Kämpar emot…Aptit, Ålder och ALLT vad det innebär…!!!

Home Forums Dagböcker Kämpar emot…Aptit, Ålder och ALLT vad det innebär…!!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,801 through 1,815 (of 2,038 total)
  • Author
    Lars Berglund wrote:
    Ät MINDRE och rör på dig MER så släpper vattnet, gör det nu innan du får så ont i fötterna så du inte KAN gå.

Jasså! :p

From lördag blir det strikt igen…

Jonas Lundberg wrote:
    Jasså! :p

From lördag blir det strikt igen…

Jo men ibland känns det som du ändra inte förstår eller vill förstå, för då hade du VARIT en -100 kille på FF och i ditt livs form! :emo-thumb Men nästa gång…..

Lars Berglund wrote:
    Jo men ibland känns det som du ändra inte förstår eller vill förstå, för då hade du VARIT en -100 kille på FF och i ditt livs form! :emo-thumb Men nästa gång…..

1. Varför talar folk om vad man ska göra?

2. Varför skriver jag som jag gör?

Svar: För att folk ska påpeka att jag gör fel och det är ju det jag försöker framkalla.

Tycker det är så roligt att få folk att tro saker, förstår inte varför folk bryr sig så in i helvete mycket.
    Tänk om man kunde vara som man vill utan att folk ska snacka en jävla massa.
    Jag provocerar gärna och det går hem, jag kommer att fortsätta och folk kommer att fortsätta att lägga sig i…
    That´s the fun part!
    Folk har så jäkla dålig humor och jag också. :D

Jonas Lundberg wrote:

Svar: För att folk ska påpeka att jag gör fel och det är ju det jag försöker framkalla.

Tycker det är så roligt att få folk att tro saker, förstår inte varför folk bryr sig så in i helvete mycket.
    Jag provocerar gärna och det går hem, jag kommer att fortsätta och folk kommer att fortsätta att lägga sig i…
    That´s the fun part!

Absolut, men om du kunde komma i form nån gång så tror jag ingen brytt sig, sen om du väger 95 eller 102 kvittar, du har ju som sagt bra linjer det vet jag, men tyvärr så syns dom aldrig när du inte kommer in hård, men det är klart det är ju alltid ”godare” att söka TRYCK iform utav pizza osv istället för att komma in trycklös och rippad! (OCH SE STÖRRE UT PÅ SCENEN) ..men det är ju det där jäkla vattnet!:emo-thumb

Egentligen bryr jag inte mig ett skit hur du gör, men kan bara tycka det är ”waste” utav vad som skulle kunna vara en fin fysik, men sök vidare du efter det optimala ”trycket” på scen!

Peace out:up:

Jonas Lundberg wrote:

That´s the fun part!

Still in denial :O

Å kommentarerna får du nog bara ta, med tanke på att du viker ut dig som du gör…det kommer på köpet i offentligheten. Citat: ”Forum is just for fun”

Ha det gött så länge ”Mr Vatten”!

Lars Berglund wrote:
    Absolut, men om du kunde komma i form nån gång så tror jag ingen brytt sig, sen om du väger 95 eller 102 kvittar, du har ju som sagt bra linjer det vet jag, men tyvärr så syns dom aldrig när du inte kommer in hård, men det är klart det är ju alltid ”godare” att söka TRYCK iform utav pizza osv istället för att komma in trycklös och rippad! (OCH SE STÖRRE UT PÅ SCENEN) ..men det är ju det där jäkla vattnet!:emo-thumb

Egentligen bryr jag inte mig ett skit hur du gör, men kan bara tycka det är ”waste” utav vad som skulle kunna vara en fin fysik, men sök vidare du efter det optimala ”trycket” på scen!

Peace out:up:

Min fysik är samma eller bättre utan pokaler…när JAG försöker att toppa mig inför tävling så blir formen sämre.
    Vad jag gjorde och hur jag mådde på DC vet bara jag och det var inte direkt nyttigt för kroppen, ville inte gå igenom det en gång till…
    Och är alltid utdragen på tävling, så något tryck finns inte trots pizza.
    Är väldigt trött på att höra om min form, den är som den är.
    Skulle jag kunna behålla min morgonform över dagen och fylla upp mig, så kunde det se bra ut, men JAG fixar inte det.
    Skit samma egentligen, det är bättre om jag inte tävlar, svårt att låta bli bara.
    Jag har gått vidare och är glad om man inte pratar om min form…
    Träna och må bra är det viktigaste inte om jag är slät eller inte!

