- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 november, 2008 at 18:54 #651123Anonym anvandareMember
Tack Eddie, blir lite rörd! 😥
Jag är så jäkla trött på att höra att min form e kass och att jag fuskar på dieten.
Har hört det 8 år i rad nu…
Formen är en sak…sedan har jag genomfört 9 dieter mot tävling dom sista 8 åren; 15-30 veckor åt gången.
Oavsett hur formen har blivit så har jag gått ner upp emot 20kg varje gång.
Och jag följer alltid min upplagda plan för mat och träning, men man får alltid köra tuffare än vad man har tänkt.
Visst har man haft någon gång när suget har tagit överhand, men det har hänt ytterst sällan.
Varför jag inte har varit räfflad och fibrig behöver vi inte gå in på.
Målet är ju alltid att komma i så bra form som jag kan och den målsättningen styr hela dieten.Har äntligen hittat en diet som passar mig och har nu mindre fett än någonsin på kroppen. Är inne på min 29:de dietvecka nu, lite väl mycket…
Håller alltid mycket vatten i kroppen/huden som tyvärr gör att jag ser fet/slät ut samtidigt som jag tappar fylligheten (vatten) i musklerna väldigt lätt.
Har fått bättre kontroll på det utan kolhydrater, mer vatten i musklerna, mindre i huden, men har fortfarande problem med det.
Fast är mycket torrare i kroppen nu speciellt när jag är på gymmet.I vilket fall som helst så är formen bättre än någonsin. Hoppas kunna uppvisa det på DC till att börja med, men visst är jag orolig att jag slätar ut igen. Fast lika illa som på SM kommer det inte att bli.
Drar alltid på mig mycket vatten över dagen, men klart mindre utan kolhydrater.
Ser fram emot DC på lördag till att börja med! :up:27 november, 2008 at 19:10 #651124Anonym anvandareMemberJag tycker det ser bra ut, gillar verkligen din FDB ! :up:
Kämpa på nu Jonas !
27 november, 2008 at 19:19 #651125Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:hahaha! känner igen det så väl….när kameran åker fram 2 s efter man sett en ådra så är den borta….minns de där natturorna till toa…alltid spännande att kolla in formen då
lycka till om två dygn o kör så det ryker
Tack Mia!
Nu var det ett spindelnät av ådror, speciellt på benen även upp på magen, höfterna, armarna så klart o axlarna.
Benen såg riktigt coola ut, både ytligga grova ådror men även mindre fina ådror som jag aldrig tidigare har sett.
Kör ungefär samma upplägg ikväll och hoppas att dom finns där i natt…
Tyvärr så fångar ju inte kameran det så bra.Ska bli väldigt gott att äta mycket nötter mm. efter invägningen!
27 november, 2008 at 20:35 #651126Anonym anvandareMemberEn fråga angående dagen innan tävling. Skall du köra något för att göra musklerna mer insulinkänsliga? Det kanske inte behövs när man inte käkat kolhydrater på så länge. En del som tävlar och kommer in på scen med lite extra vatten och så kanske förbedömningarna tar ett tag, men att de ser bättre och bättre ut. Det brukar ju bero på att när de spänner sig och muskler jobbar då börjar produktionen av glut-4 och muskelcellerna pumpar in kolhydrater samt vatten från huden om jag minns rätt.
27 november, 2008 at 20:37 #651127Anonym anvandareMemberKör hår nu Jonas det ser riktigt bra ut !!!!!!
27 november, 2008 at 20:40 #651128Anonym anvandareMemberKan inte förstå varför Bamse7-9 ens skriver så. Jag tror nog att Jonas känner sin kropp bäst & att han vet att det är han som känner sin kropp bättre än vad vi alla andra gör. Jag ser att Jonas har kämpat och verkligen gjort det han ska Så Jonas skit i dom negativa kommentarerna du gör ett riktigt jävla gött jobb :bb2: Fortsätt att kämpa & lycka till säger jag
27 november, 2008 at 21:39 #651129Anonym anvandareMembergosh wrote:En fråga angående dagen innan tävling. Skall du köra något för att göra musklerna mer insulinkänsliga? Det kanske inte behövs när man inte käkat kolhydrater på så länge. En del som tävlar och kommer in på scen med lite extra vatten och så kanske förbedömningarna tar ett tag, men att de ser bättre och bättre ut. Det brukar ju bero på att när de spänner sig och muskler jobbar då börjar produktionen av glut-4 och muskelcellerna pumpar in kolhydrater samt vatten från huden om jag minns rätt.Nej nada!
