- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 februari, 2009 at 11:33 #651438Anonym anvandareMember
Fan vad du äter mannen, UNDERBART , Nutrition rules .
12 februari, 2009 at 12:10 #651439Anonym anvandareMemberBamse7-9 wrote:Hur mycket har du tänkt gå upp i vikt nu ?Ingeting!
Morgonvikten har legat på 109-110kg sedan i julas.13 februari, 2009 at 12:40 #651440Anonym anvandareMemberHade tänkt att försöka lägga på mig lite mer muskler…men så tänker jag; varför det?
Har tappat sugen på att ”försöka” tävla igen. Ibland känns det bara bortkastat.
Dum som man är så kommer man säkert att göra nya försök, men är formen inte bättre då, så blir det inget.
Är ju gubbe och tror verkligen att en gubbe behöver lite hjälp för att vara mindre gubbe…13 februari, 2009 at 12:41 #651441Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:Hade tänkt att försöka lägga på mig lite mer muskler…men så tänker jag; varför det?
Har tappat sugen på att ”försöka” tävla igen. Ibland känns det bara bortkastat.
Dum som man är så kommer man säkert att göra nya försök, men är formen inte bättre då, så blir det inget.
Är ju gubbe och tror verkligen att en gubbe behöver lite hjälp för att vara mindre gubbe…Hur ”gammal” är du nu?
13 februari, 2009 at 12:51 #651442Anonym anvandareMemberarne_fan wrote:Hur ”gammal” är du nu?Hatar den frågan och svarar inte och ingen annan heller! :aggresiv:
14 februari, 2009 at 13:28 #651443Anonym anvandareMemberDom sista 22 åren har jag mestadels kört 2 hårda set/muskel.
Tungt periodvis, men kontakt och kontraktion under hela rörelsen.Min bästa biceps och styrkeutveckling fick jag när jag endast körde ett set/övning. Var ett tag när jag endast bombade biceps med ett set, typ 15 år sedan. Har aldrig fått så bra resultat.
Ska nu gå över på att endast köra ett maxset/övning. Då kan jag ta ut mig mer i det setet än vad jag kan i varje set om jag kör fler set.
Har byggt upp mig utan aas och då lärt mig att träna efter kroppens förmåga.
Säger inte att jag inte har använt dylika prep. Nog pratat om det.När man har tränat i 10 år eller mer och sliter på gymmet dag efter dag och bombar kroppen med många set, så får man inte ut vad man borde.
Det är inte mängden som stimulerar muskeltillväxt, utan snarare tvärtom. Att kunna ta ut sig mycket på litet.
När man tillför kroppen extra krut, så får man per automatik en uppbyggande signal genom det + styrketräningen. Men allt har en gräns och här går det ofta överstyr.
Skulle förmodligen själv få väldigt bra resultat iom att kroppen inte är van att få extra hjälp…
Men till vilken nytta, hade varit skoj att testa, men det får inte ta över det som är viktigare i livet…Endast ett hårt set/övning from nu och mycket uppvärmning.
Kommer även att köra vissa max kontraktionsset utöver det.
Kontakt före vikt!Nu kör jag alltid med mycket kontakt ifrån första repetitionen!
14 februari, 2009 at 14:10 #651444Anonym anvandareMemberKör du det maxsetet till failure?
14 februari, 2009 at 14:11 #651445Anonym anvandareMemberanders172 wrote:Kör du det maxsetet till failure?Ja, när jag kör 2 set så är det nära failure.
14 februari, 2009 at 23:48 #651446Anonym anvandareMemberHar gjort lite små förändringar i min träning sedan igår.
Körde ben igår.
Testade bland annat raka marklyft i hack squaten som jag såg Kai Greene göra, super.
Vilken känsla jag har i baksidan idag, mitt på och på djupet.
Supersetade den men knäböjmaskin, knäböj först.
