- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 december, 2008 at 22:08 #651243Anonym anvandareMember
Hoppas det är ok att jag lägger upp denna. Lite synd att du inte gick in i -100 men efter förra veckans strapatser så är det väl förståeligt att det inte var det lättaste. Bra kämpat och roligt att se dig live.
EDIT: Segt också att musiken strulade men det löste ju du ändå.
6 december, 2008 at 22:47 #651244Anonym anvandareMemberMitt kaloriintag efter invägningen tills nu är ganska maxat…förmodligen upp emot 10 000kcal också kommer man hem och väger sig…1hg mindre än invägningen. Då drack jag ändå flera liter emellan förb. o final och salt intaget är ganska maxat med MC maten, mer än 10g salt i 2 plusmenyer.
Familjepizza
12 Mozartkulor 1000kcal
Mycket bullar o kakor
Jordnötter (säkert över 1000kcal här)
400g bröd med jordnötssmör till frukost
2st Big Tasty plus meny efter förbedömning (en BT innehåller 850kcal, bara burgaren)
McFlurry Dajm
Mer kakor
1 Big Tasty plus meny efter finalen
En stor påse godisOch nu mängder med Cola zero…
6 december, 2008 at 22:49 #651245Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:Mitt kaloriintag efter invägningen tills nu är ganska maxat…förmodligen upp emot 10 000kcal också kommer man hem och väger sig…1hg mindre än invägningen. Då drack jag ändå flera liter emellan förb. o final och salt intaget är ganska maxat med MC maten, mer än 10g salt i 2 plusmenyer.Familjepizza
12 Mozartkulor 1000kcal
Mycket bullar o kakor
Jordnötter (säkert över 1000kcal här)
400g bröd med jordnötssmör till frukost
2st Big Tasty plus meny efter förbedömning (en BT innehåller 850kcal, bara burgaren)
McFlurry Dajm
Mer kakor
1 Big Tasty plus meny efter finalen
En stor påse godisOch nu mängder med Cola zero…
Dags att påbörja satsningen för 110kg hård och ”torr” inför nästa tävling nu då?
6 december, 2008 at 22:59 #651246Anonym anvandareMemberBenjamin Hering wrote:Dags att påbörja satsningen för 110kg hård och ”torr” inför nästa tävling nu då?Jadu…hade varit glad att säga att nu får det räcka…
Det är bara att återvända till snickerboa och är lite sugen att för första gången på nästan 10år…försöka lägga på sig lite mer muskler.
Scenen borde jag hålla mig borta ifrån.
Och problemet nu är ju att hålla vikten i schack…gillar ju mat och är alltid hungrig.Bra bild förresten!
8 december, 2008 at 03:06 #651247Anonym anvandareMember100kg igår morse – 110kg nu…konstigt!
Jäklar vilket vattentryck jag har!8 december, 2008 at 09:38 #651248Anonym anvandareMemberJonas du var ju möjlig att säga hej till. Ropade på dig 3 gånger när du gick förbi. Vet att jag är kort, men så kort visste jag inte
8 december, 2008 at 09:57 #651249Anonym anvandareMemberAndreaz Engström wrote:Jonas du var ju möjlig att säga hej till. Ropade på dig 3 gånger när du gick förbi. Vet att jag är kort, men så kort visste jag inteJag hörde eller såg tyvärr inte det!
Såg dig en gång dock, men du såg lite upptagen ut då + att jag hade min lilla matpause…innan det var dax att fota och titta på tävlingarna igen.
Satt och fotade tävlingarna nonstopp förutom en mat pause.
FF är årets bästa helg! :up:8 december, 2008 at 13:24 #651250Anonym anvandareMemberSynd du inte lyckades klämma in dig under 100 kg, hade varit rätt kul att se dig riktigt hård på scenen någon gång!! Runt 97 kg tror jag du är rätt hård på!!
