- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 oktober, 2009 at 16:58 #561560Anonym anvandareMember
Jag sitter med den värsta träningsvärken i benen jag någonsin haft, och när jag dödade tid med att kolla igenom allas dagböcker tänkte jag att jag likaväl kunde skaffa en själv.
Lite bas-fakta;
Namn; Fredrik (uppenbarligen).
Årsmodel; 1992.
Morgon vikt; Imorse var det 69,4.
Längd; 181cm enligt skolsköterskan, 178 enligt vårdcentralen.Tillskott; Omega3, gainer.
3 ”stora” som folk brukar kalla dom;
Bänk; Inget jag gillar att köra, hantelpressen är en mindre favorit när det kommer till bröst, men 70kg är det enda jag vågat pga av brist på passare.
Tror dock jag inte skulle kunna mer även om jag hade en.
Mark; Aldrig kört.
Squat; Bara kört högrepp, skall maxa imorgon om benen tillåter.Just nu kör jag enbart ben, rygg och mage, allt annat belastar min handled som jag har problem med för tillfället, nått jag inte är ensam om ser jag när jag kollat runt på forumet.
Skall till en sjukgymnast imon och se whats the dealio.Planer; Har gått med funderingar kring en diet, tills månaden före sommarlovet, då borde jag ha ett såpass lågt bf att jag kommer kunna ”njuta av sommaren” utan några större missöden, sen efter sommaren bulka till jag blir nöjd med massan för tillfället, sen börja om igen.
Eller så skiter jag i formen och ligger på överskott hela året ut.
Som sagt, inte bestämt enu.
Om jag dock väljer diet blir det väldigt litet underskott, sisådär 300, då blir det runt 10 kg- när jag slutar, jag kunde ju då alltså börja efter nyår, men vet att ett större underskott skulle inte vara nått jag skulle trivas me och ge upp ganska omgående.Här är mitt schema då hendleden är återställd;
Måndag; Ben
Tisdag; Axlar#Rygg
Onsdag; Vila
Torsdag; Bicep/tricep
Fredag; Axlar
Lördag; bröst
Söndag; Rygg.Jag kommer skifta mellan axlar och rygg varannan tisdag, eftersom det är mina största svagheter förutom benen, benen körs bara en gång i veckan pga av enorm träningsvärk i dom efter passen.
Jag har också valt att sätta in mina favoriter på lördags/fredags kvällar för att setill att jag inte dricker för mkt detta halvåret.
Aja det var väl allt för nu, hoppas ni kommer småfölja min journal:)
28 oktober, 2009 at 16:58 #71414Anonym anvandareMember31 oktober, 2009 at 13:53 #561561Anonym anvandareMemberSådär, liten update nu då, bestämt mig för diet med start måndag, 1900K om dagen med en 30min promenad någon gång under dagens lopp.
Körde ben igår, hade fortfarande lite träningsvärk i dom men hade sånt craving så körde endå, skitpass helt enkelt.
Har fått en tid nästa vecka hos en sjukgymn. men om handleden känns bra innan dess så skiter jag i att gå dit och kör på och ser hur det går, har knappt ont i den nu.Skall försöka göra upp ett matschema under dagen, slänger in det sen.
31 oktober, 2009 at 13:57 #561563Anonym anvandareMemberLycka till fan, låter som en lovande dagbok som kan bjuda på en fin lässtund
Whatever you choose to do with the diet, go for it./cheer
1 november, 2009 at 15:15 #561564Anonym anvandareMemberShrimpy wrote:Lycka till fan, låter som en lovande dagbok som kan bjuda på en fin lässtund
Whatever you choose to do with the diet, go for it./cheer
Tack kul att höra:up:
Suttit och skrivit upp maten som skall försöka hållas, såhär ser det ut;
1#
80G havregryn
100G äggvita
100G mjölk
1 ägg (70g)Totalt; 31g P, 50g K, 12g F, Kcal; 483
2#Efter träning
70g GainerTotalt; 16g P, 47g K, 0g F, Kcal; 267
3#
300g Kyckling
20g mandelnötterTotalt; 65g P, 9g F, 3g K, Kcal; 408
4#
50G havregryn
50G äggvita
100G mjölk
1 ägg (70g)Totalt; 21g P, 34g K, 11g F, Kcal; 336
5#
500g Kvarg
20g mandelnötterTotalt; 65g P, 22g K, 9g F, Kcal; 448
Totalt allt som allt;P; 195G
K; 157G
F; 40G
Kcal; 2040Vilodagar; samma som träningsdagar fast bort med gainern och in med ett extra ägg till kycklingen.
Vet mkt väl att jag ligger högt på kolhydrater och lågt på fett, men av erfarenhet vet jag att när jag inte ligger högt på kolhydrater blir jag extramt trött och lam, och svårt att klämma in mkt fett när man ligger på högt i kolhydrater.
Men om ni har förslag på detta säg gärna till.1 november, 2009 at 15:50 #561566Anonym anvandareMemberDubbelkollade schemat och slängde om lite, tyvär har tiden för ändringar gått ut på det andra så slänger upp allt igen med lite nya saker.
