- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 januari, 2008 at 11:07 #763886Anonym anvandareMember
Efter en höst av sjukdommar, förkylningar ska jag göra ett nytt försök nu när det nya året är här. Väger ca 90kg men har som mål att gå ner till 80kg till sommaren och hålla mig frisk i vinter och få några månader av konternuerlig träning. Har en förmåga att alltid bli sjuk eller skadad, kommer igång bra men sen blir jag sjuk och får börja om från början – men inte den här gången
Tänker lägga upp min träning med 4 pass styrka, sen komplettera med ett pass innebandy och ev. ett löppass. Styrketräningen blir över-, underkropps pass enligt detta schema:
Dag 1
Bänkpress
Chins/latsdrag – varannan vecka ponerat grepp
Sittande rodd – varannan vecka ponerat grepp
MilitärpressDag 2
Knäböj
Stela marklyft
Mage
VaderDag 3
Sned bänkpress
Stångrodd
Biceps
TricepsDag 4
Marklyft
Benspark
Bencurl
MageKosttillskotten jag använder mig av är esa pro, vanligt monohydrat kreatin och Kasein protein. Första passet blir i eftermiddag, men eftersom det är första passet blir det väldigt lungt…
Mina pinsamma styrkestats:
Bänk: 4x90kg
Knäböj: 6x110kg (atg)
Marklyft: 5x140kg2 januari, 2008 at 11:07 #82037Anonym anvandareMember2 januari, 2008 at 16:59 #763887Anonym anvandareMemberÖverkropp 2/1:
Bänkpress
3×8@60kgLatsdrag
3×8@50kgSittande rodd (ponerat grepp)
3×8@50kgMilitärpress
3×8@30kg
Kommentar:
Blev ett väldigt lungt första pass, var ett halvår sen jag tränade sist så jag försöker bara köra igenom kroppen lite försiktigt…2 januari, 2008 at 17:12 #763888Anonym anvandareMemberLycka till!
2 januari, 2008 at 17:18 #763889Anonym anvandareMemberTjena!
Lycka till med dina mål!
Ps. Det där med att du blir sjuk och skadad kan mycket väl vara ett resultat av att du går ut för hårt i början. Börja lite lugnare med kanske 2pass i veckan o låt kroppen komma in i det igen, vet att det är svårt men det är värt det för att slippa bli sjuk m.m
2 januari, 2008 at 17:53 #763890Anonym anvandareMemberQustaph wrote:Lycka till!Tack! Kan behövas
Addegbg wrote:Tjena!Lycka till med dina mål!
Ps. Det där med att du blir sjuk och skadad kan mycket väl vara ett resultat av att du går ut för hårt i början. Börja lite lugnare med kanske 2pass i veckan o låt kroppen komma in i det igen, vet att det är svårt men det är värt det för att slippa bli sjuk m.m
Tack! Jo jag vet att man ska ta det lungt i början, och jag försöker verkligen men det är inte så lätt :p
4 januari, 2008 at 16:22 #763891Anonym anvandareMemberFredag 4/1, underkropp
Knäböj
3×8@80kg (djupa)Stela marklyft/liggande lårcurl
2×8@80kg2×40@40kg
Sittande vadpress
3×8@30kgSitups
3×10Kommentar
Kan har gjort bort mig en hel del här, körde alldeles för hårt i knäböjen och kommer att få en helt sjuk träningsvärk. Sen måste jag göra något fel i dom stela marklyften, funkade inte alls för mig. Tog bara på korsryggen och nästan ingenting på baksida lår. Så det fick bli liggande lårcurls i stället. Om det är någon som har tips vad man ska tänka på så tar jag gärna emot dessa….7 januari, 2008 at 21:24 #763892Anonym anvandareMemberMåndag 7/1, överkropp
Bänkpress
6×5@65kgLatsdrag (ponerat grepp)
6×5@60kgSittande rodd
6×5@55kgMilitärpress
6×5@40kgKommentar
Som jag gissade, så fick jag en riktigt jobbig träningsvärk i benen. Nu först har jag börjat kunna gå hyfsat normalt, men är fortfarande riktigt öm i benen.Nog om det. Passet kändes riktigt bra, ingenting som kändes speciellt tungt så jag kan nog öka till nästa vecka. Har underkropp i morgon men jag får se hur jag gör, har funderat på att vila benen lite och ta en löprunda istället. Men jag får se i morgon hur jag gör.