Låter bra att du inte gett upp planerna på att satsa vidare!! :up:
8 december, 2008 at 14:07 #651251Anonym anvandareMemberGranqvist wrote:Synd du inte lyckades klämma in dig under 100 kg, hade varit rätt kul att se dig riktigt hård på scenen någon gång!! Runt 97 kg tror jag du är rätt hård på!!Låter bra att du inte gett upp planerna på att satsa vidare!! :up:
Problemet är att jag vattnar på mycket under dagen. Var i min torraste form fredag morgon, men så vill inte min kropp vara så länge.
Hade jag kunnat fylla upp mig på den formen och fortfarande varit lika torr, så hade det sett bra ut, men jag fixar inte det och har faktiskt gett upp nu på egen hand…11 december, 2008 at 12:46 #651252Anonym anvandareMemberMåste berätta om min viktkurva dom sista dagarna;
Fredag morgon (dan före tävling): 99,3kg
Fredag kväll (invägning): 102,8kg
Lördag morgon (Luciapokalen): 100,1kg (fortfarande tungviktare, men fick ju äta mycket för det under natten) Ett skämt om nu inte alla fattar det, försökte inte väga något speciellt![/b]
Söndag kväll (18-20 timmar sedan jag vägde 100kg): 110kg
Torsdag morgon (idag): 114,5kg (15kg mer än lägsta vikten för 6 dagar sedan)Tror inte jag fixar en promenad för då kommer nog vader och underben att sprängas, trycker ju där ändå så det räcker.
Trämnade lite Bröst/Rygg i måndags, bra tryck och en klass större!
Har sedan vilat i 3 dagar.
Ska köra ben imorgon, blir nog en upplevelse…Vågar jag ta en bild imorgon natt och publicera här?
Ska ta någon bild, men om jag tänker lägga upp den återstår att se. :yikes:
Kommer förmodligen att väga närmare 120kg då.From lördag till Julafton blir det Protein/fett diet igen, kan inte se ut som en vattenballong!
PS. Jag vräker inte i mig mat och skräp, men lite gott blir det. Har ju inte ätit kolhydrater på 8 veckor innan + att jag pressade vattnet hårt i 2 omgångar. Dieten har ju även pågått under 30 veckor.
11 december, 2008 at 13:20 #651253Anonym anvandareMemberHärrej*vlar vilken dalande vikt upp och ner!
Du måste ju få gott tryck på gymmet nu
Kör hårt!och förresten klart du ska lägga upp bild!
11 december, 2008 at 13:48 #651254Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:Måste berätta om min viktkurva dom sista dagarna;Fredag morgon (dan före tävling): 99,3kg
Lördag morgon (Luciapokalen): 100,1kg (fortfarande tungviktare, men fick ju äta mycket för det under natten) Ett skämt om nu inte alla fattar det, försökte inte väga något speciellt![/b]
Torsdag morgon (idag): 114,5kg (15kg mer än lägsta vikten för 6 dagar sedan)Tror inte jag fixar en promenad för då kommer nog vader och underben att sprängas, trycker ju där ändå så det räcker.
Ska köra ben imorgon, blir nog en upplevelse…Vågar jag ta en bild imorgon natt och publicera här?
Kommer förmodligen att väga närmare 120kg då.From lördag till Julafton blir det Protein/fett diet igen, kan inte se ut som en vattenballong!
PS. Jag vräker inte i mig mat och skräp, men lite gott blir det. Har ju inte ätit kolhydrater på 8 veckor innan + att jag pressade vattnet hårt i 2 omgångar. Dieten har ju även pågått under 30 veckor.
Klart att du ska visa dagsformen sen, det hör ju till.
Blir det nyårslöftet 2008-2009 att börja satsa på 110 kg hård och torr då eller8)?
