Johannas resa

Home Forums Dagböcker Johannas resa

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,126 through 1,140 (of 1,200 total)
  • Author

Igår körde jag vader + baksida lår: två muskelgrupper där jag anser att tryck och kontakt är A och O och där man kanske i första hand inte väljer att persa och dra på för fulla muggar. Givetvis ska man ta i, jag tar alltid i då jag tränar men att finna kontakten och trycker är det viktigaste här anser jag.
    Gårdagens pass:
    Vader + Baksida lår, 8-10 reps * 3-4 set
    – Sittande vadpress PB!
    – Stående vadpress PB!
    – Stående vadpress m egen kroppsvikt på stepbräda + balansövning i ett

– Raka marklyft m hantlar
    – Bencurl, 2set liggande + 2set sittande
    – Utfall m skivstång PB!

Ett pass på ca 45 minuter och fin kontakt. Vaderna fick slita ont och jag fick bra tryck och kontakt, något som annars kan vara svårt. Även baksida lår fick sig en rejäl omgång, känns idag och raka marklyft med hantlar var en god idé. Kom mycket djupare och fick grym kontakt:P .

Vidare: Så trött efter veckan och det känns att det är fredag: 4st eftermiddags/kvällsjobb på raken sätter sina spår + ordinare träning men jag ÄLSKAR utmaningar!;)

Imorse då jag vakna hände följande:
    Lite känning i min h:ö fot antagligen efter slitpasset igår: hade även hinderbaneträning på schemat idag: men beslöt att ge allt ett försök.
    Klev upp och i träningskläderna sedan ut i regnet och mörkret.
    Detta var INTE världens bästa förutsättningar men jag är en vinnare och en vinnare ger aldrig upp utan att ha gett allt en chans:
    Väl framme vid hinderbanan påbörjade jag mitt arbetspass.
    Kände känningen i foten, det var halt och mörk vilket gjorde att jag HÖLL UT i ca 15 minuter sedan valde jag att bryta: dels för att spara foten och för att INTE dra på mig någon onödig skada pga. förhållandena där ute.
    Så NU har jag en tudelad känsla inombords:
    BESVIKELSE blandat med STOLTHET

Ja, ni vet särkert hur det kan kännas! En gång en vinnare alltid en vinnare!
    Men när jag kom hem skrev jag ner det på en lapp pch stoppa i burken som jag har hemma: så NU har jag släppt morgonens träning och valt att gå vidare: en erfarenhet rikare och det gör mig GLAD!

Morgonvikt: 67.8kg

Håller mig stadigt mellan 67-68kg vilket gör mig glad och jag skulle gärna se att jag närmar mig 70kg i höst/vinter innan deffen drar igång igen i vår: kvalitét massa är vad jag eftersträvar!:up:

I eftermiddag blir det ett:chins/dips pass på gymet innan jag får besök av Ido ikväll. Ska bjussa på mat mm. Senare iväll dyker även bästis upp, vi ska dra vidare till Kungsbacka imorn på HÄSTutställning!
    Imorn = VILODAG + NJUTARDAG!

Ha en trevlig helg!
    Ciao! /Johanna

Här dunkas de på friskt, härligt att se :) samt grattis till PB:t sådant är alltid skönt och roligt, bra för peppandet. well take care. KRAM

Steppen1983 wrote:
    Här dunkas de på friskt, härligt att se :) samt grattis till PB:t sådant är alltid skönt och roligt, bra för peppandet. well take care. KRAM

jag dunkar på, trist bara m känningen i foten men får försöka dra hem år vila NU efter jag slutat här i eftermiddag!
    :up:
    Sköt om dig!

I fredags var jag så trött och sliten efter en HEL veckas tuff jobb och tung träning. Fick tyvärr bryta hinderbaneträningen i fredags pga. dåligt vder, mörker och känning i min h:ö fot.
    Illa gorilla, var så trött, ledsen och besviken. 👿 , frustrerad var nog rätta ordet!
    Men det var bara att bita i det sura äpplet och gå iväg till jobbet. Tog till knepet jag ALLTID tar till då något känns extra jobbigt för att sedan gå vidare.
    Hade en kanondag på jobbet sedan och fick till ett riktigt BRA eftermiddagspass på gymet:
    Chins/Dips
    Chins: Uppvärmning 3set + 3 Max a´la tävling
    Dips: Uppvärmning 3set + 3 Max a´la tävling PB, totalt!
    +
    Rehab för axlarna

Och OM jag har haft träningsvärk i HELA kroppen, aj aj aj men jag GILLERT! Jääääää

VILA hela lördagen + ”njutardag” :up: så gött, ÅT i princip HELA dagen igår, allt jag kom åt, hahahaaaaaa!

