Kampen mot scenen för Blobas

Home Forums Dagböcker Kampen mot scenen för Blobas

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 468 total)
  • Author

Vad för jobb har du fått?

Grattis förresten!

Albin wrote:
    Vad för jobb har du fått?

Grattis förresten!

Jag har fått jobb på ABB som montör=)

Blobas wrote:
    Jag har fått jobb på ABB som montör=)

Du blev oxå sugen på att skriva dagbok efter vi la på:p!? Njut av din stora portion kesella nu. Jag ska tänka på dig när jag äter mina rosmarin stekta revbenspjäll, klyftpotatis, brunsås och äppelmos

biffen669 wrote:
    Du blev oxå sugen på att skriva dagbok efter vi la på:p!? Njut av din stora portion kesella nu. Jag ska tänka på dig när jag äter mina rosmarin stekta revbenspjäll, klyftpotatis, brunsås och äppelmos

Ja kesella å bär är himmelriket:D

Grattis till jobbet och chinsen! Jag tycker det är svårt att få rätt teknik på chinsen då man kör med hjälpvikter. Kör man på ett chinsräcke så är det lättare att göra det rätt. Men då är det tyngre :D Förr hade jag alltid Filip som hjälp och då gick det bättre. Nu då jag kör med hjälpvikter istället står jag på en platta och vinkeln blir konstig.

Heidi K wrote:
    Grattis till jobbet och chinsen! Jag tycker det är svårt att få rätt teknik på chinsen då man kör med hjälpvikter. Kör man på ett chinsräcke så är det lättare att göra det rätt. Men då är det tyngre :D Förr hade jag alltid Filip som hjälp och då gick det bättre. Nu då jag kör med hjälpvikter istället står jag på en platta och vinkeln blir konstig.

Oki ja det upplever inte jag snarare tvärtom att det är lättare med hjälpplattan under knäna=)

Det svåraste är att inte gunga och inte sprätta med benen=):D

Negativa chins är också bra som träning tills man får upp styrka och teknik funkar superför oss(jag och syrran).

Blobas wrote:
    Oki ja det upplever inte jag snarare tvärtom att det är lättare med hjälpplattan under knäna=)

Det svåraste är att inte gunga och inte sprätta med benen=):D

Negativa chins är också bra som träning tills man får upp styrka och teknik funkar superför oss(jag och syrran).

Ja om man har plattan under knäna blir det lite lättare (så var det där jag tränade förr). Men på SATS så står man på plattan och då tycker jag att det är lite trixy. Läste att man kunde knyta fast ett gummiband i chinsräcket och stå på gummibandet för att träna sig på att bli bättre på chins. Men det låter ju jättesvårt :D

Heidi K wrote:
    Ja om man har plattan under knäna blir det lite lättare (så var det där jag tränade förr). Men på SATS så står man på plattan och då tycker jag att det är lite trixy. Läste att man kunde knyta fast ett gummiband i chinsräcket och stå på gummibandet för att träna sig på att bli bättre på chins. Men det låter ju jättesvårt :D

Ahaaa ja de låter ju knasigt att stå..

Ja jag funderar på dragkrokar också för många gånger finns styrkan men greppet tryter:(

Börjar känna mig lite hängig*hjälp får inte bli sjuk*!!

Inge feber dock och pulsen är bra mer lite snorig så idag blir det C-vitaminbomb, massa te med honung och örter.
    Här skall jag inte bli sjuk no no!:cry:

Låter inte skoj med förkylning på gång, tro mig jag vet. Är precis fri från skiten och hoppas att jag slipper det nu på länge.
    Håller tummarna för att du ska klara dig undan.

Tack det lär jag behöva skippar morgonprommisen idag iallafall och har nyss ätit frukost och stoppat i mig allt som nu finns mot förkyldning haha

Hålla tummarna nu hur de ter sig under dagen!

Idag var ett ritkigt bra rygg, biceps och magpass.
    Fick sådan grym kontakt i ryggen redan på 6 kg i uppvärmening i latsdrag;) så när vi höjde vikterna var det verkligen en skön känsla bra kontakt the lux.

Bicepspasset gjorde vi extra set i ez-stångcurk för vi hade sådan sjuk ork kvar ha ha roligt när det är åt detta hållet=)

Hammarcurl var också roligt idag grym kontakt och ork nu är vi uppe på 12 kilo och klarar iallafall de första 6 repsen i alla set.
    Det är 3:e gången vi kör på 12 kilo och första gången klarade vi typ de 3första bara så visst blir vi starkare:D

Magpasset är som alltid SKITTRÅKIGT men fick även här bra kontakt och de sved på riktigt bra mot slutet. Får väl en såndär underbar träningsvärk på lördag lagom tills jag ska tävla hästen så jag sitter som en banan på henne ha ha ha.

Passet såg ut så här!

Latsdrag smalt 20kg 10, 10 ,10 ,10
    Hantelrodd 16kg 10,10,10,10 efter varje set gick jag på med 6kg hantel och gjorde 8 sånna)
    Rodd 20kg 10, 10 ,10,10
    Ez-stångscurl 17,5 kg, 10 ,10,10 (extra set 16)
    Hammercurl 12kg 10,10,10
    Magmaskin 20,20,20
    Situp på boll 30,20
    Situp med vikt på golvet 20,20
    DÖÖD mage haha

Nu skall jag ut i ösregnet och åka till stallet för att åka iväg och träna.. jaaaaa vad jag älskar regn just nu:cry:

Här kommer lite bilder fårn gårdagens rygg och bicepspass

Nu börjar axlarna växa man ser lite här ävenom det är biceps jag kör.KUL..

[img=http://i6.photobucket.com/albums/y221/Blobas/JagMaj10.jpg]Man får ju inte ha bråttom när det gäller att bygga muskler den saker är ju klar.. Även om jag skulle vilja att de gick att man kunde beställa 10 kilo muskler på nätet haha:D

Blobas wrote:
    Även om jag skulle vilja att de gick att man kunde beställa 10 kilo muskler på nätet haha:D

Det går att beställa oxfilé ganska enkelt på nätet ju;). Men 90kg thaibiff är det lite svårare med:D!

biffen669 wrote:
    Det går att beställa oxfilé ganska enkelt på nätet ju;). Men 90kg thaibiff är det lite svårare med:D!

Väger du inte mer än 90kg biffen? Av bilderna att döma trodde jag du var tungviktare!

grekelito wrote:
    Väger du inte mer än 90kg biffen? Av bilderna att döma trodde jag du var tungviktare!

Nä, jag går i lättvikten. E bara 1,66m äpplen hög:p Blobas får inte ha högklackat när hon går bredvid mig:D!

Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 468 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.