Linda o Emilia vill bli lite starkare o lite snyggare;)

Home Forums Dagböcker Linda o Emilia vill bli lite starkare o lite snyggare;)

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 31 through 41 (of 41 total)
  • Author
    Lindmark wrote:
    Ni är ju bägge två redan nu i mkt bättre form än vad de allra flesta tjejer är som man ser på gymet Absolut inget o klaga på.

Givetvis måste man vara ngt självkritisk annars finns det sällan ngn glöd att träna vidare med

Tackar:o Men som du säger en lagom dos med lite kritiska ögon kan man nå lite längre:frust:

Ska försöka mig på en liten matuppdatering.
    Är ju som sagt på besök hos min mamma så det har blivit lite av en ätarhelg även om det inte har slunkit ner några sötsaker så har det blivit en del mat.

Fredag: Frukost, yoghurt med dinkelmusli och lite äggröra.
    Lunch fläskfile och sallad
    Middag: Kalops
    Efterrätt: Tre matskedar vispgrädde
    Och en väldig massa frukt under dagen samt cashewnötter

Lördag:
    Frukost: Gröt på dinkelflingor, havregryn, linfrön, torkade aprikoser, russin, solroskärnor och pumpafrön samt lite grahamsmjöl. Toppat med rivet äpple och kanel. Galet gott kan verkligen rekommendera!

Lunch: Zucchini soppa

Mellanmål, lite av frukostgröten

Snacks innan middagen: Ost och salami

Middag: Förrätt på morotssoppa med rödbetor och getost. Huvudrätt ugnsstekt kyckling fylld med vindruvor och päron och persilja.
    Efterrätt fruktsallad med vispgrädde.

JAG ÄR MÄTT

Enda molnet på himlen just nu är att min rygg gör ont:( Men imorgon ska jag förhoppningsvis få massage.

Godnatt.. Ska drömma söta drömmar om gymmet för oj vad jag längtar dit!

Blir tyvärr ytterligare en vilodag men jag ska få hjälp med ryggen idag så jag hoppas på att vara tillbaka med full kraft imorgon:P

yra wrote:
    Blir tyvärr ytterligare en vilodag men jag ska få hjälp med ryggen idag så jag hoppas på att vara tillbaka med full kraft imorgon:P

Och det ser vi fram imot! Lycka till med ryggen o ha en fortsatt schysst söndag~
    :devil:

Ok, nu får jag ta igen tre dagar. Kommer knappt ihåg maten i fredags men ska göra ett försök. Vad jag kommer ihåg är dock att karaktären sviktat i helgen. I och för sig så har jag tillåtelse att äta lite gott nån dag, men det blev lite mer än tänkt… Fy, jag hatar detta, att faktiskt skriva ner skiten…

Fredag:

Frulle: två ägg, yoghurt med frysta hallon och blåbär, lite havregryn och krossat linfrö.

Lunch: Thaigryta med kokosmjölk, röd curry, kyckling, massa grönsaker och sojabönor.

Mellis: Knäckemacka med räkost och två skivor skinka

Middag: Hmmmm….. Jag kommer faktiskt inte ihåg….

Övrigt: en kardemummabulle vid fikat med en kompis på stan…. 😮 Vet inte varför, var eg inte ens sugen, men min kompis beställde en och ja, helt plötsligt hade jag beställt en… hmmmm

Träning: Den där kardemummabullen gjorde jag iaf mig av med på ett body pump pass efterföljt av en powerwalk på 1h 15 min hem från gymmet.

Lördag:

Frulle: Två ägg, smothie med hallon, kiwi, banan, krossat linfrö och havregryn.

Mellis: en banan

Lunch: Thaigryta med kokosmjölk, röd curry, kyckling, massa grönsaker och sojabönor. (japp nu är det dags för en ny långkörare..)

Mellis: keso och hallon + mmm just det, en morotskaka och en kopp te med kollegan på jobbet, men jäklar vad gott det var!

Middag: Lax med fetaost + grönsaker

Kvällen: fika före bio, och hoppsan, kladdkaka, MEN, den delades med kompisen. Sen hade jag lovat mig själv lite lösgodis till bion, så det blev det oxå… Ja, ja, gjort är gjort, och jag åt bra i övrigt så nu tänker jag inte ha ångest! :)

Träning: Vilodag idag.

