Jonas gör sitt bästa

Home Forums Dagböcker Jonas gör sitt bästa

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 63 total)
  • Author

Torsdag 10/5, underkropp

Benböj
    4×8@80kg

Sittande vadpress
    4×8@35kg

Liggande bencurls
    4×8@40kg

Lutande crunches
    8×4

Kommentar
    Eftersom det vara många veckor sedan sista benpasset ville jag ta det lite lungt, så jag inte får allt för svår träningsverk. Tänker springa i helgen och det nog jobbigt utan att ha sån träningsverk att man inte kan gå….

Fredag 11/5, överkropp

Marklyft
    4×8@100kg

Sned hantelpress
    3×8@30kg (räknar inte med stången)
    1×6@30kg

Skivstång curls
    1×8@40kg
    2×8@35kg

Dips
    2×10@kv
    1×6@kv

Kommentar
    Försöker fortfarande ta det lite lungt, speciellt med marklyften försökte tänka på tekniken och utföra övningen rätt. Dom andra övningarna är väl inte så mycket att säga, kände mig lite halvseg idag eftersom jag inte kunde somna igår och har bara sovit 4 timmar…

Måndag 14/5, överkropp

Bänkpress
    6×5@80kg
    1×12@50kg

Latsdrag
    6×5@65kg

Sittande axelpress hantlar
    6×5@22,5kg + stång

Stångrodd
    6×5@60kg

Kommentar
    Kändes bra, börjar kännas som innan jag blev sjuk nu – skönt

Onsdag 16/5, underkropp

Benböj
    3×5@100kg

Utfall
    3×5@50kg

Benresningar
    4×10@kv

Stående vadpress
    3×10@100kg + släde

Kommentar
    Inte så mycket att säga, tog det rätt lungt…

Torsdag 17/5, löpning

30 min löpning i kanske 6 min/km eller nåt sånt…

Fredag 18/5, överkropp

Marklyft
    4×10@120kg –> PB (har inte ens tagit 120 förut)

Sned hantelpress
    4×10@22,5kg

Bicepsurls
    1×8@17,5kg + stång
    3×10@15kg + stång

Push-downs
    3×10@60kg

Kommentar
    Kul med PB, som sagt har aldrig testat 120kg förut. Jag maxar sällan nu eftersom jag tränar själv, så jag ökar sakta men säkert mina vikter. Däremot kände jag mig rätt svag restan av passet, blev rätt slut efter marklyften…

Nu får du slänga upp lite träningsbilder! :)

Bra kämpat!

Tack! Trodde inte att det var nån som kollade här, men bilder får nog vänta ett tag. Är i så dålig form att det inte skulle kännas kul att lägga upp några bilder, men det ska komma så småning om…

Har varit inne och kollat i din också, ser grymt stabilt ut. Du är ruskigt stark :bb2:, riktigt fin rygg!

Måndag 21/5, överkropp

Hantelpress
    6×5@30kg

Latsdrag
    6×5@65kg

Militärpress
    6×5@45kg

Sittande rodd
    6×5@70kg

Kommentar
    Helt ok pass, men får ont i ryggen av militärpressarna. Vet inte om jag svankar för mycket, men det var iofs längesen min rygg var hel också :frust:

Jonas_G wrote:
    Måndag 21/5, överkropp

Hantelpress
    6×5@30kg

Latsdrag
    6×5@65kg

Militärpress
    6×5@45kg

Sittande rodd
    6×5@70kg

Kommentar
    Helt ok pass, men får ont i ryggen av militärpressarna. Vet inte om jag svankar för mycket, men det var iofs längesen min rygg var hel också :frust:

Ser bra ut, men om du får ont i ryggen av militärpress testa med att sitta ner på en bänk med ryggstöd. Du är ju riktigt stark! Fortsätt så här, ta de lugnt i början. Jag tror att du vart sjuk p.g.a att du börja träna för hårt på en gång.

Ha de!:) /Macke

Macke89 wrote:
    Ser bra ut, men om du får ont i ryggen av militärpress testa med att sitta ner på en bänk med ryggstöd. Du är ju riktigt stark! Fortsätt så här, ta de lugnt i början. Jag tror att du vart sjuk p.g.a att du börja träna för hårt på en gång.

Ha de!:) /Macke

Kul att du tittar in! Får testa det, men jag har för mig att det ska vara bättre att köra utan ryggstöd. Men jag brukar variera, när jag kör hantelpress kör jag sittande med stöd.

Som jag skrev i inledningen så går jag ofta ut för hårt från början, jag fungerar så allt eller inget, men har försökt att ta det lite lugnare den här gången men jag vet inte om det gick så bra :)

Sen stark vet jag inte, allt är relativt :) . Men med tanke på att jag bara tränat sen jul och dessutom varit sjuk så får jag väl vara hyfsat nöjd. Nu har jag ju tränat tidigare, men det har sällan hållit längre än några månader pga av sjukdom och skador och då har jag oftast tappat sugen, men tycker det känns bättre nu…

Tisdag 22/5, löpning

Gick till jobbet i morse, åt frukost där. Är lite osäker hur långt det är, skulle gissa på 3-3,5 km. Sen sprang jag hem med ryggsäcken som vägde ca 4 kg, kändes jobbigt men det var så skönt väder i dag att jag absolut inte ska klaga :)

Onsdag 23/5, underkropp

Benböj
    6×5@110kg

Crunches
    4×10@10kg

Liggande lårcurls
    6×5@40kg

Stående vadpress
    6×5@120kg + släde

Kommentar
    Kändes bra, benböjen kändes rätt lätta. Men vill ta lite lungt så att jag inte lyfter fel och svankar med ryggen. Om benen känns hyfsat pigga i morgon blir det löpning, men jag får se hur det känns…

Måndag 29/5, överkropp

Bänkpress
    1×5@80kg
    1×4@90kg –> PB (har tagit 90 förut men inte så många gånger)
    4×5@85kg

Latsdrag
    6×5@70kg

Militärpress
    2×5@50kg
    4×2@45kg

Stångrodd
    6×5@60kg (kan ha varit 70, blev osäker nu :| )

Kommentar
    Kändes riktigt bra igår, blev en dåligt med träning förra veckan, för mycket jobb och för lite träning…Men skönt med PB igår, som sagt har jag tagit 90kg förut men det var länge sen och då tog jag det bara 2 gånger med passning så det var kul. Tror nog det är PB på latsdragen också, men där är jag osäker så jag skriver ingenting där…

Tisdag 29/5, löpning

Löpning idag 6,4km i hyfsat jogging tempo…

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 63 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.