Vikten tänkte jag kolla en gång i veckan framöver, men start på onsdag. Kommer inte räkna kalorier utan bara försöka anpassa mängden mat i förhållande vad som händer på vågen.
8 januari, 2008 at 07:56 #763893Anonym anvandareMemberTisdag 8/1 Promenad
25 min
kcl 279
avg 135Kommentar
Testade min pulsklocka för första gången idag, gick till jobbet och det var dom här resultaten jag fick. Har fortfarande rejäl träningsvärk i benen och skippar träningen idag, har funderat om jag ska springa hem idag med en liten omväg. Men jag tror jag tar en promenad hem istället och vilar kroppen.Kommer även lägga om trängen lite och köra efter upplägget jag hade i våras, blir två överkroppspass i veckan och ett underkroppspass. Där jag lägger marklyftet på ett av överkroppspassen istället, för att få ner träningsdosen lite och förhoppningsvis spara kroppen så den håller under vintern och våren.
9 januari, 2008 at 18:32 #763894Anonym anvandareMemberOnsdag 9/1, underkropp
Knäböj
3×10@70kgLiggande bencurl
3×10@30kgMotlutande situps
3×10Stående vadpress
3×10@100kgKommentar
Tog det rätt lungt, eftersom jag fortfarande har träningsvärk sen förra benpasset i fredags…12 januari, 2008 at 11:50 #763895Anonym anvandareMemberFredag 11/1, överkropp
Försöker fortfarande ta det lungt och komma in i träningen igen. Men känner redan nu att jag åter igen kommer att få en grym träningsvärk, speciellt i korsryggen Men det ruskigt kul att fått komma igång med träningen igen.
Marklyft
3×10@100kgSned hantelpress
3×10@24,5kgRak skivstångscurl
3×10@30kgLiggande tricepspress
3×10@35kg14 januari, 2008 at 17:19 #763896Anonym anvandareMemberMåndag 14/1, överkropp – tung
Kändes som ett bra pass, både bänkpressen och militärpressen kändes hyfsat lätta. Men jag fick ont i fingrarna i latsdragen så jag fick gå ner lite i vikt, men annars ett bra pass.
Bänkpress
6×5@70kgLatsdrag
3×5@65kg
3×5@60kgSittande rodd (ponerat grepp)
6×5@60kgMilitärpress
6×5@40kg15 januari, 2008 at 20:18 #763897Anonym anvandareMemberTisdag 15/1
Blev en liten promenad till och från jobbet idag alla fall, trots skitvädret vi har här och att det är så halt att man knappt kan gå….:evil:
16 januari, 2008 at 21:25 #763898Anonym anvandareMemberOnsdag 16/1, underkropp – lätt
Tror jag gjorde bort mig idag, körde knäböj idag och antingen har jag fått en sträckning eller så är det nån kota som är på sniskan. Det gör väldigt ont när jag tar djupa andetag, hoppas bara det är bättre till på fredag när jag ska köra marklyft. Förövrigt så använde jag pulsklckan idag under knäböjen, och kom upp i 166 i puls :p
Knäböj (ATG)
3×10@90kgLiggande bencurl
3×10@40kgHängande benlyft
3×10Sittande vadpress
3×15@30kgSitups
3×1521 januari, 2008 at 10:09 #763899Anonym anvandareMemberJävla glaskropp man har 👿
Körde ben i onsdags och fick en låsning i ryggen, så varje djupa andetag har skurit som en kniv i ryggen. Ställde in träningen i fredags för att gå till en naprapat, hade flera låsningar i ryggen men jag är osäker på om han fick lös den som jag hade mest problem med. Kunde i alla fall inte träna på hela helgen och har fortfarande ont, men det är bättre alla fall. Ska träna idag får jag se hur det känns.
Sen eftersom jag inte har gått ner i vikt, utan snarare upp så bestämde jag att jag ska börja gå till jobbet. Sagt och gjort så började jag traska vid 6.30 i morse, hann gå ca 200 meter sen trampade jag snett och stukade foten , har slitit av ledbandet i foten sen tidigare så den är rätt instabil och det krävs inte så mycket för att den ska stukas. Som tur var hade jag inte hunnit så långt så det var bara att vända om och ta bilen istället, är så jävla less på att man är så vek. :frust:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.