Kampen mot scenen för Blobas

Home Forums Dagböcker Kampen mot scenen för Blobas

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 421 through 435 (of 468 total)
  • Author

Gårdagens gympass var nästan en chock för kroppen haha är inte alls van vid superset.
    Snackat om att man har ”meskört innan” fast å andra sidan har man väl byggt upp riiiktigt fina muskelfästen och grundstyrka.

Nästan så jag och syrran kröp mellan maskinena ett tag haha svetten den sprutade på en och DET är man inte van vid;)
    Så här ser gårdagens pass ut!

Lårcurl i s,s med sizy squatz (uppvärmningsövning)

Benpress i s,s med Leg extansion 15 reps x4 set.

Knäböj (medans syrran körde stretschade jag benen och tvärtom) 15 reps x4 set

Hacklift i s,s med sisy squatz 15 repsx4 set.

Avslutades med 20 minuters cyckling.

Var heeelt död och idag mot kvällen här börjar benena kännas riiiiktigt väl:cry:
    Men det är kääärlek som PT säger hehe å visst är de det nu börjar hårdträningen tävlingsdagen kommer snabbare än vad man trodde så nu är det slutmesat=)

Nu skall jag laga lite matlåda tills imorogn sedan upp och trampa runt 60 minuter och förbränna massa fett=)=)

Söndag igen och då var det återigen dags för PT att piska mig och syrra och denna ågng fick vi en härlig överraskning då hennes son var med och hade kondispass med oss i form av boxning. Samt att han såg till att jag fick uppleva en träningsvärk i magen jag sällan skådat*kääärlek*;) Varje hostning var en pina hahaha

Baksida lår och rygg samt mage piskades hårt och man fick veta att man levde dagarna efter passet.

Superset is the shiiit;)

Körde spiken en ny övning som tog helt galet på ryggen så få reps och så ont dagen efter?? haha;)

Har varit lite halvkrasslig så har vilat nu i 3 dagar få se om man kör imorgon..

Veckans första pass avklarat körde lite rygg och framsida ben gick fort och ett hlgt tempo.. sedan hästen och när klockan nu är 0933 har jag alltså hunnit med gym, häst frulle och gått ut en sväng med hunden 2 ggr!!!

Rätt impad av mig själv=)

Imorgon är det dags för träning med PT jag och syrran är laddade till max som alltid:)

Nähä nu är det dags för 40 minuter cyckling sen dusch sen mat sen vila seeeeen jobb=)=)

Jaha ja.. Söndagsmorgonen började perfa… med att jag klev påmina glasögon så de gick i 1000 bitar….:cry: TUR att jag har 2 par men dom som jag har kvar gillar jag inte lika mkt..

Aja måste ner och köpa nya helt enkelt.

Idag kan man gå som en normal människa iallafall fy faen vilken träningsvärk jag haft efter träningen med PT haha.
    Måste ju gå upp min kondis samt mjölksyretolerans… och det är inte alls roligt att träna upp för man håller påoch avlider varje träningspass..haha

Men skam den som ger sig kul att man har något att träna på nu iallafall.

Trappträning så det är bara att åka till fotbollsarenan och löpa upp och ner där kondisen lär ju komma upp rätt fort för tungan är nästan kvar på trappsteg 3 på första varvet idag HAHA USCH vilken dålig kondis jag har.
    Får jag springa i mitt tempo kan jag springa i timmar men så fort jag kommer upp i intervaller så avlider jag:o

Mitt största problem med all tärning är att jag tycker cardio är så FRUKTANSVÄÄÄRT träkigt:cry:

Nu har jag iallafall fått en cyckel som står här hemma så man kan kolla på tv under tiden så tiden går lite fortare.. Sista cycklade jag till Halv 8 hos mig och PANG sa tiden=) 30 minuter bara så där=)

Att bara gå ut och gå 1 timme utan mål är såååååååå tråkigt måste ha nått att gå till om det skall vara roligt. Så Jag funderar på att helt eneklt gå till och från jobbet den veckan jag jobbar förmiddag.

Det tar iallafall 15 minuter då har jag 30 minuters gåtid T.O.R bara där.. sen kan jag gå till och från gymmet där har vi 40 minuters gåtid totalt.

