- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 november, 2008 at 09:51 #650988Anonym anvandareMember
Tack för den infon Jonas :emo-thumb Hur mycket kalium bör man ligga på per dag ungefär?
Försök härda ut sista månaden nu. Jag är inne på samma spår som dig och tror inte man behöver slita ihjäl sig eller må piss hela dieten för att komma i form.
Hoppas du får till hårdheten till lucia Lycka till!
9 november, 2008 at 10:02 #650989Anonym anvandareMemberLILLD wrote:Tack för den infon Jonas :emo-thumb Hur mycket kalium bör man ligga på per dag ungefär?Försök härda ut sista månaden nu. Jag är inne på samma spår som dig och tror inte man behöver slita ihjäl sig eller må piss hela dieten för att komma i form.
Hoppas du får till hårdheten till lucia Lycka till!
Rekommenderat dagligt intag 3-4g.
Vi som har lite mer muskler, tränar och svettas mycket behöver lite mer.
Ett högt kalium intag speciellt i samband med uttorkning är ju riktigt farligt och kan ju i värsta fall sluta med döden, hjärtat krampar.
I mitt fall så är 5-10g i normala fall ofarligt.
Vätskebalans och kalium är inget man leker med…men kroppsbyggare gör det!Tack!
Visst hoppas jag också och vill, men vet inte om kroppen vill!
Och har ju inte kommit hård tidigare, så tvivlen är många.
Men ska komma in lättare och torrare…9 november, 2008 at 10:13 #650990Anonym anvandareMemberSnart dax att åka och köpa Champinjoner o spenat i stora lass, mindre kolhydrater och mer kalium till mig.
Får se hur spenaten gör sig i färsen? :p
Är färska champinjoner dyrt (förmodligen)?
Är ingen större grönsaksätare i normala fall, brukar mest bli i slutet av dieten.9 november, 2008 at 10:30 #650991Anonym anvandareMemberKämpa på nu Jonas! Det verkar som du har hittat ett bra spår att gå. Ta det lite försiktigt med kardion bara, jäkligt lätt att bränna ut sig på den. Särskilt när man kör låg carb hög fettdiet.
Du måste prova min specialkomponerade ”dietsallad”, passar bra till dom flesta proteinkällor (kött, fisk, kyckling, räkor).
300g kokt broccoli
200g stekta champinjoner
70-100g avokado skuren i små tärningar
5-10g rapsolja
loads of Herbamare örtsaltBlanda allt och låt det dra till sig en liten stund, servera ljummen (smakerna kommer fram mer då)
Ca 8-10g kolisar, 20-25g fett å 8-10g protein
9 november, 2008 at 10:46 #650992Anonym anvandareMemberEfter frukost form:
[img=http://img375.imageshack.us/img375/9168/jonasnov2008031oe4.jpg]106,1kg här så har ju en del att gå ner.
Tog mineralsalt på äggen idag (70/30 fördelning mellan Ka/Na).
Fick bättre tryck och märkte att lite vatten drog in sig i huden. Ytterliggare 1 timme senare är förhållandet omvänt, musklerna släpper vattnet, huden blir tjockare och speciellt magen blir slätare. Börjar vecka sig i midjan och allt är som vanligt igen.
Har ju lite fett kvar på magen, bara att försöka bli av med det sista…
Min mage släpper fettet sist…är man inte jackad i magen så är man inte iform! 👿
Vill ha Silvio Samuel mage; Kullar med djupa dalar emellan.9 november, 2008 at 11:30 #650993Anonym anvandareMemberTobbe K wrote:Kämpa på nu Jonas! Det verkar som du har hittat ett bra spår att gå. Ta det lite försiktigt med kardion bara, jäkligt lätt att bränna ut sig på den. Särskilt när man kör låg carb hög fettdiet.Du måste prova min specialkomponerade ”dietsallad”, passar bra till dom flesta proteinkällor (kött, fisk, kyckling, räkor).
300g kokt broccoli
200g stekta champinjoner
70-100g avokado skuren i små tärningar
5-10g rapsolja
loads of Herbamare örtsaltBlanda allt och låt det dra till sig en liten stund, servera ljummen (smakerna kommer fram mer då)
Ca 8-10g kolisar, 20-25g fett å 8-10g protein
Känner att den höga intensiteten är lite slitsam…
Låter gott…man skulle ha en egen kock!
Blir man torr av örtsalt?
Är det mycket natrium/kalium i?PS. Har googlat på saltet och fått svar. Morsan brukar ha det. Får testa, men får så taskig andedräkt av lök mm.
ICA her I come…12 november, 2008 at 21:45 #650994Anonym anvandareMemberSå kan det gå…109kg:
Bara ett år tills nästa LP!
Skulle ju bara smaka lite på jordnötssmöret…[/b]
12 november, 2008 at 22:05 #650995Anonym anvandareMemberRiktigt grym form! Den blir ju bara bättre & bättre, Kör hårt
12 november, 2008 at 22:11 #650996Anonym anvandareMemberBorde låsa in jordnötssmöret
12 november, 2008 at 23:18 #650997Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:Så kan det gå…109kg:Bara ett år tills nästa LP!
