- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 oktober, 2010 at 21:57 #379189Anonym anvandareMemberJTrulsson wrote:Hoppas på det med, så att man kommer trivas.
Fjärilarna är redan helt enorma i magen på grund av flyttenFy fan vad jag lider med dig!
Har haft såna problem med mitt bäcken som vrider sig sett hur lätt som helst under hård träning. Har dock blivit mkt, mkt bättre nu. Ska hålla tummarna för dig så det kan bli bra, man vill ju kunna träna obehindrat!Det kommer säkert gå bra!
Precis, håller tummarna vi ska kunna träna(HÅRT!) som vi vill!Tommy Ivarsson wrote:Tråkigt att läsa om dina ryggproblem. Hoppas verkligen för din skull att du kommer till en bra läkare/naprapat/sjukgymnast och får ett ordentligt träningsschema eller vad som nu behövs!Tack. Ska faktiskt ringa sjukgymnast imon o kolla upp knäckare. Håll tummar o tår så hoppas jag vi ses på gymmet snart igen
Heidi K wrote:Otroligt påfrestande då man tycker att man gör allt rätt och det inte blir bättre! Gå till doktorn tycker jag Det kan ju inte bli sämre av det? Jag skadade svanskotan för någon vecka sedan. Varje gång jag sitter på något hårt (snuskiga människor ska inte misstolka detta) gör det ont. Som t.ex. idag då jag cyklade. Jobbigt som fan men det går väl över.Hoppas det blir bättre med ryggen!
Var hos doktorn idag.. inget direkt vettigt jag fick ut av det. Han sa överbelastning precis som jag trott. Men han var iaf snäll o skällde inte ut mej när jag vägrade blodprov (pga min nål och blodskräck). Blev sjukskriven veckan ut o ska se till att hålla mig aktiv med promenader o stretching..
Tack så mkt! Hoppas det blir bättre för dej också.
22 oktober, 2010 at 15:05 #379190Anonym anvandareMemberHoppas det löser sig! Här har du lite stretchmusik.
[youtube=_ReN9tAUZkQ]
Trevlig helg!
22 oktober, 2010 at 18:21 #379191Anonym anvandareMemberTråkigt med ryggen, har ju själv haft/har problem med ryggen, antagligen inte lika illa som du men det är inte roligt när det händer. Hoppas du blir frisk snart så vi får se lite monstervikter i benpressen igen :emo-thumb
5 november, 2010 at 17:04 #379192Anonym anvandareMemberUsch stackare lider med dig.. har själv nyligen varit skadad i ryggen och det suger hårt.. allt gör ont=(
Ger dig lite tillfriskningsenergi:D
12 november, 2010 at 21:23 #379193Anonym anvandareMemberTack, va söta ni är!
Jag har varit sjukskriven i 2½ vecka och mått kasst som fan i ryggen. Det har varit ganska OK när jag vilat och bara promenaderat lite men så fort jag ska försöka jobba o anstränga mej har det gått åt helvete igen
Nu har jag iaf fått diagnosen att jag är överansträngd och har inflammation i korsryggen. Sätesfästena var inte glada och även bröstryggen och nacken har strejkat en del.
Efter upprepade besök hos kiropraktorer, massör och sjukgymnast har det kommit fram att ryggproblemen är ett resultat av mitt träningslösa liv sedan efter tävlingen..
Så nu finns inga ursäkter! Jag SKA och jag MÅSTE träna ordentligt för att inte kroppen ska gå sönder. Däremot kommer upplägget vara lite annorlunda. Ska jobba mkt med att bygga upp kroppen innifrån och stärka bålen, bröstryggen och axlarna.Så idag var första besöket i järntemplet på lääänge! Däremot gick det skit! Körde igenom kroppen på mina gamla uppvärmningsvikter eller lägre.. Jag är svag som en liten flicka Damnit!!!!!!!!!! Det var ett rent förnedrande besök och inget jag vill uppleva igen!
Min kropp är mitt tempel, men just nu ser det ut som en fjantig liten sommarstuga! INTE OK!!
Baby, Im back on track!![/b]
12 november, 2010 at 21:54 #379194Anonym anvandareMemberFramgår inte riktigt vilken typ av ryggbesvär du har. Tolkar överansträngd och inflammation i korsryggen som smärta när du böjer dej fram? Väldigt få läkare, sjukgymnaster mm har riktig koll på ryggbesvär…
Försök med mckenzie extentions. Funkar det kommer det kännas bättre direkt efter övningen… OM det känns bättre så kör typ 10 st 2-3 ggr om dagen tills smärtan släpper.
Finns olika varianter men pressups känns bäst för mej (kass rygg)
[youtube=PbJpQFPHAyk]
12 november, 2010 at 22:57 #379195Anonym anvandareMemberTråkigt att höra Anna, men samtidigt skönt att du fått en diagnos och då förhoppningsvis även en rehab-plan!
Mckenzie är en beprövat metod som många sjukgymnaster använder! Jag har bara hört bra om den så jag håller med frizo, testa den!
13 november, 2010 at 21:45 #379196Anonym anvandareMemberJag kan varmt rekomendera Back on tracks ryggplatta.. den gjorde min rygg helt bra efter bara 1 veckas användning från det att jag kände av en inflammerad muskel där.
Jag har back on track till allt.. ryggen, armbågen, knäna rätt dyrt men å andra sidan slipper man vara dålig!
14 november, 2010 at 17:46 #379197Anonym anvandareMemberfrizo wrote:Framgår inte riktigt vilken typ av ryggbesvär du har. Tolkar överansträngd och inflammation i korsryggen som smärta när du böjer dej fram? Väldigt få läkare, sjukgymnaster mm har riktig koll på ryggbesvär…Försök med mckenzie extentions. Funkar det kommer det kännas bättre direkt efter övningen… OM det känns bättre så kör typ 10 st 2-3 ggr om dagen tills smärtan släpper.
