspromenad bort till spåret:
20 minuters uppvärmning (rask promenad) + 30 minuter intervall träning i spåret – kuperad terräng (90sek – 30sek * 15)= 6km intervall + 20 minuters nedvarvning påväg hemåt.Efter den tuffa starten på diet vecka 4 känner jag mig laddad till 110% och det är NU eller aldrig.
Annars mår jag helt okej, fick en kick av gårdagen njutardag och hade a lot of energy i kroppen imorse. Kanske lite, lite för mycket energi som jag nte riktigt kunde m att utnyttja men det sparar jag till eftermiddagens benpass (baksida + framsida lår) på gymet.Läget är under kontroll, idag ligger fokus på att försöka komma i kapp tidsmässigt med diverse skolarbeten och så vidare samt vila ut någon timma.
Axeln känns helt okej, foten lite lite instabil efter helgens minst sagt aktiva program. Lite för mycket aktiv vila skulle jag vilja påstå. Mycket gång fram och tillbaka. Märks direkt då foten protesterar!
Bara att kämpa vidare, lyssna på kroppen och lägga energin på rätt saker samt fokusera när det verkligen gäller!
Trevlig måndag och bästa hälsningar/J.23 april, 2007 at 08:00 #835526Anonym anvandareMemberEmelie wrote:Det låter som att din coach Fredrik har en sund inställning och är en grym coach!! :emo-thumbVad jag uppfattat från många så kan ju det här med ätardagar precis som din Fredrik sagt, gå till överstyr. En massa ätandes bara för ätandets skull för att sedan bara må illa och undra varför man proppat i sig så mycket. Att se ätardagen som något njutbart tycker jag är helt rätt!! Sedan får det bli vad man känner för. Om man är speciellt tokig i ngt speciellt så kan jag tänka mig att det gärna prioriteras på sin ätardag. Det är kul att höra om andras kostupplägg under diet eftersom det närmar sig att min diet ska kickas igång.
Kul att det blev en lyckad bankett!! Härligt att det var väl värt mödan med att vara med o ordna med allt. Det är kul när man sliter ordentligt inför ngt, o man sedan känner att man fått ut så mkt av det att det är värt allt slit tusen ggr om!!
Min helg har varit helt ok. En hel del plugg, men även umgåtts med vänner, varit iväg o sprungit i gårdagens toppenväder o varit på inflyttningsfest. Nu ska jag skriva hemtenta!
Härligt att allt flyter på så bra med dieten o träningen!!
Hörs definitivt framöver!
Puss EJan-Peter och Linda som bidrar med vad just DOM är BÄST på!
Det gäller att bygga upp ett förtroende och en stabil grund att stå på. En coach är A och O från dag 1!
Jo, helgen var kanon KUL! men grymt TUFF, hade helst behövt 48h på ett dygn men men…. kan ju inte få allt!
Nu blev det ett toppen resultat ändå men det återstår numera väldigt mycket jobb m utvärdering, ekonomi mm. Efter arbetet är minst lika viktigt som före och under! För att det skall bli om ännu bättre nästa gång!Sköt om dig, kör hårt and : Rock ON!
Finns här alltid!
Puss/J.24 april, 2007 at 11:14 #835527Anonym anvandareMemberI går tidigt på eftermiddagen kom min kroppsvårdscoach förbi hemma och fixade mitt hår samt naglar osv. Blev ompysslad som en preinsessa. Älskar det!
Tack Linda, du är värd GULD i mina ögon!Efter kroppsvården drog vi iväg med coach nr 2, Fredrik till gymet och jag körde ett grymt tufft benpass: Lår baksida + lår framsida:
– Utfall: 12*5
– Bencurl: 12*6– Knäböj: 12*3
– Hacklift: 12*3
– Benspark: 12*2
Ca: 45 minuter
+ StretchEtt as BRA pass, grymt tryck i benen och helt totalt slutkörd efteråt.
Coachen fotade lite så bilder publiceras senare idag eller imorn.
Efter passet drog jag hem: åt och duschade sedan somnade jag som en stock vid kl 19.00 och vaknade precis innan klockan skulle ringa tidigt imorse!Dieten rullar på, känns helt toppe. Efter den här veckan kommer vi ändra något i dietschemat ytterligare för att finslipa till det!
Bästa hälsningar/J.
24 april, 2007 at 11:16 #835528Anonym anvandareMemberImorse vakna jag som sagt innan klockan ringde men det var inge konstigt alls då jag somnade vid kl 19.00 igår kväll helt utslagen efter två tunga pass samt en HEL helg m fullt ös.
Drack en kopp kaffe, ett glas vatten och tryckte en omega3 tablett innan jag och coachen: Fredrik drog ut i spåret m stavarna:
10 minuters uppvärming + 6km stavgång (ca 45minuter) + 10 minuter nedvarvning.
Ett suveränt pass!Sedan hem för att äta frukost och vila något innan jag drog iväg till Kstad, till BTB Gym.
Väl inne på BTB Gym välkomnade Anna Bergli mig med ett stort leende på läpparna som vanligt!
Då var det bara att ösa igång med chins och dips:
– Chins: 6reps * 6set
– Dips: 10reps * 8set
– Chins: 6reps * 2set
I avlastningsmaskin pga. att jag fortfarande vill vara rädd om axlen innan jag belastar fullt ut!
Ca: 30 minuter+ Poséträning då Anna coachade som aldrig förr och fotade.
Fick många värdefulla tips mm som jag verkligen kommer att bära med mig.
Anna är ju trots allt en av mina största förebilder inom AF och jag är lyckligt lottade att kunna dra nytta av hennes enorma erfarenhet och kunskap samt ha fördel av att lära känna en sådan underbar människa som hon verkar vara: Guld ANNA!
Tack ännu en gång för din hjälp, det hjälper grymt mycket och ger en enorm motivation!Efter träningspasset på BTB Gym drog jag till min sjukgymnast: på KMTI.
Vi sammanfattade de senaste 2veckorna och planerade kommande 6 veckor då jag skall belasta ytterligare och sedan tillbaka på återbesök till idrottsläkare och sjukgymanst på KMTI.Allt känns toppen, är GLAD!
Bästa hälsningar/J.
24 april, 2007 at 11:36 #835529Anonym anvandareMemberKör hårt så det ryker! :emo-thumb
24 april, 2007 at 14:43 #835530Anonym anvandareMemberBra bruden, verkar dunka på fint, kul att läsa. Fortsätt som du gör.
MVH Cesse
24 april, 2007 at 16:58 #835531Anonym anvandareMembermed världens BÄSTA ANNA :friends: !
24 april, 2007 at 17:07 #835532Anonym anvandareMemberSka man bli allra BÄST så ska man!
Bästa hälsningar/J.
24 april, 2007 at 17:08 #835533Anonym anvandareMembersh0w wrote:Kör hårt så det ryker! :emo-thumbThats the rules if you whant to make it too the top!
Sköt om dig, finns alltid här för dig!
Puzz -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.