Skulle ju bara smaka lite på jordnötssmöret…[/b]
Ser riktigt bra ut:up:
12 november, 2008 at 23:20 #650998Anonym anvandareMemberOggelit0 wrote:Borde låsa in jordnötssmöret+1
Jonas vafan är detta??? bara smaka vet du att ger man sig en gång så händer det igen . Be strong not a pussy !!!!13 november, 2008 at 15:13 #650999Anonym anvandareMemberJonas jag har följt din blogg istortsätt varje dag senaste halvåret och det tror jag beror på att våra kroppar påminner lite om varandra och det vore kul att se hur du ser ut riktigt hård då jag är övertygad om att du kommer se GRYM ut. Verkar som det är väldigt viktigt för dig att väga mycket och det har det varit för mig oxå (när jag var tonåring för ca 20år sedan).
Gasa så det ryker nu och släng allt onyttigt åt H! Jag är övertygad om att du kommer komma högt på pallen om formen sitter.
Mvh// en som tror på dig.
13 november, 2008 at 16:38 #651000Anonym anvandareMemberNemo wrote:Riktigt grym form! Den blir ju bara bättre & bättre, Kör hårtFormen blir faktiskt bättre, men la in en bild när jag var väldigt tung och svullen (det var ju igår kväll).
Tycker det är roligt att visa min sämsta sida, fast det är ju inte så svårt… :p
Vikten ska ner 10kg ifrån det tills invägningen på DC…
Väl under 100kg, så ska det nog bli bra…Har en tendens att dra ut mig för mycket sista dygnet, som jag gjorde till SM, Omslagsmodelltävlingen etc.
Tar bort för mycket vatten o natrium, måste ersätta det och få in vattnet i musklerna igen…13 november, 2008 at 17:46 #651001Anonym anvandareMemberOggelit0 wrote:Borde låsa in jordnötssmöretKanske det…
wrote:+1
Jonas vafan är detta??? bara smaka vet du att ger man sig en gång så händer det igen . Be strong not a pussy !!!!Undrar varför jag berättar sånt här!
Visst är jag seriös och strikt mot mig själv, men man måste trots det kunna se det med glimten i ögat, ligger ju inte inför döden än…Daniel Lindqvist wrote:Ser riktigt bra ut:up:Tack!
Meningen var ju att det skulle se mindre bra ut, nu när förvandlingen…neddragningen börjar…Pecman wrote:Jonas jag har följt din blogg istortsätt varje dag senaste halvåret och det tror jag beror på att våra kroppar påminner lite om varandra och det vore kul att se hur du ser ut riktigt hård då jag är övertygad om att du kommer se GRYM ut. Verkar som det är väldigt viktigt för dig att väga mycket och det har det varit för mig oxå (när jag var tonåring för ca 20år sedan).Gasa så det ryker nu och släng allt onyttigt åt H! Jag är övertygad om att du kommer komma högt på pallen om formen sitter.
Mvh// en som tror på dig.
Nu skriver jag ju tyvärr ej så mycket…
Kan säkert komma i bra form, men fixar nog inte den extrema formen. Har ju mest sett ganska kass ut på tävling, tror jag blir mindre dålig denna gången…
Vikten är inte längre viktig, det viktiga nu är form och att klara invägningen…sedan att min vikt flyger upp o ner väldigt snabbt, precis som att formen ändrar sig snabbt är inget jag gillar, men svårt att ändra på.
Kan ju binda upp enorma mängder vatten på kort tid, kan även bli av med det nästan lika snabbt…fast inget av det är direkt gynnsamt för formen.
Lyckas ibland se tajt, torr o fyllig ut på gymmet…fast det varar inte så länge.Jag kan inte bara strypa vatten, natrium, fylla på, öka kalium och få till en bra form pga. att det händer alldeles för mycket för snabbt…
Börjar komma på rätt spår med den biten, fast det är ju först till tävling som man går fullt ut…
Ska göra min tänkta laddning nu 2 helger i rad eller i närheten av den, men just salt o vatten blir ju inte lika extremt som när det väl är dax.Nu måste jag rusa till gymmet; Bröst, Rygg + 80min cardio!
13 november, 2008 at 23:07 #651002Anonym anvandareMemberHar striktat till min kost den här veckan.
Har tagit bort en del ”onödigt” mm.From imorgon äter jag:
Frukost:
Hela kokta Omega-3 ägg
Kaffe med laktosfri mjölkUnder dagen/På jobbet:
Nötkött
Spenat
Färska ChampinjonerInnan träning:
60g Proteinpulver
15-20g JordnötterEfter träning + 80min cardio:
60g Proteinpulver
55-60g JordnötterInnan sängen:
2st Laxfileér
OlivoljaMindre protein o nötter om endast cardio. Mjölken åker dom 2 sista veckorna och kommer förmodligen att äta magrare kött då (nu 6% fett).
Tränar fram tills tisdag innan tävling, då tar jag sista proteindrinken…om inte innan.
Blir inga kolhydrater förrän efter Luciapokalen. Inte på lördagarna och ingen fyllnad med kolhydrater!
Kommer att dubbla mängden kött, spenat o champinjoner nu på lördag. Blir förmodligen ingen lax då.
Kommer endast att använda mineralsalt på lördag och mycket vatten. Utvärderar sedan på söndag vad det gjorde med formen.
Nästa lördag igen blir det kanske mineralsalt + strypning av vattnet…Tanken just nu är att äta natrium fram tills torsdag innan tävling, sedan lite mineralsalt fredag o lördag. Mycket salt o lite vatten innan scenen.
Äter kaliumrik mat hela tiden och mer på fredag kväll o tävlingsdagen + eventuellt extra kalium.
Vattnet stryps runt invägningen (sedan beror det ju på vad vikten ligger på, ska ju först klara invägningen).
Dricker lite på natten, lite på morgonen och sedan sippa lite under tävlingsdagen.
Bara en tanke än så länge… -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.