Finns olika varianter men pressups känns bäst för mej (kass rygg)
Tack för tipset! Det ska jag testa direkt!
Tja, det var väl svårt att säga ngt mer exakt då jag har ont i princip hela korsryggen. Precis, både när jag böjer mej framåt och även bakåt känns det rätt ansträngt..Tommy Ivarsson wrote:Tråkigt att höra Anna, men samtidigt skönt att du fått en diagnos och då förhoppningsvis även en rehab-plan!Mckenzie är en beprövat metod som många sjukgymnaster använder! Jag har bara hört bra om den så jag håller med frizo, testa den!
Yepp! Håll tummarna för att det ska gå fort o bra att komma tillbaka
Blobas wrote:Jag kan varmt rekomendera Back on tracks ryggplatta.. den gjorde min rygg helt bra efter bara 1 veckas användning från det att jag kände av en inflammerad muskel där.Jag har back on track till allt.. ryggen, armbågen, knäna rätt dyrt men å andra sidan slipper man vara dålig!
Det har jag aldrig hört talas om! Det blir google på det Funkar det så bra så är det ju en bra investering.
14 november, 2010 at 17:57 #379198Anonym anvandareMemberGott! Idag kändes det mkt bättre än igår! Ren gläjde att vara på gymmet igen :emo-thumb
Dagens flugträning blev följande:
Uppvärmning i rodd, 1km.
Knäböj: Stång*12, +10kg*10, +10*11
Utfall m hantel: 4kg*10, 4*8
Benspark: 10kg*12, 20*10, 30*8
Bröstpress: 10kg*15, 20*15, 25*10
Lats: 15kg*15, 20*15, 25*10
CC rodd: 10kg*12, 20*13, 30*12
Axelpress: 4kg*15, 6*12, 8*12
utåt: 2kg*12, 3*12, 4*10
flies: 3kg*12, 4*12, 5*10
Bic vrid: 3kg*12, 5*10, 6*8
Tric rep: 10kg*12, 15*12, 20*10
Situps: 20, 20, 20Lätt frustrerande när man vet att man orkar mer, men lätta vikter o ett bra utförande är grunden och prio nu :p
Har tänkt börja köra 2-3ggr/vecka o gärna helkroppspass eller lite vad jag känner för. Ska se till att börja greja mer med pilatesbollen också.. jävla tråkigt, men det ska ju vara effektivt.. sägs det
Nu blir det att greja lite i lägenheten som vi äntligen flyttat in i!
Sen ska jag försöka få lite koll på min nya telefon också.. min ifön 4 kom till sist i fredags, efter 9 jävla veckors väntan… 3 är ju inte snabba någonstans!Peace out!
14 november, 2010 at 19:17 #379199Anonym anvandareMemberHar funkat på alla jag pratat med iallafall både människor och till djur.. så det är värt sin peng.. ryggplattan kostar 490-550 beroende på vart man köper har jag märkt.
17 november, 2010 at 21:19 #379200Anonym anvandareMemberYo yo yo!
Tränar du på.. sportsclub? Kinda think I might have possible seen you there.. men det kan ha varit.. en.. illusion.
Mkay!
18 november, 2010 at 12:12 #379201Anonym anvandareMemberHåller med ang Back on track! Har en sån tröja som jag använder flitigt! :up:
19 november, 2010 at 20:48 #379202Anonym anvandareMemberBlobas wrote:Har funkat på alla jag pratat med iallafall både människor och till djur.. så det är värt sin peng.. ryggplattan kostar 490-550 beroende på vart man köper har jag märkt.Götte, inte så blodigt som jag först trodde då
Dementis wrote:Yo yo yo!Tränar du på.. sportsclub? Kinda think I might have possible seen you there.. men det kan ha varit.. en.. illusion.
Mkay!
Haha! Jo, det gör jag ju.. kan det ha varit du som jag stod o stirrade ut för ett tag sedan?! Händer ju lite då o då att man känner igen folk men inte kan placera dem… Nästa gång får du säga hej! O kopplar jag inte får du säga Dementis, det borde funka!
Deal, dude?
snusan wrote:Håller med ang Back on track! Har en sån tröja som jag använder flitigt! :up:Nice! Alltid bra att höra flera åsikter Tackar!
19 november, 2010 at 21:12 #379203Anonym anvandareMemberDrog mej till gymmet idag..
Vet däremot inte om det var så smart, mår inte riktigt hundra! Ryggen trilskas(som vanligt..), nackspärr o sen känns det som jag är på väg att bli sjuk. Inget har brutit ut, men det känns rävigt!Uppvärmning: Rodd
Knäböj: Stång*11, +10kg*10, +10*10, +10*9
Bred lats: 15kg*12, 25*12, 35*8, 35*8
Smal lats: 15kg*12, 25*12, 35*9
Axelpress: 4kg*14, 6*14, 8*12, 10*9
Bic vrid: 4kg*10, 6*10, 8*7
utåt: 2kg*12, 3*12, 4*1
flies: 3kg*12, 5*12, 7*11
Benspark: 20kg*11, 30*8
Situps: 25, 25, 25
Sen 2 set av mina rehabövningar
O rejäl stretch på det såklart!Kan föresten avslöja att morgonvikten låg på 57,3kg!!! Helt insane!! Inte vägt mej på några veckor så hade ingen koll alls, så det blev en trevlig överraskning! En bra grund att bygga på helt enkelt! (Kebaben o cola zero som precis slankt ner satt föresten som en smäck! )
Ha en jäävligt skön fredag folks!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.