1#
80G havregryn
100G äggvita
100G mjölk
1 ägg (70g)Totalt; 31g P, 50g K, 12g F, Kcal; 489
2#Efter träning
70g GainerTotalt; 16g P, 47g K, 0g F, Kcal; 267
3#
300g Kyckling
20g mandelnötter
1 ägg (70g)Totalt; 73g P, 16F, 4 K, Kcal; 511
4#
50G havregryn
50G äggvita
100G mjölk
1 ägg (70g)Totalt; 21g P, 34g K, 11g F, Kcal; 336
5#
500g Kvarg
20g mandelnötterTotalt; 65g P, 22g K, 9g F, Kcal; 448
Totalt allt som allt;P; 203G
K; 158G
F; 47G
Kcal; 2051På detta kommer jag ta en 30 min promenad varje dag (-180kcal). Det kommer lägga mig på runt 1900/dagen.
Träningsdagar som sagt bort med gainern, in med ett extra ägg.1 november, 2009 at 17:42 #561568Anonym anvandareMemberuj jobbigt å räkna allt Men riktigt grymt ! kör hårT !
2 november, 2009 at 06:54 #561570Anonym anvandareMemberotursmannen wrote:uj jobbigt å räkna allt Men riktigt grymt ! kör hårT !Jao fick sitta ett tag:D
Kl är snart 7, skall till skolan, just ätit min frukost, redigt mätt.
Ben lr bröst idag, bestämmer mig vad känner för när jag kliver in på gymmet.2 november, 2009 at 08:53 #561572Anonym anvandareMemberTorsdag; Bicep/tricep
Fredag; Axlar
Lördag; brösttycker inte de ser ut som en vidare kombination. triceps dagen innan axlar är inte så kul eftersom det involveras rätt mkt i axelträningen.
axlar innan bröst tycker jag själv är åt helvete då det är samma sak där som med triceps/axlar.2 november, 2009 at 09:49 #561574Anonym anvandareMemberEmil Lundberg wrote:Torsdag; Bicep/tricep
Fredag; Axlar
Lördag; brösttycker inte de ser ut som en vidare kombination. triceps dagen innan axlar är inte så kul eftersom det involveras rätt mkt i axelträningen.
axlar innan bröst tycker jag själv är åt helvete då det är samma sak där som med triceps/axlar.Kul att du tittar in Emil, jao just nu så skall jag sänka mina tränings dagar till 4 i veckan, pga av skola, skall försöka ställa upp så bra som.
2 november, 2009 at 17:09 #561576Anonym anvandareMemberBlev bröst idag eftersom jag inte kört det på flera veckor.
Handleden kändes fin fint, dock lite ont i vänstra underarmen en bit in.
Tid hos sjukgymn. om 3 dagar som sagt, får kolla upp då.
När jag skulle byta om såg jag att de låg nån smuts över alla mina kläder i väskan, visade sig vara min shaker som åkt upp och halva gainern låg utpulvrat i väskan:frust:, men var runt en dl kvar i den så det fick räcka efter:ph34r:.
Här är passet;Pga av handleden kördes det på lätta vikter och lite fler reps.
Hantelpress;
17,5X15X1
20X10X3
25X8X1 Allt kändes fin fint här så ökade på en gång
27,5X2X1 Vänster armen sa ifrån så avbrötSne hantelpress, rätt mkt lutning;
15X10X1
17,5X8X3Hantelflyes;
15X10X3
Flyes i CC, Mellan varje 10 rep bytte jag från högt fäste till lågt, superset rakt igenom, högst 15 sik vila pga av bytet;
15kg/sidaX10X3 på varje fäste.
sen på enbart högt fäste;
20kg/sidaX10X3Sittande cc maskin;
17,5X10X1
Skall slänga i mig gröt med äggvita nu.
Fortsatt trevlig kväll.2 november, 2009 at 21:12 #561578Anonym anvandareMemberVar nyss och handlade;
4kg kyckling
4kg kvarg
funlight
jordnötssmör
mandelnötter
cashewnötterHar vägt upp några portioner inför kommande dagarna.
3 november, 2009 at 20:56 #561581Anonym anvandareMemberIdag så ändrades min skol situation rätt drastiskt, kommer inte klara av allt extra som dök upp med ett mindre mat intag, går därför över till sisådär 200-300+/dag, tills runt janurari/början av februari då det lugnar ner sig.
Lite tråkigt att jag inte fick reda på detta igår eller i förgår så jag slapp handa ”diet mat” för 700 kr.
Posetiva är väl att vikterna kommer öka och dagboken kanske blir lite intressantare att kolla in.Skrev också upp ett nytt schema idag, kan det ej utantill, slänger upp det senare.
Axelpsset idag kommer upp samtidigt.Skön tisdagkväll till er alla.
12 november, 2009 at 20:26 #561583Anonym anvandareMemberNu kör vi igång här igen, skolstresset över tidigare en förväntat.
Förmodligen tillbaka till underskott imorgon, får känna hur det är på passet, antingen det eller så börjar dieten 1.e januari.Statsen för tillfället;
Morgonvikt; 70,6
Nått nytt pb på senaste; satte 27,5X5 i hantelpress förra bröst-passet.
Vilat från träningen i ca en vecka pga av total återställning av handleden, den är helt prima nu, så kommer köra på som vanligt.
Dä schema;
Mån; Framsida lår/vader
Tis; Bicep/tricep
Ons; Vila, om armarna känns ok, rygg#bredd
Tor; Rygg#djup
Fre; Bröst/Baksida lår
Lör; Axlar/mage
Söndag; Rygg#djupThats it, höres imon:)
12 november, 2009 at 20:31 #561585Anonym anvandareMemberDu krigar på bra! Grattis till ett fint PB :up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.