Johannas resa

Home Forums Dagböcker Johannas resa

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,096 through 1,110 (of 1,200 total)
  • Author

Gud vad du ligger i, med din vilja kommer du att komma långt:nod Varifrån tar
    du all denna energi kvinna:D

Behöver väl inte säga KÖR HÅRT,
    för det gör du ju helatiden:emo-thumb

Ha det bäst /

Ser att Kinna Hälsostudio har fått en ny träningsnarkoman, trodde det skulle bli lungt och fridfullt där när jag flyttade men du verkar gå fram som en stormvind där.
    Ruggig ork och energi du har :buttrock:
    Du ser riktigt maffig ut på poseringsbilderna! Är avundsjuk på dig som får träna med Ida och Peder, två riktigt goa eldsjälar som inspirerat mig i många år.

Jääää, helgen sammanfattade i ETT ord:
    SUPER

Allting börja egentligen i torsdags då jag fick nycklarna till lyan .Åkte dit och började packa upp och fixa mm, sent i säng och upp tidigt på fredagen :för ett intervallpass, promenad i 45 minuter: 3st olika intervaller.
    Efter det jobb en heldag och direkt efter jobbet drog jag till lyan igen och fixa och dola, efternmiddagen bestod sedan av gymträning: ett av mina GRYMMA helkroppspass avverkades med pushande och vilja av stål.
    Helkroppspass:8-12reps, ca: 3-4set/övning
    Sit up´s
    Stående vadpress
    Bicepscurl
    Pushdowns
    Axelpress m hantlar
    Bänkpress
    Marklyft
    Knäböj

Ett fantastiskt pass dock väldigt sliten och lite en aning späng inför vad som komma skulle: Familjen skulle dyka upp :;)

Drog hem direkt efter träningen och hann precis klart med att duscha innan familjen var här med alla saker: stor idé att duscha, efter allt bärande var man lika svett igen.
    Kvällen avrundades med lite plocka och snack, samt kyckling, baugett och sallad

lördagen vaknade jag och coachen tidigare än mamma och pappa så vi drog ut på en morgonpromenad på ca: 50 minuter sedan drog vi hemåt, fixa i ordning oss och åt frukost tillsammans allihopa innan vi drog mot Ikea för en HELdags shopping. Good dam vad saker jag handlade: till HELA lyan minsann. Det var bara 2 saker som jag inte fick med mig, det var slut men annars fick jag det mesta.
    Trötta och hungriga drog vi hemåt mot Skene igen, började bära in och sätta ihop, sedan drog jag och köpte pizza + världens största godispåse och när jag kom hem igen hade familjen i prioncip hunnit klart med kökssakerna :up: så då avnjöt vi en super god kvällsmat i ”njutardagens” tecken!

Söndagen betydde även det tidig uppgång för att hinna med ett och annat: coachen skulle iväg på cykeltävling och jag: jag drog ut på en timmas morgonpromenad för att rensa tankarna och ladda inför en NY dag med NYA tag: jääää

Efter morgonrundan tog vi tag i lgh och fixade och plockade med en massa saker, hela dagen gick åt att fixa och skruva men BRA blev det.
    Allt blev dock INTE klart men vi hann med mycket och det viktigaste, så NU är det ett fåtal saker kvar att snickra ihop, mamma och pappa lova att de skulle kika ner om ett tag igen för att fixa resten. NU klarar jag iaf av att bo i lyan och trivs jätte BRA!:nod

Kvällen bedrev jag på gymet och där genomförde jag ett kompletteringspass/genomblödningpass för överkropp: bröst/rygg/baksida axlar:
    25reppar 1 set om 3 per övning, 5övningar totalt!
    Sittande rodd, smalt handtag
    Hantelpress, liggande
    Stående, framåtlutande flyes
    Sittande rodd, brettgrepp uppifrån
    Bröst i Cabelcross

Ett fantsstiskt bra pass med fin genomblödning och gott tryck/pump på ca 45 minuter.Sedan drog jag hem och fortsatte fixa, efter en stund kom min bästis maria förbi och vi åt kvällsmas ihop och satte upp gardiner mm, sen plocka och dola jag. blev sent igår kväll också och i morse då jag klev upp för löpning = intervaller:
    45sek max – 15 sek vila * 10set

var jag stentrött, jag lovar! hahaha men passet gick strålande!

