- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 november, 2008 at 16:29 #651168Anonym anvandareMember
Hade pressat mig hårt på vattnet sista dagarna.
Slutade dricka fredag morgon, slutade äta fredag lunch sedan 55min promenad innan avfärd + 45min promenad innan invägning och total fasta.
Var faktiskt pigg i det läget.
Slutade tyvärr att pinka på fredag eftermiddag, så fick promenera i varma kläder istället för att bli av med det sista för att klara invägningen.
Vägde 101,8kg vid lunch, trodde då att jag skulle pinka ut det mesta av den vikten, men pinkade inte många deciliter mellan lunch och invägningen vid 20.30.
Ett misstag jag gjorde var att jag drack lite även på torsdag kväll.Klarade invägningen trots allt, 99,65kg!
Drack sedan 7-8 deciliter under kvällen för att återställa lite.
Åt min nötfärs och nötter som planerat, ganska mycket nötter.
Endast ägg till frukost.
Ströp saltet fredag morgon…det var inte tanken, men förstod att invägningen skulle bli tajt.Blev inte mycket mer mat innan förbedömningen, lite honungsrostade jordnötter innan pumpning. Första sockret i kroppen på länge…
Hade trots allt lite tryck i kroppen.
Efter förbedömningen blev jag väldigt matt och yr fick även lite små kramper.
Låg i hotellsängen och mådde skit, försökte äta och dricka men allt kom upp igen. Insåg att jag får nog stå över finalen.
Tänkte att glass kanske kan funka…en lakritspuck senare var jag på benen igen (tack Camilla).
Köpte sedan vaniljyouhurt och nyponsoppa som jag drog i mig innan finalen. Fick bara ner flötande föda i det läget.
Kände mig väldigt avslagen och var inte alls sugen att gå upp på finalen, men när det var dax för mitt fria så psykade jag upp mig och fick fram dagens första leende på scenen och tyckte det var roligt igen.Hade även tappat lusten att köra LP, men får försöka att ladda om och det ska bli betyligt mer mat efter invägningen till lucia…lite shitload mums!
Får se vad det gör för formen, men måste må bättre på tävlingsdagen!
Ska gå lågt nu ända fram till invägningen, fast ska först trycka i mig hamburgare o glass innan dagens benpass + 80min cardio, sedan blir det strikt.
Inser att det kan bli svårt för mig att komma till final i -100kg på LP, för det blir bättre motstånd än vad anmälningslistan säger…
…men ska försöka så gott jag kan, även om jag känner mig lite kluven.
Har endast käkat 3 frallor idag, så behöver lite skräp innan allvaret börjar igen.6 days to go! :bb:
30 november, 2008 at 16:39 #651169Anonym anvandareMemberLycka till på LP, ska bli kul att se dig live!:emo-thumb
30 november, 2008 at 17:09 #651170Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:Hade pressat mig hårt på vattnet sista dagarna.
Slutade dricka fredag morgon, slutade äta fredag lunch sedan 55min promenad innan avfärd + 45min promenad innan invägning och total fasta.
Var faktiskt pigg i det läget.
Slutade tyvärr att pinka på fredag eftermiddag, så fick promenera i varma kläder istället för att bli av med det sista för att klara invägningen.
Vägde 101,8kg vid lunch, trodde då att jag skulle pinka ut det mesta av den vikten, men pinkade inte många deciliter mellan lunch och invägningen vid 20.30.
Ett misstag jag gjorde var att jag drack lite även på torsdag kväll.Klarade invägningen trots allt, 99,65kg!
Drack sedan 7-8 deciliter under kvällen för att återställa lite.
Åt min nötfärs och nötter som planerat, ganska mycket nötter.
Endast ägg till frukost.
Ströp saltet fredag morgon…det var inte tanken, men förstod att invägningen skulle bli tajt.Blev inte mycket mer mat innan förbedömningen, lite honungsrostade jordnötter innan pumpning. Första sockret i kroppen på länge…
Hade trots allt lite tryck i kroppen.
Efter förbedömningen blev jag väldigt matt och yr fick även lite små kramper.
Låg i hotellsängen och mådde skit, försökte äta och dricka men allt kom upp igen. Insåg att jag får nog stå över finalen.
Tänkte att glass kanske kan funka…en lakritspuck senare var jag på benen igen (tack Camilla).
Köpte sedan vaniljyouhurt och nyponsoppa som jag drog i mig innan finalen. Fick bara ner flötande föda i det läget.
Kände mig väldigt avslagen och var inte alls sugen att gå upp på finalen, men när det var dax för mitt fria så psykade jag upp mig och fick fram dagens första leende på scenen och tyckte det var roligt igen.Hade även tappat lusten att köra LP, men får försöka att ladda om och det ska bli betyligt mer mat efter invägningen till lucia…lite shitload mums!
Får se vad det gör för formen, men måste må bättre på tävlingsdagen!
Ska gå lågt nu ända fram till invägningen, fast ska först trycka i mig hamburgare o glass innan dagens benpass + 80min cardio, sedan blir det strikt.
Inser att det kan bli svårt för mig att komma till final i -100kg på LP, för det blir bättre motstånd än vad anmälningslistan säger…
…men ska försöka så gott jag kan, även om jag känner mig lite kluven.
Har endast käkat 3 frallor idag, så behöver lite skräp innan allvaret börjar igen.6 days to go! :bb:
Grattis till 5:an och kör hårt nu de sista dagarna, efter denna långa dietperiod så får du ”njuta” nu när stordelen av slitet är gjort.
Efter LP skulle du lägga på dig mer massa under en period eller hur var det:P?
Lycka till Jonas.
