Kampen mot scenen för Blobas

Home Forums Dagböcker Kampen mot scenen för Blobas

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 468 total)
  • Author
    Pixi wrote:
    Haha, det är rätta takter!! :up:
    Söt hund föresten, han ser lite äldre ut? Hoppas det gick bra idag.

Ja han fyller 13 år nu i Oktober.. Nu ligger han i soffan och ser så ämlig ut så.. sötnosen men han är så pass pigg att han kan gå så känner att jag iaf kan åka iväg och träna lite.

Idag är det axlar bröst och triceps som sagt.

Har slarvat med maten nu i 3 dagar då hunden varit sjuk=( har oroat mig så mkt för han. Men nu när jag fick hem han vart jag vrålhungrig så när ajg kommer hem fårn gymmet skall jag laga mig en brakmiddag med MASSA nyttiga härliga kalorier:D
    Ska äta en semla till efterrätt dom lär man ju inte få äta från och med i morgon:(

Få se om systeryster kan ta lite bilder idag=)

Var och red hästen också efter att hunden var inlämnad hos vet och idag gick hon så galet bra i tölten så hade hon vägt 350 kilo mindre hade jag burit upp och kramat om henne ha ha.

Ska ju tävla nu den 13 Mars så idag känns det bra inför tävlingen går hon så som hon gjorde idag kan vi vara med och tampas om en prispallsplats=)

Nähä nu bär det av till gymmet=)

Idag var första dagen på vårat nya träningsschema sen får vi se om jag har kvar de eller om min PT vill ändra det återstår att se=)
    Men nya övningar och nu kör vi mer reps 10 reps i alla övninagr x 3

Men fy fan säger jag vilket dödar pass för musklerna.
    Nya övningar i alla muskelgrubber och de brände satan i gatan idag i musklerna.
    Jag kommer förmodligen ha så sjuk träningsvärk i morgon i mina triceps för där körde jag slut totalt på musklerna.
    Och när dom var slut eller jag trode det fick jag sådan tryck och pump så jag kunde köra på ett tag till och ujuj burn baby burn:( Kärlek som det så fint heter=)

Har duschat nu och smort in alla leder med linement

Körde mage och benen upp och ner syrran stod och peka ner benen åt mig 40 sånna pallade jag målet är 50 på raken inte så långt kvar nu=)
    Sen körde vi superset 1 minut situp på boll för att sedan dyka ner på golvet och köra nudda armbåge/knä med armbåge i 1 minut x3 ujuj död mage vill jag lova efter.

I morogn är det ben på schemat

Idag körde vi följande

axlar

framåtlutande hantelfly
    Axelpress med stång
    Hantellyft åt sidan

Sedan en övning jag inte vet vad den heter men du har en rak stång fäst längst ner på dragmaskinen sedan drar du upp den med axlarna så armbågarna pekar uåtå!

Bröst
    liggande hantelpress på plan bänk
    Liggande hantelfly på plan bänk

Triceps

pushdown med rep
    dips
    french press med hantlar

Lite nya övninagr som sagt och triceps kommer vara såå döda i morogn haha.

Nu skall jag faktiskt hoppa i säng och sova trött somfå ,mkt som har hänt i dag nu
    Lite bilder från dagens händelser!

I morse när jag lämnade han nyfiken vad somlåter utanför dörren inne på djursjukhuset!
    [img=http://i896.photobucket.com/albums/ac169/Blobas2/Charlietillvet2mars10002-1.jpg]Nyss hemkommen från vet lagom groggy än och blöder ur näsan( det är nu pga att de har tagit en massa prover från näsan) Så han blöder extra där nu har de dock slutat och jag har kunnat torka rent=)[img=http://i896.photobucket.com/albums/ac169/Blobas2/Charlietillvet2mars10005.jpg]Så trött man kan va stackars liten

Sen en bild fårn stallet behövde komma ut och rida lite medans charlie var inlagd, så skönt att få komam ut i naturen alla bekymmer försvinner när man är med hästen=)[img=http://i896.photobucket.com/albums/ac169/Blobas2/Charlietillvet2mars10007.jpg]Tog en bild på gymmet men i vanlig ordning så får jag vänta tills syrran skickar över bilderna=)
    Nä nu skall jag sova=)

Så är man hemkommen fårn mötet

Fetmmätningen 17% bara, var mindre än vad jag hade trott med tanke på att jag har bulkat i snart 4 månader. vägde 74,9 kilo så få se vad jag väger om 3 veckor dä nästa fettmätning är.