NU väntar en HELdag på jobbet sen gymet ikväll:
    DRAR igång med september schemat NU: vilket betyder NYTT , jäää!

Blir SKOJ, ser framemot hösten med glädje!

NU ska jag rusa på lektion!Ha en BRA dag!
    Ciao

Ps.TACK familjen och coachen för en superhelg, LOVE you 4ever!Ds

Ulrika Johansson wrote:
    Ser att Kinna Hälsostudio har fått en ny träningsnarkoman, trodde det skulle bli lungt och fridfullt där när jag flyttade men du verkar gå fram som en stormvind där.
    Ruggig ork och energi du har :buttrock:
    Du ser riktigt maffig ut på poseringsbilderna! Är avundsjuk på dig som får träna med Ida och Peder, två riktigt goa eldsjälar som inspirerat mig i många år.

jag trivs som bara den här nere men du ska veta: tror inte gymet är sig likt då du lämnat det, hade varit KUL att träna ihop framöver:nod
    take care och kör hårt!

ps.tack för dina fina ord.ds

TACK alla för era snälla pushningar och comments! Jäääääää
    Helgen har vart grym och lghn blev jätte fin men inte helt färdig, ska fixa mer och foto kommer framöver då allt är fixat!
    Ha en super vecka!
    Ciao babies

Efter en tuff helg med mycket plockande, fixande och flyttande, familj och coach på besök, ikea osv så har allt tagit ut sin rätt och jag var grymt trött igår morse då klockan ringde men INGEN återvändo: INTERVALLträning stod på schemat;
    45sek max * 10set

Efter det en HELdags jobb innan ett HELkroppspass på GYMET:
    8-10reps * 3-4set , beroende på övning
    Knäböj PB!
    Marklyft PB!
    Bänkpress PB!
    Axelpress
    Pushdowns
    Bicepscurl m hantel – sittande
    Sittande vadpress
    Benlyft

Ett pass på ca: 1h 15 min + uppv/nedvarvn: cykel till & från gymet, ca: 5km
    Riktigt NÖJD med allt och bra tryck och pump, fin teknik. Fick BRA passning också:P

Sedan hem och dola och duscha, äta och tvmysa lite innan sängen kallade. Var även tvungen att packa och fixa inför dagens läger med min år: 7:a

Imorse vakna jag innan klockan ringde vilket betydde: UTSÖVD och pigg, allert inför NYA utmaningar:up: , strålande solsken: bara att kliva upp och i träningskläderna, brygga kaffe, ta en omega3 tablett och bege sig ut på morgonrunda m stavarna!
    Underbar promenad i ca: 45minuter i högt tempo, triccar och ben fick jobba realy much!

NU har jag vart på badhuset HELA förmiddagen och alla elever kämpade mycket bra, KUL detta glädjer mig. Har nyss ätit lunch och ska strax iväg på läger med min år: 7a, vi ska iväg på ”lära känna” läger för att får en BRA gemenskap i klassen, ska blir riktigt KUL!

Vi ska övernatta tills imorgon och jag tror på en kanon tur!

Blir alltså VILA i kväll och imorn morgon för atts edan köra ett pass på gymet imorn då vi kommer hem. Imorn dyker även min bästis upp, hon ska komma ner över och hälsa på! Längtat så efter henne;) !

Ha NU en bra kväll, kämpa hårt NI som ska iväg och träna!
    Ciao!

Å va mysig med bästisen på besö!!! Hoppas ni får trevligt!

Kul att du fått iordning så mycket, så snabbt. Härligt att familj OCH coach kan ställa upp:emo-thumb

Å träningen hinns med den med, superbra! Som vanligt!

U´r é doing great!:P

Kram,kram å nattinatti!

Nu uppdaterar du allt illa fröken Berggren. :nono:
    Du har väl inte fullt upp ? :D

Ha det bäst och kör hårt !

Jääää, jag VET: jag är kass på att UPPDATERA och jag SKALL skärpa mig men SuperB har lite lite mycket just NU: tiden hinner aldrig i kapp mig och som sagt förut och säger igen:
    Prio 1: JOBB
    Prio 2: Sömn & Kost & Träning

Eller JA; handen i handsken: ALLT i ETT kit så blir det BRA!