Söndag:

Frulle: Två ägg, smothie med hallon, kiwi, banan, krossat linfrö och havregryn.
    Och nej, det kommer inte förändras, jag och min frukost, det är en mycket speciell relation vi har! :-)

Lunch: Thaigryta med kokosmjölk, röd curry, kyckling, massa grönsaker och sojabönor + lite fullkornsnudlar

Mellis: Keso, banan och lite hallon

Middag: Tonfisk med gröna ärtor, chili, tomater och lite creme fraiche + lite fullkornspasta.

Träning: 60 min cardio, samtidigt som det pluggades, börjar bli mycket nu så man får helt enkelt slå två flugor i en smäll.
    – 40 min stairmaster
    – 20 min crosstrainer
    varav 20 min var 2 minuters intervaller
    – 20 min stretch.

Ja, det var min helg, fullt ös med jobb och plugg. Kommande veckor blir det ett fasligt pusslande för att få ihop allt, men träningen ska det verkligen satsas på.

Älskling jag hoppas din rygg blivit fixad nu. Duktiga du som stretchat och legat på mattan, blir så stolt!!! :D Jag fick inte ihop nån yoga denna veckan heller… Fy, det måste jag få till i veckan.
    Och du, snacka om att vara duktig med maten, grymt bra du! Här kommer det gå utför när tiden tryter… Vi rings imorgon och bokar in lite tränings- och mystid! PUSS

Real wrote:
    Och det ser vi fram imot! Lycka till med ryggen o ha en fortsatt schysst söndag~
    :devil:

Tackar, hoppas din söndag var till belåtenhet oxå:D

Jaha då var det alltså redan tisdag och jag är precis hemkommen från gymmet. Har haft spinningklass och körde på riktigt ordentligt faktiskt. Fick köra nån slags speedstyrka innan passet o det var väl så där halvbra.

Det blev iaf:

Chins
    Dips
    Militärpress
    Sidolyft
    Pushdowns triceps
    Biceps Curl
    Magmaskin

Hatar verkligen att jag inte haft ordentlig tid för styrkan. Men det blir det ändring på nu när lillan börjar dagis o jag kan träna på luncherna när jag jobbar. Har kommit fram till att endast 2 dagar i veckan styrka känns för lite för mig. Vill iaf ha tre pass/vecka. Men det ska ju hinnas med förbränningsträning oxå och det känns som att det är aningens mer bråttom med he he..

Igår föll jag för trycket óch stannade hemma från träningen. Hade inte träffat sambon på fyra dagar o han ville att jag skulle vara hemma och mysa istället. Det var nog bra för min rygg och nacke för den känns lite bättre idag om än långt ifrån bra.

Ska försöka komma ihåg vad som stoppades i skrinet igår:

Frukost: Naturell youghurt med mango och havreringar

Frukt till mellis

Lunch: Nån slags köttfärsröra som jag fick hos min kompis

Middag: Thaigryta med massor av grönsaker, kyckling, ingerfära, chili och lime.
    Efterrätt fruktsallad med avokadosås

Idag har det blivit följande:
    Frukost havregrynsgröt med mango och rivet äpple

Banan till mellis och lite av min dotters gröt, päron

Lunch: 1 Laxfile med palsternacka, morötter, körsbärstomater, sockerärtor. Samt en röra på turkisk yogurt.

Mellis banan + en halv banan efter träningen.

Middag: rester från igår, thaigryta.

Vågen står fortfarande på 59,8kg men jag misstänker att jag äter lite för mycket. Måste nog införa min ”enportions regel” igen.

Godnatt på er o pussar till min kära Linda

Idag blev det återigen ett snabb pass för jag skulle iväg och köra halkbana. Håller nämligen på att ta körkort:frust:

Är dock ganska nöjd med träningen ändå. Det blev 35 min på löpbandet varav 5 min var uppvärmning på 10km/h och sen körde jag 1 mins intervaller resterande tiden, vilan på 10 och rusch på 14. Kände att jag hade mer än 14 att ge men ville inte riskera att inte orka hela vägen fram eftersom jag bara hade 40 min på mig att träna.

Imorgon hoppas jag att jag o Linda ska lyckas köra ett pass ihop:D

Min mat idag har bestått av följande:

Frukost: En väldigt äcklig proteindrink. Gjorde ett försök att blanda skiten med frysta jordgubbar och mjölk för att göra det drickbart men det hjälpte inte. Klarar bara av vanilj caseinprotein men har inget hemma tyvärr.

Mellis blev en smoothie på hallon,blåbär,mango, banan och lättmjölk samt två ägg och lite nötter. Mitt mellis blev lite mer som min frukost för efter att ha pressat ner proteindrinken glömde jag alldeles bort att äta min gröt.

