Let’s give this another try, shall we?

Home Forums Dagböcker Let’s give this another try, shall we?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 290 total)
  • Author
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Grattis till ett lyckat pass! :up:
    Dock måste jag påpeka att jag tycker att alla löpband är ”glädjemätare”, alla jag hittills sprungit på har visat för många brända kalorier och alldeles för bra tider jämfört med löpning utomhus.
    Har du någon incline på löpbandet när du springer?

Det har du faktiskt en poäng i. Jag springer aldrig med någon lutning utan jag bara kutar på plan ”mark”. Men skit samma, en ökning på löpbandet är ju ändå en ökning :)

Bra pass där! och grattis till PB! :up:

Freppazz wrote:
    Bra pass där! och grattis till PB! :up:

Tack skaru ha :)

JakobMinell wrote:
    Det har du faktiskt en poäng i. Jag springer aldrig med någon lutning utan jag bara kutar på plan ”mark”. Men skit samma, en ökning på löpbandet är ju ändå en ökning :)

Jag menade absolut inte att klanka ner på dig, är förhållandena de samma så är en ökning som sagt en ökning. :)
    Men om man ska vara jättepetig så motsvarar 1,5-2 % lutning på bandet vanlig löpning utomhus.

Rasmus Kjellberg wrote:
    Jag menade absolut inte att klanka ner på dig, är förhållandena de samma så är en ökning som sagt en ökning. :)
    Men om man ska vara jättepetig så motsvarar 1,5-2 % lutning på bandet vanlig löpning utomhus.

Okej, då kan jag prova 1,5-2 % lutning sen :) Syftet är inte att jämföra med utomhuslöpning utan mest för att förbättra konditionen, men jag förstår vad du menar :)

Blåbärspaj med vaniljsås + dubbel espresso + Ronnie Coleman, invincible.

Det är ett hårt jobb men a man gotta do what a man gotta do :frust:

Snart dags för bröstpass där jag hoppas maxa 87,5 idag, vi får se hur det går :) Känns det lätt så kanske jag försöker direkt på 90.

JakobMinell wrote:
    Snart dags för bröstpass där jag hoppas maxa 87,5 idag, vi får se hur det går :) Känns det lätt så kanske jag försöker direkt på 90.

Lycka till!
    Ungefär dom förväntningarna skulle jag också haft om jag skulle försökt mig på en maxning.
    Något säger mig att vi är relativt jämnstarka. ;)

Rasmus Kjellberg wrote:
    Lycka till!
    Ungefär dom förväntningarna skulle jag också haft om jag skulle försökt mig på en maxning.
    Något säger mig att vi är relativt jämnstarka. ;)

Något säger mig att du väger typ 10 kg mindre än mig 😥

Bröst

Bänkpress
    10×50
    1×80
    0x87,5 – Får försöka om några veckor igen. Var ganska nära.
    6×70
    3×75
    8×60
    Lutande Hantelpress
    4×32
    5×32
    4×32
    CableCross
    8×25
    6×27,5
    6×27,5
    FU-bänk
    9 1/2×50. Klarade inte sista reppen utan fick ner stången i bröstet. Min kompis stod och skrattade i en halv minut innan han hjälpte mig :p

JakobMinell wrote:
    Något säger mig att du väger typ 10 kg mindre än mig 😥

Äh. Detaljer, detaljer. ;)
    Jag tyckte ändå att det var ett bra pass du drog av.
    När jag ska köra tunga bänk gillar jag att värma upp med några fler set med några reps istället för att köra t. ex en tia och sen bara en singel som du gjorde idag.
    Jag hade hellre kört typ:
    50 kg – 6 reps
    70 kg – 3 reps
    80 kg – 1 reps
    Och sedan gett mig på maxningen.
    Det är förstås bara hur jag hellre gör eftersom att jag känner mig starkare efter lite viktanpassning. :)

Rasmus Kjellberg wrote:
    Äh. Detaljer, detaljer. ;)
    Jag tyckte ändå att det var ett bra pass du drog av.
    När jag ska köra tunga bänk gillar jag att värma upp med några fler set med några reps istället för att köra t. ex en tia och sen bara en singel som du gjorde idag.
    Jag hade hellre kört typ:
    50 kg – 6 reps
    70 kg – 3 reps
    80 kg – 1 reps
    Och sedan gett mig på maxningen.
    Det är förstås bara hur jag hellre gör eftersom att jag känner mig starkare efter lite viktanpassning. :)

Det har du faktiskt en poäng i. Jag tyckte själv att det kändes konstigt att gå från att reppa sönder på 50 till en etta på 80. Nästa gång ska jag prova något i stil med 8×50, 3×70, 1×82,5, 1×87,5

Bra slitet idag igen:up:

87,5kg är snart uppe! Det är ett som är säkert.

Vad är FU-bänk för något?..

Freppazz wrote:
    Bra slitet idag igen:up:

87,5kg är snart uppe! Det är ett som är säkert.

Vad är FU-bänk för något?..

Jadå, jag tar det nästa gång :)

FU-bänk är vanlig bänk fast med fötterna i luften. Det kanske står för Feet Up men det är inget jag sätter livet på.

Måste passa på att tacka Marcus S. för min fina medlemstitel :)

svin…[/b]

JakobMinell wrote:
    Måste passa på att tacka Marcus S. för min fina medlemstitel :)

svin…[/b]

:D😀
    Undrar om det var han som gav mig min nuvarande också?

Nu ska jag inte kapa din journal.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 290 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.