Igår hade jag sov morgon eller ja; sov väl inte särskilt mycket då jag vart på läger men….. sedan var vi kvar på lägret till efter middagsmålet och cyklade sedan hem gemensamt: 8km
    Efter det drog jag till Hälsostudion och körde ett PRIOpass innehållande följande:
    Rygg + Baksida axlar:
    8-10reps a 3set övning
    – Latsdrag brettgrepp
    – Hantelrodd
    – Sittande rodd m brettgrepp – uppifrån

– Kabeldrag bakåt i Kabelmaskin
    – Framåtlutande flyes m hantlar
    – Baksida axlar i maskin

– Konc:Bicepscurl m hantlar över bräda

Ett pass på ca: 1h med BRA tryck och fin teknik! Hel nöjd, drog sedan hemåt med min bästis Marika för att fixa och dola innan jag återigen for till Ullared, för att tillgodose hennes behov och råkade bara shoppa upp: ytterligare 2000:-
    När vi väl var hemma ställde jag bara in skiten och så fickade vi food, blev kyckling, bröd och sallad + fruktsallad till efterrätt. så gott och nyttigt!

Somnade som en stock, kan jag lova! Och vakna innan klockan i morse: dryga 7h sömn och utvilad. Hade berstämt mig för en morgonpromenad om knoppen och kroppen orkade: Jääää
    Morgonpromenad i högt tempo:
    1h

Riktigt skönt att röra på sig, om än lite lite stel sedan priopasset men det mjuknade upp senare!

NU har jag fixat och dolat en MASSA på jobbet, ska strax dra hemåt och ladda inför ett MULTIpass i eftermiddag med:
    Chins/Dips
    Poséträning
    Benträning

Blir kanoners, är så laddad och fräsh right now!

Imorn är det upp till bevis:
    De nya lärarna skall visa upp sig för arbetslaget + elever vilket betyder att de ska visa upp sitt intresse, snacka lite mm och då ska jag tydligen: posera inför alla och snacka om AF, jääää!Blir skoj att glida och glänsa lite!:up:

Ha en BRA eftermiddag och kväll å kötta på ni som ska träna på gymet!

Ciao8)

Denicé wrote:
    Å va mysig med bästisen på besö!!! Hoppas ni får trevligt!

Kul att du fått iordning så mycket, så snabbt. Härligt att familj OCH coach kan ställa upp:emo-thumb

Å träningen hinns med den med, superbra! Som vanligt!

U´r é doing great!:P

Kram,kram å nattinatti!

Hon är BÄST!
    Tack för alla goa ord!
    Ciao:)

Anna B wrote:
    Nu uppdaterar du allt illa fröken Berggren. :nono:
    Du har väl inte fullt upp ? :D

Ha det bäst och kör hårt !

jag är kass men allt flyter på och NU kom en update:
    ang. det jag skulle kika på m bänkträning så kommer det!
    Ciao baby
    miss you all like crasy: hälsa alla så ses vi snart!
    KRAM;)

Jäää, gårdagenspass var en rejäl kraftmätning från min sida:P : Hade haft heldag med jobb och fixa i lägenheten så drog jag till gymet:laddad för ett MULTIpass utöver det vanliga: det skulle minsann pinas:
    MULTIpass:
    Cykel till gymet: 5km
    Chins; 3st Max set
    Dips: 3st Max set
    +
    Poséträning & fotografering
    +
    Ben/Mage: 8-12reps
    Knäböj 4set
    Benpress 3set
    Benspark 3set

Sit up´s 3set
    Magmaskin 2set
    Cykel hem från gymet: 5km

Ett bitigt pass på ca: 2.5h, all inclusive och då snackar vi om att vara trött!

Handlade på vägen hem sen fixa och dola jag lite innan jag laddad med mat och sömn inför dagens hinderbanepass:
    30 minuter aktiv hinderbaneträning + vila + uppv/nedv

Efter dusch, frukost mm så drog jag till jobbet: Idag var det dags för uppvisning av DE NYA lärarna: och givetvis: jag skulle poséra! Fick grymmo applåder och stämningen var helt sjukt BRA:D !
    NU har jag sätt min fot på skolan och visat var skåpet skall stå!

