Let’s give this another try, shall we?

Home Forums Dagböcker Let’s give this another try, shall we?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 290 total)
  • Author

Bra kämpat än en gång din lille sparv. ;)

Tränar du själv eller har du alltid passare med dig?

Bra pass Jakob :)

Tommy Ivarsson wrote:
    Bra kämpat än en gång din lille sparv. ;)

Tränar du själv eller har du alltid passare med dig?

Tack, du stora örn :D Jag tränar 19 gånger av 20 med en kompis så vi brukar passa åt varandra.

Niclas Holgersson wrote:
    Bra pass Jakob :)

Tackar! Grattis btw!

Igår var det vilodag och imorgon kommer det vara vilodag. Jag kommer köra så i framtiden att varannan vecka kör jag 2 vilodagar och den andra veckan 1 vilodag.

Om 20 minuter blir det iallfall ett benpass. Jag har inte hur mycket tid som helst på mig så det blir bara böj och press idag. Närmare bestämt 7 set knäböj och 4 set benpress.

Knäböj
    10×20
    10×40
    10×60
    8×60
    10×70
    8×70
    8×80
    10×85
    0x100- stod lite för smalt med benen
    10×60

Benpress:

10×190
    10×190
    10×220
    10×220

Ett förbannat bra benpass :p

Härliga knäböj, roligt att se att du när som helst böjer på tresiffrigt! 8)
    Många set knäböj brukar kännas dagen efter. :up:

Dubbelpost

Jag måste hålla med våran okränte Gotlands-Lover här ovan och säga att dina knäböj och din benstyrka är verkligen på rätt väg. :up:

En liten film hade varit kul.. ;)

Rasmus Kjellberg wrote:
    Härliga knäböj, roligt att se att du när som helst böjer på tresiffrigt! 8)
    Många set knäböj brukar kännas dagen efter. :up:
    Tommy Ivarsson wrote:
    Jag måste hålla med våran okränte Gotlands-Lover här ovan och säga att dina knäböj och din benstyrka är verkligen på rätt väg. :up:

En liten film hade varit kul.. ;)

Tack boys!

Knäböjen känns definitivt nu dagen efter, benen är ganska så möra ^^ En knäböjsfilm i framtiden är inte heller omöjligt :)

Blev homecomingparty hos en kompis igår som varit ett år i USA som utbytesstudent.
    Ett helt grabbgäng, massor av onyttigt mat (se listan) och enorma mängder av That’s what she said-skämt kan aldrig gå fel.

Här är det som åts och dracks:
    Tjockbottnad Pizza
    Nävar med Mnm’s, både vanliga och med jordnötter
    Chocolatechip cookies
    Marschmallows
    Brownies
    Beef Jerky
    Mountain Dew -läsk
    Coca Cola
    Chips
    Oreos

Gårdagens bröstpass som jag glömde uppdatera, gick skitbra i bänken.

Bänkpress

12×60
    6×70
    7×70 – Personbästa!
    6×70 – Fick liiite hjälp på sista men det var, enligt passaren, mest mentalt.

Lutande Hantelpress
    7×28
    7×28
    6×28

CableCross
    12×25
    12×25

JakobMinell wrote:
    Bänkpress
    12×60
    6×70
    7×70 – Personbästa!
    6×70 – Fick liiite hjälp på sista men det var, enligt passaren, mest mentalt.

Härligt att det går framåt!
    Det där med liiite hjälp känner jag igen, det räcker typ att man ser passarens pekfingrar under stången för att det ska gå. :)

Rasmus Kjellberg wrote:
    Härligt att det går framåt!
    Det där med liiite hjälp känner jag igen, det räcker typ att man ser passarens pekfingrar under stången för att det ska gå. :)

Tack ska du ha Rasmus! :)
    Ja, han som passade åt mig typ skojade med en kompis som stod bredvid efteråt för han hjälpte till så otroligt marginellt lite och ändå gick det mycket lättare!

Gårdagen bestod av ett ryggpass som inte var särskilt extraordinärt, orkar inte skriva ner det igen nu.

Dagens axelpass var dock bättre!

Militärpress

10×20
    6×40
    6×45 – Personbästa!
    3×47,5 – Personbästa!
    6×40
    6×40

Omvänd Pec-Dec för baksida axlar
    8×50
    8×50
    6×55

Sittande crunches ( MAGE )
    20xfulltmag
    17xfulltmag
    15xfulltmag

Sidolyft med hantlar

10×10
    10×10
    12×10

Maskinpress, axlar

5×40
    4×40
    6×35

Miltiärpressarna går bara uppåt och uppåt och det känns jäkligt kul! Sidolyften gör jag riktigt strikt och inget svingande med vikterna, det ger otroligt bra muskelkontakt, även fast man inte kommer helt ända upp de sista repsen.

Jag har även funderat lite på att, när jag kör muskelgrupperna bröst, axlar, ben och biceps fokusera mer på basövningarna bänkpress, militärperss, knäböj och skivstångscurls och lägga några extra set på dom för att sedan köra superstrikt på de ”mindre” övningarna.

Ser bra ut, men jag reagerade lite på ordningen på dina övningar, och en magövning mitt i allt? :D Känns det bra att köra så eller? :)

Grattis till pb och allt med. Smart av dig att köra strikt i sidolyften med bra kontakt, det bränner gott =)

Niclas Holgersson wrote:
    Ser bra ut, men jag reagerade lite på ordningen på dina övningar, och en magövning mitt i allt? :D Känns det bra att köra så eller? :)

Grattis till pb och allt med. Smart av dig att köra strikt i sidolyften med bra kontakt, det bränner gott =)

Magmaskinen supersettades med omvända pecdecen ^^ Jag var dock för lat för att skriva fancypancy supersetlayout som rasmus gör ibland 😮

Håller med Holge, ser bra ut! Kul att du avancerar i militärpressen, den är la rolig att höja! Snart så tränar du på 50kg ska du se!

Fortsätt såhär! :up:

Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 290 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.