Blir ingen träning idag på gymmet däremot skall jag åka och träna med hästen så benpass lär det bli endå. Har fin träningsvärk i magen vill jag lova haha!

I morogn startar fösta passet med PT på hans gym så nu *pip* skall de köttas fram muskler=)

Skall ta en kroppsbild av mig idag i underkläder så man har nått att gämföra med=) Kul att följa utvecklingen=)

Jösses dag 2 på dieten och det enda jag ser framför mig är maaat.
    Man äter sina 3 ägg och 1,5 dl fil till frukost aptitretare i stort sett ha ha.
    Sen 1 st äpple och 1 proteindrink till mellis
    Sen 40 gram rid, 150 gram kyckling och 150 gram sallad och man är typ lika hungrig efter maten som innan.
    Sedan kvarg med bär i och funlight sedan 2 måltider till som ser typ ut som lunch.

Jösses det är bara att hålla ut PT varnade mig för att första tiden innan kroppen vänjer sig kommer jag vara hungrig och JOOO det kan jag skriva under.:(

Och nu skall man harva runt på den där förbenade crossen efter varje gympass, ska se om man kan springa lite på bandet men kondisen är ju inte den bästa idag haha.
    Annat var det i somrast då jag i stortsett bodde ute på spåret inför PHS intagning.

Genomgången för PT i morse var riktigt nyttig vilken kontakt jag fick med vissa muskler nu när man fick göra övningarna rätt.
    Bicepsövningen som var ny fick jag sådan kontakt i att jag det vart kärlek the lux för ögonen *pöss på mina biceps mamma älskar er*:D

Nu ikväll skall jag till gymmet och träna in mer tekinik den skall sitta i ryggmärgen=)

Funderar på att byta gym sedan när mitt på Friskis går ut dom hade bra maskiner och mer vikter på detta gymmet.
    Samt att detta gym har tillgång till riktigt bra PT vilket inte Friskis har =(

En annan fördel det nya gymmet har är att man kan träna dygnet runt så man behöver inte vara beroende av olika öppetider när man får jobb sedan!
    Börjar man 07 kan man bara gå upp 05 och masa sig iväg innan jobbet TUR man är morgonpigg så hinner man med hästen efter jobbet.

Ska fettmäta mig igen den 26:e Mars så få se vad man väger då vägde som sagt 74,9 i går.. känns redan som om man skulle ha gått ner 10 kilo haha. HUUUNGRIIIG

Återkommer senare med hur dagens kvällspass kommer se ut=)

Tjing tjing så länge=)

söta bilder,, stackars vovve :(

LyftarBruden wrote:
    söta bilder,, stackars vovve :(

Ja nu är han frisk=) dock skall han ha sin antibiotika varje dag morgon och kväll och han vet detta och gömmer sig så fort man tar fram sprutan haha

Hur gick då passet i går??

OJOJ säger jag bara, för första gången i mitt liv vet jag vad alla menar när man säger att man fått TRYCK i en muskel, vart nästan lite rädd där ett tag;) Biceps svällde upp och vart bokstavligen stenhård *kärlek* har aldrig haft sånt rolig biceps pass orken tycktes aldrig ta slut där.:D

Sedan stod det även rygg på schemat och nu när man fått hjälp med tekniken så fick jag faktiskt sänka vikten på några övningar men GRYM kontakt fick man å andra sidan!

Nu är det 3 dagars vila jag känner mig lite krasslig så får se vad som händer under helgen om man blir sjuk eller ej=(

Har iaf fått jobb igen visserligen bara extra inom hemtjänsten men jag har ju jobbat där förr och det slutar med att man får gå på heltids schema.Skönt att ha ett jobb under tiden man söker andra jobb och det bästa av allt, jobbet ligger 200 meter från min lägenhet:D

Så i helgen jobbar man 0730-16 både lördag och söndag

Nu har man ätit frukost och idag så gjorde jag en omelätt av 3 ägg och det mättade en aningens mer är kokta ägg.
    Skall snart åka till stallet och rida lite i det fina vädret=)

Du får försöka tänka positivt. Det kommer ju något ut av att lida så under diet, dessutom vänjer du dig snart.
    Ska jobba till helgen jag oxå, så är det inom vården :p
    Ha en bra dag i det fina vädret.