Camilla Öhman wrote:
    Still in denial :O

Å kommentarerna får du nog bara ta, med tanke på att du viker ut dig som du gör…det kommer på köpet i offentligheten. Citat: ”Forum is just for fun”

Ha det gött så länge ”Mr Vatten”!

Då kunde ju gnällspikarna också ta det för vad det är och skriva med glimten i ögat.
    Folk är korkade och det är fakta…I hate people (gammal punklåt) :D

Nej det är bara fett som jag har lagt på mig nu, 15kg på 6 dagar.

Inte mycket sanning i ovanstående, att man måste skriva svar för att folk ska förstå[/b]. :p

Jonas Lundberg wrote:
    Då kunde ju gnällspikarna också ta det för vad det är och skriva med glimten i ögat.
    Folk är korkade och det är fakta…I hate people (gammal punklåt) :D

Nej det är bara fett som jag har lagt på mig nu, 15kg på 6 dagar.

Inte mycket sanning i ovanstående, att man måste skriva svar för att folk ska förstå[/b]. :p

Nej, så klart é det inte 15 kg fett…men du borde, med all din erfarenhet, förstå vad jag menar. Å det är just på grund av att man vet att du har all din erfarenhet och din förmåga att se och bedömma andra, som det blir lite svårt att förstå hur du kan ha så svårt att se dig själv i ”nyktert ljus”.

Jag vet oxå att du har svårt att lyssna och lita på andra…eftersom du anser att du vet bäst själv…men oki…det hjälper ju inte vad andra tycker och vill…när det handlar om dig, du måste ju först vara DÄR själv!

Men om du ändå tycker om att tävla och experimentera med olika upplägg, så kanske det skulle vara värt att göra ett experiment med att följa någon utomståendes upplägg…utan att ifrågasätta, bara ge dig hän…om du nu skulle kunna släppa den kontrollen.

Tror verkligen inte att någon vill dig illa, när de kommer med ”goda råd”…blir bara lite lätt frustrerande när man ser dig kämpa i din egen motvind.

Ja ja!
    Det blir nog bra någon gång eller inte.
    Det där med fettet skrev jag bara för att spela dum.
    Är gärna barnslig och dum…
    Skit i min form nu…nu ska jag komma i skaplig form igen!

Imorgon blir det fett/protein diet fram till julafton, snabbaste sättet att fixa till formen och speciellt om man ser ut som jag gör nu.
    Räknar med att tappa 8-10kg på dessa dagar…

Morgonvikt idag: 114,3kg (vilket blir utgångsvikt).
    Första dagen som vikten inte har ökat.

När jag vaknar på julafton så ska vikten vara under 106kg, God Jul!

Jobbar sent i natt, hemma vid 04.00, då tänkte jag ta en före bild.
    Det kommer att se förjävligt ut då efter 11 timmar i bil/taxi. När jag har suttit så länge i sträck så samlar sig än mer vatten kring midjan och jag ser riktigt fet ut.
    Håller nog på den bilden tills projektet är slutfört, om jag vågar visa den överhuvudtaget? 😮

Idag blir det benträning efter 3 dagars vila. Kommer nog att få pump så det räcker till med allt vatten i kroppen. :D

Körde ben igår…hela passet blev ett enda Giantset!

Började med; Benpress, Sittande Legcurl, Sittande Vadpress – 4 varv i en följd.

Sedan; Knäböjmaskin i superset med Liggande legcurl – 4 Superset utan vila. (endast tiden att byta vikt och maskin).

Triset igen: Donkeys maskin, Kai Grenne special (knästående bakåtkick i liggande legcurl), Benspark – 3 varv i en följd (här var pulsen hög, grimaserade mellan seten och hade svårt att gå).

Fick köra ett set crunches mitt i för att lätta spänningen i korsryggen och körde crunches efteråt också.

