Lindas Dagbok – KOST & BYGGNING

Home Forums Dagböcker Lindas Dagbok – KOST & BYGGNING

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 307 total)
  • Author

Härligt att du delar med dig av recepten! Så slipper man undra hur man gör din läckra mat. Tack och bock.

smurfpucko wrote:
    Härligt att du delar med dig av recepten! Så slipper man undra hur man gör din läckra mat. Tack och bock.

Godmorgon Smurfen :) Var så god!

”Godmorgon”[/b]

:)

Fredagen den 6 juli
    Idag skulle det varit en Högdag men pga lite ändring i helgplanen blir det en Låddag.

Kosten [/b]

Lågkolhydratsdag med 1500kcal. Ska till gymmet å köra axlar så kolhydrats intaget är något högre än det brukar på en lågdag.

Jag inledde fastan igår kl.19 och kommer bryta den idag kl.12 (17 timmars fasta).

12:00 Lunch
    130g Torsk
    125g Lax
    300g Haricots Verts
    30g Knäckebröd (2 skivor)

ca.15:00 Mellanmål
    120g Äggvita
    30g Fiberhavregryn
    40g Proteinpulver
    100g Hallon

17:30 Efter Träningen
    55g Proteinpulver
    30g Vitargo

ca.19:00 Middag
    120g Äggvita
    30g Fiberhavregryn
    40g Proteinpulver
    100g Hallon

Totalt idag
    1500kcal[/b]
    Protein 200g
    Fett 30g
    Kolhydrater 100g

Träningen[/b]

Axlar i gymmet

:bb:

Gjorde dina pankakor igår, dom var goda
    Satte lite extra vete kli och lite mjölk, blev mätt som tusan av dom.
    Och så lite blåbärs sylt. *mums*
    Nu är det bara din goda pizza kvar att pröva. Du får ju gärna komma med mera mat tips ;)

Kram Annelie

Anloy wrote:
    Gjorde dina pankakor igår, dom var goda
    Satte lite extra vete kli och lite mjölk, blev mätt som tusan av dom.
    Och så lite blåbärs sylt. *mums*
    Nu är det bara din goda pizza kvar att pröva. Du får ju gärna komma med mera mat tips

Kram Annelie

Godmorgon Annelie :)
    Kul att jag kan bidraga med lite inspiration i köket :emo-thumb Vi får väl se vad jag kan bjuda på framöver :pop:

LiMi wrote:
    Godmorgon Annelie :)
    Kul att jag kan bidraga med lite inspiration i köket :emo-thumb Vi får väl se vad jag kan bjuda på framöver :pop:

Det låter bra ! Jag väntar med spänning!

Hejsan!

Förlåt att jag kommer rakt in här i träningsdagboken och ställer en fråga…

Jag har läst runt detta med periodisk fasta och undrar om man kan använda den i viktminskningssynpunkt? Min träning nu över sommaren är endast kondition och består av löprundor på 8 km varvat med en hel del promenader.

Borde väl funka, vet…kcal in, kcal ut…men borde ge bra effekt då man fastar…

Nå vad tror ni?

// Fischer

Fischer wrote:
    Hejsan!

Jag har läst runt detta med periodisk fasta och undrar om man kan använda den i viktminskningssynpunkt? Min träning nu över sommaren är endast kondition och består av löprundor på 8 km varvat med en hel del promenader.

Nå vad tror ni?

// Fischer

Det är väl det LiMi försöker?

Fischer wrote:
    Hejsan!

Nå vad tror ni?

// Fischer

Ja.

Grandmaster wrote:
    Ja.

Mycket bra svar :emo-thumb Hade inte kunnat säga det bättre själv :D

Fischer om du vill veta mer om IF kan du gå in här:

[http://www.leangains.blogspot.com/ http://www.leangains.blogspot.com/%5D

Lycka till!

Olivia wrote:
    Det är väl det LiMi försöker?

Vadå försöker? :what: :D

Trevligt att vi är några stycken som hakat på detta nya sätt att äta här åforumet. Hur har det fungerat för dig hitills?!
    Jag måste säga att jag trivs som fisken i vattnet.

Får jag förslå.. skippa kolhydratsdrickorna efter passet, gör istället så att du käkar något med snabba kålisar, typ godis(glukosbaserat), vitt bröd, riskakor o.s.v. Så får du bättre mättnadskänsla och kan käka sådant du annars bara gör på ”fuskdagar”
    Fick tipset av grandmaster och såg även att norskgadd gör lite liknande.

Try it why dont you?

Men hörrni!

Då kör jag!!!!

ska bli mäkta intressant! Kommer igång med styrketräningen till hösten också! då blir det träningsdagbok för mig!

Ha re göttans!!! Tack för att ni inspirerar!

// Fischer

Razola wrote:
    Trevligt att vi är några stycken som hakat på detta nya sätt att äta här åforumet. Hur har det fungerat för dig hitills?!
    Jag måste säga att jag trivs som fisken i vattnet.

Får jag förslå.. skippa kolhydratsdrickorna efter passet, gör istället så att du käkar något med snabba kålisar, typ godis(glukosbaserat), vitt bröd, riskakor o.s.v. Så får du bättre mättnadskänsla och kan käka sådant du annars bara gör på ”fuskdagar”
    Fick tipset av grandmaster och såg även att norskgadd gör lite liknande.

Try it why dont you?

Hej Razola,

Jo jag tycker det funkar rätt bra med IF även om jag är rätt sur på förmiddagarna innan första måltiden 👿 Hoppas det går över med tiden :emo-thumb

Gällande drinkar så tackar jag för tipset. Jag har fått kommentaren tidigare men har ändå valt att behålla drinken emellanåt. Det går snabbt och smidigt och jag blir ändå helt proppmätt av pastarätten som står och väntar där hemma på middagsbordet

[img=http://img504.imageshack.us/img504/1782/middag070626md1.jpg]Ha det bäst,
    Linda

Fischer wrote:
    Men hörrni!

Då kör jag!!!!

ska bli mäkta intressant! Kommer igång med styrketräningen till hösten också! då blir det träningsdagbok för mig!

Ha re göttans!!! Tack för att ni inspirerar!

// Fischer

Hej Fischer,

Kul att du vågar prova något nytt :up: Jag hoppas att du når dina mål och ser fram emot att läsa din träningsdagbok till hösten.

Lycka till! // Linda

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 307 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.