- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 oktober, 2007 at 18:52 #836614Anonym anvandareMember
Dagens pass, 6-9rep * 3-4set:
Utfall m skivstång (så jobbig men grymt BRA;))
Sittande lårcurl
Liggande lårcurl / ett ben i tagetGood morning (kändes lite konstig men men….:yikes:)
RyggresningTid: ca 1.5h totalt inkl. uppv/nedvarv på cykel a´5km :nod
Känslan: Kämpade in i det sista, gav exakt 100% och är nöjd med min egen insats:up:.Mvh/ JB
3 oktober, 2007 at 19:38 #836615Anonym anvandareMemberBra pass Johanna.
Utfall, bra att du sa det, nästan glömt bort mina enbensövningar även om ljumsken är bra nu, ska åtgärdas
Har du testat utfall med bakre foten på en bänk? överlastar bra gött på frambenet, jäjä, du har ju ett proffs till coach redanJag uttryckte mig lite dåligt om viktbärningen och sprintsen. Självklart vet jag att du tränar på ett bra sätt med både sprints och viktbärning för att träna inför tävlingen.
Det jag undrade är om du tycker det passar in att springa med vikter i en hinderbana?
3 oktober, 2007 at 20:31 #836616Anonym anvandareMemberSkönt som bara den att träna ben och rygg, ländryggen är den absolut skönaste muskeln att träna enligt mig! Kör på nu Johanna!
EDIT: Jag ser att du är uppe tidigt och tränar!:p
3 oktober, 2007 at 20:54 #836617Anonym anvandareMemberwesaft wrote:Bra pass Johanna.
Utfall, bra att du sa det, nästan glömt bort mina enbensövningar även om ljumsken är bra nu, ska åtgärdas
Har du testat utfall med bakre foten på en bänk? överlastar bra gött på frambenet, jäjä, du har ju ett proffs till coach redanJag uttryckte mig lite dåligt om viktbärningen och sprintsen. Självklart vet jag att du tränar på ett bra sätt med både sprints och viktbärning för att träna inför tävlingen.
Det jag undrade är om du tycker det passar in att springa med vikter i en hinderbana?
missuppfattade kanske din fråga men NU ska vi se:
Passar in och passar in, det är bara å rätta in sig i ledet och göra det som krävs!
Är kraven att man skall utföra viktbärning under hinderbanan så är det bara att gilla läget och träna på det!
Man blir BRA på det man tränar:nerd: och jag ger aldrig upp och det vet du:
sedan kan man tycka att det till viss del inte är särskilt skonsamt att springa/sprinta med vikter men det är det fler saker som inte är särskilt skonsamt!Oh,shit utfall är grymt bra!ska testa ditt tips och oh yes: JP är grym likaså Freddan och alla andra som pushar och stöttar: från topp till tå!
Ha de bäst!
Mvh/J.3 oktober, 2007 at 20:55 #836618Anonym anvandareMemberMacke89 wrote:Skönt som bara den att träna ben och rygg, ländryggen är den absolut skönaste muskeln att träna enligt mig! Kör på nu Johanna!EDIT: Jag ser att du är uppe tidigt och tränar!:p
Macke för dina fina ord, de värmer:o!
Yes, bra ben och rygg är A och O, ländrygg är riktigt KUL att träna precis som allt annat!
Mvh/J.4 oktober, 2007 at 07:57 #836619Anonym anvandareMemberMorgonens träningspass på gymet:
Alxar + Mage; 6-9rep * 3-4set
– Sittande hantelpress utan ryggstöd
– Sittande hantelflyes
– Omvänd pecdec– Sit up´s på pilatesboll (sneda)
– Benlyft (sneda)
– Koordinationsövning på pilatesboll (1st avslutande set)Tid; Dryga 60 minuter inkl; uppvä/nedv a´5km cykel
Känsla; Dåligt med tryck i kroppen men viljan att prestera fanns där och det var kul att träna:up:!
I eftermiddag:
Gympass; Rygg + Vader:PImorgon:
Kardiooträning; Cykelintervaller – morgon
Ev.Gympass; Armar + Chins/Dips + ev.poséträning – kväll i SthlmMvh/ JB.
