Kämpar emot…Aptit, Ålder och ALLT vad det innebär…!!!

Home Forums Dagböcker Kämpar emot…Aptit, Ålder och ALLT vad det innebär…!!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,831 through 1,845 (of 2,038 total)
  • Author
    Rasmus Andersson wrote:
    Är det där en måltid?
    I så fall, :up:

Nej det är inte EN måltid utan dagens bas av mat. Fast när jag är ledig och sover länge, så äter jag upp maten under kortare tid än när jag jobbar.

Jaa du Mr Lundberg, det är iaf inte tråkigt o läsa om dina äventyr.
    Men nästa gång vi träffas så ska jag ge dig min syn på dina ”vattenproblem”, jag har en liten teori om vad som skulle kunna funka på dig. Har haft flera som jag hjälpt och även migsjälv som har väldigt lätt för o lägga på sig vätska på tävlingsdagen. (Just nu ser jag iofs ut som en barbapappa, men det är inget vätskeproblem-det är ett fettproblem:)

Det kan ju vara så att du redan testat min teori, men det märker vi då.

Ha de gött!

Storfredda wrote:
    Jaa du Mr Lundberg, det är iaf inte tråkigt o läsa om dina äventyr.
    Men nästa gång vi träffas så ska jag ge dig min syn på dina ”vattenproblem”, jag har en liten teori om vad som skulle kunna funka på dig. Har haft flera som jag hjälpt och även migsjälv som har väldigt lätt för o lägga på sig vätska på tävlingsdagen. (Just nu ser jag iofs ut som en barbapappa, men det är inget vätskeproblem-det är ett fettproblem:)

Det kan ju vara så att du redan testat min teori, men det märker vi då.

Ha de gött!

Ja, kan man lösa den gåtan så skulle det bli klart bättre.
    Om jag skippar vatten, salt och kolhydrater så håller jag mig ganska torr, men drar ändå vatten till huden.
    Efter sömn och på morgonen är enda tiden som jag är någorlunda torr.
    Kan inte fylla då drar jag vatten med en gång.
    Sedan drar jag alltid ur mig för mycket och blir slapp pga det.
    Det enda som jag ser skulle funka är att fylla lite kvällen innan sedan sova tills tävlingen börjar och gå upp på fastande mage…

2:a dagen utan kolhydrater…vilken skillnad redan. Huden blir tunnare, ådror och markeringar börjar titta fram igen. Vattnet har börjat släppa och letat sig in i musklerna.
    Här 14kg över lägsta vikten ser det riktigt skapligt ut, även om den här dåliga mobilbilden inte visar det.
    Och som det såg ut i fredags…var så sjukt svullen då…det går inte att förklara, men såg ut som en fet tant med ödem…
    Det går verkligen åt rätt håll igen och efter 5-7 dagar på den här dieten, så kommer formen att vara bra.

Väger 113kg här.

PS. Var även klotrund i ansiktet innan!

Ser riktigt gott ut. Blev sugen på vattenkastanjer nu då jue.. Jag är ju ny på detta så det med vattnet var intressant har aldrig sett det innan men tror jag förstår vad du skriver om. Är det det som kan ses på axlarna bla ? Hade varit intressant att se en före bild ;-)

Umbra wrote:
    Ser riktigt gott ut. Blev sugen på vattenkastanjer nu då jue.. Jag är ju ny på detta så det med vattnet var intressant har aldrig sett det innan men tror jag förstår vad du skriver om. Är det det som kan ses på axlarna bla ? Hade varit intressant att se en före bild ;-)

Nja, det är muskler med pump i och visst finns där mycket vatten i musklerna och är ganska välfylld nu efter tävling…
    …men det är vatten i huden vi prater om, orkar inte förklara mer nu.

Jag tror nog ändå att gåtan inte är helt olösbar:).

Ja, det där med vätska efter en tävling kan vara hemskt. Jag kommer ihåg hur fan jag såg ut själv….fick inte på mig skorna o vissa delar på kroppen domnade bort. Jag gick oxå upp 10-12 kg på 2-3 dagar efter tävlingen. Först såg det bara häftigt ut, men sen när man fick sjukskriva sig för att man inte kunde röra sig så var det inte lika häftigt.
    Har för mig att jag hade ett 2 cm vattenlager på smalbenen.

