- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 januari, 2009 at 20:04 #651423Anonym anvandareMemberSteppen1983 wrote:Ja det ar val tur att du ar forsiktigt annars skulle du ju bli alldeles for grov for snabbt och det skulle ju kannas for oss andra normala
Grov för snabbt, kanske man blev i tonåren…nu blir man mest fet!
Något saknas, kan inte komma på vad?27 januari, 2009 at 21:07 #651424Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:Grov för snabbt, kanske man blev i tonåren…nu blir man mest fet!
Något saknas, kan inte komma på vad?Testot har väl bytts mot östro kanske.. bullshit, det ser bra ut Jonas.
28 januari, 2009 at 01:15 #651425Anonym anvandareMemberarne_fan wrote:Testot har väl bytts mot östro kanske.. bullshit, det ser bra ut Jonas.Ligger nog lite i det.
Har inte känts bra i kroppen sista dagarna, 2 vilodagar, men körde bröst/rygg, cardio och solade idag.
Klart fittare och tajtare efteråt. Skulle man sluta att träna, så skulle ju livet inte vara värt att leva.
Mår man inte bra själv så hjälper inte den bästa tjejen i världen…
Pump day and night!30 januari, 2009 at 20:31 #651426Anonym anvandareMemberRätt fett är hälsosamt, men inte socker!
Att äta mycket socker och andra kolhydrater får blodsockret och insulinet att stiga. Då bildar kroppen mycket kolesterol och det onda LDL-kolesterolet stiger och ökar risken för hjärt och kärlsjukdomar.
Att äta mindre fett och mer kolhydrater leder till att det goda HDL-kolesterolet sjunker, och att de skadliga triglyceriderna går upp.
Fleromättade fetter sänker blodkolesterolet.
Mättade fetter höjer LDL, men höjer HDL än mer. Därigenom förbättras kvoten HDL/LDL, vilket anses gynnsamt.
Transfetter sänker HDL och höjer LDL, gör precis tvärtom vad som är gynsamt för hälsan.
Det har visat sig att i runda tal 80% av det kolesterol kroppen behöver nybildas av kroppen själv, framförallt i levern. Äter man mindre kolesterol bildar kroppen mer själv. Äter man mer kolesterol bildar kroppen mindre. Kolesterolet i kosten spelar alltså en marginell roll, och troligen finns ingen anledning att bry sig om hur mycket man äter.
Kolesterol är byggstenar för hormoner, utan hormoner dör vi!
Socker, snabba kolhydrater och transfetter är det vi bör unvika för att hålla blodet friskt.
Naturligt fett (Omega-3,-6, mättat, fleromättat, enkelomättat-fett) gör blodet friskare om vi samtidigt unviker snabba kolhydrater.
Läste om en 55 årig man som hade ätit LCHF (Low Carb and High Fat) i 5 år och hade ett av dom bästa blodfettvärdena som har mätts.
Inte bara dom enskilda värdena spelar roll, utan även förhållandena dem emellan.
Att äta lite fett o socker och ha lågt HDL-kolesterol är inte bra tex.
Att unvika fett och äta en massa kolhydrater gör precis tvärtom mot vad man tidigare har trott…det höjer blodfetterna, sänker det goda kolesterolet, gör oss fetare och trötta, försämrar hormonproduktionen.
Sedan att man blir deprimerad, tappar sexlusten, allmänt hängig och håglös mm. pga. låga testosteron halter i kroppen.
Ät fett om du vill bli fit! :up:
31 januari, 2009 at 20:54 #651427Anonym anvandareMemberNu äntligen är det dax för gymmet, bästa tiden…
Armar idag igen, fan alltid när jag skriver här är det dax för spagetti…nej mina grova armar menar jag.
1 februari, 2009 at 01:14 #651428Anonym anvandareMemberTräningen gick bra och jag mådde som en gud efteråt!
Gamla och nya bilder i [http://metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.2873314 Bloggen!]
7 februari, 2009 at 21:44 #651429Anonym anvandareMemberNu ska jag sluta att tänka på Mavi och ta mig till gymmet för att köra ett skönt lördagspass, bara blodet kan komma tillbaka till hjärnan och sedan till dom tänkta musklerna…
8 februari, 2009 at 14:00 #651430Anonym anvandareMemberKörde ett riktigt bra benpass i fredags.
26 set nonstopp, framsida, baksida, vader växelvis.
Det är grymt jobbigt, efter dom tunga övningarna är man ju bra slut, bara att hoppa på nästa set osv.
Tog endast 40min mot normalt 50min.Körde armar o lite axlar igår, armträningen tog drygt 15min, sedan 4 set hantellyft för axlarna.
Morgonformen idag:
Gillar inte att man har en midja som Jay Cutler…
8 februari, 2009 at 15:53 #651431Anonym anvandareMemberEn liten bicce ifrån igår:
8 februari, 2009 at 16:03 #651432Anonym anvandareMemberTycker du fortfarande har riktigt bra definition på benen Jonas, riktigt snyggt.
8 februari, 2009 at 16:07 #651433Anonym anvandareMembernible wrote:Tycker du fortfarande har riktigt bra definition på benen Jonas, riktigt snyggt.Ja benen blir inte så feta, men magen blir och är alltid!
10 februari, 2009 at 01:56 #651434Anonym anvandareMemberTränade Bröst o Rygg idag, blev rätt slut och kroppens känns lite sliten, men det går liksom bra ändå.
Idag har jag bla. ätit 8 feta hamburgare med fet dressing, mums!
Sedan har det slinkit ner, ojdå…100g 86%:ig choklad, jordnötter, keso o skinka och en proteindrink + lite mjölk i kaffet.10 februari, 2009 at 14:24 #651435Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:Morgonformen idag:Det är väl bra offseasonform, eller? Tycker du det är jobbigare att se dig själv offseason nu efter du sett dig själv i din bästa form?
Det verkar inte som fettet gärna sätter sig på dina ben i allafall.
Ha det bra Jonas!
/D10 februari, 2009 at 23:47 #651436Anonym anvandareMemberDavid Frykman wrote:Det är väl bra offseasonform, eller? Tycker du det är jobbigare att se dig själv offseason nu efter du sett dig själv i din bästa form?
Det verkar inte som fettet gärna sätter sig på dina ben i allafall.
Ha det bra Jonas!
/DMan är aldrig nöjd men formen och min mage är dum…
12 februari, 2009 at 11:01 #651437Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:Man är aldrig nöjd men formen och min mage är dum…Hur mycket har du tänkt gå upp i vikt nu ?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.