Kämpar emot…Aptit, Ålder och ALLT vad det innebär…!!!

Home Forums Dagböcker Kämpar emot…Aptit, Ålder och ALLT vad det innebär…!!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,891 through 1,905 (of 2,038 total)
  • Author

Ska till Skåne några dagar.
    På söndag blir det träning i Ystad på [http://www.breezefitness.se/ Breeze fitness], Seth och Johannas nya gym.

PÅ måndag ska jag träna på [http://www.athleticcenter.se/athleticcenter.htm Athletic center] i Malmö.

Så är tanken! ;)

Tycker inte alls att benen är sämre och överkroppen bättre. Du är bara i bättre form helt enkelt….Men Ignorance is blessed :D
    Nu har jag tröttnat helt…

Daniel Dehn wrote:
    Hur har det gått på ”Gästpassen” Jonas?

Lite bilder och tankar vore skoj :).

Take care och ha en bra nyårsvecka!

MVH Daniel Dehn

Det har gått bra, 2 renodlade gym i min smak, inga grupp-pass på något av gymmen, endast bra utrustning för styrketräning.
    Athletic har ju funnits sedan urminnes tider och Breeze Fitness är nytt sedan i somras.
    Tyvärr inga bilder, bara dom jag har i huvudet.
    Bägge gymmen skulle duga för mig att träna på, lite nya och annorlunda maskiner på Breeze, något fler maskiner på Athletic och vid en snabb blick så såg det komplett ut. Saknade någon benmaskin på Breeze, men det fanns ju annars dom vanliga benmaskinerna; Benpress, Hacklift, Smith, Benspark, Sittande o liggande legcurl, stående,- sittande o donkeys vadmaskiner (tror jag fick med det mesta?).
    8:a :up: för Breeze.
    Nio :up: för Athletic men snudd på tio.

Daniel Dehn wrote:
    Coolt, höga betyg för skåningarna då :evil:.
    Haha, nej men det kan man väl unna dem.

Var du själv där nere eller åkte ni ett gäng igen?

MVH Daniel Dehn

Jag åkte ner själv och träffade lite vänner.

En lustig sak; när vi åkte förbi Ahmads butik så skulle han precis öppna och var ute och satte upp flaggorna. En slump som rörde sig om några sekunder.

Tränade ben med Claes Åkesson i Ystad som var precis före mig på SM, hur det nu kunde gå till… :D

Eddie The Monster wrote:
    Tycker inte alls att benen är sämre och överkroppen bättre. Du är bara i bättre form helt enkelt….Men Ignorance is blessed :D
    Nu har jag tröttnat helt…

I själva verket så var formen bättre nu, hade mindre fett på kroppen, men på scenen var det lite si och så.
    Fast nu skiter vi i det!

Ska göra en Dave Palumbo toppning lördag – söndag, tänkte jag.
    Tidsåtgång: ett dygn
    Eller en kort version av en toppning. I det stora hela vatten och salt bort, sedan energi och salt in.
    Mer om det senare… :)

dricker du alkohol någon gång under året eller ?

Anders90 wrote:
    dricker du alkohol någon gång under året eller ?

Kan tänkas men väldigt sällan!
    Dom sista 8 åren har jag inte varit berusad mer än max 1 gång/år .
    Någon öl kan det bli nån gång.

Jonas Lundberg wrote:
    Kan tänkas men väldigt sällan!
    Dom sista 8 åren har jag inte varit berusad mer än max 1 gång/år .
    Någon öl kan det bli nån gång.

är det bara för träningens skull eller ?
    tappar du mycket om du dricker alkohol ?

:)

Anders90 wrote:
    är det bara för träningens skull eller ?
    tappar du mycket om du dricker alkohol ?

:)

Jag tänker nog inte på det sättet längre…har blivit en vana att inte dricka så mycket och bodybuilding är en livsstil som ÄR mitt liv, så det bara blir så + att jag jobbar nästan alltid nyår och midsommar mm.
    Lägger hellre dom pengarna på något annat och man mår så dåligt dagen efter. Sedan blir man pantad i huvudet när man är för full. Har även märkt att folk som är mindre begåvade blir än mer korkade när dom är fulla. Är ganska övertygad att IQ sjunker när promillen ökar. Hade man låg IQ i från början, så blir det inte mycket kvar när man är ordentligt packad. En del tappar talförmågan och då verkar det inte finnas mycket hjärnkapacitet kvar.

