Kampen mot scenen för Blobas

Home Forums Dagböcker Kampen mot scenen för Blobas

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 436 through 450 (of 468 total)
  • Author

Kul att du har planer på att tävla – lycka till! :)

frida87 wrote:
    Kul att du har planer på att tävla – lycka till! :)

Det har jag haft länge skulle ha tävlat nu i helgen men skadade mig i somrast så fick hoppa över=(

Nu kan man äntligen skratta utan att magen gör ont som få.. haha längesedan jag hade sådan träningsvärk i min mage.
    Imorgon blir det rygg och baksida av lår som skall piskas lite skönt värre=)

Älskar rygg pass=)

Cardion denna vecka har bestått av ridning tid har ej funnits till att gå 60 minuter=(
    .. håller på att jobba upp kondisen på hästen och vi travar i kilometer utan att stanna och det tar.. både jag och hästen flåsar fint när vi är färdiga haha.

Men imorogn kommer det bli en hääärlig morgonprommis dock på väg till stallet har jag en supermysig väg att gå. Underbart att gå ute på landet än i stan där alla bilarna brummar=(

Jag fortsätter med att kämpa på med mina högreps och superset.. mjölksyran kommer bara POFF musklerna är vana med sina 6-8 reps och inge mer och just nu får man träna upp mjölksyre toleransen och de går bra..
    Rätt roligt orken finns men kondisen tryter haha flåsar som en gnu i alla supersetena..
    Men men KUL=) utmaning..

Bjuder på en egobild

[img=http://i6.photobucket.com/albums/y221/Blobas/Jagarm.jpg]

Längesedan man skrev något här men har haft fullt upp från morgon till kväll verkligen. Träningen går superbra har bytt gym till IRONSPORT CLUB betydligt bättre än det förra gymmet så nu kan man köra på som bara den=)
    Det bästa är att detta gym har öppet dygnet runt perfekt för mig som går 2 skift.

Fick syrran till att ta en bild på min rygg.. börjar hända saker nu med den nu när fettet sakta men säkert börjar försvinna:D

[img=http://i6.photobucket.com/albums/y221/Blobas/KristinryggDec2010.jpg]

GOD-JUL på er alal mina kära läsare!!

Bara för att det är julafton betyder det inte att det är vilodag fårn gymmet, så jag iväg 0730 till gymmet och körde bröst, biceps samt lite mage och 30 minuters cardio efter allt.

Har inte kört biceps seriöst på några veckor i och med min tennisarmbåge. Men den är betydligt bättre så idag körde jag några set på hela 6 kilo:D

Annars går det bara bra allt rullar på åkte till hästen sedan och red ut en liten tur barbacka.. med fokus på KORT tur.. fy fan vad kallt och det ska ju så klart blåsa.
    Så -16 grader blir-36 grader i blåsten:(

Så jag vände hem efter 10 minuter hahah nu har jag julpysslat sedan klockan 13 det tar verkligen tiiid. Men nu är allt klart och maaaten väntar=)

Ojoj vilket bra pass det vart idag inne på gymmet

Körde bröst, biceps samt vader

Pecdec s.s med Stångcurl

Kryssdrag S.s med biceps i rep

Hantelpress s.s med bicepscurl med hantlar

Stående vadpress 20x 4 set

Sedan var det dags för 40 minuter påcrossen totalt slut i detta höga tempo men men bara till att genomlida=)

Magsjuka.. just nu känns det som om man har gått ner 10 kilo i muskler.. orken är allt annat än bra just nu.. Blää.. bästa sättet att förlora vätska i kroppen måste ju vara att få en släng magsjuka:P

Försöker dricka så mkt som man kan iallafall.

Så ingen träning just nu men hann med ett grymt bra bröst och vadpass i måndags.
    Kunde knappt gå i Tisdags kväll haha

GOTT NYTT ÅR PÅ ER alla mina trogna läsare….=)

Längesedan man uppdaterade såg jag nu ajja bajja=)

Idag var det ben som skulle få sig en omgång samt triceps och bröst eftersom jag har en påbörjad tennisarmbåge har jag fått gjort om lite i mitt schema och vissa övningar är utbytta till mer som passar mig just nu!

Det är min högerarmbåge som jag krossat som bråkar och är extremt känslig. men men det verkar funka bra med detta upplägg så vi tutar och kör=)

Jag har bytt gym som sagt och en ny benövning som är sååå läskig är liggande benpress.. huvaligen för en som är ovan känns det som alla vikter skall falla ner på en och mosa sönder en ha ha ha.

