- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 oktober, 2009 at 22:31 #606472Anonym anvandareMember
Tjingeling!
Här kommer en ny träningsjournal. Jag o min älsklingspolare Linda kommer att skriva en ihop, det blir träning o mat o lite annat. Mer detaljer senare:D
3 oktober, 2009 at 22:31 #75939Anonym anvandareMember3 oktober, 2009 at 22:38 #606473Anonym anvandareMemberOki.. dagens träning:
Idag fick vi till det och lyckades träna ihop Linda o jag, jippie!!
Blev 20 min trappmaskin med inslag av intervaller på 1 min med 1 min vila, följt av intervaller på crosstrainer i ytterliga 20 min men då blev det 30 sek rusch med 1 min vila. Nedvarvning 5 min på löpband.
Alltså totalt 45 min träning idag:D Var helt slut efteråt och kunde konstatera att jag blir fruktansvärt stum i låren av trappmaskin och crosstrainer. Känns mycket bättre i kroppen med löpning, får låsningar i ryggen varje gång jag ger mig på de där maskinerna. Men det var ett bra pass o vi tog ut oss ordentligt.
Kommer lägga upp detaljer om vikt och mått förhoppningsvis imorgon. Kommer även att skriva in mina mål med träningen.
Kan ju göra officiellt att jag sedan tre dagar tillbaka har ett vad med en polare om att inte äta några sötsaker på 1 månad. Förbud verkar vara det enda som funkar för mig. Väldigt dålig på att hantera ätardagar.
Tack o godnatt för denna gång:D
3 oktober, 2009 at 22:42 #606474Anonym anvandareMemberP.S. Från och med imorgon börjar vi skriva kostdagbok Hoppas det kan göra underverk för min karaktär o få eländet på print. Inga mer nattmackor med andra ord, för såna vill man ju helst inte erkänna att man äter:ph34r:
4 oktober, 2009 at 09:07 #606475Anonym anvandareMemberTjo ho Linda o ni andra!
Här kommer mitt tänkta träningsupplägg. Hoppas att det ska funka, i perioder så jobbar min sambo mycket och då är det svårt att komma iväg för då måste jag fixa barnvakt men ska försöka mig på att lämna dottern på minisats om det strular:D
Mån: Vila alt powerwalk + mage + stretch
Tis: Instruerar 45 min spinning
Ons: Helkroppsstyrka
Tors: Cardio 1 h löpning (alt trappmaskin el crosstrain )
Fre: Vila alt powerwalk + mage + stretch
Lör: Helkroppsstyrka (om tid finns kombinerat med 20 min cardio )
Sön: Cardio 1 h löpningTot: 2 styrkepass
3-4 cardiopassKanske verkar lite märkligt att inleda veckan med vila men det är helt enkelt för att det finns mer tid för träning på helgerna än i veckorna så det passar bättre med vilan på en vardag.
Har lagt in lite extra mage då jag sen jag födde barn har helt obefintlig magmuskulatur, helt galet vad jag är svag där. Min dotter är 14 månader men jag kan fortfarande köra in fingrarna mellan magmusklerna
Om det är nån som har synpunkter eller tankar om träningsupplägget så är konstruktiv kritik mycket välkommet:D
4 oktober, 2009 at 09:39 #606476Anonym anvandareMemberKör på, nu väntar jag på kostupplägg och mått, helst bilder oxå.
Jag kommer att hålla koll på er:D4 oktober, 2009 at 12:09 #606477Anonym anvandareMemberSådär ja, nu är jag med också!
Gårdagens cardiopass var riktigt grymt, galningarna peppade varann i vanlig ordning så halva gymmet trodde vi blivit galna! Precis som det ska vara!Idag skulle egentligen lite vila vara på sin plats, men det suger lite i träningstarmen! Powerwalk eller kanske ett litet styrkepass med Emilia får det bli.
Här kommer Lindas träningsupplägg:
Måndag: Instruera 55 min spinning + styrka eller cardio 30-40 min
Tisdag: Vila alternativt yoga
Onsdag: Instruera 55 min spinning + styrka helkropp
Torsdag: Instruera 45 min spinning + 40 min cardio
Fredag: Body Pump eller löpning/cardio (beroende på knästatus)
Lördag: Yoga 90 min alternativt vila
Söndag: Löpning/cardio 45-60 min (återigen beroende på status av knät) eller styrka överkroppHar ju lite svårt att planera exakt hur jag ska lägga upp träningen pga jobb och plugg, så vi får se om det verkligen är så här det kommer att se ut, men ungefär.
Det ska i alla fall bli 2 styrkepass + ett Body Pump samt 4-5 cardio, men spinningen tar man det ju lite lugnare på om man satsat på egna träningen.Nu är det tillbaks på banan med maten bara efter en helg av fusk. Gårdagens fest bidrog med alltför mycket gott, ätardag som spårade ur kan man lugnt säga. Fram till Italienresan om 4 veckor är det stenhårt nu!
Nu kör vi Emilia!!! Mätning i eftermiddag kanske?
4 oktober, 2009 at 16:11 #606478Anonym anvandareMemberEn fråga bara, varför kör ni helkroppspass?