11 december, 2008 at 14:22 #651255Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:Måste berätta om min viktkurva dom sista dagarna;Fredag morgon (dan före tävling): 99,3kg
Kanske dags för dig att ta en realitycheck gällande din definition på ”vräka” och ”lite gott”. Kanske även en vidare utvärdering av vad som faktiskt behövs eller inte behövs för att du ska täcka ditt energibehov. Vem vet, du kanske till och med skulle kunna komma fram till att det räcker med 3 mackor istället för 10. Eller en portion thaikäk istället för 4. Om du nödvändigtvis vill äta pizza så räcker säkert en vanlig istället för familjesizen…osv osv. Det är inte bara skräp och kolhydrater som leder till överskott. (Även om jag vet att det kan vara svårt för den med överdriven aptit och lite dålig insikt)
Inte för att det spelar mig nån roll om du går upp 20 kg på två veckor…det får du väl göra om du vill…men när du inte förstår riktigt varför, så vore det kanske ändå på sin plats att kliva ur förnekelsen och face the facts. Tror nämligen inte att din kropp fungerar så där väldigt annorlunda än någon annans egentligen…INSIKT!
Delar gärna med mig av mitt nya motto ”DET BLIR INTE SVÄLT I ÅR HELLER”!
(PS. För att inte få mothugg som: ”Men du brukar ju oxå svullna på bra”, så vill jag tillägga att jag i alla fall vet varför jag svullnar, när jag gör det…att jag äter alldeles för mycket. DS.)
11 december, 2008 at 15:00 #651256Anonym anvandareMemberCamilla Öhman wrote:Kanske dags för dig att ta en realitycheck gällande din definition på ”vräka” och ”lite gott”. Kanske även en vidare utvärdering av vad som faktiskt behövs eller inte behövs för att du ska täcka ditt energibehov. Vem vet, du kanske till och med skulle kunna komma fram till att det räcker med 3 mackor istället för 10. Eller en portion thaikäk istället för 4. Om du nödvändigtvis vill äta pizza så räcker säkert en vanlig istället för familjesizen…osv osv. Det är inte bara skräp och kolhydrater som leder till överskott. (Även om jag vet att det kan vara svårt för den med överdriven aptit och lite dålig insikt)Inte för att det spelar mig nån roll om du går upp 20 kg på två veckor…det får du väl göra om du vill…men när du inte förstår riktigt varför, så vore det kanske ändå på sin plats att kliva ur förnekelsen och face the facts. Tror nämligen inte att din kropp fungerar så där väldigt annorlunda än någon annans egentligen…INSIKT!
Delar gärna med mig av mitt nya motto ”DET BLIR INTE SVÄLT I ÅR HELLER”!
(PS. För att inte få mothugg som: ”Men du brukar ju oxå svullna på bra”, så vill jag tillägga att jag i alla fall vet varför jag svullnar, när jag gör det…att jag äter alldeles för mycket. DS.)
Ok!
Strunt samma hur det ser ut nu…formen till jul ska vara god!Först kolhydrater, natrium och vatten bort, sedan när man tillför alla dessa i lite större mängder så suger kroppen åt sig, inget konstigt med det.
Det konstiga är att det är värre än någonsin och det verkar inte vara någon hejd på kroppes förmåga att suga åt sig vatten.
Kroppen är ju inte i något normalt tillstånd nu utan den överkompenserar vatteninlagringen och säkert fett också för den delen.
Har ödem nu och det känns och syns!11 december, 2008 at 15:06 #651257Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:Ok!
Strunt samma hur det ser ut nu…formen till jul ska vara god!Först kolhydrater, natrium och vatten bort, sedan när man tillför alla dessa i lite större mängder så suger kroppen åt sig, inget konstigt med det.
Det konstiga är att det är värre än någonsin och det verkar inte vara någon hejd på kroppes förmåga att suga åt sig vatten.
Kroppen är ju inte i något normalt tillstånd nu utan den överkompenserar vatteninlagringen och säkert fett också för den delen.
Har ödem nu och det känns och syns!Ät MINDRE och rör på dig MER så släpper vattnet, gör det nu innan du får så ont i fötterna så du inte KAN gå.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.