Imorse vakna jag vid kl 07.00 och då tog jag en promenad i regnet, uj uj uj:
    1h
    Blev så blöt, sedan väckte jag marika och vi drog ner till hotellfrukostbuffén och åt innan vi åkte hem. NU ska jag snart lägga mig å vila innan träningen!
    Kan bli Corpus idag med Ido och idag gäller: Bröst + armar + poséträning :P , riktigt laddad! Jääää
    Rock ON!
    Ha en grym söndag det ska jag ha!

Ciao all my freinds!

Jäääää,laddade hela förmiddagen med mat och vila fär att orka KÖTTA på rejält på gymet dag och det gjorde jag minsann:
    Fick till ett grymmopass med riktigt fint tryck och god teknik.
    Triceps + Biceps + Bröst
    8-10reps * 3-4set

Tricepspress m EZstång
    – Pushdowns i kabelmaskin

– Bicepscurl m EZstång över bräda
    – Bicepscurl m hantlar, altinerande – sittande m ryggstöd

– Liggande hantelpress m benen uppe
    – Lutande hantelpress m benen uppe
    – Bröst i kabelmaskin
    +
    Poséträning och fotografering :up:
    Ca; 2h inkl uppv+nedv (cykel till&från gym, ca 5km)

Jäää, allting gick riktigt BRA och trots all träningsvärk i HELA överkroppen sen maxningen av chins/dips i fredags. Kändes så skönt!
    Fick BRA tryck all over så det känns BRA:nod . Provade på Corpus idag, det andra gymet i ”byn”. Helt OK men inte lika SUPER som studion tycker jag. Lite dåligt med bänkar och hantlarna samt skivstängerna är sämre vilket är en STOR nackdel då jag tränar. Jag kör väldigt väldigt mycket med fria vikter, hantlar och stänger vilekt gör att den avdelningen är prio 1 för min del.
    Annars är det fräsht och trevligt, stötte på många trevliga killar.
    Vi får väl se vad som händer framöver men en sak är saker: poséringen funkade över all förväntan bra där och det fanns flera olika bra speglar med alternativa ljus. de hade även en grym maskin för rygg och axlar som jag gillar ;) .

NU är jag inne hos min bästis granne, blir fruktsallad och fika, sen ska jag äta lite kvällsmat framför tvn inne hos mig och mysa samt ladda inför en NY vecka.
    Shit vad helgen går fort!!!
    Imorn väntar ett HELkroppspass, jääääää! Blir på studion å kötta på rejält!

Ciao!

Ps.foten är väl OK men känner av den ibland då och då men det är något jag BARA MÅSTE lära mig att öeva med.That´s it.OCH: uppdaterar nog med lite foton senare i veckan från dagens träning.Ds

Jääää, imorse vakna jag pigg och allert. Redo för en NY vecka med NYA utmaningar och gissa? Foten var ok imorse.
    Klart man ska ha lite ont och värk i kroppen då man ständigt pressar och ligger i elitsatsning men inte den onda smärtan jag hade i fredags morse, den får bara inte finnas.
    Jag glömmer så lätt bort mitt ”lilla handikapp” med min krossade fot och 5% invaliditet ibland vilket gör att jag pressar mig fast jag inte skulle ibland.
    That´s life man måste bara göra sitt allra BÄSTA och se resultaten utifrån sina egna förutasättningar :up: !
    Jag kommer satsa vidare men känna efter så foten är ikapp och med i den form och fokus jag utvecklar. Mitt mål är SM i AF nästa år, 2008 och som det ser ut just NU kommer inget att stoppa mig så länge foten håller och axeln inte strular igen!
    Jag är på G och allt är toppen :nod !
    Morgonens träningpass:
    100m backlöpning * 10set

Ca; 35minuter

Grymt tryck i kroppen:P , baksida lår bara tryckte och jag kände kontakten under HELA passet vilket gjorde mig så glad!