Så jag vågade mig på 80 kilo idag bara men vill känna att jag kan hantera den utan problem innan jag lassar på massa vikter där haha

Körde följande

Benspark 15×3 40 kilo
    Liggande lårcurl 15×4 30 kilo
    Liggande benpress 15×4 80 kilo
    Glute maskin 15×3 40kilo

Pecdec 15×3 30 kilo
    Kryssdrag 15×3 15 kilo

Push down 20×4 15 kilo
    Drag ovanför huvudet 10×4 15 kilo
    Pull over 10×3 25 kilo

Sedan som vanligt lite cardio efteråt=)

Nu bär det av till jobbet och jobba till 2318=)

Jösses vilken träningsvärk man har idag haha;):D

Tur att det är vilodag från gymmet idag… men imorogn blir det piska lite rygg biceps och mage=)

Träningsvärken i rumpan håller i sig jösses.. men idag stod det axlar, biceps och mage på schemat.

Axel i repmaskin 10x4set 10 kg
    Hantellyft åt sidan dropset 6kg 10, 5 kg 6 x 4set
    Axelpress 6kg 10×4 set
    Axellyft med stång i rep 15 kg 10×3 set
    Axelluft upp och ner med vikter i händerna 10kg 25×2 set

Bicepscurl med stång 15 kg 15×3 set
    Hammercurl med hantlar(dropset) 7 kg 10, 6,10,4 kg 10 x 4 set
    Bicepscurl i rep 20kg 10×3

4 olika magövningar vart det och sedan avslutades passet med 25 minuters promenad på bandet.

En suddig bild på biceps vart det iallafall.. skitkamera skall köpa ny=)
    [img=http://i6.photobucket.com/albums/y221/Blobas/Trningen001-1.jpg]

Är väldigt dåligt på att läsa bloggar eller läsa dagböcker, men då och då försöker jag:o
    Dels för att jag inte har tid, men delvis för att jag faktiskt inte är så jätte intresserad.
    Fattar ibland inte varför folk läser det jag skriver:)
    Man har ju sitt liv att sköta, det är som att spela Sims ( min dotter spela detta).
    Hur som helt kört hårt och ha distans det du gör….då vara du längden:up:

FEVER wrote:
    Är väldigt dåligt på att läsa bloggar eller läsa dagböcker, men då och då försöker jag:o
    Dels för att jag inte har tid, men delvis för att jag faktiskt inte är så jätte intresserad.
    Fattar ibland inte varför folk läser det jag skriver:)
    Man har ju sitt liv att sköta, det är som att spela Sims ( min dotter spela detta).
    Hur som helt kört hårt och ha distans det du gör….då vara du längden:up:

Jag är väl ingen superbloggare/dagboksskrivare heller vill jag påstå det är väl mest för min egna skull att det är kul att följa sin egna utveckling=)

Blobas wrote:
    Jag är väl ingen superbloggare/dagboksskrivare heller vill jag påstå det är väl mest för min egna skull att det är kul att följa sin egna utveckling=)

Erkänn nu;)
    Ja trodde nog också att det skulle vara kul att kolla, men ack vad fel jag fick.
    Har noll koll, man blir dock mörkrädd efter man sett vad man gjort under ett år.
    Fattar inte hur man orkar.
    Kämpa på, för snart står du där :up:

Nu hänger jag inte alls med längre haha. tycker du inte att dte var roligt att följa din egna utveckling??;)

Jan själv kan skratta lite åt 1 år gamla bilder idag efetrsom när bilderna togs att jag DÅ tycke att amn var så stor och hade massa muskler..
    Men idag inser man j att verkligheten var något heeelt annat.
    Det känns dock roligt för i går sa min PT att jag hade utvecklats en hel del på 1 månad framförallt på ryggen..Sånt är roligt att höra..Man ser ju inte sin egna utveckling lika bra eftersom man ser sig själv varje dag=)

Åhh en härlig söndag är mot sitt slut.. Ett grymt gympass avnöts ute på Ironsport i morse. Rygg och framsida ben fick sig en omgång pluss lite biceps.
    Tyvärr är jag inte alls nöjd med Ironsports nya maskiner, dom går inte lika bra att ställa in samt att jag saknar en del maskiner.Annars är gymmet superbra!
    Min bror har börjat gymma på ett annat gym och var där och provkörde i veckan. Så kommer byta gym från och med imorgon.

En annan mer trevlig sak som hänt är att jag från och med imorgon måndag slutar att jobba skift:P inte en dag försent..
    Så imorogn börjar man 08 och jobbar till 1700 underbaaaart med sovmorgon=)
    Har även blivit förflyttad till en annan avdelning eller hus på jobbet spännande med nya uppgifter och nya arbetskamrater:)
    Nackdelen är att jag får liiite längre till jobbet då nya jobbet ligger på andra sidan stan.. men men
    Så mjouuu det har hänt lite saker i veckan så att säga.

Nu skall jag ta och sova är såå trött var ute 2 timmar med hästen och baken är lite öm så att säga hahaha.

Viewing 15 posts - 436 through 450 (of 468 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.