Lunch: Nån slags gratäng som jag rörde ihop på köttfärs o en massa grönsaker och fetaost.

Mellis: Havregrynsgröt med mango och lite mjölk.

Middag: Grillad kyckling med avokado och en röra på turkisk yoghurt.

Utöver detta åt jag ett äpple och en banan under dagen men minns inte riktigt när det var…

Herregudm, när jag skriver ner allt så här så är det ju inte så konstigt att man inte går ner i vikt. Är ju ingen hejd på ätandet:o:o

Jag vill bara visa att jag fortfarande lever… Hinner bara skriva ner träningen för veckan, som vanligt fullt ös och snart iväg. Haft superlånga dagar hela veckan och inte hunnit sitta vid datorn i någon större utsträckning.

Veckans träning:

Måndag: Snabbt pass styrka, chins, dips, axellyft, baksida axel, mage. + instruerade ett spinningpass 55 min

Tisdag: Vila, både av tidsbrist och trötthet

Onsdag: 25 min cardio på trappmaskinen + instruerade spinningpass 55 min, gav järnet! :)

Ikväll blir det äääätnligen styrka med Emilia och ytterligare ett spinningpass att instruera, 45 min.

Går sådär med maten. Jag hinner ju inte laga mat, hinner just nu ingenting, men det är bara att bita ihop, kommer va så här, och lite värre de närmaste 2v…. Jag gör mitt bästa i alla fall, rapport kommer förhoppningsvis ikväll!

Längtar till ikväll baby!!!! :up: PUUUUSS

Så äntligen blev det träning med Linda:D

Hade dock ätit lite dåligt under dagen och kände mig alldeles stum i benen redan på vägen till gymmet. Men men det gick ändå och vi fick till ett överkroppspass då vi tog beslutet att köra ett benpass i helgen istället.

Chins med 36kg assistans
    Rodd i maskin 50 kg
    Hantelpressar bröst 13,5kg
    Militärpress ( tror det heter så ) ståendes
    Sidolyft 6 kg
    Biccurl 11,5 kg
    Avslutade med lite olika magövningar

Dagens matintag:

Frukost: Havregrynsgröt med frysta bär.

Mellis: 1 persimon och lite cashewnötter

Lunch: 1/3 laxfile, keso med rivet äpple och en halvavokodo och lite körsbärstomater. Blandade inte dessa grejer he he Orkade verkligen inte laga nån mat för jag var helt slut.. Därav väldigt seg kropp när jag skulle träna.

Innan träning 1 banan

Middag: Återigen för trött för att laga mat. Men det blev blodpudding med keso. Grönsakerna lyste tyvärr med sin frånvaro så jag ska nog käka upp de sista körsbärstomaterna nu.

Är riktigt seg i kroppen nu men ska försöka ta o stretcha lite. Lindas order:nono: Ska skärpa mig jag lovar!

Natti natti för denna gång!

Ännu en jävla skitdag, med det menar jag alltså ingen träning. Att min sambo jobbar 12 timmar om dagen 7 dagar i veckan sätter sannerligen käppar i hjulet för mig:frust:

Men imorgon är ny vecka och förhoppningsvis mindre jobb då och mer träning för mig8)

Har faktiskt haft en liten ätardag idag. Har ätit bröd för första gången på 3 veckor, o jag har redan ångest. Har en tendens att väldigt lätt fastna i mackträsket om jag inte passar mig. Jag är sån som inte kan hantera att äta lite utan måste helt låta bli. Så imorgon får jag gå tillbaka till mitt bröd förbud.

Hoppas på lite fler pass med Linda i veckan och ska se över mitt upplägg lite. Måste ju ta mått oxå… Helt glömt:o

Det mesta i träningsväg är katastrof just nu.
    Sambon jobbar sent varje dag vilket gör det omöjligt för mig att kommat till gymmet:( Kräksjukt barn som håller en vaken på nätterna och nån konstig hosta som inte vill släppa.

Dessutom har jag inte skött min mat. Kan inte annat säga än att jag skäms… Suck..

O var har Linda tagit vägen egentligen??? Tränar inte lika lite som jag hoppas jag:p

Hoppas komma iväg imorgon men jag vet att sambon ska iväg på jobbmöten o middag imorgon så vi får väl se hur det blir.. Nää då jag är inte alls bitter..

Nää ju jävlar börjar jag bli riktigt less..Är så j…la förkyld o det går aldrig över. Idag blir det vårdcentralen. Kommer ju aldrig nån vart på det här sättet:frust:

Viewing 11 posts - 31 through 41 (of 41 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.