Då har jag nått att gå till iallafall.
    Problemet är att friskis har 2 gym ett som ligger lite väl långt för att gå och ett som det tar 30 min att gå till men de är litet och massa människor.

Jag funderar på att byta gym till Outlet gym som har öppet 24/7 detta gymmet är dessutom på väg till stallet:up:

Då kan jag åka dit innan jobbet så kör man hästen efter jobbet så blir kvällarna inte alltför sena.
    Och det är inte alls långt att gå dit heller från mig=)

Man måste ju få livet att gå ihop känner jag.. Jobba 2 skift, ha häst, hund, träna och därimellan försöka umgås med vänner och familj kan vara rätt knepigt att få detta att gå ihop!

Idag blir det hästen snart sen åka till gymmet och köra mage och ben och vader.;)

Efterjobbet så åkte man till hästen och red ett pass i ridhuset sjukt vad bra det gick och redan här fick jag min beskärda del av cardion … Jag var helsvettig mot slutet haha.. och hästen med=)

Sedan åkte jag direkt till gymmet och körde bröst, triceps och mage och det gick suuuper verkligen=)

Jag kör lite speciale just nu då jag har problem med ena armbågen(läkartid är bokad) så kör de övningar jag klarar av helt enkelt
    Jag som annars har haft svårt att hitta kontakt med triceps fick nog en kontakt idag så in i norden Kul!

Imorgon blir det

Pecdec
    Push down(satan i gatan vilken kontakt);)
    Ryggres(åt sidan) (mage)
    Kryssdrag
    Mage maskin
    Sittande vadpress

Tog en bild på min vad den har faktiskt utvecklats en del fick jag se.Kul!

Nähä nu skall jag sova

[img=http://i6.photobucket.com/albums/y221/Blobas/Vaden001.jpg]Samt 20 min på crossen

Vart 3 dagars vila nu.. känns att det går så sjukt bra just nu att kroppen behöver vila. I går så gick jag mitt ute i skogen dock med hundarna i 1 timme.En sak att gå på en fin stig men en heeelt annan sak att traska rakt ut på en åker och in i skogen..Betydligt jobbigare men härligt=)

Idag skall jag förtära alkohol då jobbet har fest.. var månader sedan jag drack alkohol så det blir nog inte så mkt innan man blir lullig hehe.
    Sedan blir det inge mer alkohol förrens midsommar. man får välja sina dagar man dricker när man tränar så här seriöst och skall tävla.

Nu skall jag städa vidare=)

När är tanken att du skall tävla Blobas? :)

SWEET!!
    Den vaden var inte att leka med!! :)
    O nä, cardio är tråkigare än fan! Men prova att ha bra (tränings)musik på högsta volym! Det funkar bra för mej iaf ;)

Albin wrote:
    När är tanken att du skall tävla Blobas? :)

Nästa år är mitt år.. min PT pratade om någon tävling i juli har jag för mig som skulle kunna vara bra som första så man får upp en liten scenvana. Men vilken tävling det var kom jag inte ihåg.. får kolal upp detta=)
    LP är målet går träningen och utvecklingen så bra som den just nu går är jag bra taggad om 1 år tror jag.

Ska ner till LP nu den 11-12 och hejja på en massa folk iallafall och kolla läget lite.. Jag kommer ju tävla i lååånga lååånga klassen är 175cm Så ska spana in mina blivande konkisar=):)

Pixi wrote:
    SWEET!!
    Den vaden var inte att leka med!! :)
    O nä, cardio är tråkigare än fan! Men prova att ha bra (tränings)musik på högsta volym! Det funkar bra för mej iaf ;)

Jag får tacka min häst till dessa vader tror jag haha.. hon har varit så fruktansvärt seeeeeg så man har fått jobbat rätt hårt med att få fart i hennes 4 små ben:D

Ja musik är ett måste om man ska gå ut och gå … nu när jag cycklar så kollar jag på tv.. Försöker hinna cyckla till halv 8 hos mig det är så bra så tiden ja den flyger bokstavligen fram när man cycklar då=)

Imorgon blir det gymmet efter 3 dagars vila.. ska om jag kan ta lite bilder… syrran är i Thailand det är hon som tar bilderna annars.