Varför inte dra ner på cardion och kör mer styrkepass
4 oktober, 2009 at 20:13 #606479Anonym anvandareMemberAnakin wrote:En fråga bara, varför kör ni helkroppspass?Varför inte dra ner på cardion och kör mer styrkepass
För min del handlar det dels om att jag har inte styrketränat ordentligt på 1 1/2 år. Först var jag gravid i 9 månader varav jag spydde konstant i fyra och sen fick jag problem med att jag fick ont när jag lyfte mycket så det blev mest konditionsträning och promenader. Sen när jag väl fick min bebis så fick hon kolik o då var det enda jag gjorde ute o gick med henne. När det väl slutade så fick vi problem nätterna så jag till slut nästan gick in i väggen, fixade knappt min vardag än mindre träna på ca 4 timmars sömn per natt, ej sammanhängande:cry: Nu har det äntligen börjat ordna till sig och det är därför jag kommit igång igen. Därför har jag startat upp med helkroppspass.
Sen har jag inte som målsättning att bygga så mycket nu utan mer underhålla samt att bli av med några kilon. Tidigare har jag alltid kört 4 eller 5 splittade upplägg men är mer sugen på att prova detta ett tag nu. Tycker att löpning är kul och vill lägga lite mer fokus på konditionen för att så småningom kanske ta mig igenom några lopp eller så
4 oktober, 2009 at 20:35 #606480Anonym anvandareMemberAnakin wrote:En fråga bara, varför kör ni helkroppspass?Varför inte dra ner på cardion och kör mer styrkepass
och för min del handlar det också om att träna för att förhoppningsvis kunna börja löpträna ordentligt igen och springa lopp nästa år. Till skillnad från Emilia så har jag heller aldrig varit särskilt exalterad över styrketräning och då jag inte är ute efter att bygga så passar det mig bra att mest underhålla styrkan. Har även funkat bättre för mig att engagera mig i styrketräningen sen jag började testa att köra helkropp, det blir helt enkelt lite roligare!
4 oktober, 2009 at 20:41 #606481Anonym anvandareMemberDagens träning och mat:
Helkroppspass:
Utfallsgång med 10kg viktplatta 3*10 steg
Chins med 36kg assistans* 3
Bröstpress i maskin 41kg* 3
Baksida axel med hantlar 4kg* 3
Bicepscurl 11,5kg * 3
Armhävningar
MageMat:
Frukost: Äggröra på två ägg, 1/2 tesked smör, 1 dl havregryn med halvt rivet äpple och kanel, linfrön + ca 3 msk mjölk
Lunch: Panengcurry med kyckling
1 banan innan träning och 1 efter
Kvällsmat: Chili con Carne
Ca 200g keso med två små skedar katrinplommonpure
och sist men inte minst min stora last här i livet, en bit getost.Kan tillägga att jag konsumerat stora mängder pepsi max idag8)
Träningen kändes helt ok men lite stressat eftersom jag var tvungen att skynda mig så min sambo skulle hinna träna, hatar att träna under tidspress.
Maten var väl kanske inte superbra idag men helt ok, har varit värre om man säger så he he..
Linda o jag avslutade träningspasset med lite fotografering av dagsformen, ska se om jag kan lyckas ladda upp lite bilder.
4 oktober, 2009 at 20:51 #606482Anonym anvandareMemberÅterigen fick vi ihop ett gemensamt träningspass, grymt baby! Även om det var en lite halvhjärtad insats från min sida efter gårdagens fest… Borde överhuvudtaget egentligen ha varit helvila idag.
Styrka som Emilia redan uppgett, dock hoppade jag över benträningen, blivit lite för mycket för mina ben den här veckan.
Gick över förväntan eller vad säger du gumman?! Dock var det stretchfusk idag, vilket måste bli skärpning med… :nono:Onsdag blir nästa gemensamma träningspass hoppas jag!
Nästa vecka MÅSTE det in ett yogapass för min del, börjar tappa för mycket där. Och Emilia, du borde verkligen följa med!! :p
4 oktober, 2009 at 21:02 #606483Anonym anvandareMemberSå var det dags att offentliggöra dagsformen, lite pinsamt men jag bjuder på det;) Vikt idag 59,8kg ( är 165cm lång )
Ska vi se om detta fungerar… Ni får ha överseende med min sälsläta kropp och ta med i beräkningarna att jag i princip inte tränat ordentligt sen 1 1/2 år tillbaka. Men men man kör ju på för att bli bättre.. O bilderna har man ju för att jämföra med… Men suck.. får ligga i verkar det som.
4 oktober, 2009 at 21:45 #606484Anonym anvandareMemberKör hårt nu biffen
5 oktober, 2009 at 07:49 #606485Anonym anvandareMemberMarcell Kezdy wrote:Kör hårt nu biffenha ha det enda som är biffigt på mig nuförtiden är vaderna, dom verkar aldrig bli mindre Är allt bra med dig? Hur går det för dig då? Tävla i år?
Själv har jag väl inte riktigt samma målsättningar längre, har ju precis kommit igån igen efter ett vääääääldigt långt uppehåll. Blir det fitnessfestivalen i år? Ska åka dit o kolla på en kompis som ska tävla:D
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.