- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 augusti, 2010 at 06:18 #397231Anonym anvandareMemberPixi wrote:HA HA! Din gottegris!!
Alltid happy times varje månad när lönen kommer! Dock inte lika kul när alla räkningar är betalda..Men GOOOO SHOPPING!!!
Ha ha ha ja ibland måste man få unna sig själv lite saker.. Jag och några vänner åker till Thailand i början av Dec så måste iof spara lite också
Passet i går gick riktigt bra, stor skillnad på när man fått ätit innan och körde lite dropset idag.
Först har jag skrivit antal set sedan kilo sedan efter kilo str antal reps=)Latsdrag brett grepp 3 set med 16,5kg 15, 13 kg 15, 9,5kg 15.
Latsdrag bakom nacken 3 set med 13 kg 15, 9kg 15 , 6 kg 15.
Hantelrodd 14 kg 15 15,15 sedan efter varje set körde jag 8 kilo 10 reps.
Sittande rodd samma som lats med brett grepp.
Chins..-26 10,10,10 TRÖÖÖTT!!Hammercurl 10 kg 10,10,10 sedan 6 kg 10,10 ,10
Curl i maskin 32 kg 10,10,10Mage sit up på boll och pågolv 5 minuter på vardera
Sedan 10 minuter stretch.. har blivit betydligt vigare och smidigare sedan jag har lagt ner mer tid här. Sätesmuskeln på vänstersida är visserligen fortfarande skrämmande kort men det går ät rätt håll.Bröstmusklerna börjar bli längre och hållningen börjar bättra sig betydligt=)
I går vart gamla bilen såld…. skönt slipper man ha 2 bilar.. tog lite bilder med mobilen.. Kan vara bra å ha lite bilder nu efter närmare 2månaders vila man har tappat en hela del men det kommer nog tillbaks rätt fort kan jag tro nu när man kör igång igen!
Axlarna börjar komma trots vilan.. min lilla akilleshäl haha
[img=http://i6.photobucket.com/albums/y221/Blobas/Mobilbilder036.jpg]haha Texas ligger i sopskyffeln mysigare där än i bädden tycker han..Knäpphund=)[img=http://i6.photobucket.com/albums/y221/Blobas/Mobilbilder010.jpg]
28 augusti, 2010 at 11:40 #397232Anonym anvandareMemberHärligt att du kan köra Chins!
Och vovven ser så mysig ut! Ge mig
28 augusti, 2010 at 14:36 #397233Anonym anvandareMemberHime wrote:Härligt att du kan köra Chins!Och vovven ser så mysig ut! Ge mig
Ja jag har varit riktigt svag här men har tragglat svurit och svettats och tränat i massor.
Nu är jag uppe på 10 utan hjälpvikt.. dock detta passet hade jag hjälpvikt eftersom jag körde chinsen som sista rygg övningen och hade kört helt slut på den.Ha ha Texas han är sötare än socker min lilla bäbbe=)
31 augusti, 2010 at 06:14 #397234Anonym anvandareMemberSkitpass i går inte för jag inte orkade utan för att mitt blåmärke efter att sköterskan akulle ta blodprov. Hon klantade till sig en del och jag har på ena armen en DM stort blåmärke och venen gör ont när jag tränar armen=(
Så fick avsluta biceps passet och höll mig på hela 4 kg;)Ryggpasset gick lite bättre men kände av armen mot slutet där.
I går var jag även och red lektion på min häst.. jösses säger jag bara vilken häst jag har fått:D… tävling i heögen och jag är inte alls lika nervös längre går hon som igår så skall det nog gå riktigt bra=)
3 september, 2010 at 21:01 #397235Anonym anvandareMemberTräningen idag gick inge vidare för jag märkte sedan att jag glömt mina handledsskydd samt handskar och då är det rätt kört för min del att ens försöka ge mig på rygg och biceps:(
När jag började träna hade jag storlek 42:o idag sitter byxorna i storlek 36 LÖST:P
Idag har jag putsat och donat på hästen för imorgon skall vi tävla:D lite nervös är man allt men de får gå som det går=)
15 september, 2010 at 08:28 #397236Anonym anvandareMemberJösses så längesedan det var sedan jag skrev här..
Men det har inte hänt så mkt på tärningsfronten och därför har jag inte haft något att skirva heller..Lagom tills ryggen vart bra så vart jag dunderförkyld så då vart det ingen tärning på 2 veckor tack vare det..
Men nu är jag på bättringsvägen och köprde mitt första pass i går.. rygg och biceps samt mage och har så sjukt träningsvärk i ryggen idag så tror jag ska gå under:(Inge roligt alls att stå och jobba 9½ timme med denna värk aja man skall inte klaga=)
Jag skriver alltmer i min blogg där skiver jag lite allt möjligt så er som vill följa har ni länken här…
lifebody2.blogspot.com
15 september, 2010 at 16:43 #397237Anonym anvandareMemberUrk… jäkla oflyt med en förkylning också :S
Hoppas det snart är bättre o du är i full gång igen!17 september, 2010 at 09:52 #397238Anonym anvandareMemberJa men nu är tärningen igång för fulla muggar har kört 3 pass denna vecka:up:
Mjukstart.. och idag har jag tamefasiken ont i hela kroppen haha sikken träningsvärk man kan få då…Ben, vader, axlar, rygg armar ja name it:( men nu är jag uppe på banan igen:D
Nu blir det vila och sedan kommer mina veckor se ut som följande i fortsättningen
Gymträning. måndag onsdag Fredag lördag söndag
19 september, 2010 at 19:42 #397239Anonym anvandareMemberFortfarande tärningsvärk i mina vader.. VAD sjukt HAHHA ujuj än har gumman humorn kvar..eller inte:D
Imorogn är det vila fårn gymmet dock skall jag åka iväg och träna för en islandshäst tränare. den skall bli så roligt så jag får nog min kondis prövad imorgon hehe.