Mycket skönt pass…det blir fler ggr. Hade tänkt att dela upp benträningen, men detta var så effektivt, så det blir endast ett benpass tillsvidare.
    Brukar köra så här när jag kör framsidan, baksidan o vader ihop, men inte lika högt tempo.

Dax för Ägg och Majonäs till frukost.
    Har jobbat sent i natt…

Shit vilket benpass du körde :up:
    Slänger du upp bild så man får se hur formen ser ut nu? =)

The_Insane wrote:
    Shit vilket benpass du körde :up:
    Slänger du upp bild så man får se hur formen ser ut nu? =)

Det är inklusive uppvärmningsset, fast jag kör dom med väldigt mycket kontakt, så dom känns och kan nästan se ut som att det är tungt.

Begrundade fysiken i natt efter jobbet…tänkte ta kort, men så som det såg ut vill jag inte dokumentera eller visa någon.
    Såg ut som när jag började dieten fast benen var mycket slätare nu.
    Har väldigt lite fett på benen, men det kan man inte tro nu…inte en markering på benen och vaderna ser ut som på en tant med ödem. Hade även konstiga knölar uppe på sidan av låret – vattenansamling.
    Har inte så kraftiga leder, men nu är fotlederna rejäla.
    Bilring runt magen och en mjuk påse fram på magen, kvinnobröst. Huden på ryggen är 2-3cm tjock och ansikten är runt – snyggt! :D

Jonas: Tvärt om, detta tycker jag definitivt skall dokumenteras :)

Calle Sirén wrote:
    Jonas: Tvärt om, detta tycker jag definitivt skall dokumenteras :)

tycker likadant att det borde dokumenteras =)

Jag är nöjd med formen strax före tävlingarna men inte med vad jag uppvisar på scenen…
    Har ju trots allt kommit i min bästa form 3 gånger om, Inför SM, DC och LP!

[img=http://img135.imageshack.us/img135/8508/jonasokt08002cf7.jpg][img=http://img135.imageshack.us/img135/179/danfredc006bk3.jpg][img=http://img135.imageshack.us/img135/8546/dsc00077to9.jpg]På alla 3 bilderna är jag tömd på både kolhydrater, vatten och natrium.
    På bilden inför DC hade jag dock ätit ganska ordentligt och det var efter lunch. Vägde där 101,8kg och skulle ju väga in under 100kg. Vatten o salt hade jag slutat med, trodde jag skulle pinka bort det sista, men det fanns inget att pinka på hela kvällen. Så det blev totalt 100min promenad i varma kläder för att svettas bort det sista och total fasta för att klara invägningen.
    Åt och drack en del sedan, men på tävlingsdagen blev det inte mycket av den varan och blev yr och matt efter förbedömningen.
    Låg i hotellsängen hela eftermiddagen och ALLT jag försökte stoppa i mig kom upp igen, trodde jag var tvungen att bryta tävlingen, men en glass fick mig på benen igen. Fick även ner 1 liter vaniljyoghurt och 1 liter nyponsoppa innan finalen. Var inte så laddad, men väl på scenen kom dagens första leende och jag tyckte det var roligt. Är glad att jag slapp bryta tävlingen.

Tyvärr så kan jag inte hålla denna formen över dagen och lyckas nog alltid försämra formen till tävlingsdagen.

Nu är jag inte deppig över det och nu ska först formen fixas till, sedan god julmat hos föräldrarna.

Efter det blir det fortsatt hårdkörning på gymmet och tanken är att det ska byggas lite nya muskler…

Inga tävlingar i sikte och det känns som att jag borde stå över den biten, men det blir nog inte så.

Att hoppa av dagen innan tävling är nog min melodi, då har jag uppnåt en bra form vilket kanske är största målet med hela dieten och slipper bli missnöjd över form och placering på tävlingsdagen.

OBS! Det finns lite ironi i texten, måste förklara mig känns det som.

PS. Saker och ting är som det är och är fortsatt glad att slippa höra vad jag SKA göra för att komma i form. Jag sliter med min form och har verkligen inte lätt att komma i form eller att vara i form…

Viewing 15 posts - 1,801 through 1,815 (of 2,038 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.