30 november, 2008 at 17:47 #651171Anonym anvandareMemberJonas du har inte funderat på att bara skita i vikten och mer göra det optimala för formen? Att må pissigt på tävlingsdagen och innan så här tätt inpå kan ju vara ganska förödande för framtiden, du vet man tappar sugen just för att det var så jobbigt nära inpå
Skulle vara kul och se med nu när du hittat en formel som fungerar för dig
30 november, 2008 at 18:38 #651172Anonym anvandareMemberBenjamin Hering wrote:Grattis till 5:an och kör hårt nu de sista dagarna, efter denna långa dietperiod så får du ”njuta” nu när stordelen av slitet är gjort.Efter LP skulle du lägga på dig mer massa under en period eller hur var det:P?
Lycka till Jonas.
Tack!
Har inte försökt lägga på mig mer massa sedan jag tävlade 1:a gången (2001), gubben kan ju alltid försöka.
Skulle behöva 10kg mer muskler och bättre form för att hävda mig, får se vad jag kan lyckas med dom närmaste åren…
Bäst vid 45!PS. Fast vad yrar jag om…ska ju sluta efter varje tävling…
30 november, 2008 at 18:42 #651173Anonym anvandareMembergosh wrote:Jonas du har inte funderat på att bara skita i vikten och mer göra det optimala för formen? Att må pissigt på tävlingsdagen och innan så här tätt inpå kan ju vara ganska förödande för framtiden, du vet man tappar sugen just för att det var så jobbigt nära inpåSkulle vara kul och se med nu när du hittat en formel som fungerar för dig
Vet inte hur du tänker riktigt, men kör ju helst -100kg på LP också.
Nu när jag varit under 100kg en gång, så tror jag det blir lättare igen.
Kommer inte ligga så många kilo över 100 den här veckan och helst ska vikten vara under 100 redan på torsdag.
Hoppas klara invägningen utan att strypa: mat, vatten o salt.30 november, 2008 at 19:04 #651174Anonym anvandareMemberKul å se att du fortsätter å tävla, såg lite bilder på dig och jag tycker din symmetri och form ser bättre ut än någonsin tidigare, bra val att gå ner till -100. Kommer att heja på dig på lördag:up: John
30 november, 2008 at 23:37 #651175Anonym anvandareMemberQuinn wrote:Kul å se att du fortsätter å tävla, såg lite bilder på dig och jag tycker din symmetri och form ser bättre ut än någonsin tidigare, bra val att gå ner till -100. Kommer att heja på dig på lördag:up: JohnTack!
Det var ett tag sedan.
Väntar på din debut.30 november, 2008 at 23:44 #651176Anonym anvandareMemberHur mår du idag mot igår ? Glassladdning på fredag ?
30 november, 2008 at 23:58 #651177Anonym anvandareMemberNu är man på G och laddad igen.
Vad fort det vänder…
Nära döden igår…sedan ett benpass och lite cardio senare, så känner man nästan seperationsångest…är det bara en vecka kvar på dieten och allt som hör till.
Skulle lätt kunna köra ett tag till, bara man får lite belöning ibland…junkfood!Veckans upplägg finns i huvudet, sedan får ju vikten styra.
Lite mat hela veckan fram till invägning.Tänker dricka riktigt ordentligt fram till 15.00 på fredag (stryper då vattnet), då får vikten max vara 101kg…sen pinkar jag ut det sista.
Kebabpizza efter invägning.
Rågkakor med jordnötssmör o kaffe med mjölk till frukost på tävlingsdagen (kaffet blir enda vätskan på morgonen).
Sen lite smått och gott under dagen…
Några cheeseburgare innan finalen.
Det ska va gött o leva!Får se om detta håller hela veckan, jag har en plan Helge.
Största problemet just nu är att klockan ringer 03.30 imorgon, sedan jobb i 11 timmar, gymmet 3tim…tisdag samma sak fast något kortare arbetsdag.
Onsdag o torsdag jobb, upp 03.30, ingen träning.
Fredag ledig och invägning…Blev endast protein efter 3 timmar på gymmet och en laxfilé ska jag steka nu!
3 timmars sömn blir det i natt, bra jobbat!
Kommer nog att vara lite trött imorgon… :sleepy:1 december, 2008 at 00:35 #651178Anonym anvandareMember:emo-thumbgrattis till placeringen på DC! och lycka till på LP! kommer bli skitbra
1 december, 2008 at 08:03 #651179Anonym anvandareMembervisste väl att det skulle vända….har man precis mått dåligt som du gjorde i lördags så är man inte så sugen kanske….
som tur är minns man efter ett tag bara det positivakör så det ryker!
1 december, 2008 at 18:44 #651180Anonym anvandareMemberVilken dag – 3 timmars sömn, 11 timmars jobb!
Har nu vilat en timme…dax för gymmet; Bröst/Rygg + 80min cardio.Pressade mig sjukt på vattnet förra veckan, det har kommit tillbaka med råge nu. Får se hur det utvecklar sig under veckan?
Just do it!
1 december, 2008 at 19:49 #651181Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:Vilken dag – 3 timmars sömn, 11 timmars jobb!
Har nu vilat en timme…dax för gymmet; Bröst/Rygg + 80min cardio.Pressade mig sjukt på vattnet förra veckan, det har kommit tillbaka med råge nu. Får se hur det utvecklar sig under veckan?
Just do it!
Kan det inte vara lite smartare och kanske sova ut? finns säkert en gräns hur mycket stress kroppen pallar och det är ju inte bra för vattnet heller (om vattnet skall stanna i musklerna)
1 december, 2008 at 22:59 #651182Anonym anvandareMemberNeo och resten av familjen Frykman önskar lycka till på FF!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.