Lima;937751 wrote:
    Du får försöka tänka positivt. Det kommer ju något ut av att lida så under diet, dessutom vänjer du dig snart.
    Ska jobba till helgen jag oxå, så är det inom vården :p
    Ha en bra dag i det fina vädret.[/QUOTE

haha ja man får tänka de när man är hungrig=) ja men jag har inga problem med att jobba helger mer betalt= det säger jag ej nej till=)=)=)

Åhhh ikväll är man inte liiika hungrig som i går, kroppen vänjer sig TACK OCH LOV!!

Ja, tyvärr kommer hungern tillbaka rejält när du hållit på ett tag och börjar komma i form.
    Men det är bara att kämpa på och vänja sig vid att vara hungrig.

Vincent Qvarfordt wrote:
    Ja, tyvärr kommer hungern tillbaka rejält när du hållit på ett tag och börjar komma i form.
    Men det är bara att kämpa på och vänja sig vid att vara hungrig.

Ja ska man va fin får man lida pin de uttrycket kommer väl inte från tomma intet:D Så det är bara att härda ut man är så pass hungrig att man klarar av det det finns ett sug där men inte så man inte står ut=)
    Och vatten mättar för stunden i värstafall=)

å de finns ju lite knep att fylla ut magen ist för att äta en rå morot rakt upp å ner kan man ju riva den å får då mer volym å blir mkt mättare

Kollade mig i spegeln i dag och insåg att man redan har nog gått ner lite efter 1 veckas diet. Magen är inte lika uppsvullen och vågen visade 73 kilo;) 1,8 kilo på 1 vecka?? kan ju inte stämma.. Måste låna syrrans våg för att se om hennes visar lika.

Nu har jag vilat 3 dagar fårn gymmet och saknaden är stooor så idag står det biceps, rygg och mage på mitt nya schema som drar igång idag.

Ville inte börja det nya schemat mitt i veckan på de förra schemat så vi körde veckan ut på det gamla schemat.

Idag skall syrran besöka PT så få se hur det går för henne=) går nog galant.

Har nyligen ätit detta till frukost och vart mätt :D
    3 stekta ägg, 1,5 dl A-Fil med nyponpulver samt 1 glas C-Vitamin=)

[img=http://i6.photobucket.com/albums/y221/Blobas/Mat003.jpg]Och dagens höjdpunkt sedan är dettaKesella men hallon.blåbär och jordgubbar[img=http://i6.photobucket.com/albums/y221/Blobas/Mat004.jpg]Återkommer senare ikväll men hur dagens gympass gick=)

1.8 kg första veckan och mindre mage är helt normalt.

Är kroppen som släpper på lite av vattnet, du som åt rejält och gått upp i vikt sista tiden kommer nog tappa rätt fort.

Bara kämpa på

Vincent Qvarfordt wrote:
    1.8 kg första veckan och mindre mage är helt normalt.

Är kroppen som släpper på lite av vattnet, du som åt rejält och gått upp i vikt sista tiden kommer nog tappa rätt fort.

Bara kämpa på

Ahaaa, ja men då slipper man oroa sig, allt normalt då=)

Ja ska bli spännande och se hur mkt ork man har nu på gymmet när man äter så pass mycket mindre!

Ja jag hoppas med att jag kommer tappa mkt inom kort tid..

Blobas wrote:
    Ahaaa, ja men då slipper man oroa sig, allt normalt då=)

Ja ska bli spännande och se hur mkt ork man har nu på gymmet när man äter så pass mycket mindre!

Ja jag hoppas med att jag kommer tappa mkt inom kort tid..

Orken blir ofta bättre efter ett tag eftersom man äter mindre skit och väger mindre.
    Man lär sig snabbt att man inte behöver massa fett och kolhydrat för gymträning. Tror inte du kommer bli besviken på dina framtida pass.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 468 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.