4 oktober, 2007 at 19:29 #836620Anonym anvandareMemberDagens andra gympass på Hälsostudion:
6-9rep * 3-4set
Latsdrag – brett grepp
Sittande rodd – smalt grepp
Liggande/lutande hantelroddVadpress i benpress
Sittande vadpress
Stående vadpress – koordinationsövning i ett på step brädaTid: Ett pass på ca; 1.5h totalt inkl.uppvärmn/nedv. a´5km :nod
Känsla: Trött och seg :(innan jag kom igång sedan släppte det och fokus, känslan och trycket kom allt till slut:up:! Skönt!:happy:Imorn blir det ett tidigt kardioopass:
Cykelintervaller
samt ev. ett styrkepass i Sthlm:
Ska dit på sponsoruppdrag: Fredag – SöndagMvh/ JB.
4 oktober, 2007 at 20:58 #836621Anonym anvandareMemberDubbla pass, bra kämpat Johanna.
Ha en go helg i Stockholm, sponsoruppdrag, vilka grejer4 oktober, 2007 at 21:05 #836622Anonym anvandareMemberwesaft wrote:Dubbla pass, bra kämpat Johanna.
Ha en go helg i Stockholm, sponsoruppdrag, vilka grejerde ska jag ha: VET att det lär bli en UR skön helg med jobb, träning, god mat och framförallt : TREVLIGT SÄLLSKAP, de är sant!
och jo då: dubbla pass, riktigt trevligt men det tär på en som du säkert redan vet!Ha en bästis helg du med:D
5 oktober, 2007 at 06:32 #836623Anonym anvandareMemberMorgonens pass:
Cykelintervaller:
3min * 8set (inkl. 1 mins vila mellan seten) – Högt tempoTotalt ca; 60 minuter
Känsla: Helt ok, trött när klockan ringde men komi gång bra, jobbade och tog ut mig till 100%, mjölksyra och kramp. Träningsvärk i hela kroppen:up:!
Morgonvikt: 70kgNu väntar en HEL helg i Sthlm, sponsoruppdrag för teamet.
Mvh/ JB.
7 oktober, 2007 at 20:35 #836624Anonym anvandareMemberFredagens pass på Delta gym i Sthlm:
– Chins, 3st maxset m hjälp av gummisnodd
– Dips, 3st maxset m hjälp av gummisnodd+
2st övningar: Biceps + TricepsTid: Ca; 1h
Känsla: Helt OK:nod, trött och sliten dock men fin teknik och bra tryck in the arms.Vila lördag + söndag samt sponsoruppdrag:happy:.
Mvh/ Johanna B.
7 oktober, 2007 at 21:08 #836625Anonym anvandareMemberEfter en lång tids funderande/resonerande fram och tillbaka har jag nu fattat ett beslut om att endast föra träningsblogg på min hemsida:
[www.johannaberggren.dinstudio.se/]
Vill därför lyckönska alla body´s bloggskrivare och läsare fortsatt trevlig läsning här på forumet och lycka till mer ert träningsintresse!
Mvh/ Johanna Berggren
10 oktober, 2007 at 22:10 #836626Anonym anvandareMemberDu verkar vara en stark tjej , Dagsformen är det heller inget fel på för den delen !
11 oktober, 2007 at 19:32 #836627Anonym anvandareMemberDet var som tusan, tråkigt att du lämnar oss här , men jag ska följa din blogg. Hoppas du får en trevlig helg tjejen, ta hand om dig och ha det riktigt kul på SM, önskade att jag hade fått varit där och tittat, sådan grym inspiration. KRAm!!!!
12 oktober, 2007 at 17:36 #836628Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:Efter en lång tids funderande/resonerande fram och tillbaka har jag nu fattat ett beslut om att endast föra träningsblogg på min hemsida:[www.johannaberggren.dinstudio.se/]
Vill därför lyckönska alla body´s bloggskrivare och läsare fortsatt trevlig läsning här på forumet och lycka till mer ert träningsintresse!
Mvh/ Johanna Berggren
NÄMEN!!! VA!!! Hmm, ok, kan ju vara lite jobigt att skriva i båda kanske…kommer sakna dig juuuuuu!!! Hm, jag har ju inte vart så bra på att skriva h’r själv, får väl se om jag fortsätter….
kram på dig ,kikar in i din blogg emellanåt:P -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.