Kost,träning inför Body Open

Home Forums Dagböcker Kost,träning inför Body Open

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • Author

Hej! Jag är 31 år ung ;) och har tränat till och från men under dom sista 3 åren utan avbrott.
    Mitt mål just nu är att ta mig i så bra form jag bara kan inför Body Open.
    Min fysik idag är helt ok, jag tycker mig ha bra armar och axlar men behöver bygga på bröst, rygg men framför allt så är det benen och vaderna som släpar…
    Kommer uppdatera här på Body så mkt jag kan eller känner, dels för att få åsikter på vad som behöver förbättras men även vad som är bra, så man får lite uppmuntran och stöd.
    Kommer uppdatera med bilder oxå.
    Nästa Body Open ligger för nära men kommer att bli Body Open 2013.

Tacksam för all kritik både positiv som negativ.

MVH Matte

Spännande! Ser grov ut, kan nog bli skitbra när du skalat av lite. Hur tänker du kring deff?

Tackar Kuulan!
    Ja lite massa har jag iallafall ;) men du har helt rätt i att jag har för mkt fett just nu.
    Jag kommer i dagarna att få ett kostschema utskrivet för mig personligen av en gymägare som själv har tävlat och hjälpt många så det känns riktigt motiverande.
    Vill ha lite mera slangar och lite magrutor för en gång skull men prio nr 1 är att bygga ben.
    Ser att du oxå har rapport ska kika in och kolla lite, lycka till

MVH Matte

Vad jag har förstått så ska bilderna till Body Open vara inne senast December, så det är ganska exakt 18 månader till målet.
    Känns spännande att ha målet klart så det är bara till att planera därefter…

Lycka till! Utgångsläget ser bra ut så med 18 månaders jobb kommer det bli kanon:)

Kul med lite fler gubbar här ;- ) Lycka till på vägen till Body Open, jag kommer nog hålla ett öga.

Tackar ;)

Tjenare Grabbz!
    Kommer ta ett tag innan jag kommer igång ordentligt med skrivandet när det kommer till kost och träning, men pratade med han som ska hjälpa mig så han kommer snickra ihop schema för både träning och kost.
    Vikten just nu är 100,2 och jag kommer som första steg att sakta men säkert droppa ner till 95 kg för att se hur det ser ut och ev efter det ner till 90 kg men allt beror på hur benen kommer utvecklas under denna kommande tiden =)
    Antagligen kommer det bli 3 benpass i veckan för att verkligen bygga massa där och det kommer bli riktigt jobbigt och tufft men kommer vara värt det…

MVH Matte

Alltid ska man börja med något. annars börjar man ju inte……;-)
    Jag gjorde också så en gång i tiden,skickade in foton osv.kan man rasera denna gräns,så har man gjort det första steget i alla fall.sen så blir det nästa å nästa osv,men utan det första steget blir det inte så mycket mer än snack,vilket många gör i denna värld……..lol.
    så börja du med det första steget,å lycka till nu å kör på hårt å väl igenom tänkt,………;-).

mvh:bighulken.
    OBS!!!!….Allt välmenat!!! å lycka till nu…jag skriver ofta detta,för det är så lätt att misstolka skrivna saker.

Tjenare Bighulken! Jo visst är det så. tar man inte första steget så är det omöjligt att ta andra ;)
    Jag har bestämmt mig att komma i så bra form jag bara kan till Body Open om 18 månader och kommer skicka in bilder oavsett bara för att ta det där första steget som du nämner.
    Då kan man få en bedömning eller värdemätare på vad man yttligare behöver förbättra men man har iallafall tagit ”oskulden”
    Idag fick jag mitt nya kostschema och mitt nya träningsschema och det känns RIKTIGT intressant och spännande…. när jag ser schemana så får mkt av det jag ser mening.
    Det jag gjort fel i många är är min övertro på protein och kolhydrats pulvet som har överkonsumerats så det blir mkt mera naturlig mat nu.
    Känner mig så motiverad så det är sjukt och samtidigt känns det som att jag har ju ätit som jag velat länge så det gäller att vara stenhård mot sig själv =) jag tänker inte fuska med något mål mat för det kan skapa en bettende där man fuskar mer och mer, därför kör jag på schemat och bara schemat.
    Kommer uppdatera här nu f.r.o.m imorgon och det kommer bli på daglig basis både mat och träning och det för att självklart är kul på ett forum att få motivation mm men framför allt för att ha koll på mig själv =)

Lycka till alla som har hittat denna fantastiska passion som byggningen är

MVH Matte

Just nu tillagas sista ”vanliga” middagen innan nya kostschemat drar igång imorgon bitti, känns bra detta ……………… ;)

Tjenare alla byggare! (om någon nu läser hahah)
    Igår vart första dagen med nya kost och träningsschemat och det känns riktigt kanon. Jag har fått 2 st olika kostupplägg beroende när på dagen jag tränar så här kommer gårdagens kost =
    ca kl 8 : 6 st vitor & 1 st gula, 2 st knäckebröd wasa sport
    ca kl 10 : 1 Kesella 250g, 19 st Jordnötter, omega 3, pwo-drink (utan kolhydrater)
    ca kl 11 : GYMMET och där dricker jag under passet 40 g whey Isolat
    ca kl 13: 1 burk makrillfile i tomatsås, 2 st tinn crisp+ pepsi max
    ca kl 16: 200g nötfärs, 40 st pastaskruvar, 100 g grönsaker+pepsi max
    ca kl 19: 1 burk makrillfile i tomatsås, 2 st tinn crisp+ stort glas vatten
    ca kl 22: stekt kycklingfile 200g, 40 st pastaskruvar 100g grönsaker(tomat,gurka,paprika,+pepsi max

Så ser mitt kostschema ut och kommer att se ut med lite småjustering beroende om jag tränar kl 11 eler 16 på dagen.
    Måste säga att efter bara 1 dag så känns det kanon med kosten, man märker hur lätt det är att äta när man har motivation )( det som märks mest är väl att jag ”känner” mig lättare och lite mera rastlös, antagligen för att jag går runt lite småhungrig hela tiden….
    Passet igår vart ben, vader och ett helt nytt upplägg med många mer övningar än vad jag själv gjort innan och jag märker hur lätt det är att göra hårdare pass nu när jag har ett schema =) det går ju inte direkt att fuska eller hoppa över en muskelgrupp…. Idag är det vilodag och det känns som att jag vill till gymmet men måste följa detta rullande schemat nu och då måste jag vila bröst axlar 1 dag till så får ta dom imorgon yyeeaaaa
    Prio 1 kommer ligga på ben som sagt och på det här rullande 5 pass schemat så är 2 av dom passen ben, vader så det blir mkt.
    Jaja ha en bra dag nu alla där ute

MVH Matte

Skönt att du har motivationen uppe och att allt verkar kännas bra än så länge! Men ska du följa det där kostschemat (eller snarlikt) i 18månader? Eller hur går tankarna kring hur länge du ska följa det?

Själv skulle jag nog palla äta sådär i max 2 veckor :D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.