Storfredda wrote:
    Jag tror nog ändå att gåtan inte är helt olösbar:).

Ja, det där med vätska efter en tävling kan vara hemskt. Jag kommer ihåg hur fan jag såg ut själv….fick inte på mig skorna o vissa delar på kroppen domnade bort. Jag gick oxå upp 10-12 kg på 2-3 dagar efter tävlingen. Först såg det bara häftigt ut, men sen när man fick sjukskriva sig för att man inte kunde röra sig så var det inte lika häftigt.
    Har för mig att jag hade ett 2 cm vattenlager på smalbenen.

Jag har lösningen:emo-thumb
    Sitter här ganska exakt en vecka efter tävling med en viktökning på 2,4kg från invägning. Lika torr å tight i huden som 2-3 dagar före tävling, hade troligtvis kunnat stå på scen igen till helgen i samma form som på LCP. Jodå jag har ätit gott, utan att överdriva, och tränat 3-4 pass.
    Bara å höra av sig om någon vill veta ”hemligheten8)”, men det kostar!
    1st familjepizza å 4-5 brownies alt 1st kycklingkebabrulle å 2 burkar Ben & Jerrys:pop:

Ja du får gärna berätta hemligheten för mig! Skulle tippa på att en del av det hela är o röra på sig, inte bara ligga o vila fast man gärna vill. Sen är det väl så att man får kontrollera sitt drickande kan jag tänka mig. Man behöver ju inte dricka så mycket som man egentligen vill. Det misstaget har vi nog gjort båda två.
    Jag gissar att du kommer bli årets ”attraktion” i thailand….hehe.

Såg dig på DC fiiina linjer, hade du varit lite hårdare jösses!!

Tobbe K wrote:
    Jag har lösningen:emo-thumb
    Sitter här ganska exakt en vecka efter tävling med en viktökning på 2,4kg från invägning. Lika torr å tight i huden som 2-3 dagar före tävling, hade troligtvis kunnat stå på scen igen till helgen i samma form som på LCP. Jodå jag har ätit gott, utan att överdriva, och tränat 3-4 pass.
    Bara å höra av sig om någon vill veta ”hemligheten8)”, men det kostar!
    1st familjepizza å 4-5 brownies alt 1st kycklingkebabrulle å 2 burkar Ben & Jerrys:pop:

Får kanske anlita dig som Guru, next time! :)
    Kan träffas och ta ett snack någon gång and some food, it´s on me! ;)

Mia Åström wrote:
    Såg dig på DC fiiina linjer, hade du varit lite hårdare jösses!!

Det är ju just det…och fylligare om jag får välja!

Jonas Lundberg wrote:
    Får kanske anlita dig som Guru, next time! :)
    Kan träffas och ta ett snack någon gång and some food, it´s on me! ;)

Låt Tobbe bjuda på mat.
    Lika hård som han var på tävlingen, lika bra är han på att laga mat.
    Inte många som kommer i sådan form, inte många som kan laga sådan go mat.

FEVER wrote:
    Låt Tobbe bjuda på mat.
    Lika hård som han var på tävlingen, lika bra är han på att laga mat.
    Inte många som kommer i sådan form, inte många som kan laga sådan go mat.

Ska jag få veta Tobbes hemligheter, så måste ju jag bidraga med något…det blir inte matlagning…

Jag och gå och lägga mig på kvällen går inte riktigt ihop…ögonen höll på att trilla ner hela dagen på jobbet igår, lite bättre idag…men pigg är jag inte!
    Har laddat med lite kaffe och kakao-choklad (min nya last), känns som något som skulle passa riktigt bra på tävlingsdagen; rikligt med kalium, lite socker, energi mm.
    Ska ta lite uppåt-tjack också (Thermo Fire ifrån ProLab) och Arginin, sedan är jag laddad för ett riktigt bra Bröst/Rygg pass.

Viewing 15 posts - 1,831 through 1,845 (of 2,038 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.