På slutet körde jag four-set: Donkeys maskin, benspark, gluteus/hams maskin på mitt speciella sätt och sist gående utfall utan vikt.
Alla med mer fokus på kontakt än vikt. Efter gluteus maskinen har jag svårt att stå på benen, så fick pusta ett tag innan jag gick på utfall, men nästa gång ska vilan bli mycket kortare här.
Har den där sköna fylliga värkande känslan i framsidan, baksidan, rumpan och vaderna.
Idag körde jag armar:
3 övningar för vardera biceps och triceps.
1 set/övning + 1 droppset för dom flesta övningar.
Armträningen tog 11min exkl. uppvärmning.
Hela tiden med positiva nervimpulser, musklen vill jobba. Annars kan det lätt bli som en motor som håller på att dö.
Svårt att förklara…
Sedan körde jag enbart hantellyft för axlarna. 1 uppvärmningsset, sedan 15, 12,5, 9, 6, 4, 1kg i droppset. Lite löjligt när man står med 1kg:s hantlarna och knappt får upp dom tack vare pumpen, men försökte verkligen hitta muskeln och krama ut det sista.
Känns fortfarande 3 timmar efteråt.
I´m happy!
Min kost idag!
Ägg med majonnäs
Hamburgare med dressing
Choklad
Kaffe med mjölk 2ggr.
Proteindrink
Stor Baguette (ca. 80cm) med skinka, keso o gurka.
Har inte ätit kolhydrater på 10 dagar eller inte mer än 50g/dag.
Det brukar bli en stor måltid med kolhydrater var 7-14 dag ca.
Får i mig ca. 200g kolhydrater här.
Har just nu fastnat för baguette, mycket gott.
Nu blir det inga kolhydrater på minst en vecka igen.
Håller god form och mår väldigt bra på den här kosten.
Dom som inte tror man har någon energi när man inte äter kolhydrater är väldigt fel ute.
Det är snarare tvärtom, för man är inte beroende av sitt blodsocker.
Det sköter kroppen om på ett bättre sätt, man kan träna i flera timmar utan att få i sig energi och blodsockret droppar ingetting.PS. Jag fuskar med GABA, DHEA och Melatonin. Billig skit i Staterna, fuck Sverige!
15 februari, 2009 at 19:13 #651447Anonym anvandareMemberDenna tråden är riktigt skön och man känner verkligen igen sig.
Bodybuilders har väl inga speciella vanor…[http://forums.rxmuscle.com/showthread.php?t=919 You know you are a Bodybuilder when… ]
15 februari, 2009 at 23:45 #651448Anonym anvandareMemberKörde Bröst/Rygg idag.
Avslutade passet med 13reps på 165kg i marklyft…
…trodde jag…det var bara 155kg.Har ny tränat 3 dagar i rad, kört igenom hela kroppen.
Lite mindre set, droppset.
Droppade mer än en gång i vissa set, känns som det räcker med en sänkning.
Får se!Vila i minst 2 dagar är behövligt nu…
22 februari, 2009 at 18:01 #651449Anonym anvandareMemberSnart dax för ett bröst/rygg pass om nu bilhelvetet startar?
Har ju startkablar nu, så får ju vänta tills någon kommer förbi annars.
Känner mig inte riktigt laddad…blir kaffe o choklad nu.23 februari, 2009 at 22:16 #651450Anonym anvandareMember…när ska du bli större? Mohahahaha:ike: (ok, skämt)
24 februari, 2009 at 03:40 #651451Anonym anvandareMemberCandy Canary wrote:…när ska du bli större? Mohahahaha:ike: (ok, skämt)Just nu har jag omvärderat frågan och tränar endast för att må bra, men ändå på det sättet som ger mig mest.
Träningen går väldigt bra nu…24 februari, 2009 at 18:40 #651452Anonym anvandareMemberNu ska benen piskas möra…
Ska blåsa utan hjärnan med smärta, så att skinkorna blir smärta och fina…
Jäklar viken pina! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.