Jonas gör sitt bästa

Home Forums Dagböcker Jonas gör sitt bästa

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 63 total)
  • Author

Tisdag 20/3 – överkropp

Bänkpress
    7×5@70kg
    1×8@70kg

Latsdrag
    4×5@70kg
    4×5@65kg

Sittande militärpress

1×5@60kg
    7×5@55kg

Sittande rodd
    8×5@80kg

Kommentar
    Kändes rätt bra, trots att jag bara sovit 2-3 h i natt. Kunde ha lagt på lite till på bänkpressen, körde åtta reps på sista setet och det kändes rätt bra. Men fick väldigt ont i händerna/fingrarna när jag körde latsdrag, så jag fick gå ner lite i vikt där. Sen tycker jag det är lätt att man fuskar lite när det blir tungt…

Torsdag 22/3 – Kondition

~4km – 24,12 min

Kommentar
    Vet inte exakt hur lång sträcken är som jag sprang, ska försöka mäta sen. Men det viktigaste är att jag tar tid så ser jag alla fall från gång till gång om jag förbättrar tiden. Ska lägga om min träning lite grann nu också har jag tänk, ska ta bort ett underkroppspass och istället köra ett extra konditionspass. Eftersom jag satsar på att gå ner några kilon till sommaren, så får styrketräningen stå tillbaka lite grann till förmån för konditonsträningen. Så nu blir mitt upplägg att jag kör så här:

mån: överkropp – tungt (5 reps, 8 set)
    tis: löpning – ca 4 km (högt tempo)
    ons: underkropp – tungt (5 reps, 8 set)
    tor: löpning – ca 4 km (högt tempo)
    fre: överkropp – lätt (10reps, 4 set)
    lör: löpning – 7-10km (lungt tempo)

Ska försöka hålla 3 konditionspass i veckan men får se om jag orkar, annars lägger jag in en extra dag vila på torsdag om jag känner mig sliten. Som sagt får se hur det går, ska testa så här alla fall nu ett tag.

Fredag 23/3 – överkropp

Snedbänk smithmaskin
    8×5@75kg

Skivstångsrodd
    8×5@60kg

Push-downs
    8×5@60kg

Skivstångscurls
    8×5@40kg

Kommentar
    Kändes bra, roligt pass. Till veckan blir det lön och då ska det inhandlas lite kosttillskott, så man kan bygga lite muskler…:bb2:

Måndag 26/3 (sjuk)

Har blivit sjuk under helgen, har inte ont i halsen, inte snuvig eller har hosta men har feber, inte mycket men tillräckligt för att det förmodligen inte är så nyttigt att träna.

Fan vad less jag blir, men ska vila nån dag och känns om det blir bättre…:(

Torsdag 18/3 (blir bättre o bättre)

Tror det börjar gå åt rätt håll nu, känns lite bättre alla fall. Hoppas verkligen det för det här är inte kul…Inte fan blir jag starkare av att ligga hemma och inte kunna träna. Men ska vara duktig och vila någon extra dag, vill inte börja för tidigt och att det kommer igen. :)

Jonas_G wrote:
    Torsdag 18/3 (blir bättre o bättre)

Tror det börjar gå åt rätt håll nu, känns lite bättre alla fall. Hoppas verkligen det för det här är inte kul…Inte fan blir jag starkare av att ligga hemma och inte kunna träna. Men ska vara duktig och vila någon extra dag, vill inte börja för tidigt och att det kommer igen. :)

Man växer ju under vilan, men att vara sjuk och inte kunna träna är inte roligt. :frust: Klokt att vänta några dagar extra så att du inte åker på att bli sjuk igen! :up:

Emelie wrote:
    Man växer ju under vilan, men att vara sjuk och inte kunna träna är inte roligt. :frust: Klokt att vänta några dagar extra så att du inte åker på att bli sjuk igen! :up:

Jo, det har nog inte varit helt fel med en vilovecka. Kommer att komma tillbaka mer motiverad än någonsin :nod