Kommer inte att fylla med några kolhydrater. Endast det jag har skrivit innan.
Men lite socker, salt o energi innan jag pumpar upp eller rättare sagt honungsrostade jordnötter. Hade en jäkla effekt på en lite torr kropp som inte har fått kolhydrater på flera veckor.27 november, 2008 at 21:44 #651130Anonym anvandareMember2kg mindre än igår, direkt när jag vaknade imorse, så musklerna håller ju inte på att sprängas direkt:
[img=http://img205.imageshack.us/img205/1565/dsc00070mz5.jpg]Ska väga ytterliggare 2kg mindre imorgon…99kg…
27 november, 2008 at 21:50 #651131Anonym anvandareMemberhoppas du tappar det där sista på magen nu bara, då blir det Kalas! Lycka till!
27 november, 2008 at 21:52 #651132Anonym anvandareMemberJacken ser klart djupare ut! Håller tummarna för dig Jonas!
27 november, 2008 at 21:56 #651133Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:2kg mindre än igår, direkt när jag vaknade imorse, så musklerna håller ju inte på att sprängas direkt:[img=http://img205.imageshack.us/img205/1565/dsc00070mz5.jpg]Ska väga ytterliggare 2kg mindre imorgon…99kg…
Nu börjar det se ut som det ska:up: gör inga konstiga fyllningar utan ät diet mat tills du ska upp, då känns det som om du kommer att stå där i ditt livs form!
27 november, 2008 at 22:04 #651134Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:2kg mindre än igår, direkt när jag vaknade imorse, så musklerna håller ju inte på att sprängas direkt:[img=http://img205.imageshack.us/img205/1565/dsc00070mz5.jpg]Ska väga ytterliggare 2kg mindre imorgon…99kg…
Fan va grymt detta kommer att bli. Kommer du att befinna dig ute på expot på söndagen i göteborg, måste allt få ta en bild med dig och en obligatorisk byggartumme:D
27 november, 2008 at 22:19 #651135Anonym anvandareMemberAnders90 wrote:hoppas du tappar det där sista på magen nu bara, då blir det Kalas! Lycka till!Där finns inte mycket nu. Mina nedersta rutor ligger tyvärr utanför magplattan vilket inte är en fördel + att jag drar riktigt mycket vatten till midjan.
Sedan kan man alltid tajta till, vilket är meningen.
Först måste jag bli lätt o sladdrig för att klara vikten…Nemo wrote:Så Jonas skit i dom negativa kommentarerna du gör ett riktigt jävla gött jobb Fortsätt att kämpa & lycka till säger jagMan blir lite trött på vissa kommentarer.
Tack!Pontus Stridh wrote:Kör hår nu Jonas det ser riktigt bra ut !!!!!!Ska göra så gott jag kan!
Kebbie wrote:Jacken ser klart djupare ut! Håller tummarna för dig Jonas!Det går åt rätt håll!
Lars Berglund wrote:Nu börjar det se ut som det ska gör inga konstiga fyllningar utan ät diet mat tills du ska upp, då känns det som om du kommer att stå där i ditt livs form!Inga kolhydrater, samma dietmat fast extra energi!
Baquizz wrote:Fan va grymt detta kommer att bli. Kommer du att befinna dig ute på expot på söndagen i göteborg, måste allt få ta en bild med dig och en obligatorisk byggartummeVi får se hur det blir.
Det ska nog inte vara några problem, du får hojta till och säga vem du är.27 november, 2008 at 22:58 #651136Anonym anvandareMemberLars Berglund wrote:Nu börjar det se ut som det ska:up: gör inga konstiga fyllningar utan ät diet mat tills du ska upp, då känns det som om du kommer att stå där i ditt livs form!Lars har nog…ganska mycket större koll än mig; men det han skrev låter bra, tycker jag!
Håll ut nu. Och fokusera
Lycka till.
27 november, 2008 at 23:14 #651137Anonym anvandareMemberDet har varit riktigt kul att följa din dagbok under några veckors tid nu och se hur formen förändrats. Stort lycka till på tävlingen !
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.