Jonas gör sitt bästa

Home Forums Dagböcker Jonas gör sitt bästa

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 63 total)
  • Author

Onsdag 30/5, underkropp

Benböj
    3×10@100kg

Sittande vadpress
    3×10@40kg

Lutande crunches
    3×10@kv+10kg

Liggande lårcurls
    3×10@40kg

Hängands benresningar
    3×10@kv

Kommentar
    Dåligt pass, kände mig sliten efter gårdagens löpning, får nog bli vilodag i morgon

Ja som rubriken lyder så har man blivit sjuk igen, är ordentligt förkyld och har feber, börjar bli jävligt less på det här…:frust:

Hej igen

Efter några månader av sjukdom, lathet och semester så gör jag ett nytt försök med träningnen. Har varit ute och sprungit några gånger men det här var första passet styrketräning på länge.

Måndag 6/8, överkropp

Bänkpress
    5×6@70kg

Latsdrag
    5×6@60kg

Sittande rodd
    5×6@50kg

Axelpress hantlar
    5×6@15kg + stång :frust:

Hantellyft åt sidan
    5×6@8kg

Kommentar
    Ja kan väl inte förvänta mig så mycket, men det är ändå irriterande att vara så svag. Men det är det här som är problemet med mig att jag aldrig får vara frisk, med resultat att jag tappar motivationen och får aldrig någon kontinutet med tränigen. Men jag gör ett nytt försök nu alla fall så får vi väl se hur det går, det var kul att träna alla fall…

Tisdag 7/8, löpning

7-7,5 km – ca 43 min

Kommentar
    Är lite osäker hur långt det blev exakt, men nånting sånt. Kombinationen av att vara fet, dåligt tränad och 25 grader varmt var ingen höjdare…

Just det, köpte en billig pulsklocka men var så stressad innnan jag skulle iväg att jag inte hann kolla exakt hur den fungerade, men fick kunde alla fall se att jag låg kring 140-150 i puls under rundan. Ska försöka lära mig den lite bättre till nästa gång jag ska ut….

Fredag 10/8, överkropp

Marklyft
    4×6@100kg

Sned hantelpress
    5×6@27kg

Bicepscurls med hantlar
    5×6@17kg

Push-downs
    5×6@60kg

Kommentar
    Tar det fortfarande lungt eftersom det är första veckan efter ett långt uppehåll, blir lite av en discovecka eftersom jag fortfarande känner av benen efter löpningen och ska ut och springa i morgon igen. Så första benpasset får komma nästa vecka…

Lördag 11/8, löpning

ca 5km – 27:46

Kommentar
    Var grymt sliten, kändes tungt att springa men skönt nu när man gjort det. Är inte riktigt säker på hur långt den här rundan är men det spelar inte så stor roll, så länge jag kan tävla mot mig själv och se att jag förbättrar (förhoppningsvis) mig så är det lungt.

Måndag 13/8, överkropp

Bänkpress
    4×6@75kg
    1×4@75kg

Latsdrag
    5×6@60kg

Stångrodd
    5×6@50kg

Militärpress
    4×6@40kg
    1×5@40kg (fail)

Kommentar
    Kändes helt ok eftersom det bara är andra passet efter uppehållet, men det var så jäkla varmt och fuktigt på gymmet att jag tog helt slut sista seten på militärpressen…

Blev en 2 månaders uppehåll? Ja det är bara att hålla ut. Är ju ungefär samma skit här. Går i perioder att det är ngt fysiskt problem som gör att träningen kör sig gång på gång.

Nåja, nästa gång jag är borta pga ngn skada så ska jag åtminstone försöka ta mig till gymet o köra pisslätt. Det minskar iaf muskel o styrke förlusten ngt istället för att skita i att träna.

Lycka till med o komma igång igen :)

Förutom skador som man drar på sig så är mitt problem att jag kanske har världen sämsata imunförsvar och blir förkyld/feber om jag pratar med nån på telefon som är sjuk :frust: och då är det svårt att träna överhuvudtaget. Men ska göra allt för att hålla mig frisk i hösa, äta nyttigt och så….

Tack, du får köra hårt du med! :emo-thumb

Tisdag 14/8, löpning

ca 5km – 27:10

Kommentar
    Tungt tungt, det är så jäkla varmt och fuktigt men har egentligen inget att skylla på förutom att man är jäkligt dåligt tränad…

Fredag 16/8, överkropp

Marklyft
    1×6@120kg
    1×5@140kg –> PB[/b]
    2×6@120kg

Sned hantelpress
    3×6@32kg
    1×5@32kg
    1×4@32kg

Skivstångscurl
    4×6@40kg

Liggande tricepspress
    4×6@40kg

Kommentar
    Har inte känt mig frisk i veckan så jag hoppade över underkroppspasset i onsdags, stack till apoteket och köpte Echinagard och det verkar som det har stoppat upp förkylningen, vågar inte slappna av än men hoppas jag klarar mig från att bli sjuk. Kände mig inte helt hundra idag heller men det fick bära eller brista, får väl se om det bryter ut något helgen.

Men det kändes bra att träna, svettades mer än vanligt men det är rätt varmt på gymmet också. Började med marklyft och när jag körde på 120 kg så kändes det rätt lätt, så jag testade på 140 kg och det gick ju bara bra :) Blev lite för tungt på sneda hantelpressen, men ska köra på samma vikter nästa vecka och då ska jag ta det :up: Resten av passet kändes helt ok, var slut men det gick hyfsat bra alla fall

Måndag 20/8, överkropp

Bänkpress
    5×6@75kg

Latsdrag
    5x65kg

Sittande rodd
    5×6@60kg

Militärpress
    5×6@40kg

Kommentar
    Kändes riktigt bra, förkylning känns bättre och jag ökade från förra veckan så jag är nöjd…

Onsdag 22/8, underkropp

Knäböj
    4×6@100kg (ATG)

Bencurl
    5×6@40kg

Lutande crunches
    5×6@10kg + kv

Sittande vadpress
    5×6@40kg

Kommentar
    Första ”underkropps”passet efter träningsuppehållet, får vara rätt nöjd med tanke på att det var ett tag sen jag tränade ben sist…lär nog få träningsvärk efter det här :(

Fredag 24/8, överkropp

Sned hantelpress
    5×6@32kg

Bicepscurls
    4×6@19,5kg (f)
    1×6@17kg

Liggande tricepspress
    5×6@40kg

Stångrodd
    5×6@50kg

Kommentar
    Har sån grym träningsvärk i benen att jag knappt kan gå, så jag fick ställa in marklyftet idag. Men annars kändes det rätt bra, är grymt svag i biceps men det är bara att kämpa på så får man väl hoppas att det blir bättre med tiden…

Måndag 27/8, överkropp

Hantelpress
    5×6@32kg

Latsdrag
    5×6@70kg

Sittande rodd
    5×6@65kg

Sittande hantelpress
    4×6@24,5kg
    1×6@24,5kg (f)

Kommentar
    Kändes helt ok, märker att jag blir starkare men inte f*n syns det så mycket. Men det kan ju ha att göra med att man är för fet :)

Skulle egentligen springa i lördags, men hade fortfarande sån träningsvärk att det inte gick. Men i morgon blir det löpning på lunchen, dock på löpband i det här skitvädret….

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 63 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.