- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 december, 2007 at 18:38 #77254Anonym anvandareMember19 december, 2007 at 18:38 #649459Anonym anvandareMember
Nu när man snart är gubbe på riktigt så gäller det att kämpa emot!
Har ganska bra gnista för träningen just nu och att äta har jag alltid varit bra på…Lite snabbfakta om mig:
Längd: 185cm
Vikt: minst 110kg (vill hålla mig under 108kg) ja, ja…
Ålder: vill vara 25år, är lite äldre…
Tränat: Bodybuilding frälst i 23år, såg mitt första SM 1984.
Tävlat: Vid nio tillfällen mellan 2001-2004 och har försökt dom 3 sista åren, men det har blivit ”pannkaka”, nog pratat om det, nu blir det tjock-pannkaka…Beställde lite trevliga kosttillskott ifrån USA igår (billigt + frakt):
Higher Power ####(foregångaren till 7-keto) 200, 200mg/100 Capsules (häftig dos/st), 100kr.
Higher Power AAKG Powder, 1.1 Lbs (1/2kg, L-Arginine Alpha-Ketoglutarate), 170kr.
S.A.N. Estrodex, 90 Capsules (testo upp, östro ner, kan ju alltid hoppas!) 160kr.
S.A.N. Fierce, 850 Grams (laddningsdrink med rätt innehåll!) 250kr.
S.A.N. Formula 1 V-12 Limited, 372 Grams, Orange Blast (laddningsdrink med mycket Arginin!) 250kr.
SciFit EcdySterone 300, 300mg/60 Capsules (Intressant!, vet ej om det är bra?) 165kr.Sedan blev ju portot 400kr, express till dörr.
Beräknad leverans 27 December, tror dock inte det håller i juletider?Ni som vet vad #### står för behöver inte skriva det här. Är lite sugen på dom…bara att hålla tummarna…Bra tillskott för en man i medelåldern! [/b]
Nu är det dax för ett benpass…
19 december, 2007 at 22:08 #649460Anonym anvandareMemberBen, Vader, Mage.
Började med 7 superset i stege:
Benpress/Liggande lårcurlsedan 4 set raka mark alternerat med gungan i 3 set (liknande hacklift, hänger vikterna bakom ryggen, sedan en lång hävarm framåt med en motvikt på)
Mage:
Crunches i giantset; 8 reps höger, 8 reps vänster, 8 rakt fram, sedan 7 åt varje håll och ända ner till 1.
Kontakt i varje rep, prova så får ni se, inte helt lätt!Vader:
Enbens sittande vadpress 3 set i följdanm.
Tyvärr drabbas jag av yrsel efter 3-4 superset, som sedan återkommer efter varje set. Har haft problem med det under ganska lång tid. Hade ju även kramper under dieten. Det var just yrsel som däckade mig på tävlingsdagen. Då kunde jag knappt stå på benen utan att få svimnings-känning.
Har misstänkt att jag har lågt blodtryck eller diabetes känning, men det kanske bara är vätskebalansen? (Är väldigt känslig när det gäller insulin, kolhydrater, vätske och mineralbalans. Vilket gör att vikten pendlar väldigt mycket. Kan skilja ett par kg från dag till dag och 5-8kg under en dietvecka utan att jag vräker i mig på ätardagen). Inte lätt att vara svamp – dumma kropp.
Eller kanske det är så här när man blir gammal?
Förutom yrseln så var det ett bra pass.19 december, 2007 at 22:29 #649461Anonym anvandareMemberI din ålder är det HRT for life som gäller :pop:
BTW snygg bild från Brottsregistret du lagt upp;)
19 december, 2007 at 22:48 #649462Anonym anvandareMemberDwag wrote:I din ålder är det HRT for life som gäller :pop:BTW snygg bild från Brottsregistret du lagt upp;)
Betyder det; heart for life?
Ja tack, fick en kopia av polisen!
19 december, 2007 at 22:54 #649463Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:Betyder det; heart for life?Ja tack, fick en kopia av polisen!
Hormone Replacement Therapy
20 december, 2007 at 18:03 #649464Anonym anvandareMemberDwag wrote:Hormone Replacement TherapyNågot sådant kan ju behövas på en gubbe, kör lite i gråzonen tillsvidare.