Jonas Lundberg wrote:
    Jag tänker nog inte på det sättet längre…har blivit en vana att inte dricka så mycket och bodybuilding är en livsstil som ÄR mitt liv, så det bara blir så + att jag jobbar nästan alltid nyår och midsommar mm.
    Lägger hellre dom pengarna på något annat och man mår så dåligt dagen efter. Sedan blir man pantad i huvudet när man är för full. Har även märkt att folk som är mindre begåvade blir än mer korkade när dom är fulla. Är ganska övertygad att IQ sjunker när promillen ökar. Hade man låg IQ i från början, så blir det inte mycket kvar när man är ordentligt packad. En del tappar talförmågan och då verkar det inte finnas mycket hjärnkapacitet kvar.

ok, ville bara veta eftersom att du är så seriös med träning/tävling!
    tack för ditt svar.

MVH

Anders90 wrote:
    ok, ville bara veta eftersom att du är så seriös med träning/tävling!
    tack för ditt svar.

MVH

Visst är man seriös, men inte överdrivet seriös.
    Får inte gå upp över huvudet eller att hälsan blir lidande.
    Att må bra är viktigast!

Visst blir man fokuserad på sig själv under en tävlingsdiet, men när folk bara pratar om sin form, diet, träning etc. så blir man ganska less…vem fan vill höra på det?

Sedan är alla profeter i sin egen tro, men när folk endast tror att deras sätt är det rätta, så orkar man inte heller lyssna.

Just den här egofasen man lätt kommer in i under en tävlingsdiet är den tråkiga biten med sporten. Man hamnar lätt där, men behöver ju inte tala om det för alla…folk orkar inte lyssna på det!

Dax att äta innan träningen:

Måste ha ett litet mellanmål!

1,25kg Nötfärs

1 paket finkrosadde tomater med chille

lite mager matlagningsdrädde

lite grönsaker

örtsalt, pepparmix

Det var förbanne mig något av det bästa jag läst på länge!

Gott Nytt År, Jonas!

Jonas Lundberg wrote:
    Visst är man seriös, men inte överdrivet seriös.
    Får inte gå upp över huvudet eller att hälsan blir lidande.
    Att må bra är viktigast!

Visst blir man fokuserad på sig själv under en tävlingsdiet, men när folk bara pratar om sin form, diet, träning etc. så blir man ganska less…vem fan vill höra på det?

Sedan är alla profeter i sin egen tro, men när folk endast tror att deras sätt är det rätta, så orkar man inte heller lyssna.

Just den här egofasen man lätt kommer in i under en tävlingsdiet är den tråkiga biten med sporten. Man hamnar lätt där, men behöver ju inte tala om det för alla…folk orkar inte lyssna på det!

Taisho wrote:
    Det var förbanne mig något av det bästa jag läst på länge!

Gott Nytt År, Jonas!

Tack!
    Det är lite som jag upplever det.
    Det är ju lite speciellt att följa och fullfölja en tävlingsdiet, inget som vem som helst fixar.
    Har ju pratat med och träffat många under deras diet, visst blir man väldigt inrutad med bestämda rutiner och mål, men man måste försöka prata om något annat med folk än sin diet och form.
    Kan själv erkänna att det snurrar just dessa tankar i huvudet en stor del av tiden, men låt det snurra där och bolla ideer och tankar med din coach eller den som hjälper dig och inte med var och en du träffar.
    När man talar om för en annan ”expert” hur man bäst kommer iform, så säger han att du gör helt fel och ska göra så här istället…tänk vad mycket klokare man blir då… :|
    Ja nu spånade jag vidare på dilemmat med att prata diet med alla man träffar, lite av problemet med att skriva öppet hur man går till väga.
    Och jag som alltid försöker förvärra det jag skriver så det låter ännu tokigare, just för att det ska bli konflikt…sedan tar folk det så ordagrant och man får tillbaka allt dubbelt…och nu blir det kaos i huvudet, inte nog med att man sliter med dieten…
    Nu får jag sluta spåna! :D

Viewing 15 posts - 1,891 through 1,905 (of 2,038 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.