Jonas gör ett nytt försök

Home Forums Dagböcker Jonas gör ett nytt försök

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 60 total)
  • Author

Fredag 1/2, överkropp – tungt

Får vara helt nöjd med det här passet, kände mig rätt stark i marklyften. Har lite ont i ryggen nu, men det var det värt :p
    Dom andra är väl inte så mycket att säga om, räknar att stången väger 2kg på hantlarna men är egentligen inte riktigt säker på vad dom väger.

Marklyft
    4×5@140kg (nåt slags pb här, har tagit det tidigare men inte i så många set)
    2×5@130kg

Sned hantelpress
    6×5@29,5kg

Hantelcurls
    6×5@19,5kg

Liggande tricepspress
    6×5@25kg + z-stång

Lördag 2/2, feber

Tränade igår och allt kändes som vanligt, vaknade upp i morse och kände mig lite trött och sliten. Sen började jag frysa och kände att jag hade feber, har inte jättemycket men 38,4 är feber för mig alla fall. Känns riktigt tråkigt nu när man har kommit igång med träningen igen, men det är som vanligt :(

Tisdag 19,2 – överkropp

Som sagt, ett patetiskt försök till träning. Vet inte om det hade att göra med att jag hade ätit för 4,5h sen eller om det var att jag fortfarande känner av förkylningen men hade ingen energi och jag gav upp efter en halv timme. Det var inte ens lite roligt :frust:

Bänkpress
    1×10@70kg
    1×8@70kg
    1×5@65kg
    1×4@60kg

Latsdrag
    2×10@60kg
    1×6@60kg

Sittande rodd
    2×10@60kg

Torsdag 21/2, underkropp
    LIte bättre än förra gången, men har fortfarande problem med energi, känner mig orkeslös. Tar Esapro och då ska man ju inte äta före och jag har problem med att jag känner mig hungrig och inte har någon energi, vet inte hur jag ska göra riktigt här….

Sen ska jag lägga om min schema, är less på att träna som jag gör och behöver en liten nytändning. Hittade ett upplägg här på body som jag tycker ser vettigt ut, ska testa det ett tag. Inte för att jag tror att jag kommer att lägga på mig någon otrolig massa utan mer för att testa något annat ett tag och få tillbaka motivationen som inte är på topp just nu…

Knäböj
    3×8@80kg

Raka marklyft
    3×8@80kg

Sittande vadpress
    3×8@40kg

Mage
    3×8 lutande situps

Nya schemat:
    Pass1 6×6
    Chest; Bänkpress/Planhantelpress
    Back; Pullups/Chins
    Deltoids; Militärpress
    Quads; Benpress
    Hamstrings; Stelamarklyft
    Calves; Vadpress

Pass2 4×10-12
    Chest; Snebänk/Snehantelpress
    Back; Rodd/Hantelrodd
    Quads; Knäböj
    Deltoids; Axelpress maskin
    Biceps; Skivstångcurls/EZ-Stång curls
    Triceps; Skullcrushers/Smalbänk

Pass3 3×15
    Chest; Cablecross
    Back; Latsdrag
    Deltoids; Hantellyft åt sidan
    Quads; Benpress
    Lower Back/Hips; Hyperextentions
    Rear Deltoids; Cablecross-x för baksida

Måndag 26/2

Körde första gången igår på mitt nya upplägg men helkroppspass, kändes riktigt bra. Hade bra ork genom hela passet, ska nog inte vänte mer än 3-3,5h efter lunch med träningen för att orka med passen känner jag. Fick avbryta vadpressen för det hände nånting med foten och det gjorde så ont så att jag inte kunde fortsätta. Börjar bli lite less på den här foten, måste kanske kolla upp den men det känns jäkligt jobbigt, jaja får se hur jag gör. Har gjort lite ändringar i schemat, jag lägger upp det nya här, även om jag inte tror det är allt för många som är här och kollar men men :)

Marklyft
    4×5@130kg

Bänkpress
    4×5@70kg

Latsdrag
    4×5@60kg

Sittande vadpress
    3×5@45kg

Situps
    3×15

Militärpress
    4×5@40kg

Nya schemat:

Pass 1 6×5
    Marklyft
    Bänkpress/hantelpress
    Chins/latsdrag
    Militärpress
    Stående vadpress
    Mage

Pass 2 4×10-12
    Knäböj
    Stela marklyft
    Snebänk/Snehantelpress
    Sittande rodd
    Skivstångcurls/EZ-Stång curls
    Skullcrushers/Smalbänk

Pass 3 3×15
    Frivändningar
    Cablecross
    Latsdrag
    Hantellyft åt sidan
    Sittande vadpress
    Mage

Onsdag 27/2
    Passet kändes bra, första gången jag körde frivändningar. Har ingen aning om jag gjorde rätt, men fan vad jobbigt det var. Blev ordentligt andfådd, men ska se om jag kan få hjälp framöver för att se att jag gör rätt…

Frivändningar
    3×10@40kg

Hantellyft åt sidan
    3×10@12kg

Cablecross
    3×10@30kg

Latsdrag – pronerat grepp
    3×10@55kg

Stående vadpress
    3×10@110kg

Fredag 29/2

Kul och bra pass, tappade dock orken lite i latsdragen. Ska i fortsättningen försöka ha med mig lite malto eller dextropur med mig för att fylla på med lite energi under passet.