Har en tro på en viss föryngrings medicin, som fler trötta och gamla borde få på recept. Men dom skulle må för bra, köpa mindre mediciner och skulle bli en förlust affär för läkemedelsindustrin…
Måste nog skaffa en förstående läkare…recept och frikort, tjoflöjt! :yahoo:20 december, 2007 at 18:10 #649465Anonym anvandareMemberVägde 108,2kg idag, vilket känns bra. Några kilo ner.
Ett benpass och 2 estro zap igår gjorde nog sitt på herr-svullo!
Dax för rygg och bröst nu, vilket jag körde senast i söndags.
Det rullar på hyfsat, får passa på när det finns lite gnista!20 december, 2007 at 18:27 #649466Anonym anvandareMemberMina tillskott finns redan i Göteborg, helt otroligt! (beställde i tisdagskväll) :up:
Detta stod på sista posten när man följer försändelsen:”Held, cleared regulatory agency(s) after aircraft departed”
Låter ganska bra!
Dom skall finnas på lager i Gbg, måste ringa transport firman snarast! :yahoo:PS. Var nog inte så bra som jag trodde, när jag läste det på svenska…
20 december, 2007 at 18:46 #649467Anonym anvandareMemberÄr detta bra eller dåligt?
3:42 PM Försändelseundantag HISINGS BACKA SE
Kvarhållen, klarerad av myndighet(er) sedan flygplan lyft3:42 PM På lokalt FedEx-kontor HISINGS BACKA SE
1:05 PM Frisläppning av int. försändelse GOTHENBURG SE
9:13 AM I transit GOTHENBURG SE Försändelse tillgänglig för klarering
(tiderna är baklänges, överst = senaste händelse)Det finns ju på fedEx-kontor i Göteborg…
20 december, 2007 at 19:26 #649468Anonym anvandareMemberÄr detta din eller dina tillskotts journal? På 108 kg får vi anta att formen är riktigt bra då: Bilder?
Lycka till med träningen nu och hoppas det håller hela vägen i mål nästa gång!
20 december, 2007 at 21:03 #649469Anonym anvandareMemberPetter__Jonsson wrote:Är detta din eller dina tillskotts journal? På 108 kg får vi anta att formen är riktigt bra då: Bilder?Lycka till med träningen nu och hoppas det håller hela vägen i mål nästa gång!
Detta är min sanna dagbok där mycket om vad som kretsar i min träningsvärld kommer att hamna, hoppas jag…
Formen är inte bra. Har egentligen aldrig varit i bra form, bara hyfsad!
Nu är den bättre än dålig!
Är nöjd om jag kan bromsa vikten på 108kg…Finns inget tävlingsmål längre, fanns egentligen inte nu sist heller. Jag bara skapade en illusion om det…känns som jag kommer längre ifrån tävlingsbiten för varje år.
Målet är ungefär vad dagboken heter!20 december, 2007 at 21:25 #649470Anonym anvandareMemberBröst, Rygg:
Hantelpress på låg lutning alternerat med smala latsdrag, 4 set på varje.
Hammerpress alternerat med omvända drag uppifrån i friviktsmaskin, 2 set på varje.
Sittande friviktspress/Sittande rodd, 2 set på varje.
Liggande friviktspress/Drag uppifrån i en annan friviktsmaskin, handflatan ifrån kroppen. 2 set på varje.
Hantelpress plan bänk/Hantelrodd, 1 set på varje.
anm.
När jag kör fler än 2 set på en övning så stegar jag i regel upp vikten och det är först i 3:e setet som vikten börjar bli lagom tung. Klarar jag inte att göra 8 strikta reps, så sänker jag vikten i ev. kommande set på den övningen.
Har ett favorithandtag när jag kör sittande rodd och smala drag uppifrån; ca. 35cm brett och ett ledat handtag på varje sida.21 december, 2007 at 13:42 #649471Anonym anvandareMemberFunderade på om man måste betala en tullavgift när man beställer grejerna från USA?
När jag har beställt från Kina kom det en rolig räkning från tullen på 1500:- som jag inte förväntade mig.
Tacksam för svar för jag har funderat på att beställa från staterna.
MVH
Andreas21 december, 2007 at 17:40 #649472Anonym anvandareMemberandyman wrote:Funderade på om man måste betala en tullavgift när man beställer grejerna från USA?
När jag har beställt från Kina kom det en rolig räkning från tullen på 1500:- som jag inte förväntade mig.
Tacksam för svar för jag har funderat på att beställa från staterna.
MVH
AndreasDet tror/hoppas jag inte!
Erika och jag har gjort några beställningar under hösten, men någon räkning ifrån tullen har vi inte fått. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.