Älskar det så mycket, grymt tryck
    ;)
    Har en lektion till idag och ett möte sedan skall jag dra hem och fixa och dola innan ett: överkroppspass på gymet!

Helgen
    blir kanonbra med vila, mys pys, tjejkväll och besök av Emsan från GBG! :up:

Morgonvikt:
    67.3 kg, helt ok vikt: pendlar något hekto som vanligt!

Ha en trevlig helg!
    Ciao

Tjena stumpis!!

Jag kommer med buss 300 imorgon o är framme 14.17 på hållplatsen du sa att du kommer o möter mig vid. Ska bli så kul!! 8)

Ses imorgon!! :nod

Kram kram

Btw: Jag har ätardag imorgon :pop: ;)

Emelie wrote:
    Tjena stumpis!!

Jag kommer med buss 300 imorgon o är framme 14.17 på hållplatsen du sa att du kommer o möter mig vid. Ska bli så kul!!

Ses imorgon!! :nod

Kram kram

Btw: Jag har ätardag imorgon :pop: ;)

faaan vad KUL vi hade!
    Vi är grymmast!
    Puss;)
    ses snart igen

* Överkroppspass + Morgonpromenad *
    Jääää. denna helg har verkligen vart händelserik. Allting började i fredags efter jobbet då SuperB hade bestämt sig för att: skruva ihop lite möbler som låg kvar inne i vardagsrummet, skulle även hinna med att träna, vila och shoppa mat inför helgen men men…. ALLT hanns med och heter man SuperB så missar man abslut INGENTING, haha då tar man sig tid:
    Jäää, kom hem då jag slutat vid kl 13.15 och började med att äta sedan skruva och dola: och jää fixade ihop 2st bokhyllor sedan var prio 1: att träna ett överkroppspass: 8-12reps – 3-4set/övning
    – Smala latsdrag med roddhandtag
    – Lutande hantelpress
    – Pecdec
    – Axelpress med stång, stående
    – Pushdowns
    – Bicepscurl med skivstång

Ett riktigt bra pass med grymt tryck i hela överkroppen, ca; 75 mins, nice teknik och allt bara flöt: ungefär som en FLOW![/B:P ]Drog sedan förbi Maria påväg hem för att tjöta lite innan jag drog viare hemåt, åt, duscha och kika på tv; sen fick jag ett stölleryck och skruva ihop alla möbler och vid midnatt kröp jag i säng och somna som en stock.:o
    Vakna
    igår morse helt utvilad och redo att möta dagen: städa, marknad, möta upp Emsan som skulle hit och sova över, fixa inför kvällens tjejfest och allt: jäääää, fixa allt och gårdagen var TOPPEN:VILA. god mat, trevlig sällskap, fest och dans!

Kom hem lagomt till ”njutardag” tid och stanna till vid vår grill i centrum och köpte med: hamburgetallrik: jääääää
    sen duscha jag i natt, åt massa godis och somna som en gris. Emsan somna också som en stock.
    När vi vaknat i morse fixa vi lite innan jag tog med Emsan ut på en : skene/kinna tur, vi gick till gymet, förbi kinna city och allt: tog 1.5h totoal vilket var så underbart: blev sedan inbjuden till grannen: bästois Natti på våffelfrukost:
    Tänk er: nygjorda våfflor, vaniljglass och hjortronsylt: mumma! Jääääääää

NU ska jag fixa och dola lite innan jag ska iväg på ett MÖTE: säger INTE mer än så: bara att det är riktigt INTRESSANT för min framtid och kanske många andras också… vem vet?
    Tar en sak i taget!Efter mötet är det dags för FOTBOLLSDERBY i Kinna mellan: skene och kinna, jääää blir KUL! Idrottslärarna ska iväg på matchen tillsammans med skolans rektor: jäääää
    Ikväll tror jag att det blir mys framför tvn med godis, mat och allt! Jäääääää

Ha en GRYM söndag: imorn väntar : Intervallträning + styrka på gymet, längtar all ready!

Ciao all my freinds!:nod
    ROCK ON!!!

Viewing 15 posts - 1,096 through 1,110 (of 1,200 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.