Knäböj
    3×8@100kg (asg)

Raka marklyft
    3×8@100kg

Lutande hantelpress
    3×8@27kg

Latsdrag
    3×8@65kg
    1×4@65kg
    1×4@60kg

Push-downs
    3×8@60kg

Stångcurls
    3×8@30kg

Söndag 2/3

45 min promenad

Funderade på att sticka ut och springa men kände mig ganska sliten i benen efter fredagens böj, så det fick bli en rask promenad istället

Måndag 3/3
    Måste dra ner set antalet till nästa gång, det här tog alldeles för lång tid. Fick skippa vaderna det här passet, så till nästa gång så får det bli 5×5 istället. Gick ner 10kg i vikt i marklyften pga av jag skulle köra 2 fler set den här gången och det kändes rätt bra, har dock lite problem med greppet men det få väl komma eftersom. Sen körde jag bänkpress, trodde jag hade lagt på med 80kg och tänkte jävlar vad lätt det här gick, kände mig hur stark som helst :bb2:. Problemet var bara att jag hade lagt på en 10:a iställt för 15 som jag trodde. Så jag hade kört på 70kg under hela övningen, så jag är lika svag som förut :frust:. Men annars kändes passet bra, hade med mig lite dextropur blandat med vatten och kände att jag hade bra ork genom hela passet.

Edit: Glömde en sak, jäklar vilken träningsvärk i röven jag har efter utfallen :-)

Marklyft
    6×5@120kg

Bänkpress
    6×5@70kg

Latsdrag (pronerat grepp)
    6×5@70kg

Militärpress
    5×5@45kg (PB)
    1×4@45kg

Utfall
    3×5@45kg

Onsdag 5/6
    Kul med lite variation och köra lite dicsoövningar som hantellyft åt sidan och cablecross, även få köra lite fler reps känns bra. Vet inte om jag gör rätt men f*n vad frivändningarna är jobbiga, men på det stora ett helt ok pass.

Frivändningar
    3×12@50kg

Cablecross
    3×12@30kg

Latsdrag
    3×12@55kg

Stående vadpress
    3×12@120kg

Hantellyft åt sidan
    3×12@12,5kg

Lördag 8/3
    Ökade med ett set idag och med lite högre vikter. Kändes rätt bra, men nackdelen med helkroppspassen, som förövrigt passar mig riktigt bra, är att dom tar lite för lång tid. Var på gymmet i 1 1/2 timme idag och det är lite för länge tycker jag. Men ska fortsätta att kämpa på och hoppas att jag ska få hålla mig frisk till sommaren så kommer det bli bra.

Tyvärr har vi en katt som är löpen nu och skriker hela nätterna, man är inte skitladdad att träna när man har sovit 3h på natten. Det andra gången på 3 veckor nu hon är på löpen, men första april så blir hon kastrerad. Får hoppas att det blir bättre då…

Knäböj
    4×8@100kg

Liggande lårcurls
    4×8@40kg

Sittande rodd
    4×8@65kg

Sned hantelpress
    3×8@30kg
    1×7@30kg

Stångcurls
    3×8@40kg

Push-downs
    3×8@65kg

Måndag 10/3

Snart skiter jag i det här, skulle träna idag men nu sitter man här med ryggskott eller diskbråck. Började med marklyft, värmde först upp med lite mindre vikter. Sen började jag träna på 130, det kändes bra till att börja med. Hade lite problem med greppet annars kändes det hyfsat lätt. Men i fjärde setet på andra repet ”small” det till ryggen, kände på engång att nånting hade hänt. Hade problem att lyfta av vikterna och hade jäkligt ont och svårt att gå, så det var bara att ge upp och åka hem. Har snackat med en kompis som är naprapat, tyvärr bor han 65 mil från mig, men det verkar som det ”bara” är ryggskott. Har inte vad jag känner nu alla fall några strålningar ut i benen och när jag tog alvedon så blev det lite bättre. Har även tagit en kort promenad som hjälpte lite. Men ska ringa nån naprapat i morgon så får jag se vad dom säger…Men jag börjar bli jävligt less på att aldrig få vara frisk eller skadefri en längre period så man kan bygga upp sig!

Marklyft
    3×5@130kg

Tisdag 25/3

Första passet efter ryggskadan, ryggen kändes bra. Tog det förhållandevis lungt och skippade marklyft idag, ska se om jag testar att köra lite försiktigt nästa vecka. Skönt att kunna träna igen alla fall

Bänkpress
    1×5@80kg
    4×5@75kg

Latsdrag – pronerat grepp
    5×5@70kg

Benpress
    5×5@170kg

Militärpress
    5×5@40kg

Onsdag 26/3

Körde ett intervallpass på träningscykeln idag. Började med 5 min uppvärmning sen körde jag 1 min där jag försökte komma upp i 90-95% av maxpulsen men kom inte riktigt upp i det på första intervallen. Efter det körde jag två minuter där jag låg på ca 60-70% av maxpulsen. Det var en intervall, sen körde jag två till sådana intervaller. Ska försöka köra det nu två gånger i veckan + ett längre löppass.

Intevallpass på cykeln
    5 min uppvärmning

1 min 90-95% av maxpulsen
    2 min 60-70% av maxpulsen
    x3

5 min nertrappning

Torsdag 27/3
    Passet kändes bra, förutom att jag måste ta med mig antingen malto eller nåt likvärdigt. Blir helt orkeslös när jag inte äter något efter lunch nu när jag tar EsaPro. Var mer det än att musklerna inte orkade på de ställen jag inte orkade, men annars kändes det bra och jag kände inte av ryggen

Frivändningar
    2×12@60kg
    1×9@60kg

Cablecross
    1×12@30kg

Dips
    2×12@kv

Latsdrag
    2×12@60kg
    1×12@55kg

Sittande vadpress
    3×12@40kg

Situps
    3×12@kv+10kg

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 60 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.