- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 november, 2008 at 02:09 #651138Anonym anvandareMember
Lycka till Jonas! Håller tummarna för dig nu.
28 november, 2008 at 08:32 #651139Anonym anvandareMemberJag måste få säga min åsikt i diskussionen här inne angående Jonas form, diet o allt det där.
Jonas är en svår prick att förstå sig på, eftersom han skriver både ditten och datten här inne som verkar provocera en del. Han säger själv att han gör det för att förvirra och jag väljer att tro honom…men skit samma! Det är inte de som är det viktiga här…Oavsett om Jonas fuskar, kör strikt, är slät eller i form jämfört med ALLA ANDRA så kvittar det tycker jag. Jag föredrar inte att döma form efter bilder men ska man göra det så är det uppenbart tydligt att JOnas är i bättre form nu än på sm.
Att han är i bättre form jämfört med sist är ju det som spelar roll anser jag. Att jämföra med andra är ganska oväsentligt även om det är det som händer på scen. Har man gjort sitt bästa (oavsett om man fuskat med diet eller ej) utifrån sina egna förutsättningar så är man värd lite hejarop!! Är man dessutom i sin bästa form någonsin är det värt två hejarop
Det som är beundransvärt med Jonas är att han kör på sin linje för att han VILL det och tycker att dett är roligt oavsett motstånd. Han gick upp o ställde sig mot de bästa på sm fastän han visste att han inte skulle vara i toppstriden. Inte hänger han läpp över resultatet (iallafall inte så mycket att han lägger ner) utan han kör på mot Lucia också!!
Hur många hade gjort det? Hur många hade ställt sig mot svenska eliten fastän de visste att de inte skulle vara i lika extrem form?
Hade fler vågat gå upp och visa vad de presterat, försökt förbättra sig och tävla mot sig själv, så hade vi haft fulla startfält,ett rikare förbund och ”bättre” tävlingar. Det är just bredden som saknas i Sverige och mycket beror det på att alldeles för många måste vara bäst innan de provat…..:what:
Att man dessutom försöker stampa på någon som inte har den mest freakigaste fysiken men faktiskt försöker jävligt bra, gör ju saken bara ännu värre….
Men det är klart….vi lever ju i jante-Sverige där man inte får tro att man är något….:whistle:så länge man inte ser ut som en belgian blue och torr som ett russin… så därför måste man trampa på de som vågar säga att man är nöjd och i bra form fastän man kanske inte är världsmästare
28 november, 2008 at 09:24 #651140Anonym anvandareMemberTack Mia för ditt fina inlägg! 😥
Och tack alla andra för lyckoönskningarna.Jag brinner verkligen för bodybuilding och tror inte det finns många som har ett större intresse än mig. Följer ju även proffs o svensk BB mm. och pushar gärna för svenska talanger.
Har svårt att bara tänka på mig själv när jag ska tävla, vill se och uppleva allt och tycker det är roligt att följa o pusha vänner, folk på gymmet och andra som jag finner intressanta.
Just nu tror och hoppas jag på Eddie väldigt mycket, trots att vi ska mötas på DC.
Sedan alla andra som man känner mer eller mindre är det roligt att följa.
Folk som visar upp sig på forumen tex. inför en tävling får ju i regel fler blickar och intresse på sig…på gott och ont!Skulle gärna se ut och posa som Kai Greene på scenen…nu är det tyvärr inte realitet, så det blir efter min förmåga istället.
Kan säga att jag tycker det är väldigt roligt att träna och ta sig i form nu, så tanken är att jag ska försöka att få lite mer muskler efter tävlingarna.
Har egentligen inte försökt att bli större sedan jag tävlade första gången 2001 eller inte gått in för det, men nu finns lusten till det…28 november, 2008 at 09:41 #651141Anonym anvandareMemberPå den sista bilden så ser det riktigt bra ut Jonas:up: bara gå upp och rocka hårt nu på scenen så tror jag det kommer att gå kanon, du har en riktigt snygg fysik:nod
28 november, 2008 at 09:44 #651142Anonym anvandareMemberVägde 99,8kg när jag gick upp. Hade ju hoppats på lite mindre…
Då var det bra tomt på mat o vätska i kroppen.Har sedan ätit mina ägg och druckit kaffe, vatten o 3 C-brus i ett stort glas vatten (drygt 1 liter vätska). Nu blir det inget mer vatten än någon mun innan invägningen.
Ska sedan äta min färs innan vi åker vid 15.00, för att sedan fasta totalt fram till invägningen.
Har ju ätit ganska mycket salt varje dag och hade inte tänkt att ta bort det helt, men nu är saltet borttaget, för att klara vikten lättare.Väger just nu 101,6kg…nu ska det bara bli mindre.
Bara vattnet och saltet kommer att göra några kilo.Formen känns inte så bra just nu, har ju inget som fyller och tajtar i musklerna och i huden…
28 november, 2008 at 10:01 #651143Anonym anvandareMemberLycka till nu! Make sure that it’s not only posing trunks looking good on stage Jag litar på dig [img=http://www.siouxcountry.com/images/smilies/hug.gif]
28 november, 2008 at 11:00 #651144Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:Vägde 99,8kg när jag gick upp. Hade ju hoppats på lite mindre…
Då var det bra tomt på mat o vätska i kroppen.Har sedan ätit mina ägg och druckit kaffe, vatten o 3 C-brus i ett stort glas vatten (drygt 1 liter vätska). Nu blir det inget mer vatten än någon mun innan invägningen.
Ska sedan äta min färs innan vi åker vid 15.00, för att sedan fasta totalt fram till invägningen.
Har ju ätit ganska mycket salt varje dag och hade inte tänkt att ta bort det helt, men nu är saltet borttaget, för att klara vikten lättare.Väger just nu 101,6kg…nu ska det bara bli mindre.
Bara vattnet och saltet kommer att göra några kilo.Formen känns inte så bra just nu, har ju inget som fyller och tajtar i musklerna och i huden…
Lycka till Jonas! Bästa mag bilden jag sett av dig! Din journal är en av få jag läser, tycker också du gör märkliga saker å skriver märkliga saker but that’s the fun part:emo-thumb
28 november, 2008 at 11:04 #651145Anonym anvandareMemberandrasidan wrote:Lycka till Jonas! Bästa mag bilden jag sett av dig! Din journal är en av få jag läser, tycker också du gör märkliga saker å skriver märkliga saker but that’s the fun part:emo-thumb+1 :emo-thumb
28 november, 2008 at 12:28 #651146Anonym anvandareMemberLycka till !
28 november, 2008 at 12:43 #651147Anonym anvandareMemberandrasidan wrote:Lycka till Jonas! Bästa mag bilden jag sett av dig! Din journal är en av få jag läser, tycker också du gör märkliga saker å skriver märkliga saker but that’s the fun part:emo-thumbDet är just därför jag skriver det!
28 november, 2008 at 12:48 #651148Anonym anvandareMemberLycka till :up:
28 november, 2008 at 13:09 #651149Anonym anvandareMemberTaget nu precis:
[img=http://img247.imageshack.us/img247/9278/danfredc006cw0.jpg]Hoppas kunna tajta till lite tills imorgon och få lite tryck i musklerna…
Tack Kristine (omslagsfavoriten) och alla andra!
28 november, 2008 at 18:36 #651150Anonym anvandareMemberJag vill också önska lycka till!
28 november, 2008 at 19:20 #651151Anonym anvandareMemberKör hårt nu!
28 november, 2008 at 20:18 #651152Anonym anvandareMemberStort lycka till !
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.