Jobbar eftermiddagar hela den här veckan också: vilket gör: sen träning på gymet alla dagar och idag är det: HELkroppspass

Längtar all ready på att trycka i knäböjen och marken! Jääää
    Rock ON!
    Ciao

Hej Johanna.

Ta hand om dig och din fot.
    Jag har sympationt under min högerfot för din skull ;)

träna smart och hårt

Kram

PS. Hur är det med uttrycket: ”Jäääääää”, pratar man så i Skene? DS.

wesaft wrote:
    Hej Johanna.

Ta hand om dig och din fot.
    Jag har sympationt under min högerfot för din skull ;)

träna smart och hårt

Kram

PS. Hur är det med uttrycket: ”Jäääääää”, pratar man så i Skene? DS.

det gör man :D
    det är skenespråk :p

Jääää, igår hade jag en sådan där härlig långdag på jobbet återigen: kl 07.30 – 17.00 , bara att bita ihop och peppa sig själv inför kommande utmaningar på gymet.
    hade även vart uppe sedan kl 05.00 och kört ett löpintervallpass innan jobbet så när jag slutade igår eftermiddag var min inställning:
    ÅK till gymet och gör ditt bästa!
    Positivt tänkande skulle jag vilja säga grundar minst 50% av din prestation!

Väl framme på gymet vid kl 18tiden väntade där ett HELkroppspass:[/B]8-10reps * 3-4set
    – Knäböj PB!
    – Marklyft
    – Bänkpress – benen upp
    – Axelpress – sittande utan ryggstöd
    – Bicepscurl – stående , altinerande
    – Pushdowns i kabelmaskin
    – Sittande vader – eftersträvade kontakten maximalt
    – Benlyft

Ja, kort och gott: Ett SUPER PASS av superB och jag var så GLAD när jag åkte därifrån, pga att foten och axeln hänger med och jag känner mig tillfreds. Fick även många rara komplimanger som gör att man känner sig om än, ännu starkare och bättre vilket gör att jag blir GLAD!:nod KUL att det finns folk som vågar säga vad de tycker och klarar av att pusha och ge komplimanger då det är befogat !

Sov UT imorse, ställde klockan på MINIMUM 8h sömn, vakna såklart före men låg kvar och drog mig en stund.
    Idag var det verkligen sovmorgon, måste ge foten en chans att komma ikapp och det märks för den känns bättre idag :up: !
    Funderar starkt på att ta en timmes promenad innan lunchen senare idag för att få genomblödning då jag tog i såpass mycket igår på passet att det finns STOR risk att jag blir stel annars 😮 !

Ikväll väntar ett PRIOpass på gymet vilket betyder: PRIO på de muskeldelar jag anser bör förbättras något mer, förmodligen: rygg + baksida axlar faktiskt! Man kan aldrig aldrig få för bra rygg och baksida axlar!

Jobbar heldag idag också, så jag slutar kl 17.00
    Härligt. Blir ca; kl 07.30-17.00 månd-torsd denna veckan, jäääää!Rock ON!

Till helgen ska jag fara hemöver, ska bli så KUL sen åka på SM i AF och hjälpa mitt team och sedan träffa alla goa underbara träningsnärdar och alla mina bästisar!
    Blir en toppen helg, det vet jag;) !

Ha en fin tisdag!
    Ciao

Jäää, idag har jag kännt lite på fysformen och den var mycket GOD:
    Snabb promenad ca;45 minuter + intervalljogging i gympasalen ca; 15 minuter:up:

Riktigt BRA tryck i benen och inte särskilt stel någonstans, vi får väl se vad som sker i morgon?:|

Nyss laddat med lunch, jobbar till kl 17.00 idag; sedan direkt cykel till gymet:
    PRIOpass; rygg/axlar :P
    Jäääääää

Imorn väntar förmodligen ett LÖPpass innan jobbet samt ett gympass efter jobbet :nod !

Ciao

Jävla bra fart på dig tjejen, kul att läsa och grattis till PB:t . körde mitt första pass i spanien igår och det var annorlunda. Well keep it up girl.

KRAM!!!!