Kommer köra 8 veckor utan en endaste ätardag känner att jag har lätt att ta ut svängarna just nu har ett sötsug utan dess like.Och då är det likaväl att strypa allt och hålla sig till schemat fullt ut.
Kommer ta en kolhydratdrink istället på Lördagar=)
Få se hur det går funkar de bra efter 8 veckor så kör vi så ett tag framöver..
Tänkte boka tid för fettmätning igen här 1 november då har jag haft tid på mig att muskla upp mig igen och förhoppningsvist är någelunda tillbaks till vad jag var innan skadan!25 september, 2010 at 14:25 #397240Anonym anvandareMemberWow vilket pass jag körde idag fasiken så taggad jag blir, sånna här pass gör att de dåliga dagarna leks förbi.
Kommer förmodligen inte kunna röra varesig rygg eller armar imorgon eller på Måndag men de är de värt=)
Idag stod det axlar, triceps, rygg och biceps samt mage.. kör ett långt pass idag när jag har tid.
Jag tar det väldigt lugnt med ryggen och kör fortfarande högreps där med rätt låga vikter för att stärka upp den efter skadan.
Latsdrag brett grepp dropset 4 set 15 reps på 16,5 kg, 13kg samt 9,5 kg.
Latsdrag bakom nacken dropset 3 set 15 reps på 13 kg, 9,5 samt 6 kgHantelrodd 14kg 10,10,10,10, 8 kg 10,10,10
Ez-Stångcurl 22 kg 10,10,10
Hammercurl 10kg 8,8,8 8kh 15,15,15
Hammercurl i rep dropset 3 set med 21kg 6, 17kg 8,, 15kg 10, 10kg 10, 5kg 10 DÖD
Push down 3 set 15kg 10, 10kg 10, 5kg 15
Kickback 6kg 10,10,10
Drag ovanför huvudet 10kg, 10,10,10
Sedan 3 olika magövningar 25 reps i varje samt 3 set.Efter detta sprang jag 20 minuter på löpbandet
Är totalt slut och har nytt ätit och skall snart börja städa här hemma senare idag tänkte jag gå 1 timme.
Jag börjar sakta men säkert komma tillbaks känner jag nu är det bara muskelmassan jag har tappat under tiden jag var skadad som behöver arbetas upp.
Men jag har tid på mig tävlingen är inte förrens i Dec 2011:)Ikväll blir det filmkväll mysilipys=)
En liten bild från förra passet av biceps i veckan.
[img=http://i6.photobucket.com/albums/y221/Blobas/Gymmet008.jpg]
28 september, 2010 at 13:14 #397241Anonym anvandareMemberJag vart verkligen glad idag när denna bild togs på min rygg.. såå illa ser den inte ut efter skadan som jag hade föreställt mig.
Detta behövdes verkligen för mitt självförtroendet och jag vart peppad till max.
Jag kämpar på och nu jäflar skall de byggas muskler=)[img=http://i6.photobucket.com/albums/y221/Blobas/gymmet28sep2010027.jpg]
30 september, 2010 at 08:26 #397242Anonym anvandareMemberNu går vikten ner stadigt i den takt syrran har rasat hela våren.Vilan kanske var väldigt bra trots allt vem vet svaret får vi när jag skall fettmäta mig så får vi se om det är fett eller muskler som rasar just nu!
Vägde 65,9 i Måndags morse och idag vägde jag 65,6… det är vad jag förr har gått ner på 1 månad typ.
Märker iof att jag har blivit smalare runt midjan jobbrallorna rasar väl snart av mig ha ha måste få be om nya.
Jag går till gymmet det tar 20 minuter sen gymmas det sedan springer jag 20 minuter p ålöpbandet och sedan går jag hem igen. Sedan rider jag ett hårt pass på hästen i 60 minuter 4 dagar i veckan samt helger går 60-90 minuter utöver de som jag gör till och från och i gymmet.
Nu jäflar skall fettet bort och magrutorna fram ska köpa en motionscyckel som jag kan sitta på minst 1 timme varje kväll också.. 2 flugor i 1 smäll..Blogga och cyckla=)
Idag är det vilodag och skall åka till en kompis och kolla på film snart=)
I helgen är det SM och jag pch syrran kommer vara där påLördag.. kom gärna fram och hejja
30 september, 2010 at 20:42 #397243Anonym anvandareMemberVilken skillnad det är på din rygg!!! Bra jobbat!!!
Riktigt stark i armarna också!
Ha så kul på SM i helgen! Hade också velat åka dit o kolla…2 oktober, 2010 at 11:09 #397244Anonym anvandareMemberJag kan ta lite bilder och så åt dig så kan du få se ändå
Ja ryggen har alltid varit min lilla akilleshäl och i veckan lärde jag mig att fälla ut ”vingarna”.. Kommer man på tekniken så säger man..AHAAA men varför har ingen sagt de för? haha..
Nuuu skall jag åka ner och möta upp systeryster återkommer med en rapport från dagen=)
2 oktober, 2010 at 21:24 #397245Anonym anvandareMemberÅhhh underbara SM:D
Jag och syrran var ner och kollade lite på SM och hejjade på lite Västeråsfolk.
Köpte en hel del också så klart… BB tröjja för 100 kronor som hade kostat 400 billigt värre så det vart 2 tröjjer och lite andra tillskott.
Nu skall jag och syrran boka biljetter till LP skall bli kul och hejja på lite folk där nere med=)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.