Johannes 2007

Home Forums Dagböcker Johannes 2007

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 391 through 405 (of 654 total)
  • Author

Tjena Johannes
    Hur är läget med dig? Åhhh jag vill också köra hackliften ;) det var länge sedan nu. Kul att du tränade . Trivs ni i den nya lägenhet?

kram
    V

Vanessa Frykman wrote:
    Tjena Johannes
    Hur är läget med dig? Åhhh jag vill också köra hackliften ;) det var länge sedan nu. Kul att du tränade . Trivs ni i den nya lägenhet?

kram
    V

Det är bra, men har haft en pissig dag idag, får hoppas det blir en bättre dag imorgon. Passet gick i varje fall riktigt bra!

Trivs jättebra i nya lägenheten :up:

Vilat från gymmet idag då jag har sån träningsvärk i rygg och ben.
    Imorgon laddar jag på med ett bröstpass.

2 promenader har det blivit idag, morgonpromenad 80 min och en promenad 35min på eftermiddan i väldigt rask takt, försökte verkligen tänka på hållningen då den är helt åt h-vete.

Johannes-S wrote:
    Vilat från gymmet idag då jag har sån träningsvärk i rygg och ben.
    Imorgon laddar jag på med ett bröstpass.

2 promenader har det blivit idag, morgonpromenad 80 min och en promenad 35min på eftermiddan i väldigt rask takt, försökte verkligen tänka på hållningen då den är helt åt h-vete.

Det där med hållningen är intressant, själv brottats en hel del med det senaste åren. Det har blivit bättre, men nu börjar jag falla tillbaka i gamla spår.

Problemet när man promenerar är att andra muskler börjar arbeta och att det blir svårt att röra sig lika fort som man är van när hållningen ska ändras. Men det är värt det, jag har inte alls samma problem med min rygg längre.

Bara att ge det tid, kämpa på och aldrig ge upp. :up:

Mats E. wrote:
    Det där med hållningen är intressant, själv brottats en hel del med det senaste åren. Det har blivit bättre, men nu börjar jag falla tillbaka i gamla spår.

Problemet när man promenerar är att andra muskler börjar arbeta och att det blir svårt att röra sig lika fort som man är van när hållningen ska ändras. Men det är värt det, jag har inte alls samma problem med min rygg längre.

Bara att ge det tid, kämpa på och aldrig ge upp. :up:

Ja jag har för mig att du skrivit om det förut och att det blev bättre för dig.

Det jag känner är att jag har för mycket svank, alldeles för stel i rumpan, baksidan lår och höftböjarna, om jag t ex gått ganska raskt ett tag och kommer till en trapp kan det vara problem att gå ordentligt upp för den.

Men har börjat stretcha mycket mer plus att tänka på hållningen när jag går så jag hoppas det ska ge lite resultat, ger det lite tid annars får jag gå till kiropraktor som får hjälpa mig.

Äntligen börjar styrkan i pressövningar komma tillbaka, nu uppe på personbästa vikter i vissa övningar. Dagens pass var riktigt bra!

Plan hantelpress: 3 tunga, 1 medel (42 hantlarna har jag provat en gång tidigare, kändes skitbra idag)

Dips: 15, 8 riktigt tungt på den här kroppsvikten, blä!

Lutande bänk i smith: 3 medel

Lutande flyes: 3 lätta (men dom kändes tunga;) )

Peck deck: 1 medel, 1 lätt

Vägde mig imorse också, 91,7kg.

Gick morgonpromenad 80 min. Har hittat en runda som tar 80 min och som är riktigt skön!

Vilar från gymmet idag, brösten känns sprängda efter gårdagen!

Morgonpromenad blev det 70 min och inget annat som jag skrivit tidigare, fattar inte varför jag skrivit 80 :|

För 1 timme och 10 min är väl 80 min visst?? :p ;)

Johannes-S wrote:
    Vilar från gymmet idag, brösten känns sprängda efter gårdagen!

Morgonpromenad blev det 70 min och inget annat som jag skrivit tidigare, fattar inte varför jag skrivit 80 :|

För 1 timme och 10 min är väl 80 min visst?? :p ;)

:D skynda långsamt!

lovelysmile wrote:
    :D skynda långsamt!

haha självklart

Okej, dagens pass armar blev inte riktigt som jag tänkt och hoppats, dåligt tryck och bristande motivation, men med lite superset så klarade jag nog att riva sönder några fibrer ändå.

Liggande french med ez: 1 lätt, 3 tunga

Stående curl med ez: 1 lätt, 2 tunga

Extension med hantel supersetade jag med preacher/scottcurl eller vad fan den heter: 3 set av varje, medel

Pushdown: 2 medel (fullt mag, den med större mag var upptagen)

Press ovanför huvudet i cable: 1 medel

Curl med rep i cable: 1 tungt, 2 medel

20 min på bandet 7km/h, blev ingen promenad imorse

Imorgon blir det rygg och det ser jag fram emot!
    Tänkte kolla klart fotbollen nu men hur kul är det när barcelona leder med 4-0, eller dom har säkert ökat på dom få minutrarna jag setat här.

Fått hem ny säng idag, riktigt gött det!

Körde axlar supertidigt imorse, riktigt trött var jag men det var enda sättet att passa in träningen idag…

Sittande hantelpress: 1 medel, 3 tunga

Press framför huvudet i smith: 2 medel

Framåtlutande lyft åt sidan: 2 medel

Utsida i maskin: 3 tunga med 2 drop i första och 1 drop i dom 2 sista

Baksida i maskin: 2 medel

Bra pass med tanke på att det var så tidigt, brukar inte känna mig speciellt stark då. Nu blir det tårta!!! ;)

Kört ett skitbra pass idag, superroligt var det!! Och väldigt sveeeettttttigt!!

Stångrodd omvänt grepp: 5 set
    100 som tyngst, helt klart nya favoritövningen för rygg, får sånt grymt squeeeeeze.

Latsdrag
    85 som tyngst, tappar kontakten annars och det vill jag inte, kör hellre strikt och långsamt. Inget coca cola gung här inte:nono:

Hantelrodd med stöd mot bänk
    Första gången jag testade att ligga mot en lutande bänk och köra hantelrodd, kändes superbra, strikt och lätt, tack Johan för bilden på denna :up:

Shrugs med hantlar
    Lite försiktig pga att jag fått ont i ryggen av den förut men känner inget än så länge iaf, hantlarna vägde la 35 eller nåt sånt.

Nedre rygg
    Ingen extravikt idag, va lite för lätt så vikter måste det vara.

Avslutade passet med 20 min cykel, fy fan va svettigt det var, underbart skönt!

Kommer ni till Enköping den 2:a och kollar på tAKiDA??
    :up:

verkar ju rulla på bra för dig grabben, kul att se. kanske kan dunka ett pass i sommar :). vilken gymnasium gick du på förut? Ha en bra dag.

MVH Cesse

Viewing 15 posts - 391 through 405 (of 654 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.