Är bara rädd för att det ska bli som det har varit tidigare år att jag har gått och varit småsjuk i flera månader, trots att jag då också vilade hellre 1 dag för mycket än 1 dag för lite. Men jag opererade bort halsmandlarna i höstas och hoppas att det ska hjälpa mot mina återkommande förkylningar/halsfluss…

FAN vad less jag är, kändes bättre igår men nu har febern gått upp igen :( Har haft småfeber 1 vecka nu och är orolig att det ska bli som förra hösten när jag var sjuk till och från hela hösten. :frust:

Måndag 2/4, överkropp

Hantelpress
    8×5@36kg

Latsdrag
    8×5@65kg

Axelpress hantlar
    8×5@21kg

Sittande rodd
    8×5@65kg

Kommentar
    Första träningspasset efter febern :D , kändes rätt bra. Blev lite skakis när jag körde hantelpress men tror det mer berodde på blodsockret än att jag har varit sjuk men är inte säker. Känner mig lite varm nu, men förhoppningsvis ska jag klara mig från att blir sjuk igen :( . Somnade sent igår igen så det var väl inte perfekta uppladdning men kul var det :nod . Sen har jag nog räknat lite fel på vikterna också, har räknat på 2,5 kg på stången på hantlarna men det är nog alldeles för mycket. Så nu räknar jag dom som 1 kg, egentligen har det ingen betydelse så länge jag ser att jag ökar…

Onsdag 4/4, underkropp

Benböj
    4×10@100kg

Sittande vader
    4×10@40kg

Marklyft
    4×10@100kg

Bencurls
    4×10@30kg

Kommentar
    Benböjen kändes bra, har inte ökat så mycket där men jag går mycket djupare nu än tidigare. Men jag får så jäkla ont i korsryggen av marklyften, känns som att jag skulle kunna ta mer än vad jag gör nu men jag får så jäkla ont efteråt att det inte känns som det är värt det. Vet inte om jag har fel teknik, att jag svankar för mycket eller nåt. Får fråga nån där nästa gång jag kör men annars kändes det bra…

Vet inte om det är någon som är inne och tittar här, men hur som helst är jag fortfarande sjuk och verkar aldrig bli frisk, börjar bli riktigt j*vla less nu….:frust:

Äntligen tillbaka! :yahoo:
    Var ute och sprang igår 4 km i lungt tempo men jag känner mig pigg idag. Så i eftermiddag så blir det gymmet för första gången på 4 veckor, lär få grym träningsvärk :nod

Onsdag 2/5

Bänkpress
    2×10@70kg
    1×10@60kg

Latsdrag
    3×10@60kg

Stående millitärpress
    2×10@40kg
    1×6@40kg

Sittande rodd
    3×10@60kg

Kommentar
    Sex veckors sjukdom har satt sina spår, känns som jag har tappat det lilla jag hade lyckats bygga upp. Men det är som vanligt blir alltid så här, börjar träna och sen blir jag sjuk. Svårt att hålla motivationen upp när man aldrig få vara frisk än längre tid, så jäkla jobbigt att komma igång när man har varit borta.

Hade ingen ork igår, först repsen kändes bra, men sen gick jag in i väggen och blev helt skakis, vet inte om det hade med maten att men förmodligen var det en kombination med att jag har varit sjuk och maten.

Får bara hoppas att jag får hålla mig frisk nu, känner mig sliten idag….

Måndag 8/5, överkropp

Bänkpress
    3×8@70kg
    1×7@70kg

Latsdrag
    4×8@60kg

Militärpress
    3×8@40kg
    1×8@40kg

Sittande rodd
    4×8@60kg

Kommentar
    Nu först börjar jag känna mig frisk, har varit sjuk nu 6-7 veckor. Körde ett pass förra veckan men kände mig risig efteråt, men känner mig bra fast jag tränade igår så det är otroligt skönt. Dessutom verkar jag inte ha tappat så mycket under tiden jag har varit sjuk men jag har inte direkt byggt några muskler heller :|

Tisdag 9/5, löpning

Löpning 3,2 km lugn jogging

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 63 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.