Kämpar emot…Aptit, Ålder och ALLT vad det innebär…!!!

Home Forums Dagböcker Kämpar emot…Aptit, Ålder och ALLT vad det innebär…!!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,741 through 1,755 (of 2,038 total)
  • Author

Mage/ben ifrån i fredags när jag var som tyngst, strax efter sista maten vid lunch:

[img=http://img128.imageshack.us/img128/2876/danfredc003jr8.jpg]

varnar dig för den familjepizzan där! gjorde samma till dc o tryckte en efter invägningen sen var de adjö med den bästa formen man haft tyvärr så lätt gick de! så skit i pizzan ett tips bara

Martin.P wrote:
    varnar dig för den familjepizzan där! gjorde samma till dc o tryckte en efter invägningen sen var de adjö med den bästa formen man haft tyvärr så lätt gick de! så skit i pizzan ett tips bara

Ja tack för det!
    Får se vad som händer med mig…
    Är ju väldigt tomt i det lägget, blir inte mycket mat innan invägningen och slutar dricka vid 15.00 redan. Sedan får det ju styras på andra sätt också, mycket kalium bla…
    Har ju inte ätit mycket kolhydrater sedan SM och max 20g/dag denna veckan.
    På lördag morgon visar det sig hur det blev… ;)

Jonas Lundberg wrote:
    Har tagit en promenad…hämtade en pizzameny på vägen!

Det blir nog denna efter invägningen:

Kebab
    lök
    gurka
    färska tomater
    pepperoni
    isbergssallad
    vitlökssås

Denna var inte helt fel heller:

oxfilé
    köttfärs
    räkor
    champinjoner
    lök
    vitlök
    gorgonzola
    bearnaisesås

Eller ska jag ta den andra?

Familjepizza så klart!

Vågar man ligga jämte dig då:
    Vitlök, lök mm

Hmm, lite orolig att din plan ”fylligare” tyvärr kommer att bli ”slätare” istället…synd att kasta bort allt slit du gjort nu, men men..as usual, du gör som du känner.

Lars Berglund wrote:
    Hmm, lite orolig att din plan ”fylligare” tyvärr kommer att bli ”slätare” istället…synd att kasta bort allt slit du gjort nu, men men..as usual, du gör som du känner.

Tar samtidigt bort upp emot 5kg vattenvikt sista dygnet
    + att det bör vara bra sug i musklerna, men vi får se…

Du skrev vad jag tänkte.

Jonas jag tyckte det såg kanonbra ut på bilderna så strula inte till det nu.

Lars Berglund wrote:
    Pecman wrote:
    Du skrev vad jag tänkte.

Jonas jag tyckte det såg kanonbra ut på bilderna så strula inte till det nu.

Bilder ljuger! :D

Var jäkligt utdragen och tom, det vill jag ändra på + att jag mådde skit efter förbedömningen…allt vände i magen, fick inte ens ner vatten.
    Var ju nära att bryta, så måste tyvärr krångla lite.
    Ni kan ha rätt…i vilket fall som helst, så blir det bra motstånd och måste göra ett försök att komma in i närheten av det jag ser på gymmet…har ju en del att fylla upp…när jag vet att jag kan få en helt annan look på armar, ben, axlar etc.
    Sedan är mage o rygg ställen där jag lätt slätar ut, men det ska jag försöka styra upp…
    Att varken dricka, äta eller salta på tävlingsdagen känns inte som den bästa laddningen + att jag gick väldigt tufft på vattnet sista 3 dygnen.
    Vill ju se vad kolhydrater och fyllning minus mycket vatten kan göra med fysiken! ;)

När man sista dygnet ligger på +20g Kalium och -8% vatten så kan en fet o salt pizza vara skillnaden på liv o död! :wazzup:

2 dagar före SM, 100,5kg o dan före DC 101,8kg:

[img=http://img376.imageshack.us/img376/1536/jonasokt08001yu6.jpg][img=http://img128.imageshack.us/img128/2876/danfredc003jr8.jpg]Före DC är taget senare på dagen, vägde endast 99,8kg när jag vaknade.
    Formen var likvärdig innan tävling, men till SM sabbade jag det ordentligt.

Fyllningen till DC var ju inte mycket att hurra över heller, så visst kan det bli klart bättre.
    Får se åt vilket håll det går denna gången?
    Har ju inte börjat pressa mig än vilken känns bra, men snart är det dax att tajta o torka till…

Drog ut mig sjukt mycket till DC, kändes verkligen inte hälsosamt. Hade jag fyllt upp på det, så kunde det iofs blivit riktigt bra…

Problemet är att man är så jäkla rädd för kolhydrater, vatten o salt i det läget, så man/jag tar det ett steg för långt!

Ser grymt ut på de bilderna!

Före dietstart och dagen före DC!

[img=http://img355.imageshack.us/img355/8919/jonasinnanresatillmtgp1gh6.jpg][img=http://img355.imageshack.us/img355/2522/danfredc004xf1.jpg]Knappt någon skillnad, samma fett %, bara lite mer svullen på första bilden!
    Bara vatten!

Lägsta vikt99,6kg – Startvikt morgon 120kg.
    Skillnaden på dessa bilder är 17-18kg.

Grymt bra jobbat, Jonas! :)

Ah, var försiktig nu med fredagen. Om jag var du, skulle jag göra inget radikalt (deff utan kollisar och sen bufff….) Men i alla fall, tror att du vet din kropp lite bättre än vad jag gör :D så önskar bara lycka till och hoppas att kroppen reagerar som du vill! Ha kul nu i årets sista tävling, hoppas att du mår lite bättre denna gång :up:

Jonas Lundberg wrote:
    Före dietstart och dagen före DC!

Lite lustigt faktiskt att du ser ut som ett discobygge på före-bilden och har riktigt bra symetri på efter-bilden, alltså att bara överkroppen svullnar så inåt helvete men benen förblir ungefär i samma size. Hur fan går det till? Hamnar alltid allt vatten och den mesta fettvikten ovanför midjan på dig eller?

Ser snyggt ut nu, hur som. Hoppas det går bra för dig med laddningen till helgen nu. :)

Jonas Lundberg wrote:
    När man sista dygnet ligger på +20g Kalium och -8% vatten så kan en fet o salt pizza vara skillnaden på liv o död! :wazzup:

20+ kalium??

va fan ska du ta livet av dig gubbe!

Sänk för tusan , du kan krampa ihop och vill det sig illa sätter det sig på hjärtat!

Lite vett får du använda…

Bara ett litet råd! OK…

Viewing 15 posts - 1,741 through 1,755 (of 2,038 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.