Steppen1983 wrote:
    Jävla bra fart på dig tjejen, kul att läsa och grattis till PB:t . körde mitt första pass i spanien igår och det var annorlunda. Well keep it up girl.

KRAM!!!!

att dunka på in spain får la gå de med!
    kötta på nu bara! jäääää:up:

Well, igår efter en till spännande HELdag at work så drog jag iväg och gymmade.
    Hade energi och inspiration påväg till gymet men möttes av en störtskur under min cykelfärd dit som dämpade mig något då jag blev pisse blöt men men… det skulle INTE få förstöra mitt pass. Aldrig heller:
    Dunka på och kötta ända in i mål, med MP3n i örat och bästa musiken blev jag laddad och kom igång mer och mer under passets gång.
    Gårdagens pass:
    8-10rep * 3-4set /övning
    3övning/muskelgrupp

Rygg + Baksida axlar
    – Latsdrag – brett grepp
    – Sittande rodd – smalt grepp
    – Latsdrag bakom nacken – brett grepp

– Liggande flyes på bänk i kabelmaskin
    – Framåtlutande flyes m hantlar
    – Omvända pecdec

Jääää. Rock ON som vi säger här nere i Skene jag och Ido. Fick till ett as bra pass, bra tryck och humöret var på topp efteråt.
    Posérade även lite mellan seten för att pressa mig lite lite extra och fick a lot of beröm för min inställning, mitt sätt att träna och MIN form :up: !!!
    KUL att få lite tillbaks då man sliter som en GRIS:p !

Somna som en stock igår under hemmafruarna mitt favvoprogram på kanal 5 och vakna hyfsat pigg imorse då jag skulle ut på:
    kardioopromenad:
    45 minuter intervallpromenad: 3st intervaller; lugnt – medel – högt(Hatar regn, blir blöt och det är trist: blir kall och frusen… bu bu, nedröstning av regnet i Mark kommun)

NU ska jag återigen jobba: HELdag med 3st idrottsklasser sedan en år 5:a och efter det utvecklingssamtal: men så KUL, älskar verkligen jobbet a lot!

Ikväll blir det ett köttigt pass på the gym: ben + mage
    Jäääää. Rock ON!
    OCH: glöm inte: ikväll börjar Grey´s på kanal 5 kl 21.00 får INTE missa, tur man har sov morgon imorn!:nod

Have a NICE day!
    Snart HELG!

Jääää, igår efter återigen en LÅNG dag på jobbet var det så dags för träning och på programmet stod:
    Ben + Mage
    – Knäböj i smithmaskin -smala
    – Benpress PB!
    – Benspark

– Sit up´s m vikt på pilatesboll
    – Magmaskin
    + 2st balans/koordinationsövningar

Ett pass på ca 70 minuter + uppv/nedv på cykel till&från the gym

Hade BRA tryck i benen :P och valde att lägga fouks i vikter på benpressen och i smithen fick det bli tryck och teknik samt något lättare vikter och smalareställning.

Somna som en stock framför favvo programmet:o : Grey´s igår, illa gorilla och då kan man snacka om att superB var trött. man får INTE somna framför Grey´s. Bubububububuuuuuuu
    Vakna i och för sig imorse pigg och alert efter 9h sömn, hahahaaa. jag förstår INTE, är trött och sliten rätt ofta. Jobb och träning tär såklart:nod !

NU ska jag äta frukost sen bege mig till skolan och jobba HELdag. hade en tanke om att ev. köra hinderbaneträningen idag på ett HÅL men vi får se hur det blir annars rockar jag imorn kl 05.30!
    Ha en fin dag, det ska jag ha.
    Slutar kl 17.00 idag också efter 4st utvecklingssamtal och sedan är det the gym som gäller: chins/dips + poséträning:up:

Ciao

Igår körde jag ett tufft benpass vilket ledde till att jag fick dra ut i spöregnet idag och promenera för att få igång genomblödningen i benen:( :
    Pigg och fräsh:up: , nr 1 för bra resultat och framgång:nod

I eftermiddag blir det ett chins/dips pass:P samt poséring!

Ciao
    ps.snart HELG, ska bli så KUL med SM i AF.ds

Viewing 15 posts - 1,126 through 1,140 (of 1,200 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.