Dagens benpass är så nu avklarad

Benböj i maskin s.s med (man står och så böjer man ner sig som om man skall gå under en pinne).. kommer inte ihåg vad övningen hette=(

Benspark s.s med lårcurl

Utfallsgång med vikt

2 olika magövningar och sedan stretchning.

Högt tempo och pulsen var uppe bra där ett tag.

Sen hem och trampa runt på cyckeln i 30 minuter…

Imorgon blir det gymmet klockan 07:00 då skall jag och en kompis träna sen hästen och sen jobb.. jobbar 1354-2318 denna vecka och ledig Fredag.

Dagens gympass gick av klockan 0700 härligt med morgongym tycker jag. lugn och lite folk=)

Körde axlar idag och det var en del högreps med lättare vikter iom att jag känner av armbågen i vissa övningar.

Men pump fick jag så in i norden;) stenhård ME LIKE=)

Nu när musklerna börjar träda fram så börjar det bli riktigt roligt faktiskt nu börjar man se klara resultat.

Mkt för att vara JAG vill jag punktera… tillhör tyvärr en av de som inte har generna på min sida för att bygga muskler..
    Så man får slita som en gnu för att ens få fram ett uns av vad som kan ens kallas för muskel.

Och med min PT så kommer jag nog utvecklas i masso.. kan redan se skillnad sedan hon kom in i mitt liv=)

En bild fick jag till tja lite ser man aäkert.. konturen på magen ser man tydligt här den fanns inte där förr några veckor sedan.
    TACK för att fettet där äääntligen börjar släppa! tog bara typ 7 måna(!)

[img=http://i6.photobucket.com/albums/y221/Blobas/22nov2010004.jpg]Aja nu ska spiken åka och jobba=)

tycker det är pinsamt att skylla på att inte ha generna på sin sida. Det tar tid att bygga muskler, bara att köra på år efter år och jaga de där musklerna! Kör hårt

Richard B wrote:
    tycker det är pinsamt att skylla på att inte ha generna på sin sida. Det tar tid att bygga muskler, bara att köra på år efter år och jaga de där musklerna! Kör hårt

Pinsamt får du tycka bäst du vill men fakta är fakta generna har stor betydelse.
    Är man grovt byggd så har du en bättre grund än om man är smal byggd med smal benstomme.

Min syster och jag är klockrent ex på detta

Hon och jag är lika långa hon är grov med grovbenstomme och kommer alltid att vara grövre än mig hennes biceps kommer alltid vara större än min hur hårt jag än må träna.

Har man korta eller långamuskelfibrer, har man lätt till överträning mm ja sånna saker har stor betydelse.. Vissa har superlätt att släppa på sitt fett runt musklerna andra inte.

Jag och min syster har gått på exakt samma träningsschema och kostschema… Och nu kommer vi till det intressanta!!

Hon går ner i fett och upp i muskler medans jag går ner i muskler och ner väldrigt lite i fett.

När jag fick nytt schema och träningsschema började även jag gå ner i fett och upp i muskler.

Olika kroppar behöver olika sätt till att bygga muskler helt enkelt för att just genersna har en stor betydelse=)

Aj aj aj vilken träningsvärk i magen jag har efter gårdagens pass… idag var det så dags igen för att träna för bästa PT. Hon körde som vanligt helt slut på mig och vi tränade på att få upp mjölksyretoleransnivån(phu långt ord):D
    Det säger bara POFF så tar orken slut och mjölksyran tar över inte alls van vid högreps men det börjar ge med sig och jag börjar orka allt mer och mer=)

Idag vart det följande

Utfallsgång med vikt
    Bänkpress
    pecdec
    Situp
    Glutemaskinen(sparkar bak benet så röven åker upp 2 dm känns det som) :D
    springa upp och nerför trappor
    pull over
    Bicepscurl i lina
    mer utfallsgång
    mer glutemaskin

Sedan tränade vi på lite poserings ställningar så jag fick lite i hemläxa..Så nu skall man stå och träna framför spegeln=)=)

Kommer vara DÖD imorogn haha men det är käärlek som PT säger..

Luciapkalen nästa år då jäklar skall jag vara trimmad=)=)

Viewing 15 posts - 421 through 435 (of 468 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.